-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Машини для обробки даних (планшети, ноутбуки, багатофункціональний пристрій (принтер-сканер-копір)
Завершена
740 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 400.00 UAH
мін. крок: 1% або 7 400.00 UAH
Період оскарження:
28.07.2021 16:21 - 10.08.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Тема 1
Номер:
add59bac2f4e44189062e52f5e6ff450
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-28-001721-c.c2
Назва:
Тема 1
Вимога:
У зв'язку з великою кількістю контрафактної продукції. Яким чином Замовник прийшов до висновку щодо великої кількості контрафактної продукції? Чи володіє Замовник офіційними даними про кількість контрафактної продукції, щоб зробити такий висновок? Яка величина у кількісному обчислені стає великою, щоб вимагати авторизаційний лист а яка не великою? Чи це просто бажання Замовника обмежити конкуренцію та зробити так, що б переміг лише той учасника, хто отримає авторизаційний лист від виробника
Чи відомо Замовнику, що авторизаційний лист видає тільки виробник. Дистриб’ютор, представник не має не це право. Також, чи відомо Вам, що авторизаційний лист видається одному учаснику, а іншим буде відмова. Виробники пояснюють це так, вибачте проект вже захищений іншим учасником.
Тому просимо внести зміни та убрати вимоги щодо авторизації або даний тендер дійсно прописаний під конкретного учасник, що є фактом порушення Заокну України «Про публічні закупівлі», ст. 5.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол 02.08.2021 17:01
Дата подачі:
28.07.2021 22:33
Вирішення:
Відділ освіти Рокитнянської селищної ради Білоцерківського району встановлюючи вимогу тендерної документації, як «надати у складі пропозиції скановану копію з оригіналу листа виробника (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджуються наявність повноважень учасника щодо поставки товару для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус учасника як партнера, чинного на дату подання тендерних пропозицій», виходив з наступного.
По-перше, надання таких документів, надає додаткові гарантії поставки необхідного товару, зменшує рівень ризику поставки неякісних чи фальсифікованих товарів, неавторизованого обладнання, обладнання, яке не має підтримки від виробника, або обладнання, (адже виробник або, представництва, філії виробника, або дистриб'ютор надаючи такого листа, буде ознайомлений з умовами та термінами поставки товару, який він виробляє або завозить).
По-друге, отримання подібних листів від листа(ів) виробника(ів) (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника(ів), дистриб'ютора(ів), допомагає усунути ризики про викривлення відомостей про обладнання, неузгодженості з останніми термінів гарантійного обслуговування обладнання, або навмисного надання неправдивої інформації про характеристики обладнання, параметри його роботи, гарантійні терміни, тощо.
По-третє, тендерною документацією встановлено достатній час для отримання таких документів для виконання цієї вимоги тендерної документації Учасником. Скаржник, у свою чергу не окреслює проблему отримання та не надає відповідних доказів не можливості отримання від листа(ів) виробника(ів) (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника(ів), дистриб'ютора(ів).
По-четверте, Відділ освіти Рокитнянської селищної ради Білоцерківського району повинен мати підтвердження можливості виконання договору постачання техніки не тільки від Учасника, а й від виробника, тому що на момент подання тендерних пропозицій не відомо чи зможе учасник самостійно без підтримки виробника виконати таку поставку. До того ж відомо, що на сьогоднішній день коронавірусної інфекції Covid-19, яка, законодавчо визнана форс-мажором, тому вкрай важливо отримати підтвердження виробника(ів) (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника(ів), дистриб'ютора(ів), яким підтверджуються наявність повноважень учасника щодо поставки. Ця вимога не обмежує ані коло можливих виробників обладнання, ані коло потенційних учасників закупівлі.
Крім того, поширеною ситуацією є випадки постачання техніки, що є предметом закупівлі в обхід офіційних каналів, що в майбутньому може призвести до негативних наслідків, адже мова йде про техніку необхідну для забезпечення освітнього процесу. Виробники техніки,яка є предметом закупівлі це як правило, великі компанії з позитивною репутацією та багаторічним досвідом, а тому вони зацікавлені у продажі своїх товарів через надійних партнерів, в укладенні з ними відповідних договорів та наданні гарантій щодо належного виконання своїх зобов’язань у майбутньому. Таким чином, виробники (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представники, дистриб'ютори на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі гарантійних листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію.
