• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Реконструкція пам'ятного знака (братської могили) та прилеглої території по вул. Б. Хмельницького в м. Погребище Вінницької області

Завершена

9 781 249.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 97 812.49 UAH
Період оскарження: 09.07.2021 10:14 - 22.07.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога, щодо надання "Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Система управляння якістю. Вимоги»”

Номер: dcc1aed383ba4f7aa0a7eb84e77893d9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-09-001763-c.b3
Назва: Дискримінаційна вимога, щодо надання "Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Система управляння якістю. Вимоги»”
Вимога:
Вимога щодо надання Сертифікату на систему управління якістю ISO є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників та порушує чинне законодавство у сфері публічних закупівель. По-перше, Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Система управляння якістю. Вимоги», посвідчення внутрішнього аудитора системи управління якістю згідно з вимогами ДСТУ ISO 9001:2015 ДСТУ EN ISO 9001:2018, сертифікат на систему екологічного управління у сфері будивництва житлових і нежитлових будівель про відповідність вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», сертифікат на систему управління охороною здоров’я та забезпечення безпечності праці про відповідність вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування». Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, можемо стверджувати, що у вас як у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого Ви лобіюєте. І при чому робите це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушую один із основних принципів здійснення публічних закупівель (стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, Ви повинні розуміти, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників (зазначені відповідно до закупівлі послуги учасники можуть надавати за наявності кваліфікаційних сертифікатів інженерно-технічного персоналу). Тому вимога щодо наявності Сертифікату ISO 9001:2015 прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). Крім того, ще раз звертаємо Вашу увагу на недоречність такої вимоги, зокрема: 1) Частиною1 ст.16 Закону України "Про стандартизацію" пердбачено Підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації. Крім того, п.01.Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015) передбачено, система управління якістю є стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. 2) Національним стандартом України (ДСТУ ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги», частиною 1.1 розділу 1 «Сфера застосування» передбачено: «Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація а) потребує показати свою здатність постійно надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; Примітка 1. У цьому стандарті термін «продукція» поширюють лише на а) продукцію, призначену для замовника чи таку, яку він вимагає; b) будь-які передбачені результати процесів виготовлення продукції. Знову ж таки, з наведеної інформації бачимо, що даний Сертифікат системи управління якістю може бути отриманий при наданні продукції, а не послуг як в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат системи управління якістю ISO 9001:2015 не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі, так як навіть за своєю суттю даний Сертифікат підтверджує зовсім інші можливості учасника. Так як, учасники будуть надавати Вам не продукцію, а саме послуги (роботи), то очевидною є необґрунтованість наявності Сертифіката в учасників, а звідси й необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в Тендерній документації. Тому, вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є абсолютно абсурдною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За твердженням Скаржника, вимога щодо необхідності надання учасниками у складі тендерних пропозицій сертифікату на систему управління якістю у сфері будівництва житлових і нежитлових будівель на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 ISO (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» та сертифікату на систему екологічного управління у сфері будівництва житлових і нежитлових будівель про відповідність вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» є дискримінаційною. Замовник повністю заперечує проти вимог і доводів Скаржника та надає наступні пояснення. Замовник зазначає, що при проведенні процедури закупівлі Замовник керується нормативно-правовими актами діючого законодавства у сфері публічних закупівель. Закон України "Про публічні закупівлі" не регламентує, які саме документи щодо безпеки та якості обладнання та їх зміст повинен або може вимагати Замовник у тендерній документації. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону Документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Окрім того, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, як зазначено в листі Мінекономрозвитку від 07.02.2017 №3302- 06/3812-06. Відповідно до розділу І стандарту ISO 14001, цей стандарт застосований до будь-якої організації, незалежно від її розміру, типу та особливостей, і поширюється на визначені організацією екологічні аспекти її діяльності, продукції та послуг, які вона може контролювати чи на які вона може впливати. Система управління якістю (стандарт ISO серії 9001:2015) є загальновизнаним у світі запобіжним механізмом, який забезпечує якість продукції/виконання робіт на всіх етапах. Крім того, Скаржник у тексті скарги не заперечує можливість отримання ним відповідних сертифікатів ISO 14001 та ISO серії 9001:2015, а лише зазначає про те, що їх отримання потребує часу та матеріальних ресурсів. Така позиція Скаржника підтверджує недискримінаційність вказаних умов тендерної документації, оскільки всі суб’єкти господарювання знаходяться у рівних умовах та мають можливість отримати необхідні сертифікати. Замовник також зазначає, що аналогічної позиції щодо недискримінаційності вимог надання сертифікатів ISO 14001 та ISO серії 9001:2015 дотримується орган оскарження, зокрема, у своїх рішеннях: - від 16.02.2021 № 2790-р/пк-пз; - від 19.01.2021 № 907-р/пк-пз; - від 13.10.2020 №19214-р/пк-пз та ін. З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовником при встановленні вимог Документації не було порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», а тому Документація Замовника є такою, що не потребує внесення змін. Згідно із статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Враховуючи викладене, Замовник повністю заперечує проти доводів Скаржника стосовно того, що вимога, щодо надання "Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Система управляння якістю. Вимоги»” є дискримінаційною.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: b1bc8351ee294a8c868bd1c2d59c3ea6
