• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Картриджі для друку

Торги не відбулися

70 219.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 352.00 UAH
Період оскарження: 01.10.2021 15:12 - 11.10.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови

Номер: 427bec890ad14ae3a875d7cabb56135c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-01-001625-c.b2
Назва: Дискримінаційні умови
Вимога:
Шановний Замовнику, згідно Додатку №5 до тендерної документації встановлено вимогу до учасників: «У разі, якщо Учасник не є виробником запропонованих на закупівлю витратних матеріалів (тонерних картриджів, компонентів для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)), необхідно додатково надати у складі своєї пропозиції електронний лист авторизації Учасника від виробника запропонованих на закупівлю витратних матеріалів (тонерних картриджів, компонентів для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)), в якому буде зазначено, що учасник є авторизованим партнером або офіційним представником та підтверджена виробником гарантія на товар. Даний лист повинен бути адресований Замовнику торгів та містити ідентифікатор закупівлі та назву предмету закупівлі та повинен бути дійсним до кінця 2021 року» Діюче законодавство України передбачає можливість самостійного здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Вимога ж надати «листа авторизації» ставить учасників Торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи офіційним представником. Відсутність «листа авторизації», ніяким чином не впливає й на якісні, та функціональні характеристики товару, який на законних підставах перебуває у особи, що пропонуватиме його на торгах. Згідно з положенням статті 5 Закону вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Відповідно до положень статті 5 та пункту 4 статті 22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку (ст. 42 Господарського кодексу України). Чинне законодавство не встановлює обмежень щодо вільного обігу товарів та обов’язку компанії-виробника Товару (або його офіційного представництва в Україні) при кожному продажу Товару видавати листи з інформацію про товар та статус суб’єкта господарювання, який його реалізує. Надання на торги додаткових листів від виробника має ознаки дискримінації учасників, оскільки оригінальний товар та офіційна гарантія від виробника щодо такого товару і так це підтверджують. Відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Необхідність надання листів авторизації ставить учасника в залежність від третьої особи (виробника та представника виробника в Україні), є дискримінацією та обмежує коло можливих учасників – офіційними дистриб’юторами та підприємствами, які мають дані листи та документи, тобто мають договірні або будь-які інші взаємовідносини з виробником та представником товаровиробника в Україні. Разом з тим, чинне законодавство не забороняє реалізовувати продукцію, що є предметом закупівлі особам, які не є представництвами, дилерами, дочірніми підприємствами, дистриб’юторами продукції, однак на законних підставах її придбали та як власники мають право нею розпоряджатись, в тому числі й реалізувати в процедурі публічної закупівлі. Дії Замовника (в частині встановлення зазначеної умови Документації) порушують вимоги статті 22, 23 Закону та принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них, добросовісна конкуренція серед учасників. Виходячи з зазначеного, вимагаємо виключити з Додатку №5 до тендерної документації вимогу: «У разі, якщо Учасник не є виробником запропонованих на закупівлю витратних матеріалів (тонерних картриджів, компонентів для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)), необхідно додатково надати у складі своєї пропозиції електронний лист авторизації Учасника від виробника запропонованих на закупівлю витратних матеріалів (тонерних картриджів, компонентів для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)), в якому буде зазначено, що учасник є авторизованим партнером або офіційним представником та підтверджена виробником гарантія на товар. Даний лист повинен бути адресований Замовнику торгів та містити ідентифікатор закупівлі та назву предмету закупівлі та повинен бути дійсним до кінця 2021 року.»