Таким чином, Відділ освіти Рокитнянської селищної ради Білоцерківського району вважає, що така вимога, як «надати у складі пропозиції скановану копію з оригіналу листа виробника (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджуються наявність повноважень учасника щодо поставки товару для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус учасника як партнера, чинного на дату подання тендерних пропозицій», не є дискримінаційною вимогою.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
14.08.2021 16:30
Вимога
Залишено без розгляду
Тема 1
Номер:
6652bb93eb234be0af8c605854b577de
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-28-001721-c.c1
Назва:
Тема 1
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол 02.08.2021 16:59
Дата подачі:
28.07.2021 22:32
Вирішення:
Відділ освіти Рокитнянської селищної ради Білоцерківського району встановлюючи вимогу тендерної документації, як «надати у складі пропозиції скановану копію з оригіналу листа виробника (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджуються наявність повноважень учасника щодо поставки товару для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус учасника як партнера, чинного на дату подання тендерних пропозицій», виходив з наступного.
По-перше, надання таких документів, надає додаткові гарантії поставки необхідного товару, зменшує рівень ризику поставки неякісних чи фальсифікованих товарів, неавторизованого обладнання, обладнання, яке не має підтримки від виробника, або обладнання, (адже виробник або, представництва, філії виробника, або дистриб'ютор надаючи такого листа, буде ознайомлений з умовами та термінами поставки товару, який він виробляє або завозить).
По-друге, отримання подібних листів від листа(ів) виробника(ів) (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника(ів), дистриб'ютора(ів), допомагає усунути ризики про викривлення відомостей про обладнання, неузгодженості з останніми термінів гарантійного обслуговування обладнання, або навмисного надання неправдивої інформації про характеристики обладнання, параметри його роботи, гарантійні терміни, тощо.
По-третє, тендерною документацією встановлено достатній час для отримання таких документів для виконання цієї вимоги тендерної документації Учасником. Скаржник, у свою чергу не окреслює проблему отримання та не надає відповідних доказів не можливості отримання від листа(ів) виробника(ів) (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника(ів), дистриб'ютора(ів).
По-четверте, Відділ освіти Рокитнянської селищної ради Білоцерківського району повинен мати підтвердження можливості виконання договору постачання техніки не тільки від Учасника, а й від виробника, тому що на момент подання тендерних пропозицій не відомо чи зможе учасник самостійно без підтримки виробника виконати таку поставку. До того ж відомо, що на сьогоднішній день коронавірусної інфекції Covid-19, яка, законодавчо визнана форс-мажором, тому вкрай важливо отримати підтвердження виробника(ів) (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника(ів), дистриб'ютора(ів), яким підтверджуються наявність повноважень учасника щодо поставки. Ця вимога не обмежує ані коло можливих виробників обладнання, ані коло потенційних учасників закупівлі.
Крім того, поширеною ситуацією є випадки постачання техніки, що є предметом закупівлі в обхід офіційних каналів, що в майбутньому може призвести до негативних наслідків, адже мова йде про техніку необхідну для забезпечення освітнього процесу. Виробники техніки,яка є предметом закупівлі це як правило, великі компанії з позитивною репутацією та багаторічним досвідом, а тому вони зацікавлені у продажі своїх товарів через надійних партнерів, в укладенні з ними відповідних договорів та наданні гарантій щодо належного виконання своїх зобов’язань у майбутньому. Таким чином, виробники (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представники, дистриб'ютори на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі гарантійних листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію.
Таким чином, Відділ освіти Рокитнянської селищної ради Білоцерківського району вважає, що така вимога, як «надати у складі пропозиції скановану копію з оригіналу листа виробника (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджуються наявність повноважень учасника щодо поставки товару для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус учасника як партнера, чинного на дату подання тендерних пропозицій», не є дискримінаційною вимогою.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
14.08.2021 16:30