-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт автоматичної системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей в гуртожитках №3 за адресою: м. Київ, вул. Гарматна, 51; №5 за адресою: м. Київ, вул. Борщагівська, 193
№ 57
Торги не відбулися
3 531 199.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 656.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 656.00 UAH
Період оскарження:
18.08.2021 13:46 - 30.08.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
a561837a8785454ead3cc16018d88c12
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-18-001291-b.b8
Назва:
Скарга
Скарга:
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, 18-08-2021 року була оголошена закупівля послуг «Капітальний ремонт автоматичної системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей в гуртожиткаж №3 за адресою: м. Київ, вул. Гарматна, 51; №5 за адресою: м. Київ, вул. Борщагівська, 193»
Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій: 03-09-2021, 10:00 год.
Аукціон відбувся: 06-09-2021 року.
В процедурі закупівлі взяли участь наступні учасники:
1) ТОВ «ТРИ.КА» 3 531 145,10 грн.
2) ТОВ «БАГР.УКР» 3 529 862,51 грн.
3) ТОВ «ДОЗОР СЕРВІС» 3 431 191,22 грн.
4) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЮРИДИЧНА КОМПАНІЯ «БЕЗПЕКА БІЗНЕСУ» 3 220 000,00 грн.
Очікувана вартість закупівлі: 3 531 199,00 грн.
Протоколом № 74-ВТ-14/НУД від 08 жовтня 2021 року, засідання тендерного комітету Національного авіаційного університету переможцем закупівлі на «Капітальний ремонт автоматичної системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей в гуртожиткаж №3 за адресою: м. Київ, вул. Гарматна, 51; №5 за адресою: м. Київ, вул. Борщагівська, 193» було визначено ТОВ «БАГР.УКР».
Ретельно розглянувши документи тендерної пропозиції переможця нами була виявлена невідповідність вимогам, які встановлені в тендерній документації, а саме:
1. Відповідно до Таблиці 1 Форми «Цінова пропозиція» Додатку 2 до Тендерної документації, Замовником встановлена вимога, а саме: «Вид договірної ціни: динамічна»;
Відповідно до п.2.3 Технічного завдання Додатку 3 до Тендерної документації Учасник надає в складі тендерної пропозиції кошторисну документацію, розроблену в програмному комплексі АВК або будь – якому іншому програмному комплексі, завірену підписом та печаткою Учасника (у разі її використання) та підписом та печаткою інженера – проектувальника в частині кошторисної документації, у складі:
- договірна ціна з пояснювальною запискою;
- локальний кошторис;
- підсумкова відомість ресурсів;
- зведений кошторисний розрахунок з пояснювальною запискою;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису;
- розрахунок прибутку та адміністративних витрат;
- календарний графік виконання робіт.
Договірна ціна розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту та поточних цін на них станом на дату складання, у якій визначено вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням послуг, що виконуються субпідрядними організаціями та враховані витрати на утилізацію будівельного сміття, а також витрати на сплату усіх податків та зборів, що сплачуються або мають бути сплачені згідно з чинним законодавством України, про що надається письмове підтвердження у складі пропозиції. При складанні Договірної ціни надається розрахунок кошторисної заробітної плати виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку планує отримувати на об’єкті будівництва, та з урахуванням положень галузевих (міжгалузевих), територіальних угод та колективних договорів, листів уповноважених організацій. Додатково на інженера – проектувальника в частині кошторисної документації надати в складі пропозиції його кваліфікаційний сертифікат та документ, який підтверджує його працевлаштування (скан-копію з оригіналу трудової книжки (1 сторінка та сторінки із записом про прийом на роботу) або витяг з трудової книжки із записом про прийом на роботу або наказ або витяг з наказу про прийняття на роботу або трудовий договір.
У відповідь на дані вимоги, у складі конкурсних торгів ТОВ «БАГР.УКР» надало файли: «Цінова пропозиція.pdf» у якому зазначений вид договірної цини – тверда; «Кошторисний розрахунок Гуртожиток 3.pdf» у Договірній ціні якого зазначений вид договірної ціни- тверда; «Кошторисний розрахунок Гуртожиток 5.pdf» у Договірній ціні якого зазначений вид договірної ціни- тверда.
Отже, тендерна пропозиція Учасника не відповідає вимогам в цій частині, технічному завданню та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та повинна бути відхилена Замовником.
Додатково на підтвердження вищенаведеного надаємо рішення №2082-р/пк-ск від 07.10.2016 року.
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», ми звертаємось до Органу Оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних Законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено наші права та законні інтереси.
Отже, враховуючи все вищевикладене, вважаємо, що Замовником під час проведення процедури закупівлі було порушено принципи здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип об’єктивності та неупередженої оцінки пропозицій учасників тендеру.
Таким чином, Замовник порушує права та законні інтереси ТОВ «ДОЗОР СЕРВІС», як Учасника відповідної процедури та як потенційного претендента на укладення договору з Замовником у майбутньому.
З метою дотримання принципів здійснення закупівель, ТОВ «ДОЗОР СЕРВІС»,
ПРОСИТЬ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «БАГР.УКР»
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 12.10.2021 16:18
- рішення АМКУ щодо виду договірної ціни.pdf 12.10.2021 16:18
- Скарга.pdf.p7s 12.10.2021 16:18
- рішення від 18.10.2021 № 23395.pdf 19.10.2021 09:58
- інформація про резолютивну частину рішення від 26.10.2021 № 24226.pdf 27.10.2021 16:26
- рішення від 26.10.2021 № 24226.pdf 29.10.2021 16:27
- Пояснення Замовника по скарзі ДОЗОР СЕРВІС 20.10.2021 16:49
- Пояснення Замовника по скарзі ДОЗОР СЕРВІС 20.10.2021 16:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.10.2021 17:04
Дата розгляду скарги:
26.10.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.10.2021 09:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.10.2021 16:28
Дата виконання рішення Замовником:
01.11.2021 16:03
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення виконано.
Скарга
Виконана замовником
Неправомірне визначення переможця
Номер:
c67c44218f214cbeb93e8168254d30c6
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-18-001291-b.b7
Назва:
Неправомірне визначення переможця
Скарга:
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, 18-08-2021 року була оголошена закупівля послуг «Капітальний ремонт автоматичної системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей в гуртожитках №3 за адресою: м. Київ, вул. Гарматна, 51; №5 за адресою: м. Київ, вул. Борщагівська, 193»
Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій: 03-09-2021, 10:00 год.
Аукціон відбувся: 06-09-2021 року.
В процедурі закупівлі взяли участь наступні учасники:
1) ТОВ "ТРИ.КА" 3 531 145,10 грн.
2) ТОВ "БАГР.УКР" 3 529 862,51 грн.
3) ТОВ "ДОЗОР СЕРВІС" 3 431 191,22 грн.
4) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮРИДИЧНА КОМПАНІЯ "БЕЗПЕКА БІЗНЕСУ" 3 220 000,00 грн.
Очікувана вартість закупівлі: 3 531 199,00 грн.
Протоколом №57-ВТ-07/НУД від 10.09.2021 р., засідання тендерного комітету Національного авіаційного університету переможцем закупівлі на «Капітальний ремонт автоматичної системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей в гуртожитках №3 за адресою: м. Київ, вул. Гарматна, 51; №5 за адресою: м. Київ, вул. Борщагівська, 193» було визначено ТОВ "ДОЗОР СЕРВІС"
Ретельно розглянувши документи тендерної пропозиції переможця нами була виявлена невідповідність вимогам, які встановлені в тендерній документації, а саме:
1.Відповідно до п.2.3. Додатку 3 до тендерної документації зазначено, що Учасник надає в складі тендерної пропозиції кошторисну документацію, розроблену в програмному комплексі АВК або будь – якому іншому програмному комплексі, завірену підписом та печаткою Учасника (у разі її використання) та підписом та печаткою інженера – проектувальника в частині кошторисної документації, у складі:
- договірна ціна з пояснювальною запискою;
- локальний кошторис;
- підсумкова відомість ресурсів;
- зведений кошторисний розрахунок з пояснювальною запискою;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису;
- розрахунок прибутку та адміністративних витрат;
- календарний графік виконання робіт.
Договірна ціна розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту та поточних цін на них станом на дату складання, у якій визначено вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням послуг, що виконуються субпідрядними організаціями та враховані витрати на утилізацію будівельного сміття, а також витрати на сплату усіх податків та зборів, що сплачуються або мають бути сплачені згідно з чинним законодавством України, про що надається письмове підтвердження у складі пропозиції. При складанні Договірної ціни надається розрахунок кошторисної заробітної плати виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку планує отримувати на об’єкті будівництва, та з урахуванням положень галузевих (міжгалузевих), територіальних угод та колективних договорів, листів уповноважених організацій.
У складі тендерної пропозиції Переможця містяться файли «121. Кошторис Гарматна 51.pdf» та «122. Кошторис Борщагівська 193.pdf », в яких надані розрахунки ціни, але серед них відсутній відповідний розрахунок кошторисної заробітної плати.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та повинна бути відхилена Замовником.
2. Згідно табл. 1 Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що Договірна ціна визначена згідно з ДСТУ Б Д.1.1-1-2013, а також згідно п. 1.2. Додатку 4 до тендерної документації зазначено, що Підрядник зобов'язується оформити всю виконавчу документацію на роботи ДСТУ Б Д.1.1-1:2013.
Відповідно до п.6.2.12. ДСТУ БД.1.1-1:2013 до складу ціни пропозиції учасника конкурсних торгів (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбуватися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури будівництва, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника конкурсних торгів (договірній ціні) та на підставі прогнозних рівнів інфляції на наступні періоди, що схвалюються Кабінетом Міністрів України.
Згідно Постанови Кабінетом Міністрів України №671 від 29 липня 2020 року «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2021-2023 роки» , на кінець 2021 року задекларований Урядом показник інфляції становить 7,3%, а середньомісячний показник інфляції прогнозується на рівні 8,1%.
Відповідно до п.6.3.4. ДСТУ БД.1.1-1:2013 Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбуватися протягом будівництва, використовуються у порядку обумовленого договору підряду.
Звертаємо Вашу увашу, на Відповідно до п.6.2.12. ДСТУ БД.1.1-1:2013, вимога щодо включеня Коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, носить обов’язків характер, а не право учасника включати чи не включати такі витрати.
У складі тендерної пропозиції Учасника містяться файли «121. Кошторис Гарматна 51.pdf» та «122. Кошторис Борщагівська 193.pdf », в яких надані розрахунки договірної ціни, де зазначено, що Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами становить «-».
Таким чином, Учасник не включив до договірної ціни Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, що не відповідає п.6.2.12. ДСТУ БД.1.1-1:2013.
Отже, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та повинна бути відхилена Замовником.
3. Відповідно до п.2.1. Додатку 1 до тендерної документації зазначено, що Для підтвердження інформації про наявність ІТП учасник повинен надати:
-скан-копії з оригіналів трудових книжок (1 сторінка та сторінки із записами про прийом на роботу) або витяги з трудових книжок із записами про прийом на роботу або накази або витяги з наказів про прийняття на роботу або трудові договори;
- копії посвідчень та протоколів інженерно-технічного персоналу про навчання та перевірку знань з «Загального курсу з охорони праці» (безпосередньо на працівників, які будуть виконувати роботи на об’єкті);
- чинні документи з перевірки знань і умінь безпечного виконання робіт на висоті з використанням індивідуальних страхувальних засобів з безпечного виконання робіт відповідно до вимог НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» та чинні документи з перевірки знань і умінь з безпечних методів і прийомів виконання робіт з інструментом та пристроями відповідно до вимог НПАОП 0.00-1.71-13 «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями».(безпосередньо на працівників, які будуть виконувати роботи на об’єкті);
- «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів»,
«Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів»,
«Правил улаштування електроустановок»,
«Правил експлуатації електрозахисних засобів».( (безпосередньо на працівників, які будуть виконувати роботи на об’єкті);
- Додатково на керівника підприємства (директора) надати протокол та посвідчення з НПАОП 0.00-7.11-12 «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників»;
Учасник повинен надати інформацію, щодо керівника робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років. Для підтвердження відповідної інформації в складі тендерної пропозиції надати копію послужного списку та диплому. Перелік працівників повинен відповідати вимогам Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852.
В складі пропозиції учасника не надано протокол та посвідчення з НПАОП 0.00-7.11-12 "загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників", видані директору підприємства Заїнчківському П.П.
Також, відсутні протоколи та посвідчення з перевірки знань і умінь безпечного виконання робіт на висоті з використанням індивідуальних страхувальних засобів з безпечного виконання робіт відповідно до вимог НПАОП 0.00-1.15-07 та з перевірки знань та умінь з безпечних методів і прийомів виконання робіт з інструментом та пристроями відповідно до вимог НПАОП 0.00-1.71-13, видані Ковальчуку О.Г.
Отже, тендерна пропозиція Учасника не відповідає не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону Про публічні закупівлі та повинна бути відхилена Замовником.
4. Відповідно до п.2.3. Додатку 3 до тендерної документації зазначено, що Учасник надає в складі тендерної пропозиції кошторисну документацію, розроблену в програмному комплексі АВК або будь – якому іншому програмному комплексі, завірену підписом та печаткою Учасника (у разі її використання) та підписом та печаткою інженера – проектувальника в частині кошторисної документації, у складі:
- договірна ціна з пояснювальною запискою;
- локальний кошторис;
- підсумкова відомість ресурсів;
- зведений кошторисний розрахунок з пояснювальною запискою;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису;
- розрахунок прибутку та адміністративних витрат;
- календарний графік виконання робіт.
Відповідно до пункту 2.2. проекту договору Додатку 3 до тендерної документації зазначено, що «Закінчення Робіт - протягом 90 календарних днів від початку робіт, але у будь-якому разі не пізніше 23 грудня 2021 року».
У складі тендерної пропозиції Учасника-Переможця міститься файл «127. Календарний графік виконання робіт.pdf», в якому чітко визначено строк виконання робіт – 6 місяців, що є більшим ніж до 23.12.2021р.
