-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Машини для обробки даних (персональні комп’ютери)
Торги не відбулися
795 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 951.00 UAH
мін. крок: 1% або 7 951.00 UAH
Період оскарження:
20.10.2021 15:59 - 01.11.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Номер:
f5ad097fc49949bf87cb3ff6460bbe52
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-20-002389-c.c3
Назва:
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
(у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Скарга:
Деталі у файлі з текстом скарги.
Пов'язані документи:
Учасник
- ДоговірЗдовбиця (повторно, на вимогу про усунення невідповідностей) - ФОП Левшенюк В.Я..pdf 20.12.2021 22:34
- ДоговірМирогоща (повторно, на вимогу про усунення невідповідностей) - ФОП Левшенюк В.Я..pdf 20.12.2021 22:34
- ВидатковаМирогоща (повторно, на вимогу про усунення невідповідностей) - ФОП Левшенюк В.Я..pdf 20.12.2021 22:34
- ВидатковаМалинськ (повторно, на вимогу про усунення невідповідностей) - ФОП Левшенюк В.Я..pdf 20.12.2021 22:34
- 4. Копія інформаційного листа (лист-згоду з проектом договору) за вих. №8 від 04.11.2021 року - ФОП Левшенюк В.Я.pdf 20.12.2021 22:34
- Скарга - ФОП Левшенюк В.Я. - 20.12.2021.pdf 20.12.2021 22:34
- 2. Копія - Довідка (на вимогу про усунення невідповідностей - аналогічні договори) - ФОП Левшенюк В.Я..pdf 20.12.2021 22:34
- ДоговірМалинськ (повторно, на вимогу про усунення невідповідностей) - ФОП Левшенюк В.Я..pdf 20.12.2021 22:34
- 1. Копія Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №26681-рпк-пз від 30.11.2021р.pdf 20.12.2021 22:34
- ВидатковаЗдовбиця (повторно, на вимогу про усунення невідповідностей) - ФОП Левшенюк В.Я..pdf 20.12.2021 22:34
- 3. Копія - Довідка (на вимогу про усунення невідповідностей - проект договору) - ФОП Левшенюк В.Я..pdf 20.12.2021 22:34
- Рішення від 23.12.2021 № 28232.pdf 23.12.2021 17:29
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.01.2022 № 177.pdf 06.01.2022 10:54
- Рішення від 05.01.2022 № 177.pdf 06.01.2022 14:55
- Протокол УО 10.01.2022 09:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.12.2021 22:43
Дата розгляду скарги:
05.01.2022 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.12.2021 17:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.01.2022 14:55
Дата виконання рішення Замовником:
10.01.2022 09:14
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення № 177-р/пк-пз від 05.01.2022 року скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП ЛЕВШЕНЮКА ВОЛОДИМИРА ЯРОСЛАВОВИЧА та визнання переможцем закупівлі UA-2021-10-20-002389-cПП «КОМТЕХСЕРВІС»
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»), оскарження дискваліфікації (відхилення пропозиції) відносно ФОП Левшенюк Володимир Ярославович у тендері з ідентифікатором закупівлі UA-2021-10-20-002389-c.
Номер:
fec793b5287040c08fc06bba2641e12a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-20-002389-c.a2
Назва:
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»),
оскарження дискваліфікації (відхилення пропозиції) відносно ФОП Левшенюк Володимир Ярославович у тендері з ідентифікатором закупівлі UA-2021-10-20-002389-c.
Скарга:
Деталі - у тексті Cкарги Левшенюка В.Я. від 18.11.2021 р. (Скарга (UA-2021-10-20-002389-c) - ФОП Левшенюк В.Я.pdf) та додатках до неї.
Суб’єкт оскарження: Фізична особа-підприємець Левшенюк Володимир Ярославович, РНОКПП: 3117721638
Адреса: 33027, Україна, Рівненська область, м. Рівне, вул. Київська, 137Д., електронна пошта: v.levsheniuk@gmail.com, телефон/факс +38 067 360 15 35
Замовник: Управління освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради, код ЄДРПОУ 25675242.
Адреса: 33000, Україна , Рівненська обл., Рівне, вул. Соборна, 30., електронна пошта: rivne.osvita.ua@gmail.com, телефон: (0362)26-94-27.
Інформація про закупівлю: Код ДК 021-2015 (CPV) 30210000-4 – Машини для обробки даних (персональні комп’ютери)
Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-10-20-002389-c
ID: 7a08c29339eb4719bf5858fe9c012cb1
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (неправомірні дії Замовника) – 08.11.2021 р.
