• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

09310000-5 - Електрична енергія

Завершена

80 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 400.00 UAH
Період оскарження: 22.07.2021 09:56 - 28.07.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Щодо сертифікатів сертифікати якості або протоколи перевірки показників якості електроенергії попре той факт, що електрична енергія не входить до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні.

Номер: cec62a39d9d4446fbe5827c94413ce98
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-22-000339-a.b1
Назва: Щодо сертифікатів сертифікати якості або протоколи перевірки показників якості електроенергії попре той факт, що електрична енергія не входить до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні.
Вимога:
Доброго дня! Відповідно до Додатку №1 Оголошення для проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель, Замовником передбачено надання "в складі пропозиції оригінали чи копії документів, що в розумінні законодавства засвідчують якість товару (сертифікати якості або протоколи перевірки показників якості електроенергії). При цьому показники за даними документами можуть відрізнятись, але бути еквівалентними. У ВИПАДКУ ВІДСУТНОСТІ ЗАКОНОДАВЧОЇ НЕОБХІДНОСТІ у сертифікації відповідного товару, учасники надають відповідний документ від СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ОРГАНУ із зазначенням обставин, що товар не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. В такому випадку зазначені вище сертифікати на товар не надаються." Звертаємо увагу Замовника на той факт, що електрична енергія не входить до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. Також додатково повідомляємо, що чинним законодавством не передбачено такого документу, як “паспорт якості/сертифікат відповідності електричної енергії”. Відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ), та інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті НКРЕКП, відповідальним за якість електричної енергії – є Оператор системи розподілу. Враховуючи вищевикладене, в учасника відсутня можливість надати в складі тендерної пропозиції завірені копії документів, які посвідчують якість товару (сертифікатів відповідності та/або паспортів якості та/або посвідчень на товар тощо) оскільки такі документи не існують. Також на момент прийняття рішення про оприлюднення даної закупівлі Замовник зобов’язаний дослідити ринок та проаналізувати його специфіку та складові! Якщо ви цього не зробили, а вимагаєте те, що ЗАКОНОМ не передбачено, то де компетенція Замовника тоді? Також Замовник вимагає надати відповідний документ від СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ОРГАНУ із зазначенням обставин, що товар не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. Тоді коли дана інформація знаходиться у вільному доступі і вимагання довідок від "СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ОРГАНУ" (перелік яких органів Замовник навіть не перелічив (бо їх не має)) вже є порушенням норм ЗУ "Про публічні закупівлі" , а саме про інформацію яка зазначена у вільному доступі, яку просто не хотів знайти та прочитати Замовник. Внесіть будь ласка відповідні зміни до документації та видаліть зазначену вимогу. В іншому випадку ми будемо змушені звертатись із Скаргою в ДАСУ.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний Учаснику! Відповідно до ч. 3 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником, обов’язково зазначається, зокрема, інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація (абз. 2 ч. 3 ст. 14 Закону). У Додатку 1 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі у технічній специфікації Замовником зазначено, що учасниками в складі пропозиції надаються оригінали чи копії документів, що в розумінні законодавства засвідчують якість товару (сертифікати якості або протоколи перевірки показників якості електроенергії). При цьому показники за даними документами можуть відрізнятись, але бути еквівалентними. У випадку відсутності законодавчої необхідності у сертифікації відповідного товару, учасники надають відповідний документ від спеціалізованого органу із зазначенням обставин, що товар не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. В такому випадку зазначені вище сертифікати на товар не надаються. Предметом закупівлі є товар за ДК 021:2015: 09310000-5 «Електрична енергія». Слід зазначити, що відповідно ст. 167 КУпАП за введення в обіг або реалізацію продукції, яка не відповідає вимогам стандартів, норм, правил і зразків (еталонів) щодо безпечності, якості та відповідно до ст. 168-1 КУпАП за виконання робіт, надання послуг громадянам-споживачам, що не відповідають вимогам стандартів, норм і правил, передбачена адміністративна відповідальність. У ч. 1 ст. 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» визначено, що: - орган з оцінки відповідності - орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування; - сертифікація - підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу; - технічна специфікація - документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна задовольняти продукція, процес або послуга. У ч. 2 ст. 2 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» зазначено, що дія цього Закону поширюється на всі види продукції. Згідно з п. 7 ч. 2 ст. 3 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» до сфери законодавчо регульованої метрології належать торговельно-комерційні операції та розрахунки між покупцем (споживачем) і продавцем (постачальником, виробником, виконавцем), у тому числі під час надання транспортних, побутових, комунальних, телекомунікаційних послуг, послуг поштового зв’язку, постачання та/або споживання енергетичних і матеріальних ресурсів (електричної і теплової енергії, газу, води, нафтопродуктів тощо). Перелік уповноважених органів з сертифікації продукції, товарів та послуг наявний у публічному доступі в Реєстрі акредитованих органів оцінки відповідності на офіційному сайті Національного агентства з акредитації України Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/ Таким чином, Замовником вмотивовано передбачена можливість надання учасниками документів, що засвідчують якість товару (сертифікати якості або протоколи перевірки показників якості електроенергії), або у разі відсутності даних документів та/або у випадку відсутності законодавчої необхідності у сертифікації відповідного товару, відповідний документ від спеціалізованого органу із зазначенням обставин, що товар не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. Позиція правомірності вимог даних документів також підтримана у Рішенні Постійно діючої комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2885- р/пк-пз від 14.02.2020 року у тендері UA-2019-12-17-001113-b. Замовником жодним чином не порушено принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, та відповідно, відсутні жодні підстави для внесення змін до оголошення про проведення спро
Статус вимоги: Задоволено
Задовільнена: Ні