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вимога про надання Учасником «У разі, якщо Учасник не є виробником запропонованих на закупівлю витратних матеріалів (тонерних картриджів, компонентів для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)), необхідно додатково надати у складі своєї пропозиції електронний лист авторизації Учасника від виробника запропонованих на закупівлю витратних матеріалів (тонерних картриджів, компонентів для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)), в якому буде зазначено, що учасник є авторизованим партнером або офіційним представником та підтверджена виробником гарантія на товар. Даний лист повинен бути адресований Замовнику торгів та містити ідентифікатор закупівлі та назву предмету закупівлі та повинен бути дійсним до кінця 2021 року.», є документальним підтвердженням походження товарів,  що в свою чергу надає змогу Замовнику бути впевненим, що  товари не є предметом будь–якого обтяження чи обмеження, передбаченого чинним законодавством України, щодо походження товарів з країн стосовно яких діє Закон України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII та тимчасово окупованих територій та мають легальне походження на території України.   Водночас, вказана вимога захищає Замовника  від товарів незаконного обігу, контрафактної (підробленої) продукції або фальсифікована продукція (це продукція, виготовлена з порушенням технології або неправомірним використанням знака для товарів та послуг, чи копіюванням форми, упаковки, зовнішнього оформлення, а так само неправомірним відтворенням товару іншої особи), тобто надання Учасником листа, який гарантуює авторизацію Учасника, в якому буде зазначено, що учасник є авторизованим партнером виробника, (або офіційним представником) виробника/імпортера є документальним підтвердженням, що товари запропоновані Учасником є оригінальними, легально завезеними на територію України та стосовно яких сплачено податки та збори згідно законодавства (регулюється положеннями Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції»). Оскільки Товар, який закуповується, є складовими частинами обладнанням до фотокопіювальної техніки (та складається з елементів витратних матеріалів (тонерних картриджів, компонентів для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)), Замовник керується постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 р. N 506 «Про затвердження Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів»  п.3 Загальні вимоги «Гарантійне обслуговування полягає у тому, що виробник (продавець, виконавець) протягом гарантійного терміну зобов'язується організувати, якщо це передбачено експлуатаційним документом, роботи із спеціальної установки (підключення) товару чи його складання (далі - введення в експлуатацію) та технічного обслуговування. Роботи з гарантійного ремонту (обслуговування) виконуються для споживача безоплатно.» Окрім того, на офіційних сайтах виробників фотокопіювальної техніки встановлені вимоги щодо гарантійних зобов’язань для обладнання, наприклад: «Компанія (не вказується, відомий світовий виробник) надає на обладнання стандартну гарантію, яка покриває виробничі дефекти, терміном на 12 місяців з дати продажу нового (що не було у використанні) обладнання першому кінцевому замовнику. Гарантія Компанії виробника поширюється на обладнання, ввезене на територію держави особами та організаціями, прямо уповноваженими Компанією виробником, в інших випадках на ввезене обладнання в країну гарантійні зобов'язання несе продавець обладнання. Гарантія передбачає ремонт обладнання авторизованою сервісною організацією за рахунок Компанії виробника при наявності несправностей, що виникли з вини виробника (гарантійний ремонт). Гарантія покриває частини і матеріали, необхідні для відновлення працездатності обладнання, а також трудовитрати з ремонту в разі виявлення виробничого дефекту і за умови використання обладнання відповідно до рекомендацій Компанії виробника і відповідності його іншим умовам гарантії Компанії виробника. Гарантійному ремонту не підлягає обладнання, що вийшло з ладу в результаті порушення правил експлуатації, описаних в інструкціях і інструкціях, які додаються до обладнання, використання неоригінальних витратних матеріалів і запасних частин, невиконання періодичних профілактичних робіт, механічного пошкодження, а також внаслідок виникнення форс-мажорних обставин (пожежі, стихійного лиха, тощо.)» Окрім того, Учасник постачає одну з складових елементів обладнання фотокопіювальної техніки, що не є окремим діючим пристроєм. Самостійне використання картриджів без обладнання (наприклад - принтери, багатофункціональні пристрої, друкувальні машини, персональних пристроїв, і т.