-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДСТУ Б.Д.1.1-1-2013 «Капітальний ремонт частини вулиці Незалежності (від перехрестя вулиць Центральної, Промислової, Аркадія Артюха до перехрестя провулка Петра Сагайдачного), смт. Добровеличківка (коригування)» (ДК 021:2015: код 45233000-9 «Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг»)
Завершена
6 708 441.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 67 084.00 UAH
мін. крок: 1% або 67 084.00 UAH
Період оскарження:
19.08.2021 13:20 - 31.08.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
16e5576b496a4e27b952853dd0d63c73
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-19-006745-a.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Відповідно до підпункту 1.2.1. Додатку №1 до тендерної документації Замовник вимагає «в підтвердження інформації, зазначеної в довідці, Учасник надає на кожну особу зазначену в таблиці 3:
- скан-копії витягів з оригіналів трудових книжок, а саме усіх заповнених сторінок, та накази про призначення на посаду або накази про сумісництво, що будуть задіяні Учасником під час виконання договору», а також «в підтвердження інформації щодо освіти інженерно-технічних працівників Учасник надає на кожну особу зазначену в таблиці 3:
- дипломи (без додатків) про закінчення учбових закладів;
- копія діючого штатного розпису (розкладу) Учасника;
- копії форми «1ДФ» за всі квартали 2020 року»
Тобто вищезазначені вимоги Замовника передбачають, що працівники Учасника повинні перебувати на постійному місці роботи.
Вважаємо, що Замовником висунуті дискримінаційні вимоги щодо надання скан-копій витягів з оригіналів трудових книжок, а саме усіх заповнених сторінок, та накази про призначення на посаду або накази про сумісництво та вимоги щодо перебування інженерно-технічних працівників на постійному місці роботи (вимоги надати копію діючого штатного розпису (розкладу) Учасника та копію форми «1ДФ» за всі квартали 2020 року).
Питання, пов’язані з обліком штатних працівників, регулюються наказом Держкомстату від 28.09.2005 №286, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.11.2005 за №1442/11722 “Про затвердження Інструкції зі статистики кількості працівників”. Згідно з пунктом 1.1 цієї інструкції, дія інструкції поширюється на всіх юридичних осіб, їхні філії, представництва та інші відокремлені підрозділи (далі – підприємства), а також на фізичних осіб – підприємців, які використовують найману працю. Абзацом четвертим пункту 1.8 цієї ж інструкції передбачається три види працівників:
• штатні працівники,
• зовнішніх сумісники – працюючі за цивільно-правовими договорами.
Отже, встановлюючи вимогу щодо наявності лише штатних працівників є необґрунтованою та дискримінаційною по відношенню до нас, як потенційного Учасника, і тих суб’єктів господарювання, які відповідно до норм діючого законодавства використовують працівників, що працюють за цивільно-правовими договорами та/або за сумісництвом.
Додатково просимо ознайомитися з рішеннями АМКУ на користь Скаржника за аналогічною Скаргою: Рішення від 29.05.2020 № 10669 (оголошення №UA-2020-05-06-000306-c).
Ваші дії в частині встановлення у документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 22 Закону, якою передбачена недискримінація учасників, принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до документації в цій частині. У разі ігнорування даної вимоги змушені будемо звернутися зі скаргою до органів АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.08.2021 20:29
Вирішення:
За результатами розгляду Вашої вимоги тендерний комітет Виконавчого органу Добровеличківської селищної ради – Апарату ради повідомляє про наступне:
Перш за все звертаємо Вашу увагу, що під час складання тендерної документації Замовник керується вимогами статті 22 Закону, зокрема: тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. У тендерній документації зазначаються такі відомості: 1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій; 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону; 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; 4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); 5) кількість товару та місце його поставки; 6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; 7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов; 9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами; 10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію. У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі; 11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій; 12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції; 13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції; 14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій; 15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати); 17) прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками; 18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг; 19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Відповідно до положень частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Звертаємо Вашу увагу, що зміст тендерної документації на закупівлю робіт: ДСТУ Б.Д.1.1-1-2013 «Капітальний ремонт частини вулиці Незалежності (від перехрестя вулиць Центральної, Промислової, Аркадія Артюха до перехрестя провулка Петра Сагайдачного), смт. Добровеличківка (коригування)» (ДК 021:2015: код 45233000-9 «Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг») Ідентифікатор закупівлі UA-2021-08-19-006745-a відповідає вимогам статті 22 Закону у повному обсязі. Користуючись своїм правом згідно положень частини третьої статті 22 Закону замовником торгів було включено додаткову інформацію та вимоги, що передбачені законодавством.
Довідково повідомляємо, що рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель приймаються у відповідності до кожної скарги окремо та формулювання вимог тендерної документації в цілому.
Слід зазначити, що законодавством України у сфері закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі та є доступними до виконання у повному обсязі.
Замовник повідомляє, що під час проведення процедури закупівлі Замовник керується в першу чергу положеннями ст. 5 Закону, у тому числі під час встановлення умов тендерної документації відповідно до положень ст. 22 Закону.
Враховуючи вищезазначене, Виконавчий орган Добровеличківської селищної ради – Апарату ради повідомляє про відсутність підстав для задоволення вимог, викладених у Вашому зверненні, оскільки за його змістом не підтверджено та не аргументовано неможливість виконання учасниками зазначеної умови тендерної документації, що створює порушення прав учасників процедури закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено