-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Виготовлення технічної документації з повторної нормативної грошової оцінки земель населених пунктів
Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції: українська. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій та забезпечення виконання договору про закупівлю – згідно тендерної документації. Джерело фінансування – кошти державного бюджету.
Торги не відбулися
2 185 248.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 21 852.48 UAH
мін. крок: 1% або 21 852.48 UAH
Період оскарження:
07.07.2021 16:59 - 19.07.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
щодо відхилення тендерної пропозиції
Номер:
68d3d9d523f74747a4b04ad1d4bafc94
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-07-009432-c.a3
Назва:
щодо відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
С К А Р Г А
на рішення Замовника від 19.10.2021 про відхилення тендерної пропозиції ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»
07.07.2021 Замовником – Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області (надалі Замовник) оголошено відкриті торги щодо закупівлі послуг з виготовлення технічної документації з повторної нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (ДК 021:2015:71250000-5 – Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги) (закупівля UA-2021-07-07-009432-c) на суму 2 185 248,00 гривень.
Участь в закупівлі взяли 4 учасники:
- Державне підприємство «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «Глобус Ко»;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «Подільський земельний центр»;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «Західземлепроект плюс»;
- Приватне підприємство «Експозем».
23.07.2021 відбувся аукціон по вказаній закупівлі, де Скаржником – ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» (надалі – Скаржник) надано найбільш економічно вигідну цінову пропозицію.
Рішенням Замовника від 29.07.2021 тендерну пропозицію Скаржника відхилено відповідно до п.2 ч. 1 ст. 31 Закону з наступних підстав:
- Учасником не надано документів на підтвердження п.п. 1.3 п.5 розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції, а саме: акта інвентаризації основних засобі щодо підтвердження наявності в Учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази щодо позицій 8,9,14,15 зазначених у довідці №3217 від 16.07.2021 та акта інвентаризації основних засобів щодо підтвердження в Учасника процедури закупівлі ліцензійного програмного забезпечення, необхідного для виконання договору про закупівлю щодо позицій 1,2,3,4 зазначених в довідці №3219 від 16.07.2021;
- Учасником не надано документа на підтвердження п.п.16 п. 1 розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції, а саме: довідки довільної форми, виданої Замовником закупівлі не раніше дати оголошення про те, що Учасник не має негативного довідку співпраці з Замовником. При цьому Замовник довідку за №24-22-0,10-3590/2-21 від 14.07.2021, яка видана ним же Учаснику вважає недійсною, оскільки вона видана за зверненням давного Учасника, де міститься посилання на закупівлю UA-2021-05-25-013185-b, а не закупівлю UA-2021-07-07-009432-c .
Скаржник закупівлі- ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою», не погодився з даним рішенням Замовника та звернувся до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зі скаргою щодо неправомірності винесення Замовником рішення від 29.07.2021 про відхилення ТП.
Рішенням від 19.08.2021 за № 19061-р/пк-пз Колегія зобов’язала Замовника скасувати рішення про відхилення ТП ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» за даною закупівлею.
17.09.2021 Замовником виконано рішення Колегії та скасовано протокол (рішення) від 29.07.2021 про відхилення ТП ДП «Вінницький інститут землеустрою».
17.09.2021 Замовником на виконання ч. 16 ст. 29 Закону надано Учаснику 24 години на усунення виявлених недоліків.
Скаржником вчасно виконано вимоги Замовника та надано уточнені документи протягом 24 годин.
Протоколом № 102 від 23.09.2021 Замовником визнано Учасник – ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» переможцем закупівлі з виготовлення технічної документації з повторної нормативної грошової оцінки земель населених пунктів» (закупівля UA-2021-07-07-009432-c).
Протоколом №109 від 19.10.2021 Замовник відхилив тендерну пропозицію переможця процедури відритих торгів відповідно до абз.1 пп3 п.1 ст. 31 Закону – переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Скаржник не погоджується з даним рішенням Замовника. вважає, що воно прийнято з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та не відповідає дійсним обставинам справи.
Дана позиція Скаржника обґрунтовується наступним.
Відповідно ст. 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:
1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю;
2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Аналогічні вимоги містіться в п.3 та п. 4 розділу 6 ТД.