д.) або периферійного друкувального пристрою, що підключається до комп'ютера не надають змогу друкувати текстову та іншу графічну інформацію на папері. Також слід зауважити, що Учасник має альтернативний вибір подачі інформації відповідно до вищезазначених норм законодавства. Оскільки Товар, який закуповується, є складовими частинами обладнанням до фотокопіювальної техніки, Замовник керується постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 р. N 506 «Про затвердження Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів» 7. Необхідна, доступна та достовірна інформація про товари, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, доводиться виробником (продавцем) до відома споживача в експлуатаційних документах, що додаються виробником до товару. До експлуатаційних документів належать текстові, графічні конструкторські документи, які окремо або разом дають можливість ознайомитися із споживчими властивостями товару і в яких визначаються правила його експлуатації, зокрема технічний паспорт чи інший документ, що його замінює. 8. Експлуатаційні документи повинні відповідати ГОСТу 2.601-95 "Эксплуатационные документы" і вимогам цього Порядку. На товари іноземного походження, що ввозяться в Україну, експлуатаційні документи повинні бути виконані державною мовою та мовою держави походження товару. В експлуатаційних документах зазначаються: - найменування товару; - найменування нормативних документів, вимогам яких повинен відповідати товар (у тому числі іноземного походження); - основні споживчі властивості товару; - заводський номер товару; - дата виготовлення товару; - гарантійні зобов'язання виробника (продавця), у тому числі гарантійний термін зберігання та гарантійний термін експлуатації товару; - правила та умови ефективного і безпечного використання товару; - термін служби (придатності) товару, відомості про дії споживача після його закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій; - найменування та адреса виробника і підприємства, яке виконує його функції щодо виконання вимог споживача, а також проводитиме гарантійний ремонт (обслуговування) або гарантійну заміну; - інформація стосовно товару, який за певних умов може справляти небезпечний вплив на життя, здоров'я і майно споживача, та про можливі наслідки такого впливу; - відмітка щодо повірки (для засобів вимірювальної техніки, які згідно із Законом України "Про метрологію та метрологічну діяльність" (113/98-ВР ) підлягають державному метрологічному нагляду). 16. У разі виявлення недоліків чи фальсифікації товару протягом гарантійного терміну споживач має право в установленому порядку за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: - безоплатного усунення недоліків або відшкодування витрат на їх виправлення споживачем чи третьою особою; - заміни на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості; і відповідного зменшення його купівельної ціни; - заміни на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) з відповідним перерахуванням купівельної ціни; - розірвання договору купівлі-продажу та відшкодування заподіяних збитків. Вимоги споживача, встановлені цим пунктом, пред'являються за вибором споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що виконує його функції, за місцем знаходження споживача у формі письмової заяви (додаток 8). 17. Споживач має право на перевірку якості, безпеки, комплектності, міри, ваги та ціни товарів, що придбаваються (замовляються), демонстрацію безпечного та правильного їх використання. На вимогу споживача продавець (виконавець) у цих випадках зобов'язаний надати йому контрольно-вимірювальні прилади, документи, що засвідчують якість, безпеку, ціну товарів. А також, згідно вимог Закон України від 12.05.1991 №1023-XII «Про захист прав споживачів» Цей Закон регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності, встановлює права споживачів, а також визначає механізм їх захисту та основи реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів. Стаття 5. Захист прав споживачів 1. Держава забезпечує споживачам захист їх прав, надає можливість вільного вибору продукції, здобуття знань і кваліфікації, необхідних для прийняття самостійних рішень під час придбання та використання продукції відповідно до їх потреб, і гарантує придбання або одержання продукції іншими законними способами в обсязі, що забезпечує рівень споживання, достатній для підтримання здоров'я і життєдіяльності. 2. Держава створює умови для здобуття споживачами потрібних знань з питань реалізації їх прав, в тому числі шляхом розробки та проведення відповідних освітніх програм. Стаття 6. Право споживача на належну якість продукції 1. Продавець (виробник, виконавець) зобов'язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію. 2. Продавець (виробник, виконавець) на вимогу споживача зобов'язаний надати йому документи, які підтверджують належну якість продукції. 3. Вимоги до продукції щодо її безпеки для життя, здоров'я і майна споживачів, а також навколишнього природного середовища встановлюються нормативно-правовими актами, в тому числі технічними регламентами. Стаття 15. Право споживача на інформацію про продукцію 1. Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Інформація про продукцію не вважається рекламою. Інформація про продукцію повинна містити: 1) назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються; 3) дані про основні властивості продукції, номінальну кількість (масу, об’єм тощо), умови використання; 4) відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами; 5) позначку про наявність у складі продукції генетично модифікованих організмів; 6) дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції; 6 -1) виробник (продавець) у разі виявлення недостовірної інформації про продукцію (якщо вона не шкодить життю, здоров'ю або майну споживача) протягом тижня вилучає цю продукцію з продажу та приводить інформацію про неї у відповідність, якщо законом чи відповідним технічним регламентом не встановлено інший порядок дій виробника (продавця) у таких випадках; 7) дату виготовлення; 8) відомості про умови зберігання; 9) гарантійні зобов'язання виробника (виконавця); 10) правила та умови ефективного і безпечного використання продукції; 11) строк придатності (строк служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій; 12) найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування. Стосовно продукції, яка за певних умов може бути небезпечною для життя, здоров'я споживача та його майна, навколишнього природного середовища, виробник (виконавець, продавець) зобов'язаний довести до відома споживача інформацію про таку продукцію і можливі наслідки її споживання (використання). Нормативно-правовими актами, в тому числі технічними регламентами, можуть бути встановлені додаткові вимоги до змісту інформації про продукцію. У разі якщо нормативно-правовими актами, у тому числі технічними регламентами, встановлено спеціальні вимоги до змісту інформації про певні види продукції, положення цієї частини застосовуються у частині, що не охоплюється такими спеціальними вимогами. Враховуючи вимоги Кодекс України; Закон, Кодекс від 16.01.2003 № 436- IV «ГОСПОДАРСЬКИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ» Стаття 180. Істотні умови господарського договору 4. Умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Вимоги щодо якості предмета договору визначаються відповідно до обов'язкових для сторін нормативних документів, зазначених у статті 15 цього Кодексу, а у разі їх відсутності - в договірному порядку, з додержанням умов, що забезпечують захист інтересів кінцевих споживачів товарів і послуг. Стаття 268. Якість товарів, що поставляються 1. Якість товарів, що поставляються, повинна відповідати стандартам, технічним умовам (у разі наявності), іншій технічній документації, яка встановлює вимоги до їх якості, або зразкам (еталонам), якщо сторони не визначать у договорі більш високі вимоги до якості товарів. 2. Номери та індекси стандартів, технічних умов (у разі наявності) або іншої документації про якість товарів зазначаються в договорі. Якщо вказану документацію не опубліковано у загальнодоступних виданнях, її копії повинні додаватися постачальником до примірника договору покупця на його вимогу. 3. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будьякому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. 4. Умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Вимоги щодо якості предмета договору визначаються відповідно до обов'язкових для сторін нормативних документів, зазначених у статті 15 цього Кодексу, а у разі їх відсутності - в договірному порядку, з додержанням умов, що забезпечують захист інтересів кінцевих споживачів товарів і послуг. Стаття 15. Технічне регулювання у сфері господарювання 1. У сфері господарювання застосовуються технічні регламенти, стандарти, кодекси усталеної практики та технічні умови. 2. Застосування стандартів, кодексів усталеної практики чи їх окремих положень є обов'язковим для: суб'єктів господарювання, якщо обов’язковість застосування стандартів чи кодексів усталеної практики установлено нормативно-правовими актами; учасників угоди (контракту) щодо розроблення, виготовлення чи постачання продукції, якщо в ній (ньому) є посилання на певні стандарти чи кодекси усталеної практики; виробника чи постачальника продукції, якщо він склав декларацію про відповідність продукції певним стандартам чи застосував позначення цих стандартів у її маркуванні. 3. У разі виготовлення продукції на експорт, якщо угодою (контрактом) визначено інші вимоги, ніж ті, що встановлено технічними регламентами, дозволяється застосування положень угоди (контракту), якщо вони не суперечать законодавству України в частині вимог до процесу виготовлення продукції, її зберігання та транспортування на території України. Підсумовуючи вищенаведене, Замовник, як споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні вимоги

Номер: 8613c66f36684fa09635c5439047b5a2
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-01-001625-c.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику, уважно ознайомившись з умовами Вашої тендерної документації відповідно до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі UA-2021-10-01-001625-c, за предметом «Картриджі для друку, ДК 021:2015 – 30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку, на підставі частини 1 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, виходячи з наступного. В Додатку №5 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі встановлено вимогу до потенційних учасників Торгів надати у складі тендерної пропозиції - Копію сертифікату міжнародного зразка про наявність у виробника запропонованих на закупівлю витратних матеріалів (тонерних картриджів, компонентів для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)) системи менеджменту, професійної безпеки та здоров’я OHSAS 18001:2007, виданого органом з сертифікації систем менеджменту стосовно розробки, виробництва еквівалентних витратних матеріалів, дійсного на момент подання пропозицій. З даною вимогою Оголошення про проведення спрощеної закупівлі не погоджуємось, вважаємо її дискримінаційною та такою, що порушує положення Закону України «Про публічні закупівлі», виходячи з наступного. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі за текстом – «Закон») у тендерній документації зазначаються такі відомості один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним». Згідно з приписами частини 1 статті 23 Закону зазначається, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Частиною 3 ст. 23 зазначеного Закону передбачено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Частиною 5 статті 23 Закону вказано, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Таким чином, Закон дозволяє встановлювати: - кваліфікаційні вимоги щодо учасників; - технічні, функціональні, якісні, експлуатаційні, екологічні вимоги щодо товарів шляхом їх безпосереднього зазначення в Тендерній документації або з посиланням на стандарти. Встановлення у тендерній документації вимоги щодо надання сертифікату ISO 18001:2007 виробника товару не відповідає вимогам ст. ст. 22, 23 Закону, виходячи з такого. Дана вимога Оголошення про проведення спрощеної закупівлі стосується виробника товару та не містить кваліфікаційних критеріїв до учасника, підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі відповідно до ст. ст. 16, 17 Закону. Отже, дана вимогу Тендерної документації не відповідає вимогам Закону, щодо встановлення Замовником в тендерній документації кваліфікаційних вимог до учасників. Також, вимога Тендерної документації щодо надання сертифікату ISO 18001:2007 виробника товару не є технічною специфікацією товару, оскільки цей стандарт не регулює технічні, функціональні, якісні, експлуатаційні, екологічні вимоги до товару. Відповідно до змісту ISO 18001:2007: «Стандарт ISO 18001:2007 було розроблено на вимогу споживачів створити визнаний стандарт для системи управління гігієною та безпекою праці, на підставі якого може бути оцінено й сертифіковано їхні системи управління. ISO 18001:2007 розробляли з урахуванням структури стандартів ISO 9001:2000 (система управління якості) та ISO 14001:2004 (система екологічного управління), щоб сприяти інтеграції систем управління якості, екологічного управління й гігієни та безпеки праці в організаціях, якщо у них виникає така потреба…. Цей стандарт не містить вимог, характерних для інших систем управління, наприклад вимог до управління якістю, екологічного управління, фінансового управління, хоча його елементи може бути узгоджено чи об’єднано з елементами інших систем управління.» З огляду на те, що від учасника закупівлі у складі тендерної пропозиції вимагається надання копії сертифікатів про наявність у виробника системи контролю якості ISO 9001:2015 та системи екологічного менеджменту ISO 14001:2015, то виконання вимог даних стандартів виробником забезпечує належну якість та екологічність товару, що має відношення до технічної специфікації товару в розумінні ст. ст. 22-23 Закону, яка є важливою для замовника при експлуатації та утилізації придбаного товару. Наявність чи відсутність у виробника Сертифікату ISO 18001:2007, щодо забезпечення виробником умов безпеки праці працівників, не впливає на дотримання виробником технічних, функціональних, якісних, експлуатаційних, екологічних вимоги до товару. У зв’язку з цим вимога Оголошення про проведення спрощеної закупівлі про надання виробником товару Сертифікату ISO 18001:2007 зайва та дискримінаційна щодо постачальників, які постачають товар виробників у яких є Сертифікати систем контролю якості ISO 9001:2015 та екологічного менеджменту ISO 14001:2015, однак у яких не виникла потреба у запровадженні системи менеджменту, професійної безпеки та здоров’я ISO 18001:2007. Відповідно до положень статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; … 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; … 2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. 