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-09-001763-c.b2
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Приведіть у відповідність до норм чинного законодавства тендерну документацію!!! У тендерній документації файл “ТД Реконструкція.doc” таблиці 3 «Інші документи, що мають бути подані учасником у складі тендерної пропозиції» п.5) Учасником надається виписка з банківського (-их) рахунку (-ів) або довідка про залишок коштів про наявність в Учасника обігових коштів у розмірі не менше 4 000 000 грн. (Чотири мiльйони гривень 00 копiйок). Виписка з банківського (-их) рахунку (-ів) або довідка про залишок коштів про наявність в Учасника обігових коштів у розмірі не менше 4 000 000 грн. (Чотири мiльйони гривень 00 копiйок) має бути датована (видана) не раніше ніж за 50 днів до дати розкриття тендерних пропозицій. Замовник порушує ЗУ "Про публічні закупівлі", встановлюючи дискримінаційну умову по відношенню до потенційних учасників закупівлі! Замовник не може встановлювати умови, що обмежують і звужують число потенційних учасників! Учасник не зобов’язаний тримати на своєму рахунку 4 000 000,00 для того, щоб виконати забаганку Замовника, оборотні кошти учасник використовує відповідно до проведення господарської діяльності, а саме для: оплати податків, виплати заробітніх плат, на закупівлю матеріалів, на закупівлю устаткування і обладнання (збільшення основних засобів), на вкладення в інвестиції і таке інше! Тому вважаємо дану умову дискримінаційною і такою, що порушує права потенційних учасників. Окрім того Замовник не обгрунтував для чого він це вимагає і як це впливає на його рішення, щодо визначення Переможця торгів, а також на підставі якої статті і якого Закону України він встановив дану вимогу?!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За твердженням Скаржника, вимога щодо необхідності надання учасниками у складі тендерних пропозицій виписки з банківського (-их) рахунку (-ів) або довідка про залишок коштів про наявність в Учасника обігових коштів у розмірі не менше 4 000 000 грн. (Чотири мiльйони гривень 00 копiйок) є дискримінаційною. Замовник повністю заперечує проти вимог і доводів Скаржника та надає наступні пояснення. Замовник зазначає, що при проведенні процедури закупівлі Замовник керується нормативно-правовими актами діючого законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону Документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Окрім того, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, як зазначено в листі Мінекономрозвитку від 07.02.2017 №3302- 06/3812-06. Відповідно до умов договору в частині оплати, Замовник здійснює післяоплату за фактично виконані роботи, а отже підряднику доведеться розпочинати роботи на об’єкті Замовника за власні кошти. Керуючись цими обставинами замовник встановив вимогу, щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій виписки з банківського (-их) рахунку (-ів) або довідки про залишок коштів про наявність в Учасника обігових коштів у розмірі не менше 4 000 000 грн. (Чотири мiльйони гривень 00 копiйок) тому що у іншому випадку учасник не зможе виконати роботи що закуповуються. Додатково повідомляємо, що відповідно до Постанови Кабінету міністрів України «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» № 641 від 22.07.2020р. заборонено на період дії карантину здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти, а Державній казначейській службі здійснення відповідних платежів, крім випадків, визначених цією постановою. З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовником при встановленні вимог Документації не було порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», а тому Документація Замовника є такою, що не потребує внесення змін. Згідно із статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Враховуючи викладене, Замовник повністю заперечує проти доводів Скаржника стосовно того, що вимога, щодо надання " надання учасниками у складі тендерних пропозицій виписки з банківського (-их) рахунку (-ів) або довідки про залишок коштів про наявність в Учасника обігових коштів у розмірі не менше 4 000 000 грн. (Чотири мiльйони гривень 00 копiйок) є дискримінаційною.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги Замовника

Номер: 4e41218b01a242b6b4d96ecde0a36edf
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-09-001763-c.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги Замовника
Вимога:
Шановний Замовник, звертаємося з проханням привести у відповідність до норм чинного законодавсва тендерну документацію. У файлі «04-П-2021-ПЗ, КД.pdf» завантаженому уповноваженою особою Замовника в складі оголошення на закупівлю у розділі 14. Розрахунок класу наслідків (відповідальності) об’єкта будівництва: «Реконструкція пам’ятного знака (братської могили) та прилеглої території по вул. Б.Хмельницького в м. Погребище Вінницької області», погоджено Замовником, що об’єкт, що проектується, не розміщується в охоронних зонах об’єктів культурної спадщини та не є об’єктом культурної спадщини. На офіційному сайті Міністерства культури та інформаційної політики України (https://mkip.gov.ua/content/derzhavniy-reestr-neruhomih-pamyatok-ukraini.html) станом на 13.05.2021 року інформація про даний об’єкт будівництва відсутня у реєстрах пам’яток місцевого значення та у реєстрах пам’яток національного значення. Кваліфікаційний критерій про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (аналогічним договором є договір з виконання робіт на об’єктах культурної спадщини місцевого або національного значення) та вимога про наявність ліцензії (з усіма додатками) на провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів, де у переліку видів робіт (додатку до ліцензії) має бути вид робіт за кодом 1.11.00 – реставрація, консервація, ремонтні роботи, реабілітація пам`яток культурної спадщини є дискримінаційними до учасників та обмежує конкуренцію для участі в процедурі закупівлі відповідно до ст. 5 Закону "Про публічні закупівлі".
Вирішення: За твердженням Скаржника, вимога щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (аналогічним договором є договір з виконання робіт на об’єктах культурної спадщини місцевого або національного значення) та наявність ліцензії (з усіма додатками) на провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів, де у переліку видів робіт (додатку до ліцензії) має бути вид робіт за кодом 1.11.00 – реставрація, консервація, ремонтні роботи, реабілітація пам`яток культурної спадщини є дискримінаційними. Замовник повністю заперечує проти вимог і доводів Скаржника та надає наступні пояснення. Замовник зазначає, що при проведенні процедури закупівлі Замовник керується нормативно-правовими актами діючого законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону Документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Окрім того, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, як зазначено в листі Мінекономрозвитку від 07.02.2017 №3302- 06/3812-06. Братська могила 642 радянських воїнів, загиблим при звільнені селища та навколишніх сіл є пам'яткою історії Погребищенського району (рішення про взяття під охорону № 313 від 10.06.1971 р.). Відповідно до ЗУ «Про охорону культурної спадщини» за видами об'єкти культурної спадщини поділяються на: історичні - будинки, споруди, їх комплекси (ансамблі), окремі поховання та некрополі, місця масових поховань померлих та померлих (загиблих) військовослужбовців (у тому числі іноземців), які загинули у війнах, внаслідок депортації та політичних репресій на території України, місця бойових дій, місця загибелі бойових кораблів, морських та річкових суден, у тому числі із залишками бойової техніки, озброєння, амуніції тощо, визначні місця, пов'язані з важливими історичними подіями, з життям та діяльністю відомих осіб, культурою та побутом народів; Згідно ст. 26 ЗУ «Про охорону культурної спадщини» у складі організаційно-функціональної структури підприємства - виконавця робіт з консервації, реставрації, реабілітації, музеєфікації, ремонту, пристосування пам'яток мають передбачатися підрозділи та/або фахівці, які забезпечують виконання відповідних виробничо-технічних, виробничих функцій. Головний архітектор проекту, керівники та виконавці робіт повинні мати освітні та освітньо-кваліфікаційні рівні для проведення відповідних робіт. Тому, враховуючи вимоги ЗУ «Про охорону культурної спадщини», Замовник передбачив вимоги до Учасників закупівлі щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (аналогічним договором є договір з виконання робіт на об’єктах культурної спадщини місцевого або національного значення) та наявність ліцензії (з усіма додатками) на провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів, де у переліку видів робіт (додатку до ліцензії) має бути вид робіт за кодом 1.11.00 – реставрація, консервація, ремонтні роботи, реабілітація пам`яток культурної спадщини. З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовником при встановленні вимог Документації не було порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», а тому Документація Замовника є такою, що не потребує внесення змін. Згідно із статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Враховуючи викладене, Замовник повністю заперечує проти доводів Скаржника стосовно того, що вимога щодо надання документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (аналогічним договором є договір з виконання робіт на об’єктах культурної спадщини місцевого або національного значення) та наявність ліцензії (з усіма додатками) на провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів, де у переліку видів робіт (додатку до ліцензії) має бути вид робіт за кодом 1.11.00 – реставрація, консервація, ремонтні роботи, реабілітація пам`яток культурної спадщини є дискримінаційними.
Статус вимоги: Відхилено