• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Технічний нагляд за виконанням робіт по об’єкту «Реконструкція адміністративної будівлі по вул. Сіцінського Юхима, 12 у м. Хмельницькому»

Завершена

1 550 482.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 752.41 UAH
Період оскарження: 29.09.2021 17:32 - 11.10.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінація учасників

Номер: e95a9fc1911a4c28b2df4d749bbb6c58
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-29-010125-b.b3
Назва: Дискримінація учасників
Вимога:
Доброго дня! 1. Частиною 2 п. 3.5.2 Тендерної документації для процедури закупівлі «відкритті торги» Технічний нагляд за виконанням робіт по об’єкту «Реконструкція адміністративної будівлі по вул. Сіцінського Юхима, 12 у м. Хмельницькому» від 29.09.2021 року (далі по тексту - «ТД») встановлено кваліфікаційні критерії до учасника процедури закупівлі, серед яких зокрема: «В складі пропозиції необхідно надати копію діючого кваліфікаційного сертифіката інженера технічного нагляду І категорії або провідного інженера з технічного нагляду». Відповідно до статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» строк дії кваліфікаційного сертифікату для осіб, які не мають перерви в роботі за фахом понад три роки та підвищують кваліфікацію відповідно до законодавства не рідше ніж один раз на п’ять років, не обмежується (статус кваліфікаційних сертифікатів можна перевірити на офіційному сайті атестаційної архітектурно-будівельної комісії. Кваліфікаційні вимоги для інженерів технічного нагляду встановлені Зміною № 8 до розділу 1 «Керівники, професіонали, фахівці» Випуску 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженою наказом Мінрегіону від 27.01.2014 р. № 26 (набрала чинності з 01.01.2016 р.) із змінами, та Зміною № 11, затвердженою наказом Мінрегіону від 08.08.2017 р. № 192 (набрала чинності 01.10.2017р ) і передбачають наявність кваліфікаційного сертифікату на виконання відповідних робіт щодо об’єктів будівництва певного класу наслідків (відповідальності). Законом України № 1817-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» (набрав чинності 10.06.2017 р.) внесені зміни до у Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закон України «Про архітектурну діяльність», Закону України «Про основи містобудування» у частині зміни категорії складності об’єктів будівництва на клас наслідків. Відповідно до статті 58 Конституції України Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи. Це є однією з найважливіших гарантій правової стабільності та застосовується і щодо актів центральних органів виконавчої влади. Враховуючи зазначене, інженери технічного нагляду, які мають чинні кваліфікаційні сертифікати, отримані до набрання чинності зазначених змін у законодавстві, та підвищують кваліфікацію не рідше ніж один раз на п’ять років можуть здійснювати технічний нагляд на усіх об’єктах будівництва. Тому, вважаю вимогу про надання кваліфікаційного сертифікату інженера технічного нагляду І категорії або провідного інженера з технічного нагляду є дискримінаційною по відношенню до інженерів, які отримали сертифікати до 01.01.2016 року. Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимагаю привести тендерну документацію у відповідність до ст.. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та доповнити ч. 2 п. 3.5.2. ТД наступним змістом: «У разі отримання кваліфікаційного сертифікату до 01.01.2016 року надати кваліфікаційний сертифікат за категорією інженер технічного нагляду.» 2. Частиною 1 п. 3.5.2.ТД встановлена вимога надати в складі тендерної пропозиції ліцензію, видану для учасника на програмний комплекс АВК, або на аналогічний програмний комплекс, який взаємодіє в частині розрахунків договірних цін, що рекомендовані Мінрегіоном. АВК - це комп’ютерна програма, що використовується для автоматичного складання кошторисів. Інженер технічного нагляду у своїй роботі не повинен використовувати дане програмне забезпечення. Прошу внести зміни до тендерної документації та усунути дані вимоги із врахуванням вимог чинного законодавства України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо, що у відповідності до чинного законодавства, зокрема Постанови КМУ № 681 «Про затвердження Порядку ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» від 23 червня 2021 року, з 1 січня 2022 р. інженер технічного нагляду кваліфікаційний сертифікат, яким отримано до 1 січня 2016 р., з 1 січня 2021 р. може здійснювати діяльність на об'єктах класу наслідків (відповідальності) тільки СС1. Оскільки клас наслідків (відповідальності) по об’єкту: «Реконструкція адміністративної будівлі по вул. Сіцінського Юхима, 12 у м. Хмельницькому» СС2, а строк виконання робіт до 31.12.2022 року, вимога щодо надання копії діючого кваліфікаційного сертифіката інженера технічного нагляду І категорії або провідного інженера з технічного нагляду є законною, не дискримінаційною та такою що повністю відповідає вимогам законодавства. Щодо надання в складі тендерної пропозиції ліцензії, виданої для учасника на програмний комплекс АВК, або на аналогічний програмний комплекс, який взаємодіє в частині розрахунків договірних цін, що рекомендовані Мінрегіоном повідомляємо, що згідно проекту договору оприлюдненого по закупівлі «Технічний нагляд за виконанням робіт по об’єкту: «Реконструкція адміністративної будівлі по вул. Ю. Сіцінського, 12 у м. Хмельницькому» (код ДК 021:2015: 71520000-9 — Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт) виконавець тобто інженер технічного нагляду, повинен зокрема здійснювати: - Перевірку відповідності об’ємів у локальному кошторисі в складі договірної ціни з об’ємами, передбаченими в проектній документації, коефіцієнтів трудовитрат, вартісних показників, нормативної кількості матеріалів та устаткування; - Перевірку документів у складі Акту виконаних робіт (відомості ресурсів, розрахунку загальновиробничих витрат тощо); - Приймання участі у складенні актів на приховані роботи та перевірки актів виконаних робіт за формою КБ2В. Виконання робіт із технічного нагляду відповідно до Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури Затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 р. № 903, та умов договору, зокрема у частині перевірки відповідності виконаних робіт проектно-кошторисній документації, вимагає наявності у учасника кваліфікованих спеціалістів за відповідним напрямком. Перевірка виконавцем технічного нагляду виконавчої кошторисної документації із застуванням ліцензованого кошторисного комплексу рекомендованого Мінрегіоном є засадою якості перевірки, та недопущення помилок при визначенні вартості будівництва на етапі оплати виконаних будівельних робіт. Виходячи зі змісту норм ЗУ «Про публічні закупівлі», ЗУ «Про захист економічної конкуренції» порушень загальних принципів здійснення закупівель, в оголошенні не встановлювались дискримінаційні вимоги, будь-які зацікавлені особи мають рівні можливості щодо участі у закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінація учасника

