• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 45454000-4 - Реконструкція («Реконструкція частини приміщень будинку культури по вул. Закарпатська, 69 в смт. Середнє Ужгородського району. Коригування»)

Категорія замовника: відповідно до пункту 1 частини четвертої ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі»

Торги відмінено

10 378 803.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 51 894.02 UAH
Період оскарження: 16.08.2021 15:58 - 29.08.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: ea19ca6775a2428e9f3bca3006d7759b
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-16-008556-a.b2
Назва: Скарга
Скарга:
скарга що стосуються прийнятих рішень замовника
Дата розгляду скарги: 30.09.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.09.2021 12:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.10.2021 11:11
Дата виконання рішення Замовником: 02.11.2021 10:50
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано шляхом скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «АДАМАНТ» та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «Еко Буд Сервіс» переможцем процедури закупівлі.
Автор: ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "АДАМАНТ", Adamant BK +380444696226 adamant2558@gmail.com
Вимога
Відхилено

ЩОДО ПОРУШЕНЬ ЗАМОВНИКОМ ВИМОГ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ при проведенні закупівлі за предметом - ДК 021:2015: 45454000-4 - Реконструкція («Реконструкція частини приміщень будинку культури по вул. Закарпатська, 69 в смт. Середнє Ужгородського району. Коригування»)

Номер: bfa7623a381c4ebc80394ad67b8db789
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-16-008556-a.a1
Назва: ЩОДО ПОРУШЕНЬ ЗАМОВНИКОМ ВИМОГ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ при проведенні закупівлі за предметом - ДК 021:2015: 45454000-4 - Реконструкція («Реконструкція частини приміщень будинку культури по вул. Закарпатська, 69 в смт. Середнє Ужгородського району. Коригування»)
Вимога:
1. Щодо неправомірності вимоги Замовника надати у складі пропозиції Учасником завіреної копії або оригіналу антикорупційної програми, наказу про затвердження такої програми та наказу про уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи Замовником у п. 3 розділу V тендерної документації (далі – ТД) встановлено, що у складі пропозиції Учасник на підтвердження наявності антикорупційної програми подає завірену копію або оригінал такої програми, наказ про затвердження такої програми та наказ про уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи. Звертаємо увагу на те, що зазначена обов’язкова до виконання Учасником вимога суперечить п. 10 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», за змістом якого вимога надання антикорупційної програми чи наказу щодо уповноваженого з реалізації антикорупційної програми стосується виключно випадку, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом). Очікувана вартість же цієї закупівлі становить 10 378 803 грн з ПДВ. 2. Щодо неправомірності вимоги Замовника надати у складі пропозиції Учасником документ, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці не раніше як за три роки до кінцевого терміну подання пропозицій Замовником у п. 2 додатку 1 до ТД передбачено, що Учасник має зазначити про наявність на підприємстві працівника, який пройшов навчання з питань охорони праці з завантаженням сканованої копії такого посвідчення та документом встановленого взірця (протокол або витяг з протоколу комісії з перевірки знань), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці не раніше як за три роки до кінцевого терміну подання пропозицій. Учасник підтверджує, що працівник/-и, що зазначений/-і у довідці (у кількості щонайменше 1) пройшли навчання згідно з вимогами НПАОП 45.2 -7.02-12 "Охорона праці і промислова безпека у будівництві" із завантаженням підтверджуючих документів. Зазначаємо, що відповідно до пункту 5.1 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці 26.01.2005 № 15 (далі – Типове положення), перелік посад посадових осіб, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці (додаток 3), під час прийняття на роботу і періодично, один раз на три роки, навчаються згідно з Типовими тематичним планом і програмою навчання з питань охорони праці посадових осіб (додаток 4). При цьому, за змістом п. 1.4 Типового положення спеціальне навчання - щорічне вивчення працівниками, які залучаються до виконання робіт підвищеної небезпеки або там, де є потреба в професійному доборі, вимог відповідних нормативно-правових актів з охорони праці. Таким чином, вимога щодо документа встановленого взірця (протокол або витяг з протоколу комісії з перевірки знань), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці не раніше як за три роки до кінцевого терміну подання пропозицій, може застосовуватися виключно до посадових осіб, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці і не стосується працівників, які залучаються до виконання робіт підвищеної небезпеки, які проходять навчання щороку. Таким чином, що зазначена обов’язкова до виконання Учасником вимога суперечить положенням Типового положення, вимоги якого за приписами його п. 1.3 є обов'язковими для виконання усіма центральними, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, бюджетними установами та суб'єктами господарювання (далі - підприємства) незалежно від форми власності та видів діяльності. 3. Щодо неправомірності вимоги Замовника щодо документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів Замовником у п. 3.1 додатку 1 до ТД передбачено надання Учасником довідки за підписом уповноваженої особи Учасника, про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (щонайменше двох), разом із копіями таких договорів за 2018 - 2020 роки, за формою Зразок Б. К рім того, вимагається надання позитивного листа-відгука від колишнього замовника роботи/послуги, де обов’язково зазначається посилання на номер тендеру в системі публічних закупівель за результатами якого укладений договір. Разом з тим, Замовником не обгрунтовано ані кількість аналогічних договорів, що вимагаються, ані роки, в яких вони укладалися/виконувалися. Крім того, Замовник вимагає наявність у листі-відгуку посилання на номер тендеру в системі публічних закупівель, що є неможливим для виконавців комерційних тендерів, а також субпідрядників в обсязі менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Зазначені дискримінаційні вимоги суттєво обмежують коло можливих учасників закупівлі, в тому числі унеможливлюють участь у закупівлі нашого підприємства, що здатне якісно, своєчасно та в повному обсязі виконати роботи та має документально підтверджений досвід виконання аналогічних договорів у 2016-2018 р. р. в комерційних тендерах та в якості субпідрядника в обсязі менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. 4. Щодо неправомірності вимоги Замовника щодо надання у складі тендерної пропозиції відповідних протоколів випробувань або сертифікатів якості згідно чинного законодавства України на будівельні матеріали, вироби і конструкції, що будуть використовуватись Учасником при виконанні робіт У п. 7 розділу ІІІ ТД встановлено, що Замовник має право вимагати під час виконання робіт копії сертифікатів відповідності або копії іншого документального підтвердження якості та безпечності (у передбачених законодавством випадках) на основні матеріали, необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі, про що учасник додатково надає відповідний лист-згоду та підтвердження згідно Додатку 3. Водночас, згідно з приміткою до додатку 3 до ТД усі матеріали, що будуть використовуватись під час будівництва повинні бути сертифіковані. *Мінімальний (рекомендований) склад будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що будуть використовуватись Учасником при виконанні робіт у кількості достатній для виконання предмету закупівлі та мають бути підтверджені у складі тендерної пропозиції відповідними протоколами випробувань або сертифікатами якості згідно чинного законодавства України: - Блоки вiконнi для громадських будiвель металопластикові; - Дверi металопластикові; - Бойлер непрямого нагріву "Sunsystem", 500л, 4,5 кВт; - Котел твердопаливний "Gefest-profi", 50 кВт; - Установка Біо - CWT-8. Таким чином, примітка до додатку 3 до ТД суперечить п. 7 розділу ІІІ ТД, який викладено відповідно до вимог Закону, та потребує усунення Замовником. Додатково також зазначаємо, що надання вказаних документів в складі тендерної пропозиції є неможливим з огляду на те, що зазначені документи будуть отримані Учасником, визначеним переможцем процедури закупівлі, при поставці їх для виконання робіт за предметом закупівлі. 