• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Завершена

950 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 500.00 UAH
Період оскарження: 23.09.2021 17:42 - 05.10.2021 00:00
Вимога
Відхилено

дискримінаційні вимоги

Номер: 90504a7195bd4d81b416519d6795b9dc
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-23-013031-b.a1
Назва: дискримінаційні вимоги
Вимога:
дискримінаційні вимоги в тендерній документації Замовника
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Закон України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких є максимальна економія, ефективність та пропорційність. Відповідно до п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами): Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Отже постачальники повинні створити умови для реалізації права споживачів подавати свої звернення/скарги/претензії, в тому числі і через єдине вікно. Відповідно до п 8.3.6. Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами) учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право звертатися, як особисто так і за допомогою засобів електронного зв’язку при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Слід зазначити, що Комунальне підприємство «Міське управління справами» Дніпровської міської ради (далі - Підприємство) розташоване та здійснює свою діяльність на території м. Дніпро. Таким чином, функціонування центру обслуговування клієнтів, чи окремого структурно підрозділу, у іншій області аніж Дніпропетровська, не дозволить Підприємству в повній мірі забезпечити своє право на подачу звернення/скарги/претензії, або призведе до додаткових витрат бюджетних коштів для забезпечення такого права, оскільки відрядження, послуги кур’єрських служб тощо потребують додаткового фінансування. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав’язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами через значну територіальну віддаленість. Враховуючи вищезазначене, відсутність можливості реалізації права подавати свої звернення/скарги/претензії, в тому числі і через єдине вікно, структурний підрозділ (сектор) учасника роздрібного ринку чи окремого його працівника є обмеженням прав Підприємства, як споживача, що гарантовані «Правилами роздрібного ринку», затвердженими Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами) та потенційно призведе до надмірного використання бюджетних коштів. Відповідно до абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином, для забезпечення своїх прав в повному обсязі, як споживача електричної енергії, що гарантується законодавством України та з метою дотримання принципу максимальної економії та ефективності Підприємство в тендерній документації потребує наявність центру обслуговування клієнтів, окремого структурного підрозділу чи окремого працівника учасника у м. Дніпро. В той же час, з метою уточнення інформації, викладеної у тендерній документації, замовник прийняв рішення внести деякі зміни до її змісту. На підставі викладеного, вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено