-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Монтаж пожежної сигналізації та системи оповіщення про пожежу на об'єкті: учбовий корпус Кам'янець-Подільського фахового коледжу будівництва, архітектури та дизайну за адресою : Хмельницька обл., м. Кам'янець-Подільський, вул. Соборна, 1
Завершена
795 049.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 975.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 975.25 UAH
Період оскарження:
13.09.2021 15:26 - 25.09.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Видалення дискримінаційних вимог
Номер:
5737b593bb69410787901b8ae25ccb15
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-13-002124-c.c4
Назва:
Видалення дискримінаційних вимог
Вимога:
Вимагаємо виключити із тендерної документації вимогу: «Учасники надають лист підтвердження від територіального органу ДСНС України про включення до складу комісії по огляду змонтованого обладнання на об’єкті, згідно предмету закупівлі, представників територіального органу ДСНС України.»
Для отримання відповідного листа ми, як потенційний учасник закупівлі, направили запит до територіального органу ДСНС України засобами електронної пошти, керуючись Законом України «Про доступ до публічної інформації». Та отримали відповідь від розпорядника інформації, що згідно пункту 180 Типової інструкції з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, затвердженої Постановою КМУ №55 від 17 січня 2018 року, «документи, в яких строк виконання не зазначено, які не є документами інформаційного характеру або не містять контрольних завдань, повинні бути виконані не пізніше ніж за 30 днів з моменту реєстрації документа в установі, до якої надійшов документ». Тобто на обробку листа від юридичної особи-суб'єкта господарювання розпорядник інформації має 30 днів з моменту реєстрації. Отже, даний лист (про підтвердження про включення до складу комісії по огляду змонтованого обладнання на об’єкті, згідно предмету закупівлі, представників територіального органу ДСНС) може бути отриманий нами вже після кінцевого строку подання пропозицій! Так вбачається, що ми не маємо можливості прийняти участь у даній закупівлі, наявне обмеження та звуження кола потенційних учасників для участі у процедурі, згідно чинного законодавства.
Залишаємо за собою право звернутися до АКМУ із оскарженням умов тендерної документації в цій частині, у разі не вилучення дискримінаційних вимог.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.09.2021 17:25
Вирішення:
Доброго дня. Враховуючи аналогічність питання/вимоги до даної закупівлі повідомляємо:
Розглянувши Вашу вимогу повідомляємо: відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
В даному випадку для контролю за якісним використанням бюджетних коштів Замовником прийнято рішення про включення до складу комісії по огляду наданих послуг з встановлення пожежної сигналізації та системи оповіщення, згідно предмету закупівлі, представників територіального органу ДСНС не як представників третьої сторони (інспекційного органу), а як фахівців, що здійснювали заходи державного нагляду (контролю) та надавали відповідний припис для усунення виявлених порушень, в тому числі щодо необхідності обладнання систем протипожежного захисту.
Також, звертаємо вашу увагу, що вищевказаний орган має контролюючі функції в межах яких здійснює перевірку безпосередньо наявності та функціонування пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу тощо, у зв’язку з чим встановлює приписи та зауваження щодо усунення порушень, а також може накладати відповідні штрафні санкції щодо недотримання правил по встановленню/функціонування пожежної сигналізації і припинення функціонування закладу до усунення наявних порушень. Слід звернути увагу, що Замовник має інформацію від інших закладів про такі випадки.
