• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Торги не відбулися

1 160 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 800.00 UAH
Період оскарження: 28.09.2021 10:11 - 10.10.2021 00:00
Вимога
Відхилено

дискримінаційна вимога

Номер: 8fb6bbbe6af44a408d792596226c1a13
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-28-001871-b.a1
Назва: дискримінаційна вимога
Вимога:
дискримінаціні вимоги в тендерній документації
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Дніпропетровське обласне комунальне підприємство "Спецавтобаза" (надалі – Замовник), розглянувши Вимогу щодо усунення порушення ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» (Вих.№01/10/21-1 від 01.10.2021р.) (надалі – Вимога), повідомляє: ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» зазначає у Вимозі: «Додаток 1 до тендерної документації містить вимогу, яка є дискримінаційною (такою, що штучно звужує коло потенційних Учасників торгів), а саме: «Учасник у складі пропозиції має надати: 10. Висновок екологічного аудиту проведеного у 2020 році виданий уповноваженим органом.» На Вашу вимогу повідомляємо наступне: По-перше, Ви вимагаєте Висновок екологічного аудиту проведеного у 2020 році, але Законом України «Про екологічний аудит» не міститься обов’язку проводити такий аудит щороку, що підтверджується ст.12 цього Закону: Стаття 12. Форми екологічного аудиту Екологічний аудит в Україні може бути добровільним чи обов’язковим. Добровільний екологічний аудит здійснюється стосовно будь-яких об’єктів екологічного аудиту на замовлення заінтересованого суб’єкта за згодою керівника чи власника об’єкта екологічного аудиту. Обов’язковий екологічний аудит здійснюється на замовлення заінтересованих органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування щодо об’єктів або видів діяльності, які становлять підвищену екологічну небезпеку, відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України, у таких випадках: банкрутство; приватизація, передача в концесію об’єктів підвищеної екологічної небезпеки, крім визначених законом випадків; {Абзац третій частини третьої статті 12 із змінами, внесеними згідно із Законами № 4442- VI від 23.02.2012, № 155-IX від 03.10.2019} передача або придбання в державну чи комунальну власність; передача у довгострокову оренду об’єктів державної або комунальної власності; створення на основі об’єктів державної та комунальної власності спільних підприємств; екологічне страхування об’єктів; завершення дії угоди про розподіл продукції відповідно до закону; в інших випадках, передбачених законом.» Відповідно до статті 1 Закону України «Про екологічний аудит» Екологічний аудит - це документально оформлений системний незалежний процес оцінювання об’єкта екологічного аудиту, що включає збирання і об’єктивне оцінювання доказів для встановлення відповідності визначених видів діяльності, заходів, умов, системи екологічного управління та інформації з цих питань вимогам законодавства України про охорону навколишнього природного середовища та іншим критеріям екологічного аудиту. Згідно з частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова обмежує учасників. ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» зазначає у Вимозі: «По-друге, Висновок екологічного аудиту у 2020 році виданий уповноваженим органом. Відповідно до ст.1 Законом України «Про екологічний аудит» - Екологічний аудит - це документально оформлений системний незалежний процес оцінювання об’єкта екологічного аудиту, що включає збирання і об’єктивне оцінювання доказів для встановлення відповідності визначених видів діяльності, заходів, умов, системи екологічного управління та інформації з цих питань вимогам законодавства України про охорону навколишнього природного середовища та іншим критеріям екологічного аудиту. Відповідно до ст.3 Законом України «Про екологічний аудит» - Виконавцем екологічного аудиту може бути юридична чи фізична особа (екологічний аудитор), кваліфікована для здійснення екологічного аудиту відповідно до вимог цього Закону. Відповідно до ст.7 Законом України «Про екологічний аудит» - Висновок екологічного аудиту - професійна оцінка об’єкта екологічного аудиту, виконана екологічним аудитором, яка ґрунтується на доказах екологічного аудиту та є головною складовою звіту про екологічний аудит. Висновок екологічного аудиту є офіційним документом, який засвідчується підписом та печаткою екологічного аудитора. Отже, Ваша вимога взагалі не законна і не відповідає нормам Закону України «Про екологічний аудит». Наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників і вказавши дану вимогу в тендерній документації Ви штучно зменшуєте коло потенційних Учасників торгів, що є дискримінацією та порушенням ст.5, ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону». Відповідно до вимог Тендерної документації учасник має надати: «Висновок екологічного аудиту проведеного у 2020 році виданий уповноваженим органом.». Також, повідомляємо, що відповідно до установчих документів Замовник немає повноважень щодо надання роз’яснень чинного законодавства. Отже, усі учасники можуть трактувати вимогу замовника «виданий уповноваженим органом» відповідно до чинного законодавства. Згідно з ч. 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Враховуючи усе вище перелічене, Замовник не має підстав щодо внесення змін до Тендерної документації стосовно вказаних вимог.
Статус вимоги: Відхилено