-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту «Нове будівництво центру надання адміністративних послуг по вул. Героїв Небесної Сотні, 8, м. Бориспіль, Київська область» (ДК 021:2015 (CPV) 71242000-6 - Підготовка проектів та ескізів, оцінювання витрат) ДБН А.2.2-3-2014
відповідність ДСТУ
Завершена
898 379.48
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 500.00 UAH
Період оскарження:
14.07.2021 20:14 - 20.07.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі, скасування рішення Замовника - протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради від 28.07.2021 № 102 про відхилення пропозиції ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД»
Номер:
5221cfcbd0dc4a9e94327367aa84fc66
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-14-004124-b.c1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі, скасування рішення Замовника - протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради від 28.07.2021 № 102 про відхилення пропозиції ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД»
Вимога:
- найменування Замовника, рішення, дії або бездіяльність, щодо якого (яких) ініціюється Вимога:
Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради (далі – УКБ Бориспільської міської ради, Замовник), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради від 28.07.2021 № 102 (далі - протокол № 102)
- номер повідомлення про проведення Закупівлі, щодо якого ініціюється Вимога:
UA-2021-07-14-004124-b
- підстави подання Вимоги, посилання на порушення у процесі проведення закупівель, фактичні обставини, що можуть це підтверджувати:
28.07.2021 о 20.56 Замовником в електронній системі закупівель було оприлюднено протокол №102, згідно якого пропозицію учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» (далі – ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД») щодо участі у спрощеній закупівлі за предметом Виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту «Нове будівництво центру надання адміністративних послуг по вул. Героїв Небесної Сотні, 8, м. Бориспіль, Київська область» (ДК 021:2015 (CPV) 71242000-6 - Підготовка проектів та ескізів, оцінювання витрат) ДБН А.2.2-3-2014, ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-14-004124-b, було відхилено, як таку, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі (п.2.9), а саме: учасник у складі своєї пропозиції надав в електронному (сканованому) вигляді сертифікат інженера-проектувальника АР №014903 лише на одного працівника – на головного інженера проекту Міхнєва Олексія Васильовича, стосовно начальника проектно-кошторисного бюро Олійник Наталі Володимирівни у пропозиції зазначено, що досвід роботи становить 16 років, у той же час додано копію диплома магістра за спеціальністю «Будівництво та цивільна інженерія» М20 №029643 від 31.01.2020, що не відповідає п.2.9 вимог до кваліфікації та способу їх підтвердження.
Крім того, у кошторисній документації не зазначено вид договірної ціни.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛІДСТАР ТРЕЙД», як учасник закупівлі UA-2021-07-14-004124-b, не погоджується з вищезазначеним рішенням згідно протоколу № 102, тому що Замовником не було враховано наступне:
1. Відповідно до вимог Замовника, наведених у пункті 2.9. «Вимог до кваліфікації Учасників та спосіб їх підтвердження» Оголошення про проведення спрощеної закупівлі за предметом Виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту «Нове будівництво центру надання адміністративних послуг по вул. Героїв Небесної Сотні, 8, м. Бориспіль, Київська область» (ДК 021:2015 (CPV) 71242000-6 - Підготовка проектів та ескізів, оцінювання витрат) ДБН А.2.2-3-2014, ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-14-004124-b, учасником надається довідка, складена в довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, які є предметом закупівлі. Підтвердити інформацію, вказану в довідці, копіями наказів про прийняття їх на роботу (або відповідних договорів ) з додатком копій кваліфікаційних сертифікатів.
Отже, умовами п.2.9. «Вимог до кваліфікації Учасників та спосіб їх підтвердження» Оголошення про проведення спрощеної закупівлі не зазначено, що всі працівники, зазначені у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, повинні мати кваліфікаційні сертифікати. Так, зокрема, директор ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» Буніш О.В. теж не має кваліфікаційного сертифікату, разом з тим, у протоколі № 102 не зазначено відсутність кваліфікаційного сертифікату у директора ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» Буніш О.В. як підставу невиконання учасником ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» п. 2.9.
Відповідно до статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» відповідальні виконавці окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, проходять професійну атестацію. Перелік таких видів робіт (послуг) і порядок професійної атестації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Своєю чергою, згідно пункту 2 Порядку проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 651)
- виконавці окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури (далі - виконавці), - архітектор, інженер-проектувальник, інженер технічного нагляду та експерт, які здобули вищу освіту за напрямом професійної атестації відповідно до кваліфікаційних вимог та мають стаж роботи за фахом не менш як три роки;
- кваліфікаційний сертифікат - документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 41, ст. 1668).