3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. 4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи наведене, вимога Оголошення про проведення спрощеної закупівлі щодо надання копії вищезазначеного сертифікату міжнародного зразка про наявність у виробника запропонованих на закупівлю витратних матеріалів (тонерних картриджів, компонентів для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)) системи менеджменту, професійної безпеки та здоров’я OHSAS 18001:2007, виданого органом з сертифікації систем менеджменту стосовно розробки, виробництва еквівалентних витратних матеріалів, дійсного на момент подання пропозицій, порушує принципи здійснення державних закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісної конкуренції серед учасників; недискримінації учасників; недопустимість встановлення дискримінаційних вимог. На підставі вище зазначеного, керуючись частиною 1 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо Вас внести зміни шляхом виключення з Додатку №5 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимоги про надання учасниками копії сертифікату міжнародного зразка про наявність у виробника запропонованих на закупівлю витратних матеріалів (тонерних картриджів, компонентів для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)) системи менеджменту, професійної безпеки та здоров’я OHSAS 18001:2007, виданого органом з сертифікації систем менеджменту стосовно розробки, виробництва еквівалентних витратних матеріалів, дійсного на момент подання пропозицій.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Згідно вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Стаття 23. Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності. 5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Також слід зауважити, що Учасник має альтернативний вибір подачі інформації відповідно до вищезазначених норм законодавства. Оскільки Товар, який закуповується, є складовими частинами обладнанням до фотокопіювальної техніки, Замовник керується постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 р. N 506 «Про затвердження Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів» 7. Необхідна, доступна та достовірна інформація про товари, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, доводиться виробником (продавцем) до відома споживача в експлуатаційних документах, що додаються виробником до товару. До експлуатаційних документів належать текстові, графічні конструкторські документи, які окремо або разом дають можливість ознайомитися із споживчими властивостями товару і в яких визначаються правила його експлуатації, зокрема технічний паспорт чи інший документ, що його замінює. 8. Експлуатаційні документи повинні відповідати ГОСТу 2.601-95 "Эксплуатационные документы" і вимогам цього Порядку. На товари іноземного походження, що ввозяться в Україну, експлуатаційні документи повинні бути виконані державною мовою та мовою держави походження товару. В експлуатаційних документах зазначаються: - найменування товару; -найменування нормативних документів, вимогам яких повинен відповідати товар (у тому числі іноземного походження); - основні споживчі властивості товару; - заводський номер товару; - дата виготовлення товару; - гарантійні зобов'язання виробника (продавця), у тому числі гарантійний термін зберігання та гарантійний термін експлуатації товару; - правила та умови ефективного і безпечного використання товару; - термін служби (придатності) товару, відомості про дії споживача після його закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій; - найменування та адреса виробника і підприємства, яке виконує його функції щодо виконання вимог споживача, а також проводитиме гарантійний ремонт (обслуговування) або гарантійну заміну; - інформація стосовно товару, який за певних умов може справляти небезпечний вплив на життя, здоров'я і майно споживача, та про можливі наслідки такого впливу; - відмітка щодо повірки (для засобів вимірювальної техніки, які згідно із Законом України "Про метрологію та метрологічну діяльність" (113/98-ВР ) підлягають державному метрологічному нагляду). 