Отже, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та повинна бути відхилена Замовником.
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», ми звертаємося до Органу Оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних Законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено наші права та законні інтереси.
Отже, враховуючи все вищевикладене, вважаємо, що Замовником під час проведення процедури закупівлі було порушено принципи здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій учасників тендеру.
Таким чином, Замовник, порушує права та законні інтереси ТОВ "ЮРИДИЧНА КОМПАНІЯ "БЕЗПЕКА БІЗНЕСУ", як Учасника відповідної процедури та як потенційного претендента на укладання договору з Замовником у майбутньому.
З метою дотримання принципів здійснення закупівель, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮРИДИЧНА КОМПАНІЯ "БЕЗПЕКА БІЗНЕСУ",
ПРОСИТЬ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ "ДОЗОР СЕРВІС"
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга по НАУ.pdf 20.09.2021 12:36
- Рішення від 22.09.2021 № 21542.pdf 23.09.2021 10:02
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.10.2021 № 22426.pdf 04.10.2021 17:51
- Рішення від 01.10.2021 № 22426.pdf 06.10.2021 14:13
- Пояснення Замовника закупівлі 27.09.2021 11:59
- Пояснення Замовника закупівлі 27.09.2021 11:59
- Додаток 1 до пояснень Замовника закупівлі 27.09.2021 11:59
- Додаток 2 до пояснень Замовника закупівлі 27.09.2021 11:59
- Протокол відміна рішення 08.10.2021 13:40
- Протокол відхилення 08.10.2021 13:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.09.2021 13:40
Дата розгляду скарги:
01.10.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.09.2021 10:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.10.2021 14:14
Дата виконання рішення Замовником:
08.10.2021 13:40
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення органу оскарження виконано.
Вимога
Є відповідь
Тендерна пропозиція ТОВ «ДОЗОР СЕРВІС» містить невідповідністі щодо вимог тендерної документації
Номер:
67e3eb7fabec473fa825e5679eb5fa10
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-18-001291-b.b6
Назва:
Тендерна пропозиція ТОВ «ДОЗОР СЕРВІС» містить невідповідністі щодо вимог тендерної документації
Вимога:
Опис викладений в додатку Вимога № 17/09 від 17.09.2021 року
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога від 17.09.2021 з додатком.pdf 17.09.2021 16:59
Дата подачі:
17.09.2021 16:59
Вирішення:
Шановний Учасник!
За результатом аналізу матеріалу, викладеного у вимозі від 17 вересня 2021 року в закупівлі UA-2021-08-18-001291-b, можемо повідомити таке.
Згідно із частиною третьою статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов'язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п'ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Таким чином, зазначена норма Закону передбачає, що учасник закупівлі має право звернутися до замовника з вимогою, яка стосується підстав відхилення саме його пропозиції. Відповідно, замовник закупівлі зобов’язаний надати відповідь на вимогу учасника, що подана на підставі ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Звернення до замовника із вимогою, що стосується оцінки тендерних пропозицій інших учасників та обов’язок замовника надавати відповідь на таку вимогу Законом не передбачена.
У відповідності до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З огляду на наведене тендерним комітетом університету прийнято рішення про відмову в задоволенні Вашої вимоги.
Зважаючи на те, що скарга є повторною, а отже, скаржник не пов’язував порушення своїх прав саме через даний аргумент, інформацію, що наведена в скарзі слід опрацювати та дати належну оцінку із врахуванням вищезазначеного.
В якості порушення Учасником ТОВ «Дозор сервіс» умов тендерної документації наводиться аргумент про те, що в складі тендерної пропозиції, Учасником подано документ «16. Цінова пропозиція» в якому не дотримано вимоги 6.2.12 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, а саме в склад ціни не включено коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
Проаналізувавши зазначену обставину слід врахувати таке.
Пунктом 3.10. Тендерної документації зазначено, що ціна тендерної пропозиції крім вартості робіт, включає всі податки, збори та необхідні платежі, що сплачуються або мають бути сплачені учасником.
Усі витрати, що переможець торгів передбачає нести, виконуючи усі умови договору враховують в загальній ціні пропозиції. Невраховані у загальній ціні витрати оплачуватися Замовником окремо не будуть, про що учасник у складі пропозиції надає гарантійний лист.
Учасником ТОВ «Дозор сервіс» в складі тендерної пропозиції надано файл «27. Гарантійний лист про додаткові витрати» тобто підтверджено, що кошти на покриття додаткових витрат, пов’язані з інфляційними процесами ним враховані і окремо сплачувати за них Замовнику закупівлі не доведеться.
Окрім того, Учасник ТОВ «ДОЗОР СЕРВІС», у складі своєї тендерної пропозиції, надав: підписаний Проект договору; Лист-згоду № 1672/09 від 02 вересня 2021р. у якому учасник погоджується з проектом договору, зазначеного у Додатку 4 до Тендерної документації та у разі визначення його переможцем та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, взяти на себе зобов'язання виконати всі умови, передбачені тендерною документацією; Лист-підтвердження № 1668/09 від 02 вересня 2021р. у якому учасник підтверджує, що Договірна ціна розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту та поточних цін на них станом на дату складання, у якій визначено вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням послуг, що виконуються субпідрядними організаціями та враховані витрати на утилізацію будівельного сміття, а також витрати на сплату усіх податків та зборів, що сплачуються або мають бути сплачені згідно з чинним законодавством України; Лист-гарантія № 1666/09 від 02 вересня 2021р. у якому учасник підтверджує можливість безперебійного забезпечення будівельними та витратними матеріалами, що необхідні для виконання умов договору; Гарантійний лист № 1662/09 від 02 вересня 2021р. у якому учасник гарантує та погоджується, що Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
Відповідно до статті 44 Господарського кодексу України підприємництво здійснюється на основі комерційного розрахунку та власного комерційного ризику
Пунктом 5.3. Тендерної документації визначено, що Замовник має право віднести до формальної помилки ненадання учасником окремого документа тендерної пропозиції в разі, якщо інформація, яка вимагалася відповідним документом міститься в іншому документі (документах) тендерної пропозиції учасника і відсутність саме цього документу не впливає на зміст тендерної пропозиції учасника. Визначення формальності (несуттєвості) помилки за даним абзацом є правом, а не обов’язком замовника і учасники мають це розуміти.
Таким чином, зважаючи на наявність ряду документів Учасника, що містять інформацію про врахування Учасником ТОВ «ДОЗОР СЕРВІС» всіх необхідних витрат, що він має понести, подання Учасником ТОВ «ДОЗОР СЕРВІС» с складі тендерної пропозиції файлу «16. Цінова пропозиція» в такому виді, в якому він є, не є єдиною та безумовною підставою для відхилення тендерної пропозиції даного Учасника.
Окрім того, слід критично віднестись до твердження, що подання Учасником ТОВ «Дозор сервіс» в складі тендерної пропозиції документу «16. Цінова пропозиція» порушує права Учасника ТОВ «ТРИ.КА», з огляду на те, що файл «Цінова пропозиція 03.09.2021» в складі тендерної пропозиції ТОВ «ТРИ.КА» не містить будь-якої інформації, про що додатково каже його розмір
(26 кб).
Виходячи із наведеного, аргументи наведені в вимозі аргументи не є підставою для скасування попередніх рішень.
Голова тендерного комітету Василь ЄГУНЬКО
Секретар тендерного комітету Володимир БІЛИЙ
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Відкликано скаржником
Оскарження визначення переможцем ТОВ "ДОЗОР СЕРВІС"
Номер:
cb3f2bf5be444e7ba3150e46a0ca67b4
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-18-001291-b.b5
Назва:
Оскарження визначення переможцем ТОВ "ДОЗОР СЕРВІС"
Вимога:
Тендерна пропозиція ТОВ "ДОЗОР СЕРВІС" не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога від 17.09.2021.pdf 17.09.2021 15:55
Дата подачі:
17.09.2021 15:55
Опис причини скасування:
надано вимогу без додатку
Дата скасування:
17.09.2021 17:00
Вимога
Є відповідь
Тендерна пропозиція Учасника ТОВ "ДОЗОР СЕРВІС" не відповідає умовам тендерної документації в частині порушень зазначених у вимозі та повинна бути відхилена Замовником.
Номер:
8a0e39e3423b417ea2e5258b603cc9fc
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-18-001291-b.b4
Назва:
Тендерна пропозиція Учасника ТОВ "ДОЗОР СЕРВІС" не відповідає умовам тендерної документації в частині порушень зазначених у вимозі та повинна бути відхилена Замовником.
Вимога:
Опис викладений у вимозі Вих. № 111/21 від 19.09.2021 року
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога UA-2021-08-18-001291-b.pdf 13.09.2021 15:07
- Відповідь на скаргу 15.09.2021 14:55
Дата подачі:
13.09.2021 15:07
Вирішення:
Шановний Учасник!
За результатом аналізу матеріалу, викладеного у вимозі датованої 19 вересня 2021 року за № 111/21, надісланої 13 вересня 2021 року на електронний майданчик закупівлі UA-2021-08-18-001291-b, можемо повідомити таке.
Згідно із частиною третьою статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов'язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п'ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Таким чином, зазначена норма Закону передбачає, що учасник закупівлі має право звернутися до замовника з вимогою, яка стосується підстав відхилення саме його пропозиції. Відповідно, замовник закупівлі зобов’язаний надати відповідь на вимогу учасника, що подана на підставі ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Звернення до замовника із вимогою, що стосується оцінки тендерних пропозицій інших учасників та обов’язок замовника надавати відповідь на таку вимогу Законом не передбачена.
У відповідності до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З огляду на наведене тендерним комітетом університету прийнято рішення про відмову в задоволенні Вашої вимоги.
Натомість, аргументи, що наведені в документі під назвою «Вимога UA-2021-08-18-001291-b.pdf» мають бути розглянуті, їм треба дати належну оцінку та, в разі необхідності, прийняти певні рішення.
Щодо першого пункту вимоги.
Пунктом 2.3 Додатку 3 до тендерної документації встановлено, що: «Учасник надає в складі тендерної пропозиції кошторисну документацію, розроблену в програмному комплексі АВК або будь – якому іншому програмному комплексі, завірену підписом та печаткою Учасника (у разі її використання) та підписом та печаткою інженера – проектувальника в частині кошторисної документації, у складі:
- договірна ціна з пояснювальною запискою;
- локальний кошторис;
- підсумкова відомість ресурсів;
- зведений кошторисний розрахунок з пояснювальною запискою;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису;
- розрахунок прибутку та адміністративних витрат;
- календарний графік виконання робіт.
Договірна ціна розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту та поточних цін на них станом на дату складання, у якій визначено вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням послуг, що виконуються субпідрядними організаціями та враховані витрати на утилізацію будівельного сміття, а також витрати на сплату усіх податків та зборів, що сплачуються або мають бути сплачені згідно з чинним законодавством України, про що надається письмове підтвердження у складі пропозиції. При складанні Договірної ціни надається розрахунок кошторисної заробітної плати виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку планує отримувати на об’єкті будівництва, та з урахуванням положень галузевих (міжгалузевих), територіальних угод та колективних договорів, листів уповноважених організацій. Додатково на інженера – проектувальника в частині кошторисної документації надати в складі пропозиції його кваліфікаційний сертифікат та документ, який підтверджує його працевлаштування (скан-копію з оригіналу трудової книжки (1 сторінка та сторінки із записом про прийом на роботу) або витяг з трудової книжки із записом про прийом на роботу або наказ або витяг з наказу про прийняття на роботу або трудовий договір».
При складанні Договірної ціни, на підтвердження даної вимоги, Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОЗОР СЕРВІС» у складі своєї пропозиції надало файли: «121. Кошторис Гарматна 51» де у п. 2 «ПОЯСНЮВАЛЬНОЇ ЗАПИСКИ Капітальний ремонт автоматичної системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей в гуртожитку № 3 Національного авіаційного університету за адресою: м. Київ, вул. Гарматна, 51» до «ДОГОВІРНОЇ ЦІНИ Капітальний ремонт автоматичної системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей в гуртожитку №3 Національного авіаційного університету за адресою: м. Київ, вул. Гарматна, 51, що здійснюється в 2021 роцi» зазначений розрахунок середньомiсячної заробiтної плати на 1 робiтника в режимi повної зайнятостi: Тарифна сiтка для будiвельних, монтажних i ремонтних робiт при середньомiсячнiй нормi тривалостi робочого часу 166,17 люд. год та розрядi робiт 3,8 становить 10628,39 грн. та «122. Кошторис Борщагівська 193» де у п. 2 «ПОЯСНЮВАЛЬНОЇ ЗАПИСКИ Капітальний ремонт автоматичної системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей в гуртожитку №5 Національного авіаційного університету за адресою: м. Київ, вул. Борщагівська, 193» до «ДОГОВІРНОЇ ЦІНИ Капітальний ремонт автоматичної системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей в гуртожитку №5 Національного авіаційного університету за адресою: м. Київ, вул. Борщагівська, 193, що здійснюється в 2021 роцi» зазначений розрахунок середньомiсячної заробiтної плати на 1 робiтника в режимi повної зайнятостi: Тарифна сiтка для будiвельних, монтажних i ремонтних робiт при середньомiсячнiй нормi тривалостi робочого часу 166,17 люд. год та розрядi робiт 3,8 становить 10628,39 грн.
Згідно даної вимоги Замовником не було встановлено, що при складанні Договірної ціни надається розрахунок кошторисної заробітної плати виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку планує отримувати на об’єкті будівництва, та з урахуванням положень галузевих (міжгалузевих), територіальних угод та колективних договорів, листів уповноважених організацій окремим файлом чи за конкретною формою.
З огляду на викладене, аргументи наведені в пункті 1 вимоги є необґрунтованими та не можуть бути підставою для прийняття відповідних рішень.
Щодо другого пункту вимоги.
Пунктом 6.5 розділу 6 тендерної документації, визначено, що: «Учасник в складі тендерної пропозиції надає заповнений та завізований підписом уповноваженої особи Учасника та печаткою Учасника (у разі ї використання) проект договору про закупівлю (не заповнюються цінові показники).»
На підтвердження даної вимоги, Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОЗОР СЕРВІС» у складі своєї пропозиції надало файли: «39. Проект договору» - завізований підписом уповноваженої особи Учасника та печаткою Учасника; «35. Відомості про учасника» - з усіма необхідними реквізитами для укладення договору; «38. Лист-згода з проектом договору» - у якому зазначено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОЗОР СЕРВІС» цим листом погоджується з проектом договору, зазначеного у Додатку 4 до Тендерної документації на закупівлю Капітальний ремонт автоматичної системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей в гуртожитках №3 за адресою: м. Київ, вул. Гарматна, 51; №5 за адресою: м. Київ, вул. Борщагівська, 193 згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (згідно коду за ДК 021:2015: (CPV) 45311000-0 – Монтаж електропроводки та електроарматури, уточнений 45312100-8 – 45312100-8 - Встановлення систем пожежної сигналізації) та «127. Календарний графік виконання робіт» з усією необхідною інформацією для укладення договору, завізований підписом уповноваженої особи Учасника та печаткою Учасника, додатково, на усі вище зазначені документи, Учасником було накладено удосконалений електронний підпис (УЕП).
Виходячи із наведеного, аргументи наведені в пункті 2 вимоги є необґрунтованими та не можуть бути підставою для прийняття відповідних рішень.
В.о. голови тендерного комітету Наталія КІЛЬБУРТ
Секретар тендерного комітету Володимир БІЛИЙ
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником
Тендерна пропозиція Учасника ТОВ "ДОЗОР СЕРВІС" не відповідає умовам тендерної документації в частині вказаних порушень у вимозі та відповідно повинна бути відхилена Замовником
Номер:
9b3e409216f2407cb0521646795e0e4f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-18-001291-b.b3
Назва:
Тендерна пропозиція Учасника ТОВ "ДОЗОР СЕРВІС" не відповідає умовам тендерної документації в частині вказаних порушень у вимозі та відповідно повинна бути відхилена Замовником
Вимога:
Опис викладений у Вимозі № Вих. № 111/21 від 19.09.2021 року
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.09.2021 15:05
Опис причини скасування:
не прикріпився текст самої вимоги
Дата скасування:
13.09.2021 15:09
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга на незаконні вимоги тендерної документації замовника при проведенні процедури закупівлі «Капітальний ремонт автоматичної системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей в гуртожитках №3 за адресою: м. Київ, вул. Гарматна, 51; №5 за адресою: м. Київ, вул. Борщагівська, 193»
Номер:
87cff42eb145446fb4a2ba1fc2d96ee7
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-18-001291-b.b2
Назва:
Скарга на незаконні вимоги тендерної документації замовника при проведенні процедури закупівлі «Капітальний ремонт автоматичної системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей в гуртожитках №3 за адресою: м. Київ, вул. Гарматна, 51; №5 за адресою: м. Київ, вул. Борщагівська, 193»
Скарга:
Національним авіаційним університетом (далі - Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2021-08-18-001291-b про проведення відкритих торгів на закупівлю "Капітальний ремонт автоматичної системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей в гуртожитках №3 за адресою: м. Київ, вул. Гарматна, 51; №5 за адресою: м. Київ, вул. Борщагівська, 193"
Кінцевою датою подання пропозицій учасниками визначено 03-09-2021, 10:00.
Згідно з абзацом першим частини 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.», тобто по по 30-08-2021, 00:00.
Вважаємо ряд вимог Тендерної документації Замовника дискримінаційними у відношенні до ТОВ " ВАРАНТ-СЕРВІС ", що обґрунтовуємо наступним:
1. В підпункті 14 п. 3.1. Розділу 3 (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) зазначається, що учасник має надати документ, що підтверджує здійснення Учасником попереднього обстеження на території об’єктів Замовника, для визначення детального обсягу виконання робіт при складанні кошторисної документації (протокол обстеження за підписом представників замовника та учасника). Узгодження часу для попереднього обстеження здійснюється Учасником за телефоном +38044 406-72-59 (контактна особа Драч Едуард Леонідович).
Дана вимога є дискримінаційною для нас, оскільки Замовник на власний розсуд та не залежно від Скаржника може не підписати даний документ про огляд об’єкту. Крім того, Замовник бажає завчасно знати про потенційних учасників тендеру та можливість корупційного зловживання (маніпуляції) з боку Замовника до Скаржника. Замовник може вирішувати підписувати чи не підписувати дану довідку у необхідні терміни. Це суперечить меті Закону та принципам проведення закупівель, зокрема, що інформація про учасників відкритих торгів розкривається лише після аукціону. Аналогічна позиція вже неодноразово підтверджувалась рішеннями Антимонопольного комітету України.
На підставі вищевикладеного, вважаємо дану вимогу не обґрунтованою та дискримінаційною, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі (однак не мають попередньої домовленості із Замовником про підписання документу про огляд об’єкту), а також прямо порушує основний принцип здійснення закупівель, а саме максимальна економія та ефективність.
Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу щодо попереднього обстеження на території об’єктів Замовника.
2. В підпункті 14 п. 3.1. Розділу 3 (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) зазначається, що учасник має надати договір про добровільне страхування відповідальності перед третіми особами, діючий протягом всього періоду виконання робіт, страхова сума якого повинна бути не менше очікуваної вартості.
Зазначаємо, що така вимога є дискримінаційною і суперечить чинному законодавству, адже послуги, які передбачені предметом закупівлі НЕ належать до переліку видів обов’язкового страхування, закріпленого ст. 7 Закону України «Про страхування» від 07.03.1996 р. Даний вид страхування є добровільним і НЕ може вимагатися Замовником.
Встановлення даної вимоги зменшує кількість потенційних учасників лише до тих, які мають даний страховий поліс, у зв’язку з чим виникають додаткові витрати від учасників, у яких відсутній даний страховий поліс, адже він не передбачений жодним нормативно- правовим актом як обов'язковий. Як аналог, Замовник може вимагати падання Учасниками листа-гарантії та вписати відповідний пункт про відповідальність за пошкоджене майно у Договір.
На підставі вищевикладеного, вважаємо дану вимогу не обґрунтованою та дискримінаційною, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі, однак не має (та не повинна мати для даної закупівлі) договору про добровільне страхування відповідальності перед третіми особами.
Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу щодо договору про добровільне страхування відповідальності перед третіми особами, діючий протягом всього періоду виконання робіт, страхова сума якого повинна бути не менше очікуваної вартості.
3. Згідно першого абзацу пункту 2.1 Додатку 1 до Тендерної документації передбачається, що для підтвердження інформації про наявність працівників відповідної кваліфікації учасник повинен надати скан-копії з оригіналів трудових книжок (1 сторінка та сторінки із записами про прийом на роботу) або витяги з трудових книжок із записами про прийом на роботу або накази або витяги з наказів про прийняття на роботу або трудові договори.
Зазначаємо, що така вимога є дискримінаційною для нас і суперечить чинному законодавству, адже частина працівників, що ми плануємо залучити до надання даних послуг працюють в нас на підставі цивільно-правового договору. Згідно ж наявної вимоги тендерної документації ми як учасник позбавленні можливості залучати працівників на підставі цивільного-правових договорі, що позбавляє нас можливості взяти участь в даній закупівлі.
На підставі вищевикладеного, вважаємо дану вимогу не обґрунтованою та дискримінаційною, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, виклавши абзац перший п. 2.1. Додатку 1 до Тендерної документації в наступній редакції: «Для підтвердження інформації про наявність працівників відповідної кваліфікації учасник повинен надати скан-копії з оригіналів трудових книжок (1 сторінка та сторінки із записами про прийом на роботу) або витяги з трудових книжок із записами про прийом на роботу або накази або витяги з наказів про прийняття на роботу або трудові договори або цивільно-правові договори».
4. Згідно другого абзацу пункту 2.3 Додатку 3 до Тендерної документації передбачається, що Договірна ціна розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту та поточних цін на них станом на дату складання, у якій визначено вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням послуг, що виконуються субпідрядними організаціями та враховані витрати на утилізацію будівельного сміття, а також витрати на сплату усіх податків та зборів, що сплачуються або мають бути сплачені згідно з чинним законодавством України, про що надається письмове підтвердження у складі пропозиції. При складанні Договірної ціни надається розрахунок кошторисної заробітної плати виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку планує отримувати на об’єкті будівництва, та з урахуванням положень галузевих (міжгалузевих), територіальних угод та колективних договорів, листів уповноважених організацій. Додатково на інженера – проектувальника в частині кошторисної документації надати в складі пропозиції його кваліфікаційний сертифікат та документ, який підтверджує його працевлаштування (скан-копію з оригіналу трудової книжки (1 сторінка та сторінки із записом про прийом на роботу) або витяг з трудової книжки із записом про прийом на роботу або наказ або витяг з наказу про прийняття на роботу або трудовий договір.
Зазначаємо, що вимога щодо надання документу, який підтверджує працевлаштування інженера-проектувальника (скан-копію з оригіналу трудової книжки (1 сторінка та сторінки із записом про прийом на роботу) або витяг з трудової книжки із записом про прийом на роботу або наказ або витяг з наказу про прийняття на роботу або трудовий договір є дискримінаційною для нас і суперечить чинному законодавству, адже інженер-проектувальник, що ми плануємо залучити до надання даних послуг працює в нас на підставі цивільно-правового договору. Згідно ж наявної вимоги тендерної документації ми як учасник позбавленні можливості залучати інженера-проектувальника на підставі цивільного-правового договору, що позбавляє нас можливості взяти участь в даній закупівлі.
На підставі вищевикладеного, вважаємо дану вимогу не обґрунтованою та дискримінаційною, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, виклавши другий абзац пункту 2.3 Додатку 3 до Тендерної документації в наступній редакції: «Договірна ціна розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту та поточних цін на них станом на дату складання, у якій визначено вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням послуг, що виконуються субпідрядними організаціями та враховані витрати на утилізацію будівельного сміття, а також витрати на сплату усіх податків та зборів, що сплачуються або мають бути сплачені згідно з чинним законодавством України, про що надається письмове підтвердження у складі пропозиції. При складанні Договірної ціни надається розрахунок кошторисної заробітної плати виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку планує отримувати на об’єкті будівництва, та з урахуванням положень галузевих (міжгалузевих), територіальних угод та колективних договорів, листів уповноважених організацій. Додатково на інженера – проектувальника в частині кошторисної документації надати в складі пропозиції його кваліфікаційний сертифікат та документ, який підтверджує його працевлаштування (скан-копію з оригіналу трудової книжки (1 сторінка та сторінки із записом про прийом на роботу) або витяг з трудової книжки із записом про прийом на роботу або наказ або витяг з наказу про прийняття на роботу або трудовий договір або цивільно-правовий договір».
5. Відповідно до підпункту 3 пункту 3.1 розділу 3 Документації пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/ відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема, Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що містить всі відомості про Учасника доступні при формуванні платного запиту, сформований не раніше місяця, в якому оголошено про цю закупівлю.
ТОВ «ВАРАНТ-СЕРВІС» наголошує, що дана вимога є дискримінаційною, та такою яка суперечить нормам Закону.
Згідно із ч. 5 ст. 17 ЗУ "Про публічні закупівлі", замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону Міністерство юстиції України запровадило безкоштовний он-лайн сервіс отримання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за адресою в мережі Інтернет: https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search.
Скориставшись даним сервісом Замовник безкоштовно може перевірити всю актуальну інформацію відносно учасника торгів, що міститься на момент перевірки у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у тому числі, факт державної реєстрації учасника як суб'єкта підприємницької діяльності, дату цієї реєстрації, код за ЄДРПОУ учасника та його види діяльності за КВЕД-2010 та ще забагато іншої інформації відносно будь-якої юридичної особи у тому числі учасника.
Крім того, наголошуємо, що Замовник вимагає, щоб даний Витяг був сформований не раніше місяця, в якому оголошено про цю закупівлю. Разом з тим, ми маємо витяг, який був сформований в минулому місяця, що унеможливлює нас надати даний витяг в складі пропозиції даних торгів (додаємо).
Таким чином, тендерна документація містить невідповідності, зокрема, щодо надання інформації (документів), яка є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, із Законом.
6. Відповідно до пункту 1 додатку 1 Документації для підтвердження наявності в Учасника технологій необхідно надати, зокрема, наявність сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015), виданий органом сертифікації акредитованим Національним Агентством з акредитації України.
ТОВ «ВАРАНТ-СЕРВІС», наголошує на тому, що зазначена вище дискримінаційна вимога взагалі не дозволяє жодному учаснику, в тому числі і нам, прийняти участь у даній закупівлі, у зв’язку з тим, що:
- сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці – відповідає вимогам стандарту ISO 45001:2018;
- а вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) підтверджується сертифікатом на систему екологічного управління.
Таким чином, ми як потенційний учасник даних торгів, не розуміємо, який саме в складі Пропозиції потрібно надавати сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2018 чи сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015.
Просимо Замовника усунути невідповідності в частині назви сертифікату та назви стандарту та уточнити, який саме документ потрібно надавати в складі Пропозиції.
7. Відповідно до пункту 2 додатку 1 Документації для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник повинен надати, зокрема:
- Скановану(-і) з оригіналу(-ів) копію(-ї) аналогічного(-их) договору(-ів), який(-і) виконаний(-і) повністю, інформацію щодо якого(-их) вказано у довідці про виконання аналогічних договорів;
- Скановану з оригіналу копію листа(-ів)-відгука(-ів) про співпрацю за договором від замовника, що вказані в Таблиці В (не менше одного). Відгук повинен містити назву предмет закупівлі, мати посилання на договір, який виконаний чи виконується, містити вихідний номер та дату видачі такого документу.