Потенційний Учасник не позбавлений права звернутися до територіального органу ДСНС з відповідним листом про включення до складу комісії по огляду змонтованого обладнання на об’єкті. Також, Замовнику не відомо фактів відмови щодо погодження включення до складу комісії по огляду змонтованого обладнання на об’єкті, згідно предмету закупівлі, представників територіального органу ДСНС. Виконання даної вимоги забезпечить Замовнику уникнути негативних наслідків у майбутньому, що не суперечить та відповідає вимогам ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Щодо твердження «згода з ДСНС згідно положення інструкції може прийти через два тижня після кінцевої дати подання пропозиції, навіть при запити на наступний день після оголошення закупівлі. Вимагаємо прибрати її чи змінити текст вимоги на надання запиту на лист підтвердження в період уточнень» повідомляємо, що Замовнику важливо наявність даного листа у складі пропозиції, що забезпечить та дасть розуміння про виконання вказаної вимоги у ТД.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.09.2021 18:02
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаціна вимога щодо дати відгуку
Номер:
044be90397d540e886bf3c7aef6bdac1
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-13-002124-c.c3
Назва:
Дискримінаціна вимога щодо дати відгуку
Вимога:
Шановний Замовнику, умовами тендерної документації вимагається надання "Відгуки повинні бути датовані від дати оголошення даної закупівлі. "
Учасник, має відгуки по виконаних аналогічних договорах, отриманих раніше ніж опублікована закупівля. Договори виконані вчасно і відгуки отримані від Замовників у розумінні Закону "Про публічні закупівлі" це підтверджують. Звернення до контрагентів для отримання відгуків від дати оголошення процедури закупівлі - ускладнюють підготовку тендерної пропозиції. В такому випадку у процедурі можуть прийняти участь тількти ті учасники, що отримають відгукі датами, якими вбачає за доцільне замовник. Будь ласка виправте вимогу щодо надання відгуків "від дати оголошення даної закупівлі. " та дозвольте учасникам надати відгуки, отримані раніше.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.09.2021 10:57
Вирішення:
Добрий день. Враховуючи аналогічність питання/вимоги до даної закупівлі повідомляємо:
Вимоги ТД розроблені Замовником з дотриманням вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», та керуючись відповідними наказами та роз’ясненнями.
Зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у ТД, визначається Замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Відповідно до ч.2 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв.
Тобто, Замовником із врахуванням положень ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено кваліфікаційні критерії, які зазначені у ТД та дані критерії встановлені для всіх потенційних Учасників одні, що не створює умов за яких дискримінується можливість потенційних Учасників щодо участі у даній закупівлі. Дане право зазначено у відповідній статті, яким скористався Замовник для відповідного підтвердження аналогічного досвіду для розуміння якості, строків та інших відомостей згідно встановленої вимоги щодо аналогічного досвіду.
Повідомляємо, що у ТД вказані відповідні вимоги щодо відгуку, які можуть не співпадати з наявним в Учасника текстом у відгуку. Також, у ЗУ «Про публічні закупівлі» не вказано обмежень/рекомендацій щодо проміжку часу за який повинен бути наданий Відгук. Замовнику важливо ознайомитись із оновленими датованими від дати оголошення даної закупівлі відгуком/рекомендаційним листом від контрагентів потенційного Учасника щодо належного виконання предмету Договору та наявності/відсутності претензійно-позовної роботи.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.09.2021 18:02
Вимога
Залишено без розгляду
Оплата послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику
Номер:
ca8f497c9f1347c790475e366f3332a5
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-13-002124-c.b2
Назва:
Оплата послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику
Вимога:
Вимагаємо видалити дискримінаційну та незаконну умову тендерної документації, а саме: «5.2.3. На Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати 7 900,00 грн. (сім тисяч дев’ятсот гривень) без ПДВ, на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник має право ознайомитись з даним договором.
Шановний Замовнику, відповідно до частини третьої статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, у разі якщо замовником у розумінні Закону передбачено ПРИДБАННЯ КОНСУЛЬТАЦІЙНИХ ПОСЛУГ, така закупівля має здійснюватись відповідно до річного плану (додатку до нього) відповідно до вимог Закону, шляхом застосування однієї із процедур, передбачених статтею 12 Закону, керуючись вартісними межами, визначеними Законом. Замовник має право користуватися послугами консультантів із закупівель, однак державні Замовники не повинні примушувати бізнес оплачувати надані їм послуги консультантів.
При цьому статтею 38 Закону встановлено, що за порушення вимог, установлених цим Законом в частині прийнятих рішень, вибору і застосування процедур закупівлі, відповідальність несуть члени тендерного комітету або уповноважена особа (особи) персонально.
У разі не виключення дискримінаційної вимоги, Учасник буде оскаржувати умови тендерної документації до органу оскарження АМКУ згідно чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.09.2021 20:32
Вирішення:
Доброго дня.
Замовник звертає увагу, що для належної підготовки та проведення процедури закупівлі «код ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи (Монтаж пожежної сигналізації та системи оповіщення про пожежу на об'єкті: учбовий корпус Кам'янець-Подільського фахового коледжу будівництва, архітектури та дизайну за адресою: Хмельницька обл., м. Кам'янець-Подільський, вул. Соборна, 1)», нами залучені Консультанти на договірних засадах (договір про надання юридичних послуг). Відповідно до зазначеної інформації в п.п.5.2.3. п.2. Розділу 5 Тендерної документації, зазначено що на Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України МОЖУТЬ покладатися витрати.