16. У разі виявлення недоліків чи фальсифікації товару протягом гарантійного терміну споживач має право в установленому порядку за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: - безоплатного усунення недоліків або відшкодування витрат на їх виправлення споживачем чи третьою особою; - заміни на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості; и відповідного зменшення його купівельної ціни; - заміни на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) з відповідним перерахуванням купівельної ціни; - розірвання договору купівлі-продажу та відшкодування заподіяних збитків. Вимоги споживача, встановлені цим пунктом, пред'являються за вибором споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що виконує його функції, за місцем знаходження споживача у формі письмової заяви (додаток 8). 17. Споживач має право на перевірку якості, безпеки, комплектності, міри, ваги та ціни товарів, що придбаваються (замовляються), демонстрацію безпечного та правильного їх використання. На вимогу споживача продавець (виконавець) у цих випадках зобов'язаний надати йому контрольновимірювальні прилади, документи, що засвідчують якість, безпеку, ціну товарів. Стаття 6. Право споживача на належну якість продукції 1. Продавець (виробник, виконавець) зобов'язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію. 2. Продавець (виробник, виконавець) на вимогу споживача зобов'язаний надати йому документи, які підтверджують належну якість продукції. 3. Вимоги до продукції щодо її безпеки для життя, здоров'я і майна споживачів, а також навколишнього природного середовища встановлюються нормативно-правовими актами, в тому числі технічними регламентами. Стаття 15. Право споживача на інформацію про продукцію 1. Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Інформація про продукцію не вважається рекламою. Інформація про продукцію повинна містити: 1) назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються; 3) дані про основні властивості продукції, номінальну кількість (масу, об’єм тощо), умови використання; 4) відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами; 5) позначку про наявність у складі продукції генетично модифікованих організмів; 6) дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції; 6 -1) виробник (продавець) у разі виявлення недостовірної інформації про продукцію (якщо вона не шкодить життю, здоров'ю або майну споживача) протягом тижня вилучає цю продукцію з продажу та приводить інформацію про неї у відповідність, якщо законом чи відповідним технічним регламентом не встановлено інший порядок дій виробника (продавця) у таких випадках; 7) дату виготовлення; 8) відомості про умови зберігання; 9) гарантійні зобов'язання виробника (виконавця); 10) правила та умови ефективного і безпечного використання продукції; 11) строк придатності (строк служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій; 12) найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування. Стосовно продукції, яка за певних умов може бути небезпечною для життя, здоров'я споживача та його майна, навколишнього природного середовища, виробник (виконавець, продавець) зобов'язаний довести до відома споживача інформацію про таку продукцію і можливі наслідки її споживання (використання). Нормативно-правовими актами, в тому числі технічними регламентами, можуть бути встановлені додаткові вимоги до змісту інформації про продукцію. У разі якщо нормативно-правовими актами, у тому числі технічними регламентами, встановлено спеціальні вимоги до змісту інформації про певні види продукції, положення цієї частини застосовуються у частині, що не охоплюється такими спеціальними вимогами. Інформація споживачеві повинна надаватися згідно із законодавством про мови. 2. Інформація, передбачена частиною першою цієї статті, доводиться до відома споживачів виробником (виконавцем, продавцем) у супровідній документації, що додається до продукції, на етикетці, а також у маркуванні чи іншим способом (у доступній наочній формі), визначеним відповідними нормативно-правовими актами, у тому числі технічними регламентами, або, прийнятим для окремих видів продукції або в окремих сферах обслуговування. Підсумовуючи вищенаведене - Замовник, як споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Приймаючи до уваги інформацію потенційного учасника, будуть внесені зміни до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі шляхом виключення з Додатку №5 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимоги про надання учасниками копії сертифікату міжнародного зразка про наявність у виробника запропонованих на закупівлю витратних матеріалів (тонерних картриджів, компонентів для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)) системи менеджменту, професійної безпеки та здоров’я OHSAS 18001:2007, виданого органом з сертифікації систем менеджменту стосовно розробки, виробництва еквівалентних витратних матеріалів, дійсного на момент подання пропозицій.
Статус вимоги: Задоволено