ТОВ «ВАРАНТ-СЕРВІС», повідомляє, що для нас дана вимога є дискримінаційною та незрозумілою, оскільки ми маємо договір подібний за змістом, своєю правовою природою та предметом закупівлі, щодо виконання робіт, визначених відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з характером робіт – капітальний ремонт, реконструкція, нове будівництво, але він ще не виконаний в повному обсязі. (додається).
Разом з тим, він виконується якісно з дотриманням термінів, зуважень чи претензій з боку Замовника відсутні.
Крім того, Замовник вимагає необхідність надання відгуку до договору, який ми зазначено в довідці та який виконаний чи виконується.
Таким чином, нам не зрозуміло чи можна надавати договір який ще виконується чи потрібно повністю виконаний.
Просимо Замовника усунути розбіжності та надати можливість підтвердити досвід виконання аналогічних договорів, договором, який ще виконується.
Дискримінаційні вимоги, що містяться в Документації порушують права та законні інтереси Товариство з обмеженою відповідальністю «ВАРАНТ-СЕРВІС» як учасника відповідної процедури та як потенційного претендента на укладання договору з Замовником у майбутньому. Крім того Скаржник є реальним учасником ринку пожежних послуг. Проте, через порушення замовником частини 3 статті 5 та частини 4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу щодо попереднього обстеження на території об’єктів Замовника
3. зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу щодо договору про добровільне страхування відповідальності перед третіми особами, діючий протягом всього періоду виконання робіт, страхова сума якого повинна бути не менше очікуваної вартості.
4. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, виклавши абзац перший п. 2.1. Додатку 1 до Тендерної документації в наступній редакції: «Для підтвердження інформації про наявність працівників відповідної кваліфікації учасник повинен надати скан-копії з оригіналів трудових книжок (1 сторінка та сторінки із записами про прийом на роботу) або витяги з трудових книжок із записами про прийом на роботу або накази або витяги з наказів про прийняття на роботу або трудові договори або цивільно-правові договори».
5. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, виклавши другий абзац пункту 2.3 Додатку 3 до Тендерної документації в наступній редакції: «Договірна ціна розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту та поточних цін на них станом на дату складання, у якій визначено вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням послуг, що виконуються субпідрядними організаціями та враховані витрати на утилізацію будівельного сміття, а також витрати на сплату усіх податків та зборів, що сплачуються або мають бути сплачені згідно з чинним законодавством України, про що надається письмове підтвердження у складі пропозиції. При складанні Договірної ціни надається розрахунок кошторисної заробітної плати виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку планує отримувати на об’єкті будівництва, та з урахуванням положень галузевих (міжгалузевих), територіальних угод та колективних договорів, листів уповноважених організацій. Додатково на інженера – проектувальника в частині кошторисної документації надати в складі пропозиції його кваліфікаційний сертифікат та документ, який підтверджує його працевлаштування (скан-копію з оригіналу трудової книжки (1 сторінка та сторінки із записом про прийом на роботу) або витяг з трудової книжки із записом про прийом на роботу або наказ або витяг з наказу про прийняття на роботу або трудовий договір або цивільно-правовий договір».
6. Зобов’язати Національний авіаційний університет внести зміни в тендерну документацію, з метою усунення дискримінаційних умов по відношенню до скаржника, а також умов, що обмежують конкуренцію.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на незаконні вимоги тендерної документації замовника при проведенні процедури закупівлі «Капітальний ремонт автоматичної системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей в гуртожитках №3 за адресою: м. Киї 27.08.2021 16:04
- виписка з єдиного державного реестру 30.08.2021 14:35
- ЦПД на електромонтера охоронно-пожежної сигналізації. 30.08.2021 14:35
- Діючий договір 30.08.2021 14:35
- ЦПД на інженера-проектувальника 30.08.2021 14:35
- рішення від 30.08.2021 № 19643.pdf 30.08.2021 19:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.08.2021 16:19
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
30.08.2021 19:38
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога
Номер:
22806db972874e6e81817590be5839e3
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-18-001291-b.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Додатком 1 до тендерної документації передбачається надання: «Для підтвердження наявності в Учасника технологій необхідно надати: Наявність сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги», виданий органом сертифікації акредитованим Національним Агентством з акредитації України; Наявність сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015), виданий органом сертифікації акредитованим Національним Агентством з акредитації України.». Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до Листа Мінекономрозвитку від 12.01.2018 № 3433-06/1382- 07 "Щодо втрати чинності Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.93 № 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію" з 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.93 N 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію" державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Відповідно до наведеного повідомляємо, що не існує Закону для обов'язкової акредитації органів з сертифікації. Таким чином, вимога, Додатку 1 до тендерної документації щодо надання сертифікатів ISO виданих органом сертифікації акредитованим Національним Агентством з акредитації України є дискримінаційною, оскільки безпідставно та штучно обмежують коло потенційних учасників. Просимо виключити дискримінаційну вимогу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.08.2021 15:08
Вирішення:
Шановний Учасник. За результатом опрацювання вимоги по закупівлі повідомляємо таке.
Сертифікат ISO 9001 - це документ, який видається компаніям по всьому світу після успішного проходження процедури оцінки відповідності за стандартом ISO 9001 «Системи менеджменту якості. Вимоги». Цей документ містить вимоги до систем управління якістю. Він може бути впроваджений в будь-якій компанії, незалежно від її особливостей, пов'язаних з розміром, країною, де вона працює, галузі.
Сертифікат ISO 14001 - це офіційний документ міжнародного рівня, який видається для підтвердження якості та надійності діючої на підприємстві системи екологічного менеджменту. Сертифікат ISO 14001 засвідчує відповідність роботи підприємства вимогам і нормам, встановленим в законодавчому порядку.
Тобто, зазначені документи є загальновизнаними та такими, що можуть бути отримані будь-якою компанією, за умови дотримання ними певних засад в галузі якості, управлінні документацією, процесами, коригувальними діями тощо.
Національний авіаційний університет є державним закладом вищої освіти, що знаходиться в сфері підпорядкування Міністерства освіти і науки України.
Стратегічною метою Національного авіаційного університету є вихід на позиції лідерства в освітньо-професійній сфері і бути кращим у нашій державі в наданні освітніх послуг, підготовці, перепідготовці та підвищенні кваліфікації фахівців різних освітньо-кваліфікаційних рівнів та ступенів, виконанні наукових досліджень та дослідно-конструкторських розробок.
Політика університету в сфері якості (затверджено у 2008 році) базується на засадах міжнародного стандарту якості ISO 9001 і спрямована на гарантоване забезпечення вимог та очікувань замовників фахівців та студентів освітніми послугами на рівні, визначеному світовим ринком, і безперервне підвищення якості цих послуг з використанням ефективного зворотного зв’язку із замовниками, працівниками та студентами.
Основними принципами Політики університету в сфері якості є:
Максимальне задоволення вимог та очікувань замовників фахівців та студентів.
Лідерство та персональної відповідальності керівників усіх рівнів.
Професіоналізм та компетентність працівників.
Системний та процесний підхід до менеджменту.
Прозорість та логічність процесів прийняття рішень.
Корпоративна культура.
Високі технології.