Пов'язані документи:
Учасник
- (Додаток №7 до Скарги) Висновки СЕС(оригінал з документації UA-2021-10-20-002389-c).pdf 18.11.2021 20:19
- (Додаток №11-5 до Скарги) ВидатковаМалинськ. - ФОП Левшенюк В.Я(оригінал з документації UA-2021-10-20-002389-c).pdf 18.11.2021 20:19
- Скарга (UA-2021-10-20-002389-c) - ФОП Левшенюк В.Я.pdf 18.11.2021 20:19
- (Додаток №5 до Скарги) Тендерна документація (листи, довідки, форми) - ФОП Левшенюк В.Я.(оригінал з документації UA-2021-10-20-002389-c).pdf 18.11.2021 20:19
- (Додаток №9 до Скарги) Декларація від-ті низьковольт TirexPC(оригінал з документації UA-2021-10-20-002389-c).pdf 18.11.2021 20:19
- (Додаток №1 до Скарги) Протокол УО ЛЕВШЕНЮК (оригінал з документації UA-2021-10-20-002389-c).pdf 18.11.2021 20:19
- (Додаток №11-1 до Скарги) ДоговірЗдовбиця - ФОП Левшенюк В.Я.(оригінал з документації UA-2021-10-20-002389-c).pdf 18.11.2021 20:19
- (Додаток №11-3 до Скарги) ДоговірМирогоща - ФОП Левшенюк В.Я.(оригінал з документації UA-2021-10-20-002389-c).pdf 18.11.2021 20:19
- (Додаток №11-4 до Скарги) ВидатковаЗдовбиця - ФОП Левшенюк В.Я.(оригінал з документації UA-2021-10-20-002389-c).pdf 18.11.2021 20:19
- (Додаток №11-2 до Скарги) ДоговірМалинськ - ФОП Левшенюк В.Я.(оригінал з документації UA-2021-10-20-002389-c).pdf 18.11.2021 20:19
- (Додаток №10 до Скарги) Сертифікат Відповідності TirexPC(оригінал з документації UA-2021-10-20-002389-c).pdf 18.11.2021 20:19
- (Додаток №2 до Скарги) Паспорт на товар - ФОП Левшенюк В.Я. (оригінал з документації UA-2021-10-20-002389-c).pdf 18.11.2021 20:19
- (Додаток №3 до Скарги) Порівняльна таблиця технічних, якісних та кількісних характеристик - ФОП Левшенюк В.Я.(оригінал з документації UA-2021-10-20-002389-c).pdf 18.11.2021 20:19
- (Додаток №4 до Скарги) АвторизаційнийЛист - ФОП Левшенюк В.Я.(оригінал з документації UA-2021-10-20-002389-c).pdf 18.11.2021 20:19
- (Додаток №11-6 до Скарги) ВидатковаМирогоща - ФОП Левшенюк В.Я.(оригінал з документації UA-2021-10-20-002389-c).pdf 18.11.2021 20:19
- (Додаток №8 до Скарги) Декларація від-ті електромагніт TirexPC(оригінал з документації UA-2021-10-20-002389-c).pdf 18.11.2021 20:19
- (Додаток №6 до Скарги) ДСТУ ISO(оригінал з документації UA-2021-10-20-002389-c).pdf 18.11.2021 20:19
- Рішення від 22.11.2021 № 26053.pdf 23.11.2021 10:16
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.11.2021 № 26681.pdf 01.12.2021 15:05
- Рішення від 30.11.2021 № 26681.pdf 03.12.2021 13:35
- Пояснення 25.11.2021 10:32
- Пояснення 25.11.2021 10:32
- Протокол УО про виконання рішення 06.12.2021 09:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.11.2021 20:24
Дата розгляду скарги:
30.11.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.11.2021 10:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.12.2021 13:36
Дата виконання рішення Замовником:
06.12.2021 09:03
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення № 26681-р/пк-пз від 30.11.2021 року Замовником виконано
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога
Номер:
347183cdfccf486aafa7267a6aea51e5
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-20-002389-c.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.10.2021 14:24
Вирішення:
Шановний Учаснику, Ваша вимога розглянута та за результатами її розгляду повідомляємо наступне. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва виробника є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару відповідно до вимог тендерної документації. Відповідно до практики постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України у разі, якщо замовником вимається надання авторизаційного листа від компанії-виробника Товару (або його офіційного представника, або дилера, або дистриб’ютора на території України) в Україні, то учасник має надати авторизаційний лист (рішення АМКУ у справі №14805-р/пк-пз від 16.10.2019, №11542-р/пк-пз від 11.06.2020, № 11423-р/пк-пз від 10.06.2020). Звертаємо Вашу увагу, що дана вимога є альтернативною, що виключає її дискримінаційний характер, оскільки встановлює можливість отримання авторизаційного листа не лише від виробника, а й від офіційного представництва виробника. Замовник запевняє, що тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний товар та забзезпечить його подальше гарантійне обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів, яке може бути лише за умови офіційного постачання товару на території України. Не може погодитися Замовник і з трактуванням вимоги поняття «дискримінації». Згідно усталеної практики Органу оскарження вказане поняття повинно виражатися у неможливості виконати вказану вимогу Тендерної документації більш ніж одному учаснику процедури закупівлі. Практика надання авторизаційних листів чи інших документів, що підтверджують правовідносини учасника із виробником широко поширена як у приватних закупівлях, так і у публічних закупівлях, що розміщуються у системі PROZORRO Керуючись Законом України від 25.12.2015 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» та на підставі викладеного, Замовник не вбачає обґрунтованої необхідності у внесені змін до тендерної документації та залишає її без змін.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
25.10.2021 15:39