Замовник жодним чином не відносить дану інформацію до предмету закупівлі та не встановлює жодних вимог щодо її виконання так як вона носить суто інформаційний характер (у зв’язку із критичним фінансовим становищем більшості установ які працюють з бюджетними коштами) та не встановлює вимог щодо виконання Учасниками (надання підтвердження потенційними Учасниками згідно зазначеної інформації).
Замовником зазначена інформація, виходячи із вище наведеного, жодним чином не створює умов щодо не можливості її виконання потенційним Учасником, більше того, дана інформація жодним чином не створюють умов за яких дискримінується можливість Учасників щодо участі у даній закупівлі.
Неодноразово дана вимога була подана Учасниками. Проте жодного разу не зазначено конкретної причини яка ставить потенційних Учасників у дискримінаційне положення?!? У ТД міститься ряд іншої інформації яка також носить інформаційний характер, проте інші положення ТД не оскаржуються?!?!
Щоразу у скарзі міститься посилання до «частини третьої статті 5 Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні ВИМОГИ до учасників. Тендерна документація не повинна містити ВИМОГ, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Проте, жодного разу не зазначено у якому місці/слові/реченні п.п.5.2.3. п.2. Розділу 5 Тендерної документації міститься «ВИМОГА до Учасника». Аргументація Вашої скарга базується на якійсь ПРИМАРНІЙ «ВИМОЗІ до Учасника» у зазначеному пункті ТД!?!?.
Звертаємо увагу, що у даному пункті не міститься жодної ВИМОГИ до Учасника, не міститься ПРИДБАННЯ КОНСУЛЬТАЦІЙНИХ ПОСЛУГ, не міститься примушування бізнесу ОПЛАЧУВАТИ надані Замовнику послуги консультантів!!!!!
Ще раз, у зв’язку із критичним фінансовим становищем (фінансування послуг юридичного супроводу) більшості установ які працюють з бюджетними коштами, відсутності реальних дій щодо навчання/підвищення кваліфікації….. уповноважених осіб які відповідають за проведення закупівель зі сторони відповідних органів влади, у зв’язку із чим вагома частина Замовників у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі» користуються ПЛАТНИМИ послугами консультантів для організації та проведення закупівель.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.09.2021 18:02
Вимога
Залишено без розгляду
Видалення дискримінаційних вимог, що ускладнюють підготовку пропозиції та обмежуть коло потенційних учасників.
Номер:
ca652a264b7c4d7db8fd1debd6014a3a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-13-002124-c.b1
Назва:
Видалення дискримінаційних вимог, що ускладнюють підготовку пропозиції та обмежуть коло потенційних учасників.
Вимога:
Вимагаємо виключити із тендерної документації вимогу: «Учасники надають лист підтвердження від територіального органу ДСНС України про включення до складу комісії по огляду змонтованого обладнання на об’єкті, згідно предмету закупівлі, представників територіального органу ДСНС України.»
Така умова є дискримінаційною для учасника торгів, та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників процедури закупівлі, адже участь у такій закупівлі можуть прийняти лише ті учасники, які мають лист підтвердження від територіального органу ДСНС України про включення до складу комісії по огляду змонтованого обладнання на об’єкті, згідно предмету закупівлі, представників територіального органу ДСНС України.
Наголошуємо, що вiдповiдно до Положень територiальних органiв ДСНС, затверджених наказом ДСНС вiд 04.03.2013 р. (у вiдповiдних редакцiях), до повноважень територiальних органiв ДСНС НЕ ВIДНОСИТЬСЯ участь у складi комiсiй по огляду змонтованого обладнання на об' ектах, незалежно вiд призначення та форм власностi.
Учасник, подаючи пропозицію, не знає чи стане переможцем в даній процедурі закупівлі, тобто згідно яких підстав звертатись до територіального органу ДСНС України із відповідним зверненням?
Вимога щодо надання листа погодження від територіального органу ДСНС України є дискримінаційною, оскільки необхідність отримання такого листа ставить учасника в залежність від сторонньої організації, незалежної від учасника, яка не зобов’язана давати таку згоду. При цьому навіть відсутність попередньої згоди не надасть ДСНС права відмовити в включенні до складу комісії по огляду змонтованого обладнання на об’єкті представників територіального органу ДСНС України в межах компетенції.