Оптимізація видатків.
Здоров’я та безпека.
Реалізація Політики університету в сфері якості здійснюється шляхом:
впровадження, забезпечення ефективного функціонування та безперервного вдосконалення системи менеджменту якості, яка охоплює всі процеси і працівників та студентів університету і відповідає його стратегічній меті;
залучення всіх працівників та студентів до культури якості та стимулювання їхньої творчої участі в її забезпеченні;
безперервного та творчого вдосконалення змісту та розширення номенклатури освітніх послуг з урахуванням розвитку освіти, науки, практики та змін на ринку праці;
збалансованості теоретичної та практичної підготовки фахівців;
постійного оновлення та модернізації матеріально-технічної бази університету;
інтеграції освітнього процесу та наукової діяльності;
повної інформатизації всіх процесів діяльності університету;
вивчення та впровадження в освітній процес кращих досягнень вітчизняних та зарубіжних педагогічних та наукових шкіл;
створення в університеті довірчої обстановки та творчої співпраці;
забезпечення ефективної реалізації принципів соціального менеджментe для працівників та студентів;
безперервного самоконтролю та самоаналізу на всіх рівнях.
Тобто, вимога наявності сертифікатів ISO 9001 та 14001 прямо випливає з політики Національного авіаційного університету в сфері якості.
Зазначена політики розроблена та впроваджена в тому числі на виконання Указу Президента України від 23 лютого 2001 року № 113/2001 «Про заходи щодо підвищення якості вітчизняної продукції» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/113/2001/conv#Text яким прямо зобов’язано Кабінет Міністрів України, Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації розробити і забезпечити реалізацію відповідно галузевих, регіональних програм впровадження систем управління якістю на підприємствах, здійснювати державну підтримку впровадження систем управління якістю на підприємствах відповідно до стандартів Міжнародної організації із стандартизації (ISO) серії 9000, що охоплюють системи забезпечення якості, та серії 14000, що охоплюють сферу управління навколишнім природним середовищем.
Окрім того, Замовник формує умови тендерної документації, керуючись нормами чинного законодавства України, в тому числі постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», Законом України «Про публічні закупівлі» зі змінами, Цивільним та Господарським кодексами України, а також частиною третьою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Основним функціонуючим органом у Системі сертифікації УкрСЕПРО є органи із сертифікації продукції (послуг), які проводять сертифікацію продукції, процесів, послуг, видають сертифікати і ліцензії на застосування знаків відповідності, здійснюють усі дії, що пов'язані з оцінкою відповідності та сертифікацією продукції у галузі їх акредитації, мають право призупиняти або анулювати дію виданих документів. Вони надають також й інформаційні послуги. Основні правила організації, напрями діяльності, вимоги до органу із сертифікації продукції та порядок його акредитації визначені у ДСТУ 3411:2004.
Акредитація органів з оцінки відповідності проводиться Національним органом з акредитації згідно з Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» відповідно до вимог міжнародних та європейських стандартів з акредитації.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» (далі – Закон), акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
За даними статті 5 Закону, діяльність з акредитації базується на таких основних принципах:
забезпечення рівності прав, законних інтересів усіх заінтересованих сторін;
загальнодоступності та неупередженості проведення робіт з акредитації;
прозорості діяльності з акредитації;
професійної компетентності виконавців робіт;
добровільності акредитації;
забезпечення участі органів виконавчої влади та громадських організацій на паритетній основі;
застосування гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами вимог щодо акредитації;
дотримання суспільних інтересів;
конфіденційності інформації, отриманої в процесі акредитації.
Статтею 11 Закону визначено порядок проведення акредитації.
Основними етапами здійснення акредитації є:
подання заявки органом з оцінки відповідності (заявником) на акредитацію чи розширення сфери його акредитації;
надання заявником інформації та документації, необхідної для акредитації;
призначення групи аудиторів з акредитації;
складання програми робіт з акредитації та інформування про це заявника;
проведення аналізу наданої інформації та документації;
проведення оцінки заявника на місці;
аналіз зібраних матеріалів і складання акта оцінки з рекомендаціями щодо акредитації заявника (розширення сфери його акредитації) або відмови в акредитації заявника (відмови в розширенні сфери його акредитації);
прийняття рішення про акредитацію заявника (розширення сфери його акредитації) або про відмову в акредитації заявника (відмову в розширенні сфери його акредитації).
Національний орган України з акредитації на підставі заявки органу з оцінки відповідності оцінює компетентність цього органу для провадження визначеної в заявці діяльності з оцінки відповідності.
Якщо національний орган України з акредитації встановлює, що відповідний орган з оцінки відповідності є компетентним для провадження визначеної в заявці діяльності з оцінки відповідності, національний орган України з акредитації приймає рішення про його акредитацію чи розширення сфери його акредитації. У разі прийняття рішення про акредитацію органу з оцінки відповідності йому видається атестат про акредитацію та надається право використовувати національний знак акредитації. Строк дії атестата про акредитацію становить п'ять років. Опис та правила застосування національного знака акредитації встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку.
У разі прийняття рішення про відмову в акредитації чи відмову в розширенні сфери акредитації заявникові видається (надсилається) письмове повідомлення про таку відмову, в якому зазначаються її підстави.
Національний орган України з акредитації проводить моніторинг шляхом здійснення нагляду, повторних, позачергових та інших оцінок акредитованих органів.
Якщо національний орган України з акредитації встановлює, що акредитований орган з оцінки відповідності втратив компетентність для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності або вчинив грубе порушення своїх обов'язків, національний орган України з акредитації вживає всіх належних заходів до обмеження сфери акредитації, тимчасового зупинення дії або скасування атестата про акредитацію.
Таким чином, наявні правові підстави для акредитації органів сертифікації Національним агентством з акредитації України.
Дана вимога не є дискримінаційною, що підтверджується рішеннями Антимонопольного комітету України, а саме: рішенням № 10631-р/пк-пз від 14.05.2021 року та рішенням № 8764-р/пк-пз від 22.04.2021 року.
Зважаючи на вищевикладене, а також те, що впровадження стандарту ISO 9001 «Системи менеджменту якості. Вимоги» та стандарту ISO 14001 можливе в будь-якій компанії, незалежно від її особливостей, пов'язаних з розміром, країною, де вона працює, галузі, Вами не було доведено факту того, що вимоги тендерної документації в частині «Наявність сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги», виданий органом сертифікації акредитованим Національним Агентством з акредитації України; Наявність сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015), виданий органом сертифікації акредитованим Національним Агентством з акредитації України.» є дискримінаційними.
З огляду на викладене озвучена Вами вимога задоволенню не підлягає.
З метою підвищення якості та конкурентоспроможності Вашої продукції, забезпечення захисту інтересів споживачів, сприяння входженню України в європейський та світовий економічний простір пропонуємо Вам активізувати зусилля на досягнення Вашою організацією вимог, необхідних для отримання відповідних сертифікатів та запрошуємо до участі в закупівлях Університету.
Голова тендерного комітету Василь ЄГУНЬКО
Секретар тендерного комітету Володимир БІЛИЙ
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
03.09.2021 10:01