• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Реконструкція футбольного поля під штучним покриттям Хмельницької дитячо-юнацької спортивної школи №1 по вул. Спортивній, 17 у м. Хмельницькому

Завершена

21 605 900.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 108 029.50 UAH
Період оскарження: 28.08.2021 12:19 - 09.09.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо усунення необхідності надання аналогічних сертифікатів якості

Номер: 8947e0fc1a8446b38379f3288d9491b5
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-28-005724-a.a2
Назва: Щодо усунення необхідності надання аналогічних сертифікатів якості
Вимога:
Шановний замовник. У п.п. 3.6.9. п.6 розділу ІІІ тендерної документації встановлена наступна вимога: «У зв’язку із вищевикладеним, учасники закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції: - Сертифікат на систему управління гігієною та безпекою праці ДСТУ OHSAS 18001:2010 стосовно будівництва споруд та спеціалізованих будівельних робіт; - Сертифікат на систему менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ДСТУ ISO 45001:2018 стосовно будівництва споруд та спеціалізованих будівельних робіт;» Повідомляємо замовника, що відповідно до Наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 26.12.2019 № 502 «Про прийняття та скасування національних стандартів», прийнято національний стандарт ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування - на заміну ДСТУ OHSAS 18001:2010. Дана вимога дискримінаційна, оскільки умовами тендерної документації передбачено одночасно надати документи, які є ідентичними, дублюючими та взаємозамінними, та тому, що учасник не має і не повинен мати обидва сертифікати ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) та ДСТУ OHSAS 18001:2010. Для підтвердження відповідності стандарту підприємству достатньо мати лише один з двох зазначених сертифікатів. Вважаємо, що Замовник жодним чином не обґрунтував необхідність надання сертифікатів обидвох стандартів. Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Статтею 16 Закону не передбачено право Замовника на встановлення граничної вартості виконаних аналогічних робіт. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. В Законі в ст. 22 п.4 визначено, що “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників”, а також ст. 5 визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Аналогічна думка викладена у рішеннях Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8809-р/пк-пз від 22.04.2021. У зв’язку із викладеним просимо внести зміни до тендерної документації, щодо надання учаснику можливості надання або сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 або OHSAS 18001:2010.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За результатами розгляду Вашого звернення можемо повідомити наступне. Відповідно до ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто, із аналізу норм ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» слідує, що Замовник має право на власний розсуд, відповідно до законодавства, зазначати будь-яку іншу інформацію у тендерній документації. Відповідно до ч.5 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Аналогічні норми зазначено Замовником у п.п.3.6.9 п.6 Розділу ІІІ тендерної документації. У зв’язку із вищевикладеним, учасники закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції: - Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 стосовно будівництва споруд та спеціалізованих будівельних робіт; - Сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 стосовно будівництва споруд та спеціалізованих будівельних робіт; - Сертифікат на систему управління гігієною та безпекою праці ДСТУ OHSAS 18001:2010 стосовно будівництва споруд та спеціалізованих будівельних робіт; - Сертифікат на систему менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ДСТУ ISO 45001:2018 стосовно будівництва споруд та спеціалізованих будівельних робіт; - Сертифікат на систему енергетичного менеджменту ДСТУ ISO 50001:2020 стосовно будівництва споруд та спеціалізованих будівельних робіт. Вказані сертифікати мають бути виданні на ім’я учасника торгів та бути чинними на момент подання тендерних пропозицій. Потенційні учасники закупівлі не обмежені у можливості отримання вищезазначених сертифікатів шляхом проходження відповідного оцінювання. Окрім того, повідомляємо, що вимога про надання учасниками сертифікатів IS, згідно позицій Органу оскарження не являється дискримінаційними вимогами (рішення №19422-р/пк-пз від 27.12.2019, №2309 -р/пк-пз в ід 06.02.2020).
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: 1d60ac4535524deab741a8397e82d6fc
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-28-005724-a.a1
Назва: Щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний замовник. У п.п. 3.5.2. п.5 розділу ІІІ тендерної документації встановлена наступна вимога: «Загальна вартість аналогічних договорів повинна бути не меншою аніж 50% розміру очікуваної вартості даної закупівлі. * - Під аналогічними договорами згідно умов оголошення необхідно розуміти договори щодо виконання робіт із будівництва (нового будівництва) або реконструкції, або капітального ремонту стадіонів, або футбольних полів.» Однак, виходячи із умов тендерної документації, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності аналогічні договора на будівництво, реконструкцію або ремонт стадіонів або футбольних полів на визначену суму, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання. Вважаємо, що Замовник жодним чином не обґрунтував необхідність встановлення такого критерію щодо виконаних робіт в обсязі, не менше 50% від очікуваної вартості закупівлі. Вважаємо таку вимогу дискримінаційною. Учасники можуть мати досвід по виконанню аналогічних робіт у менших обсягах, які однак дозволяють з впевненістю гарантувати поставки предмету закупівлі відповідно до технічного завдання у визначені договором строки. Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Статтею 16 Закону не передбачено право Замовника на встановлення граничної вартості виконаних аналогічних робіт. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. В Законі в ст. 22 п.4 визначено, що “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників”, а також ст. 5 визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Аналогічна думка викладена у рішеннях Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3209-р/пк-пз від 24.05.2017, № 6428-р/пк-пз від 22.05.2019, №5889-р/пк-пз від 18.06.2018р. та № 5458-р/пк-пз від 07.06.2018р. Враховуючи вищевикладене, просимо Вас внести зміни до тендерної документації в частині обмеження суми аналогічних договорів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За результатами розгляду Вашого звернення можемо повідомити наступне. Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Ураховуючи вимоги частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Статтею шістнадцятою Закону передбачено, що замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, в тому числі – наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Отже, законом не заборонено встановлювати кваліфікаційний критерій наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, в тому числі обсягу укладеного договору. Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону. Предметом закупівлі є виконання робіт реконструкція футбольного поля під штучним покриттям дитячо-юнацької спортивної школи. З урахуванням специфіки об’єкта будівництва, Замовником встановлено вимогу, що аналогічними договорами згідно умов оголошення необхідно розуміти договори щодо виконання робіт із будівництва (нового будівництва) або реконструкції, або капітального ремонту стадіонів, або футбольних полів. Вимога про загальну вартість аналогічних договорів повинна бути не меншою аніж 50% розміру очікуваної вартості даної закупівлі встановлена з метою відбору підрядників, які мають досвід виконання на об’єктах будівництва з великим об’ємом виконання будівельних робіт.
Статус вимоги: Відхилено