Крім того, відповідно до статті 19 Закону України «Про архітектурну діяльність» виконання проектних робіт по створенню об'єктів архітектури не потребує наявності у фахівців відповідного кваліфікаційного сертифіката у разі здійснення фахівцями проектних робіт під керівництвом архітектора чи іншого фахівця, який має кваліфікаційний сертифікат на виконання робіт відповідного профілю.
За визначенням, наведеним у пункті 1 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів (далі – Порядок), затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 № 45 (у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23 березня 2012 року № 122), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 1 червня 2011 р. за № 651/19389, головний інженер проекту (далі – ГІП) – інженер, який має кваліфікаційний сертифікат та виконує роботу з інженерно-будівельного проектування, очолює та/або координує розроблення окремих розділів проектної документації. Тобто, ГІП є посадою, призначеним на яку може бути сертифікований інженер-проектувальник будь-якої спеціалізації
Отже, начальник проектно-кошторисного бюро Олійник Наталя Володимирівна не є - архітектор, інженер-проектувальник, інженер технічного нагляду та експерт, а тому і не повинна мати кваліфікаційний сертифікат відповідно до вимог діючого законодавства, разом з тим наявності у складі пропозиції учасника щодо працівників ГІПа Міхнєва Олексія Васильовича з відповідним кваліфікаційним сертифікатом є цілком достатнім для виконання згідно вимог діючого законодавства Виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту «Нове будівництво центру надання адміністративних послуг по вул. Героїв Небесної Сотні, 8, м. Бориспіль, Київська область» (ДК 021:2015 (CPV) 71242000-6 - Підготовка проектів та ескізів, оцінювання витрат) ДБН А.2.2-3-2014, що є предметом закупівлі UA-2021-07-14-004124-b.
Враховуючи вищезазначене, учасником ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» не порушено умови, визначені в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимоги до предмета закупівлі (п.2.9).
2. Відповідно до вимог Замовника, наведених у пункті 2.12. «Вимог до кваліфікації Учасників та спосіб їх підтвердження» Оголошення про проведення спрощеної закупівлі за предметом Виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту «Нове будівництво центру надання адміністративних послуг по вул. Героїв Небесної Сотні, 8, м. Бориспіль, Київська область» (ДК 021:2015 (CPV) 71242000-6 - Підготовка проектів та ескізів, оцінювання витрат) ДБН А.2.2-3-2014, ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-14-004124-b, учасником надається розрахункова кошторисна документація, що має бути сформована на ліцензованому програмному комплексі, засвідчена підписом уповноваженої особи та печаткою учасника (а також підписом і печаткою сертифікованого інженера-проектувальника) (у форматі .ims) у складі:
- договірна ціна;
- зведені кошториси 1П або кошториси по формі 2П, 3П;
Визначеними Замовником умовами п. 2.12 щодо договірної ціни не передбачено необхідність зазначення учасником процедури закупівлі її виду.
Також у п.2.2 проєкта договору та Додатку 1 до проекту договору, які викладені Замовником у Додатку 3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, також відсутні умови щодо необхідності зазначення учасником процедури закупівлі виду договірної ціни.
Враховуючи вищезазначене, не зазначення учасником ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» виду договірної ціни не порушує умови, визначені в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимоги до предмета закупівлі, у зв’язку з тим що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі відсутня вимога щодо зазначення учасником виду договірної ціни.
Отже, учасником ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» не порушено вимоги оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі.
Таким чином, відхилення пропозиції учасника ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» є безпідставним та неправомірним, що порушує Замовником статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Незаконні дії Замовника призвели до порушення прав та законних інтересів ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД», як учасника процедури закупівлі, на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій, добросовісну конкуренцію серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію учасників, що призводить до порушення Замовником по відношенню до ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» норм, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що визначають принципи здійснення закупівель.
Враховуючи вищезазначене, ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД», як учасник закупівлі UA-2021-07-14-004124-b вимагає від Замовника скасувати своє рішення, згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради від 28.07.2021 № 102 яким відхилено пропозицію ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД».