5. Щодо помилки у ТД, допущеної Замовником Замовником у п. 1 розділу IV ТД встановлено кінцевий строк подання тендерних пропозицій 00:00 год.18 липня 2021 року. Однак, на сьогодні, 20.08.2021, зазначений термін сплив, що потребує внесення Замовником відповідних змін до ТД. 6. Щодо невідповідності вимог, встановлених у Формі «Тендерна пропозиція» вимогам, встановленим у тендерній документації. Замовником у п. 3 Форми «Тендерна пропозиція» Додатку 2 до тендерної документації встановлено вимогу щодо погодження Учасником дотримуватися умов цієї пропозиції протягом дев’яносто днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, що суперечить вимогам пп. 4.1. п. 4 Розділу ІІІ ТД, у якому зазначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Зазначене потребує усунення Замовником шляхом внесення змін. Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (ч. 4 ст. 5 Закону). Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним (ч. 4 ст. 22 Закону). Враховуючи викладене, ТД Замовника не відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципам публічних закупівель, призводить до обмеження кола учасників процедури та унеможливить об’єктивне визначення переможця у процедурі закупівлі. В зв’язку із цим та з метою забезпечення принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них просимо вас внести до ТД відповідні зміни.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Розглянувши Вашу вимогу UA-2021-08-16-008556-a.a1, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) повідомляємо наступне: 1. Відсутність антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми в юридичної особи, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом) є обов’язковою підставою для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно ст. 17 Закону. Проте, якщо вартість закупівлі є меншою ніж 20 млн. грн. Закон не забороняє вимагати вказані документи. 2. Учасник має зазначити про наявність на підприємстві працівника, який пройшов навчання з питань охорони праці з завантаженням сканованої копії такого посвідчення та документом встановленого взірця (протокол або витяг з протоколу комісії з перевірки знань), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці не раніше як за три роки до кінцевого терміну подання пропозицій. Учасник підтверджує, що працівник/-и, що зазначений/-і у довідці (у кількості щонайменше 1) пройшли навчання згідно з вимогами НПАОП 45.2 -7.02-12 "Охорона праці і промислова безпека у будівництві" із завантаженням підтверджуючих документів. Зазначені ж в довідці фахівці мають пройти навчання та перевірку знань з питань охорони праці/атестації допуску до роботи з обладнанням в т.ч. обов’язково згідно НПАОП 0.00-1.71-13 «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями». Згідно наведеного вимога щодо документа встановленого взірця (протокол або витяг з протоколу комісії з перевірки знань), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці не раніше як за три роки до кінцевого терміну подання пропозицій, не стосується всіх працівників, Учасник підтверджує таким документом працівників у кількості щонайменше 1. 3. Вимога подання двох аналогічних договорів не звужує конкуренцію та не є дискримінаційною вимогою, неможливість подання вказаної кількості аналогічних договорів є недоведеною, зокрема така практика підтверджується рішеннями АМКУ (UA-2016-11-30-001452-c). Вимога Замовника щодо надання документального підтвердження виконання договорів не раніше 2018 року зумовлена тим, що з вересня 2018 року запрацювали нові державні будівельні норми. Так, в інформаційному бюлетені Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №5/2018 було опубліковано у нових редакціях: ДБН Б.2.2-12:2018 «Планування і забудова територій» (стосуються планування територій). ДБН В.2.2-3:2018 «Будинки і споруди. Заклади освіти» (стосуються у тому числі шкільних закладів). ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів» (стосуються вулиць та доріг). В тендерну документацію внесено відповідні зміни, що стосуються періоду виконання аналогічних договорів, а саме не 2018-2020 роки, а 2018-2021 роки. Згідно Примітки до Додатку 3 ненадання Учасником будь-якого з документів, передбачених тендерною документацією, без надання ґрунтовних пояснень, є підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника. Враховуючи вищенаведене, Замовник не встановлює жодних обмежень щодо надання документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів в комерційних тендерах, відсутність номеру тендеру в системі публічних закупівель в такому разі подається у вигляді пояснень у складі пропозиції. 4. У п. 7 розділу ІІІ ТД встановлено, що Замовник має право вимагати під час виконання робіт копії сертифікатів відповідності або копії іншого документального підтвердження якості та безпечності (у передбачених законодавством випадках) на основні матеріали, необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі, про що учасник додатково надає відповідний лист-згоду та підтвердження згідно Додатку 3. Водночас, згідно з приміткою до додатку 3 до ТД усі матеріали, що будуть використовуватись під час будівництва повинні бути сертифіковані. Замовником встановлено, що Мінімальний (рекомендований) склад будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що будуть використовуватись Учасником при виконанні робіт у кількості достатній для виконання предмету закупівлі та мають бути підтверджені у складі тендерної пропозиції відповідними протоколами випробувань або сертифікатами якості згідно чинного законодавства України: - Блоки вiконнi для громадських будiвель металопластикові; - Дверi металопластикові; - Бойлер непрямого нагріву "Sunsystem", 500л, 4,5 кВт; - Котел твердопаливний "Gefest-profi", 50 кВт; - Установка Біо - CWT-8. Замовник не вимагає підтвердження якості щодо всіх матеріалів, що будуть використовуватися під час виконання робіт згідно з предметом закупівлі, а тільки мінімальний склад. 5. Відповідні технічні помилки виправлені та відповідні зміни внесено в ТД
Статус вимоги: Відхилено