• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

(Виготовлення облікової документації (коротку історичну довідку, облікову картку, акт стану збереження об'єкта (пам'ятки) культурної спадщини, матеріали фотофіксації) на 14 об'єктів у 5 примірниках згідно з вимогами наказу Міністерства культури України від 27.06.2019 № 501) CPV ДК 021:2015: 98370000-7 — Поховальні та супутні послуги

джерело фінансування кошти міцевого бюджету

Торги не відбулися

410 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 100.00 UAH
Період оскарження: 02.09.2021 14:15 - 15.09.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога щодо усунення порушень у тендерній документації

Номер: 61f203fa924c48d792031222976e19b2
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-02-007135-a.c1
Назва: Вимога щодо усунення порушень у тендерній документації
Вимога:
Вважаємо, що вимоги, встановлені Замовником у тендерній документації, є такими, що порушують законодавство України, частину 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, як такі, що не відповідають статті 5 та частині 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та підлягають скасуванню з зазначених нижче у цій Вимозі підстав, як таких, що порушують Закон України «Про публічні закупівлі», з огляду на наступне: 1. Відповідно до п.2.1 Додатку 3 до Тендерної документації: «…2.1. Обов’язкова наявність в Учасника фахівців, які відповідають вимогам п.2 ч.3 «Порядку обліку об'єктів культурної спадщини», затвердженого наказом Міністерства культури України від 11.03.2013 № 158 (із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства культури України № 501 від 27.06.2019)…». Згідно п.2 ч.3 «Порядку обліку об'єктів культурної спадщини», затвердженого наказом Міністерства культури України від 11.03.2013 № 158 (із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства культури України № 501 від 27.06.2019) (далі також – Порядок обліку об’єктів культурної спадщини), «…Розробником облікової документації є наукові установи, в тому числі заклади культури, одним із основних видів діяльності яких є проведення наукових досліджень у сфері охорони культурної спадщини, та які мають у своєму складі чи залучають для проведення досліджень особу, що має науковий ступінь доктора філософії (кандидата наук або доктора наук) за спеціальністю «музеєзнавство, пам’яткознавство» …». Тобто, відповідно до вимог законодавства України, а саме відповідно до Порядку обліку об’єктів культурної спадщини, пряме посилання на який дає Замовник у своїй Тендерній документації, для розроблення облікової документації (на об’єкти історії та архітектури) наукова установа може мати у складі або залучити для проведення досліджень особу, що має науковий ступінь доктора філософії (кандидата наук або доктора наук) з музеєзнавства, пам’яткознавства. Оскільки предметом закупівлі є Виготовлення облікової документації (коротка історична довідка, облікова картка, акт стану збереження об'єкта (пам'ятки) культурної спадщини, матеріали фотофіксації) на 14 об'єктів у 4 паперових примірниках та в електронному вигляді на цифровому носії, згідно з вимогами наказу Міністерства культури України від 27.06.2019 № 501) CPV ДК 021: 92520000-2 - Послуги музеїв та послуги зі збереження історичних пам’яток і будівель (92522000-6 - Послуги зі збереження історичних пам’яток і будівель), яке стосується 14 об’єктів, а саме: Музей історії Полтавської битви, Житловий будинок у мавританському стилі (Особняк підрядника Бахмацького), Олександрівське реальне училище, Торгівельний будинок, Житловий будинок по вулиці Соборна 24/14, Житловий будинок по вулиці Соборна 9/16, Колишній будинок окружного суду, Пам’ятний знак хану Кубрату, Залізничний комплекс (2 об’єкти: будівля залізничного вокзалу та вежа), Садиба філософа і поета Г.С. Сковороди, Будинок провіантського складу, Будинок колишньої єврейської синагоги, Памятник Г. Сковороді – всі ці об’єкти є об’єктами архітектури та/або історії. Тобто, науковій установі цілком достатньо мати у складі або залучити для проведення досліджень особу, що має науковий ступінь доктора філософії (кандидата наук або доктора наук) з музеєзнавства, пам’яткознавства – і наявності такого спеціаліста відповідно до Порядку обліку об’єктів культурної спадщини є у повній мірі достатньо для надання послуг, що є предметом закупівлі за ідентифікатором UA-2021-09-02-007135-a. Вимоги щодо наявності в учасника одразу декількох працівників: доктора (кандидата) архітектури, архітектора, фахівця-мистецтвознавця або історика, що має науковий ступінь кандидата наук або доктора наук за спеціальністю «музеєзнавство, пам’яткознавство» або доктора (кандидата) історичних наук, та фахівця-мистецтвознавця або історика Є НАДМІРНИМИ і такими, що не відповідають вимогам профільного нормативно-правового акту, а саме такими, що не відповідають Порядку обліку об'єктів культурної спадщини, на який безпосередньо посилається Замовник у своїй Тендерній документації. Вимогами законодавства України встановлено лише обов’язкову наявність у складі або залученої особи, що має науковий ступінь доктора філософії (кандидата наук або доктора наук) за спеціальністю «музеєзнавство, пам’яткознавство» або таких наук: архітектури - для об’єктів архітектури, містобудування, садово-паркового мистецтва, а також ландшафтних. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», «…Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації…». Однак, як Суб’єктом подання вимоги було зазначено вище, вимогами законодавства України встановлено лише обов’язкову наявність у складі або залученої особи, що має науковий ступінь доктора філософії (кандидата наук або доктора наук) за спеціальністю «музеєзнавство, пам’яткознавство» або таких наук: архітектури - для об’єктів архітектури, містобудування, садово-паркового мистецтва, а також ландшафтних. Інші вимоги є неправомірними, незаконними та такими, що порушують положення Порядку обліку об’єктів культурної спадщини, а також Закон України «Про публічні закупівлі». З метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме: - виключити вимогу щодо наявності не менше одного доктора (кандидата) архітектури, що має досвід роботи у сфері дослідження та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини не менше 10 років та досвід роботи з розробки пам’яткоохоронної документації, що перебуває у трудових відносинах з Учасником; - виключити вимогу щодо наявності не менше одного архітектора, що має досвід роботи у сфері дослідження та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини не менше 10 років та досвід роботи з розробки пам’яткоохоронної документації, що перебуває у трудових відносинах з Учасником; - виключити вимогу щодо наявності не менше одного фахівця-мистецтвознавця або історика, що має науковий ступінь кандидата наук або доктора наук за спеціальністю «музеєзнавство, пам’яткознавство» або доктора (кандидата) історичних наук, що має досвід роботи у сфері дослідження та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини не менше 10 років та досвід роботи з розробки пам’яткоохоронної документації, що перебуває у трудових відносинах з Учасником; - виключити вимогу щодо наявності не менше одного фахівця-мистецтвознавця або історика, що має досвід роботи у сфері дослідження та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини не менше 10 років та досвід роботи з розробки пам’яткоохоронної документації, що перебуває у трудових відносинах з Учасником; - зазначити в тендерній документації вимогу, щодо наявності у своєму складі чи залучення для проведення досліджень не менше однієї особи, що має науковий ступінь доктора філософії (кандидата наук або доктора наук) за спеціальністю «музеєзнавство, пам’яткознавство» або таких наук: архітектури - для об’єктів архітектури, містобудування, садово-паркового мистецтва, а також ландшафтних. 2. Відповідно до п.2.2 Додатку 3 до Тендерної документації, учасники у складі своїх тендерних пропозицій мають надати «…Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання і досвід для надання послуг, передбачених цією документацією, складається учасником у довільній формі…», в той же час Замовником вимагається надання інформації про працівників, які МАЮТЬ ДОСВІД РОБОТИ У СФЕРІ ДОСЛІДЖЕННЯ ТА ЗБЕРЕЖЕННЯ НЕРУХОМИХ ОБ’ЄКТІВ КУЛЬТУРНОЇ СПАДЩИНИ НЕ МЕНШЕ 10 РОКІВ ТА ДОСВІД РОБОТИ З РОЗРОБКИ ПАМ’ЯТКООХОРОННОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ. Також у пункті 2.2 Додатку 3 зазначено, що «…У довідці обов’язково зазначити прізвище, ім’я, по- батькові; дані про освіту, ЗАГАЛЬНИЙ СТАЖ РОБОТИ (НЕ МЕНШЕ 10 РОКІВ); дані про конкретні розробки пам’яткоохоронної документації, в яких брав участь працівник…». Зазначені вимоги є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Суб’єкта подання вимоги як учасника, оскільки виконати вищезазначені вимоги можуть лише ті учасники, які мають працівників із досвідом роботи не менше 10 років. Суб’єкт подання вимоги має працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі за ідентифікатором UA-2021-09-02-007135-a, однак такі працівники не мають досвіду роботи у розмірі 10 років, а також досвіду роботи у сфері дослідження та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини не менше 10 років. Така вимога не передбачена і законодавством України, зокрема і профільним нормативно-правовим актом – Порядком обліку об'єктів культурної спадщини, на який безпосередньо посилається Замовник у своїй Тендерній документації. Єдиною вимогою для виконання робіт, що є предметом закупівлі відповідно до законодавства України, є наявність у складі або залученої особи, що має науковий ступінь доктора філософії (кандидата наук або доктора наук) у сфері музеєзнавство, пам’яткознавство або таких наук: архітектури - для об’єктів архітектури, містобудування, садово-паркового мистецтва, а також ландшафтних. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», «…Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації…». Однак, ЖОДНИХ ВИМОГ ЩОДО ДОСВІДУ РОБОТИ ТАКОЇ ОСОБИ ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИ НЕ ВСТАНОВЛЕНО. Враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме: - виключити вимогу щодо наявності у працівників досвіду роботи не менше 10 років; - виключити вимогу щодо наявності у працівників досвіду роботи у сфері дослідження та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини не менше 10 років; - зазначити в тендерній документації вимогу, щодо зазначення в довідці про працівників прізвища, ім’я, по-батькові; даних про освіту, загальний стаж роботи; даних про конкретні розробки пам’яткоохоронної документації, в яких брав участь працівник. Визнання таких вимог дискримінаційними неодноразово підтверджено рішеннями Органу оскарження – Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, але не виключно у рішеннях №7825-р/пк-пз від 02.08.2018 року; №8043-р/пк-пз від 19.06.2019 року; №15666-р/пк-пз від 17.08.2020 року; та багатьох інших. 3. Відповідно до п.2.2 Додатку 3 до Тендерної документації: «…З метою підтвердження зазначеної інформації Учасник обов’язково надає стосовно виконавців:… - копії наказів про прийняття на роботу …». Тобто, Замовником у Тендерній документації встановлюються вимоги саме щодо наявності штатних працівників, які перебувають з учасником у трудових відносинах, які наказом прийняті на роботу до учасника (залучити працівника «що перебуває у трудових відносинах з Учасником», надати «копії наказів про прийняття на роботу» і т.д.). Зазначені вимоги є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Суб’єкта подання вимоги як учасника, оскільки виконати вищезазначені вимоги можуть лише ті учасники, які мають в штаті зазначених працівників. Необхідно відмітити, що працевлаштування доктора (кандидата) за спеціальністю «музеєзнавство, пам’яткознавство» або таких наук: архітектури - для об’єктів архітектури, що має досвід роботи у сфері дослідження та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини саме у штат до учасника, саме встановленням трудових відносин між таким спеціалістом та учасником, та шляхом видання наказу про прийняття на роботу НЕ Є ВИЗНАЧАЛЬНИМИ В ДАНИХ ТИПАХ ПОСЛУГ, а тому для надання послуг по даній закупівлі не обов'язково мати доктора (кандидата) архітектури, що має досвід роботи у сфері дослідження та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини у штаті. Так само якісно надати послуги, що є предметом закупівлі, можуть і працівники, залучені на підставі цивільно-правових договорів та договорів щодо залучення субпідрядників з якими Суб’єкт подання вимоги має відносини на умовах цивільно-правового договору та які залучаються для виконання конкретного обсягу робіт. Крім того дана вимога є необґрунтованою, оскільки є незрозумілим, яким чином наявність саме штатних працівників впливає на зміст тендерної пропозиції та якість наданих послуг. Окрім того, безпосередньо у профільному нормативно-правовому акті законодавства України, на який у своїй Тендерній документації посилається Замовник, а саме у Порядку обліку об’єктів культурної спадщини, затвердженого наказом Міністерства культури України від 11.03.2013 № 158 (із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства культури України № 501 від 27.06.2019), зокрема у пункті 2 частини 3 такого Порядку зазначено, що для розроблення облікової документації у наукової установи може бути у складі АБО БУТИ ЗАЛУЧЕНА ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДЖЕНЬ особа, що має науковий ступінь доктора філософії (кандидата наук або доктора наук) за спеціальністю «музеєзнавство, пам’яткознавство» або таких наук: архітектури - для об’єктів архітектури, містобудування, садово-паркового мистецтва, а також ландшафтних. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», «…Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації…». Однак вимога щодо наявності таких працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід САМЕ У ШТАТІ, які МАЮТЬ ТРУДОВІ ВІДНОСИНИ З УЧАСНИКОМ, а також ЩОДО ЯКИХ В УЧАСНИКА Є НАКАЗИ ПРО ПРИЙНЯТТЯ НА РОБОТУ – ВІДСУТНЯ У ВИМОГАХ ЗАКОНОДАВСТВА. Враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме: - виключити вимогу щодо наявності працівників саме в штаті Учасника; - виключити вимогу щодо наявності трудових відносин між працівником та Учасником; - виключити вимогу щодо надання копій наказів про прийняття на роботу; - зазначити в тендерній документації вимогу, щодо наявності в Учасника не менше одного доктора (кандидата) за спеціальністю «музеєзнавство, пам’яткознавство» або таких наук: архітектури - для об’єктів архітектури, містобудування, садово-паркового мистецтва, а також ландшафтних, що перебуває з Учасником у трудових відносинах/у цивільно-правових відносинах/відносинах субпідряду/інших договірних відносинах; Визнання таких вимог дискримінаційними неодноразово підтверджено рішеннями Органу оскарження – Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, але не виключно у рішеннях №904-р/пк-пз від 19.01.2021 року; №10666-р/пк-пз від 05.08.2019 року; та багатьох інших. У випадку незадоволення даної Вимоги, будемо вимушені звертатись до контролюючих і правоохоронних органів, зокрема до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та Державної аудиторської служби України та її територіальних органів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник! Ваше звернення розглянуто, до тендерної документації, будуть внесені зміни із дотриманням норм ЗУ "Про публічні закупівлі".
Статус вимоги: Задоволено