Номер: 06a49daa4b1f42699064a5c35f9fdc1d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-29-010125-b.b2
Назва: Дискримінація учасника
Вимога:
Шановний Замовник. Згідно вимог Закупівлі в п.п. 3.7.1., п. 3.7., розділу 3 «…У зв’язку із вищевикладеним, учасники закупівлі повинні застосовувати у своїй діяльності Систему управління якістю, Систему екологічного управління та Систему енергетичного менеджменту стосовно діяльності у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах. Для підтвердження застосування вказаних систем учасники закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції дійсні сертифікати ДСТУ ІSO 9001:2015, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ІSO 50001:2020, що видані на ім’я такого учасника.». Звертаємо Вашу увагу на безпідставність вказаних вимог. Отримання вищевизначених сертифікатів ISO не є обов'язковим. Це добровільна справа будь-якого постачальника. Є закони та нормативно-правові акти України, які чітко обумовлюють, що потрібно для здійснення технічного нагляду на об’єкті. Частиною 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено можливість включення Замовником до своєї тендерної документації іншої інформації, але наявність такої інформації повинно бути передбачено законодавством. Таким чином вимоги щодо наявності даних сертифікатів не передбачені законодавством та є дискримінаційними, оскільки суттєво зменшують коло можливих учасників аукціону, а наявність таких чи подібних сертифікатів в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електричної енергії. Крім того, додатково повідомляємо, що враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 цього Закону). Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Просимо внести зміни до тендерної документації та виключити дані вимоги.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо, що у відповідності до чинного законодавства, зокрема ЗУ «Про публічні закупівлі» та умов поданого Оголошення визначено, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в оголошені зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. У зв’язку із вищевикладеним, учасники торгів в своїй діяльності повинні використовувати систему управління якістю. Для підтвердження необхідно надати в складі пропозиції діючий сертифікат ISO 9001:2015, виданого учаснику, що засвідчує використання ним системи управління якості Систему енергетичного менеджменту стосовно діяльності у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах. Крім того, Учасники торгів також повинні використовувати в своїй діяльності систему екологічного управління. Для підтвердження необхідно надати в складі пропозиції діючий сертифікат ISO 14001:2015, виданого учаснику, що засвідчує використання ним системи екологічного управління Систему енергетичного менеджменту стосовно діяльності у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах. Учасники торгів також повинні використовувати в своїй діяльності систему енергетичного менеджменту. Для підтвердження необхідно надати в складі пропозиції діючий сертифікат ISO 50001:2020, виданого учаснику, що засвідчує використання ним систему енергетичного менеджменту стосовно діяльності у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах Дана вимога встановлена для того, щоб бути впевненим у тому що, роботи, які є предметом даної закупівлі, повністю відповідають та будуть виконані у відповідності до вимог та стандартів. Адже, системи управління якістю (стандарт ISO серії 9000), Системи екологічного менеджменту/управління (стандарт ISO серії 14000) та систему енергетичного менеджменту (стандарт ISO серії 50001) є найкращим загальновизнаним у світі запобіжним механізмом, який забезпечує якість на всіх етапах (життєвого) циклу і сприяє підвищенню результативності роботи. Наявність в учасника діючого сертифікату ISO є гарантією якості та безпеки виконання робіт. Ці загальновстановлені стандарти визначають характеристики та норми, жорстко регламентують всі процеси сертифікованого підприємства. Саме завдяки такій стандартизації будь-який замовник може бути впевнений у високий якості виконання робіт, дотримання технологічних процесів, забезпечення захисту навколишнього середовища та професіоналізмі компанії. Міжнародні стандарти дозволяють отримати технологічні, економічні і соціальні вигоди. Вони допомагають гармонізувати виконання робіт, що робить їх більш ефективними та безпечними для навколишнього середовища, адже технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля (п.3 ч. 2 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі»). Оскільки, Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством, встановлення вимоги про надання міжнародних сертифікатів на систему якості ДСТУ ІSO 14001:2015, ДСТУ ІSO 9001:2015 та ДСТУ ІSO 50001:2020 є обґрунтованим та підтверджують відповідність потенційного виконувача робіт (підрядника) міжнародним стандартам). Окрім того, ідентичної позиції дотримується Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своїх рішеннях, зокрема рішення № 3463-р/пк-пз від 13.04.2018р. та № 6492-р/пк-пз від 03.07.2018р.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником

Дискримінації учасників

Номер: a7decd8efd9c4796a77ef19e0549d6f7
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-29-010125-b.b1
Назва: Дискримінації учасників
Вимога:
Відповісти https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-09-29-010125-b Наталія 29 вересня 2021, 20:52:07 Шановний Замовник. Згідно вимог Закупівлі в п.п. 3.7.1., п. 3.7., розділу 3 «…У зв’язку із вищевикладеним, учасники закупівлі повинні застосовувати у своїй діяльності Систему управління якістю, Систему екологічного управління та Систему енергетичного менеджменту стосовно діяльності у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах. Для підтвердження застосування вказаних систем учасники закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції дійсні сертифікати ДСТУ ІSO 9001:2015, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ІSO 50001:2020, що видані на ім’я такого учасника.». Звертаємо Вашу увагу на безпідставність вказаних вимог. Отримання вищевизначених сертифікатів ISO не є обов'язковим. Це добровільна справа будь-якого постачальника. Є закони та нормативно-правові акти України, які чітко обумовлюють, що потрібно для здійснення технічного нагляду на об’єкті. Частиною 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено можливість включення Замовником до своєї тендерної документації іншої інформації, але наявність такої інформації повинно бути передбачено законодавством. Таким чином вимоги щодо наявності даних сертифікатів не передбачені законодавством та є дискримінаційними, оскільки суттєво зменшують коло можливих учасників аукціону, а наявність таких чи подібних сертифікатів в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електричної енергії. Крім того, додатково повідомляємо, що враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 цього Закону). Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Просимо внести зміни до тендерної документації та виключити дані вимоги.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: Скасування
Дата скасування: 29.09.2021 22:03