Окрім того Замовником встановлюється дискримінаційна вимога щодо необхідності залучення до складу комісії по огляду змонтованого обладнання на об’єкті саме представників територіального органу ДСНС України. Дійсно згідно Додатку И попередньої редакції ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» встановлено, що органом, який може виступати у якості третьої сторони, є інспекційний орган згідно з ДСТУ ISO/IEC 17020. При цьому 1 листопада 2019 року набрала чинності Зміна №1 до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», згідно якої вилучено Додаток И даного ДБН. Таким чином здійснення роботи комісії по огляду змонтованого обладнання на об’єкті не обмежується виключно представниками територіального органу ДСНС України. Вимога щодо здійснення робіт з інспектування лише одним органом є дискримінаційною вимогою, оскільки не враховує можливості залучення до складу комісії представників інших організацій, зокрема і приватних.
У разі не виключення вимоги щодо надання у складі пропозиції листа від територіального органу ДСНС України, Учасники будуть оскаржувати умови тендерної документації до органу оскарження АМКУ згідно чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.09.2021 20:19
Вирішення:
Доброго дня. Розглянувши Вашу вимогу повідомляємо: відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
В даному випадку для контролю за якісним використанням бюджетних коштів Замовником прийнято рішення про включення до складу комісії по огляду наданих послуг з встановлення пожежної сигналізації та системи оповіщення, згідно предмету закупівлі, представників територіального органу ДСНС не як представників третьої сторони (інспекційного органу), а як фахівців, що здійснювали заходи державного нагляду (контролю) та надавали відповідний припис для усунення виявлених порушень, в тому числі щодо необхідності обладнання систем протипожежного захисту.
Також, звертаємо вашу увагу, що вищевказаний орган має контролюючі функції в межах яких здійснює перевірку безпосередньо наявності та функціонування пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу тощо, у зв’язку з чим встановлює приписи та зауваження щодо усунення порушень, а також може накладати відповідні штрафні санкції щодо недотримання правил по встановленню/функціонування пожежної сигналізації і припинення функціонування закладу до усунення наявних порушень. Слід звернути увагу, що Замовник має інформацію від інших закладів про такі випадки.
Потенційний Учасник не позбавлений права звернутися до територіального органу ДСНС з відповідним листом про включення до складу комісії по огляду змонтованого обладнання на об’єкті. Також, Замовнику не відомо фактів відмови щодо погодження включення до складу комісії по огляду змонтованого обладнання на об’єкті, згідно предмету закупівлі, представників територіального органу ДСНС. Виконання даної вимоги забезпечить Замовнику уникнути негативних наслідків у майбутньому, що не суперечить та відповідає вимогам ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, щодо твердження «участь у такій закупівлі можуть прийняти лише ті учасники, які мають лист підтвердження від територіального органу ДСНС України про включення до складу комісії по огляду змонтованого обладнання на об’єкті, згідно предмету закупівлі, представників територіального органу ДСНС України» повідомляємо, що сформоване твердження може бути застосоване до будь якої вимоги ТД: - «участь у такій закупівлі можуть прийняти лише ті учасники, які мають відповідну матеріально технічну базу; наддадуть відповідні проектно кошторисні розрахунки у складі пропозиції, інше…..».
Приклад, Учасники у більшості випадків залучають інші суб’єкти господарювання (ФОП, ПП, ….) для надання таким Учасникам послуг з виконання розрахунків (договірна ціна, локальні кошториси, дефектний акт інше…) у зв’язку із чим потенційні Учасники також можуть писати вимогу/скаргу типу «Вимога щодо надання у складі пропозиції договірно ціни, локальних кошторисів є дискримінаційною, оскільки необхідність отримання таких розрахунків ставить Учасника в залежність від сторонньої організації, незалежної від Учасника.».
Наступний приклад може бути щодо надання потенційними Учасниками у складі пропозиції лиса відгука/рекомендаційного листа за аналогічним досвідом. У даному випадку, також підходить вимога/скарга типу «Вимога щодо надання у складі пропозиції листів - відгуків до договорів у складі пропозиції від контрагентів про належне виконання учасником договорів є дискримінаційною, оскільки необхідність отримання таких розрахунків ставить Учасника в залежність від сторонньої організації, незалежної від Учасника».
Враховуючи вище викладене повідомляємо, що Учасник має право на власний розсуд, виходячи з власних можливостей та відповідно до вимог ТД надати документи які підтверджують встановлені критерії ТД. Можливість участі у закупівлях є ПРАВОМ Учасників а не обов’язком. Тобто, згідно встановлених вимог ТД потенційні Учасники визначають свою можливість та спроможність щодо участі у відповідній закупівлі.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.09.2021 18:02