• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Поточний ремонт. Благоустрій території комунального некомерційного підприємства "Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди" Сумської міської ради за адресою: м. Суми, вул. Троїцька, 28 ( ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи)

Завершена

4 133 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 665.00 UAH
Період оскарження: 24.09.2021 23:14 - 14.10.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога щодо усунення дискримінаціних умов, що призводять до штучного звуження кола учасників

Номер: 012809d47d4e4fd89928e55833c9d6f0
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-24-006014-c.c1
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаціних умов, що призводять до штучного звуження кола учасників
Вимога:
Шановний замовнику! Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників Замовником торгів у тендерній документації, яка затверджена рішенням тендерного комітету (протокол №50 від «24» вересня 2021 року), встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі послуг «Поточний ремонт. Благоустрій території комунального некомерційного підприємства "Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди" Сумської міської ради за адресою: м. Суми, вул. Троїцька, 28 ( ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи)» Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону. 1. Відповідно до частини 7 Додатку №1 до тендерної документації, Учасник процедури закупівлі подає наступні документи: - Довідка з обслуговуючого банку щодо відкритого (відкритих) рахунку (рахунків) за яким (якими) буде здійснено розрахунок з учасником згідно з умовами договору про закупівлю, та щодо відсутності заборгованості по кредитам, видана учаснику не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення цих відкритих торгів; Згідно положень статті 1054 ЦКУ, За кредитним договором банк або інша фінансова установа (кредитодавець) зобов'язується надати грошові кошти (кредит) позичальникові у розмірі та на умовах, встановлених договором, а позичальник зобов'язується повернути кредит та сплатити проценти. До відносин за кредитним договором застосовуються положення параграфа 1 цієї глави, якщо інше не встановлено цим параграфом і не випливає із суті кредитного договору. Статтею 1050 ЦКУ Якщо позичальник своєчасно не повернув суму позики, він зобов'язаний сплатити грошову суму відповідно до статті 625 цього Кодексу. Якщо договором встановлений обов'язок позичальника повернути позику частинами (з розстроченням), то в разі прострочення повернення чергової частини позикодавець має право вимагати дострокового повернення частини позики, що залишилася, та сплати процентів, належних йому відповідно до статті 1048 цього Кодексу. Чинне законодавство розрізняє наступні поняття: боржник - юридична особа, яка отримала кредит на визначених кредитною угодою умовах; кредитна угода - договір або інші передбачені законодавством підстави, відповідно до яких боржник отримав кредит; заборгованість - зобов'язання боржника сплатити відповідну суму коштів у порядку та строки, визначені кредитною угодою; прострочена заборгованість - заборгованість, не погашена боржником у визначений кредитною угодою строк; Отже, сам факт наявності у суб’єкта господарювання кредитної угоди можна розцінювати як наявність у такого суб’єкта господарювання заборгованості, оскільки заборгованість це зобов'язання боржника сплатити відповідну суму коштів у порядку та строки, визначені кредитною угодою. У Скаржник наявні кредитні угоди, які використовуються Скаржником у процесі ведення власної господарської діяльності. У Скаржника відкриті поточні рахунки та наявні кредитні договори із банківськими установами, однак по жодній банківській установі у Скаржника не має ПРОСТРОЧЕНОЇ заборгованість - заборгованість, не погашена боржником у визначений кредитною угодою строк Однак, згідно вимог частини 7 Додатку №1 до тендерної документації участь у процедурі закупівлі можуть взяти лише ті компанії у яких відсутня заборгованості по кредитам, тобто ВІДСУТНІ КРЕДИТНІ УГОДИ ВЗАГАЛІ. Така вимога тендерної документації є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та інших суб’єктів господарювання, які мають діючі кредитні угоди, але вчасно виконують свої зобов’язання за такими угодами Отже, Замовником торгів умисно встановлено дискримінаційну вимогу, щодо надання підтвердження відсутності заборгованості за кредитами з метою дискримінації та подальшого відхилення тендерних пропозицій Учасників, у тому числі Скаржника, які мають діючі кредитні угоди та користуються наданим їм кредитним лімітом згідно таких угод. Враховуючи вищевказане, Скаржник вимагає усунути дискримінаційну вимогу, яка наведена частини 7 Додатку №1 до тендерної документації, а саме привести вимогу тендерної документації у відповідність до чинного законодавства та передбачити, що Учасник повинні надати – Довідка з обслуговуючого банку щодо відкритого (відкритих) рахунку (рахунків) за яким (якими) буде здійснено розрахунок з учасником згідно з умовами договору про закупівлю, та щодо відсутності ПРОСТРОЧЕНОЇ заборгованості по кредитам, видана учаснику не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення цих відкритих торгів; або ж виключити вищезгадане положення ТД із вимог тендерної документації. 2. Відповідно до пп. 2 п.6.2. Розділу 6 Тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі «Інформація про відповідність тендерної пропозиції учасника умовам технічної специфікації (Додаток 3 до тендерної документації) та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами: 2) сканованим оригіналом чи сканованою копією дозволу учасника на виконання робіт підвищеної небезпеки, виданого Державною службою України з питань праці (Державною службою гірничого нагляду та промислової безпеки України) або її територіальними органами, що є дійсним на дату розкриття тендерної пропозиції; або сканованим оригіналом чи сканованою копією Декларації відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці під час виконання таких робіт підвищеної небезпеки: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра;» Зазначаємо, що перелік робіт підвищеної небезпеки регулюється Постановою Кабінету міністрів України №1107 від 26 жовтня 2011 року «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» (далі - Постанова), зокрема, додаток №2 до Постанови містить вичерпний перелік видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу (Група А) та які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (Група Б). Відтак, детально вивчивши умови тендерної документації, зокрема Додатку 3 «Технічна специфікація» повідомляємо, що серед робіт, передбачених технічним завданням відсутні роботи, що відносяться до переліку робіт підвищеної небезпеки, встановлених Постановою. Крім того, Замовник встановивши вимогу, передбаченою пп. 2 п.6.2. Розділу 6 Тендерної документації не зазначив на який (які) саме види робіт необхідно надання дозволу учасника на виконання робіт підвищеної небезпеки, виданого Державною службою України з питань праці (Державною службою гірничого нагляду та промислової безпеки України) або її територіальними органами, що є дійсним на дату розкриття тендерної пропозиції. Отже, Замовник, встановивши вимогу відповідно до пп. 2 п.6.2. Розділу 6 Тендерної документації, штучно звузив коло учасників лише, до тих учасників, що мають дозвіл (дозволи) учасника на виконання робіт підвищеної небезпеки або Декларації відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці під час виконання таких робіт підвищеної небезпеки: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра, всупереч тому, що характер виконуваних робіт згідно технічного завдання не містять робіт підвищеної небезпеки. Враховуючи вищевказане, Скаржник вимагає усунути дискримінаційну вимогу, зазначену у пп. 2 п.6.2. Розділу 6 Тендерної документації, виключивши вищезгадане положення ТД із вимог тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику! Найближчим часом будуть внесені зміни до тендерної документації відповідно до Вашої вимоги. Дякуємо за порозуміння.
Статус вимоги: Задоволено