У випадку відмови у задоволенні даної вимоги, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів, ми залишаємо за собою право звернутися до Національного агентства з питань запобігання корупції та Державної аудиторської служби України, яка згідно з Положенням про Державну аудиторську службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, здійснює контроль за дотриманням законодавства про закупівлі та перевірки закупівель (посилання на можливість поінформувати про порушення надано прямо на сторінці електронної системи закупівель Prozorro, де розміщено оголошення про закупівлю UA-2021-07-14-004124-b), а також відповідно до частини двадцятої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» - до органу, що здійснює контроль над Замовником, а саме - до Бориспільської міської ради.
Директор ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» О.В. Буніш
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.PDF 29.07.2021 18:29
- Вимога.PDF.p7s 29.07.2021 18:29
Дата подачі:
29.07.2021 18:29
Вирішення:
Розглянувши вимогу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛІДСТАР ТРЕЙД" (далі – ТОВ "ЛІДСТАР ТРЕЙД") до замовника, яка надійшла 29.07.2021, 18:29. ID: UA-2021-07-14-004124-b.c1 щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі, скасування рішення Замовника - протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради від 28.07.2021 № 102 про відхилення пропозиції ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» у спрощеній закупівлі за предметом Виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту «Нове будівництво центру надання адміністративних послуг по вул. Героїв Небесної Сотні, 8, м. Бориспіль, Київська область» (ДК 021:2015 (CPV) 71242000-6 - Підготовка проектів та ескізів, оцінювання витрат) ДБН А.2.2-3-2014, ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-14-004124-b, уповноважена особа дійшла висновку, що вимога не підлягає задоволенню з таких підстав:
1. Пропозицію ТОВ "ЛІДСТАР ТРЕЙД" було відхилено, як таку, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі (п.2.9), а саме: учасник у складі своєї пропозиції надав в електронному (сканованому) вигляді сертифікат інженера-проектувальника АР №014903 лише на одного працівника – на головного інженера проекту Міхнєва Олексія Васильовича, стосовно начальника проектно-кошторисного бюро Олійник Наталі Володимирівни у пропозиції зазначено, що досвід роботи становить 16 років, у той же час додано копію диплома магістра за спеціальністю «Будівництво та цивільна інженерія» М20 №029643 від 31.01.2020, тобто учасник подав суперечливу інформацію, оскільки досвід роботи за фахом не може становити 16 років станом на 2021 рік, якщо диплом отримано у 2020 році. Від учасника вимагалась довідка, складена в довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, які є предметом закупівлі, а також необхідно підтвердити інформацію, вказану в довідці, копіями наказів про прийняття їх на роботу (або відповідних договорів) з додатком копій кваліфікаційних сертифікатів.
Згідно з п. 12 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів (далі – Порядок), затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 № 45, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.06.2011за № 651/19389, Генпроектувальник (проектувальник) визначає розпорядчим документом ГАПа та/або ГІПа. При проектуванні об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми наслідками (СС2) та зі значними наслідками (СС3), можуть одночасно призначатись ГАП та ГІП з визначенням одного з них головним виконавцем. Проект розробляється під керівництвом ГАПа (ГІПа). Окремі розділи або частини проектної документації розробляються під керівництвом відповідальних виконавців, які мають кваліфікаційний сертифікат. Титульний аркуш проекту підписується та скріплюється печаткою ГАПа (ГІПа). Окремі розділи або частини проектної документації підписуються виконавцями, які мають кваліфікаційний сертифікат, які є безпосередніми розробниками цих розділів або частин проектної документації.
Згідно з п. 16 Порядку стадії ТЕО, ТЕР, ЕП, П та РП підписуються:
Титульний лист пояснювальної записки до проекту:
керівником генеральної проектної організації (проектної організації);
ГАПом та/або ГІПом.
Креслення:
ГАПом та/або ГІПом;
сертифікованими виконавцями, які є безпосередніми розробниками розділів або частин проекту.
У пояснювальній записці до проекту зазначаються прізвища, ім’я та по батькові і підписи сертифікованих виконавців по кожному розділу та частині проекту, а також найменування субпідрядників (у разі їх наявності) та розділів або частин проекту, що виконуються ними.
Таким чином, наявність відповідного сертифіката у начальника проектно-кошторисного бюро Олійник Наталі Володимирівни є необхідною, що прямо передбачено нормативно-правовими актами.
2. Стосовно зазначення виду договірної ціни – така необхідність обумовлена самою формою кошторису, тому замовник в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі не повинен ще додатково це вимагати.
Таким чином, відхилення пропозиції учасника ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» є правомірним та жодних ознак порушення Замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі» немає.
Статус вимоги:
Відхилено