• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 – 32320000-2 Телевізійне та аудіовізуальне обладнання (Мультимедійне обладнання для закладів освіти)

Торги відмінено

299 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 495.00 UAH
Період оскарження: 23.10.2021 18:57 - 04.11.2021 00:00
Вимога
Відхилено

дискримінація

Номер: 3f9fc061e931451db164c859f1552140
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-23-006939-b.b4
Назва: дискримінація
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасники повинні підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником виходячи зі специфіки предмета закупівлі з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та законодавства в цілому. Завдання тендерної документації в частині надання у складі тендерної пропозиції листа виробника або уповноважених представництв жодним чином не звужує коло потенційних учасників, оскільки ані виробники, ані їх представництва не застосовують жодних обмежень щодо видачі листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію. Отже, зазначена вимога не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, та не створює перешкод для участі в процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано поставляти якісне обладнання, що є предметом даної закупівлі. Лист від виробника або уповноваженого представництва підтверджує постачання товару в Україну офіційними каналами, зі сплатою всіх податків та зборів, зменшує рівень ризику поставки неякісних чи фальсифікованих товарів, гарантує офіційність даного обладнання, а також підтверджує наявність в Україні компаній, які несуть за дане обладнання відповідальність. Вимогами тендерної документації передбачено закупівлю обладнання з гарантійним обслуговуванням в офіційних сервісних центрах, а відтак все обладнання повинно бути оригінальним та таким, що підлягає обслуговуванню в сервісних центрах. До того ж Вами не доведено неможливість отримання відповідного листа. Звертаємо Вашу увагу на те, що Замовник не обмежує учасників в участі у закупівлі та пропозиції відповідного обладнання, що відповідає запитуваним характеристикам або має кращі технічні характеристики.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінація

Номер: 25f3128fef8e42a6b1a864c72797ba70
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-23-006939-b.c3
Назва: Дискримінація
Вимога:
Доброго дня, хочемо звернути Вашу увагу на те, що у вашій тендерній документації зазначені технічні характеристики на проектор та інтерактивну дошку з дискримінацією до потенційних учасників, суттєво обмежуючи їх коло. Що в свою чергу суперечить принципам публічних закупівель викладених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Данна дискримінація полягає в тому, що під вказані ваші технічні параметри не відповідає щонайменше двом виробникам продукції. Просимо видалити дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Відповідно до статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. Також звертаємо Вашу увагу на те, що технічні специфікації сформовані відповідно до потреб Замовника та вимог чинного законодавства. У Вашій вимозі вказано "під вказані ваші технічні параметри не відповідає щонайменше двом виробникам продукції", проте кількість виробників мультимедійного обладнання є більшою, ніж двоє. Разом з тим, у своїй вимозі Ви не конкретизуєте, які саме характеристики Ви вважаєте дискримінаційними, відтак ми не маємо змоги звернути на них увагу, або виконати Вашу вимогу. Замовник не обмежує учасників в участі у закупівлі та пропозиції відповідного обладнання, що відповідає запитуваним характеристикам або має кращі технічні характеристики.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Скасована

Дискримінація

Номер: 960ae3cfa0c44fa4a2ee8973cc84ce27
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-23-006939-b.c2
Назва: Дискримінація
Скарга:
Доброго дня, хочемо звернути Вашу увагу на те, що у вашій тендерній документації зазначені технічні характеристики на проектор та інтерактивну дошку з дискримінацією до потенційних учасників, суттєво обмежуючи їх коло. Що в свою чергу суперечить принципам публічних закупівель викладених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Данна дискримінація полягає в тому, що під вказані ваші технічні параметри не відповідає щонайменше двом виробникам продукції. Просимо видалити дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 04.11.2021 00:04
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "ІНТЕЛЕКТЦЕНТР", Михайло Маркін 380938664093 intelektcentre@gmail.com
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги по технічним характеристикам ноутбука

Номер: 1f0f1e613a274df09a76469b76c7877c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-23-006939-b.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги по технічним характеристикам ноутбука
Вимога:
Шановний, Замовнику, Технічними вимогами щодо предмета закупівлі передбачені параметри, які, незважаючи на наявність формального виразу «або еквівалент», суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі. Тим самим Замовник порушив принципи публічних закупівель викладених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Це підтверджується тим, що під вказані технічні характеристики Ноутбука запропонувати еквівалент з відповідними характеристиками неможливо, оскільки всім цим показникам у сукупності не відповідає продукція щонайменше двох виробників. Згідно практики Антимонопольного комітету України такі дії з Вашого боку є дискримінаційними по відношенню до інших учасників. Отже Замовником вказані дискримінаційні технічні характеристики, що не дає змогу підібрати аналог і звужує коло потенційних учасників. Вимагаємо внести зміни відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», прибрати дискримінаційні і незаконні вимоги та привести документацію у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Відповідно до статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. Також звертаємо Вашу увагу на те, що технічні специфікації сформовані відповідно до потреб Замовника та вимог чинного законодавства, зокрема з врахуванням наказу МОН 02.11.2017 № 1440 Про затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти. У Вашій вимозі вказано "всім цим показникам у сукупності не відповідає продукція щонайменше двох виробників", проте число виробників ноутбуків значно більше, ніж двоє. Разом з тим, у своїй вимозі Ви не конкретизуєте, які саме характеристики Ви вважаєте дискримінаційними, відтак ми не маємо змоги звернути на них увагу, або виконати Вашу вимогу. Замовник не обмежує учасників в участі у закупівлі та пропозиції відповідного обладнання, що відповідає запитуваним характеристикам або має кращі технічні характеристики.
Статус вимоги: Відхилено