Також відповідно до п.6 розділу 6 ТД, Переможець торгів повинен внести не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору у вигляді банківської гарантії, оформленої відповідно до Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 у розмірі 5 (п’ять) % вартості договору про закупівлю, із зобов’язанням банку у разі невиконання (часткового виконання) умов договору учасником, відшкодувати на рахунок замовника кошти у сумі забезпечення виконання договору про закупівлю, визначеній в ТД.
На виконання вимог Закону та ТД, а також з метою укладення договору про закупівлю за результатами даної закупівлі Переможцем надіслано поштою та надано нарочно Замовнику пакет документів (копія додається), а саме:
- Лист-пояснення №3677 від 28.09.2021 щодо ліцензії на провадження господарської діяльності на 1-му аркуші;
- Відомості щодо повноважень посадової особи Переможця на підписання договору про закупівлю № 3678 від 28.09.2021 на 1-му аркуші;
- Копія наказу № 65-ДП від 13.07.2016 та № 58-К від 14.07.2016 щодо призначення директора на 2-х аркушах;
- Копія витягу з наказу №120-К від 30.07.2020 щодо призначення заступника директора на 1- му аркуші;
- Копія довіреності № 3294 від 29.07.2021 на 1-му аркуші;
- Гарантія виконання №G0921/0965 за договором про надання послуг з додатками на 3-х аркушах.
Докази вручення та надіслано вказаним документів додано до скарги.
Відповідно до ч. 6 та ч. 7 ст. 33 Закону, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
У разі відмови переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі, неукладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію/пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею.
Також, з метою укладення договору про закупівлю представником Скаржника – начальником сектору з тендерних процедур Миколюк Мариною Георгіївною в телефонному режимі були вчинені дії щодо намагання вирішити питання підписання договору про закупівлю.
Так, 28.09.2021 було проведено телефонну розмову з начальником відділу планування та закупівель Фінансового управління ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області Джумою Олегом Васильовичем (одночасно згідно ТД є посадовою особою Замовника, уповноваженою здійснювати зв'язок з учасниками та є секретарем тендерного комітету Замовника) (телефонограма додається). Під час розмови відповідальна особа порекомендувала щодо укладення договору про закупівлю зв’язатись з керівництвом установи та пояснив, що з наступного тижня перебуває у відпустці (докази додаються).
В подальшому в період з 30.09.2021 начальником сектору з тендерних процедур Миколюк Мариною Георгіївною було проведено телефонні розмови з Мазуренко Людмилою Степанівною, головний спеціаліст Відділу ринку та оцінки земель ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області (також згідно ТД є посадовою особою Замовника, уповноваженою здійснювати зв'язок з учасниками) щодо можливості наслання на електронну пошту установи замовника примірника договору для погодження його змісту щодо реквізитів та підписанта зі сторони Замовника, а також можливості погодження дати укладення договору про закупівлю. Вказана посадова особа також порекомендувала звернутись з цього приводу до керівництва установи (докази додаються).
В період з 29.09.2021 по 08.10.2021 керівництвом Скаржника приймались активні дії щодо визначення дати підписання договору про закупівлю, які були без результатними та не дали позитивного результату.
З огляду на викладене, Скаржником вживались всі дії щодо підписання договору про закупівлю.
Підтвердженням даного факту є також оформлення та надання Замовнику банківської гарантії виконання договору про закупівлю на суму 77 804,95 грн. Тобто Скаржник розуміє всі наслідки укладення та виконання договору.
Варто зазначити, що в період з моменту визнання Скаржника переможцем від Замовника ні поштою, ні електронною поштою , ні нарочно до Підприємства не надходили звернення, листи чи будь-які інші документи в підтвердження пропозиції укласти договорів. Дана інформація та обґрунтування також відсутня в протоколі Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника з підстави відмови укладення договору.
Таким чином, Замовник не має належних доказів відмови від Переможця (Скаржника) щодо укладення договору.
Навпаки, всі дії переможці (скаржника) свідчать про намір укласти та вчасно виконати договір про закупівлю за результатами даної закупівлі, а дії Замовника свідчать про небажання співпраці та укладення договору.
Принципами здійснення публічних закупівель є недискримінація та рівне ставлення до них Замовником (п.4 ч.1 ст. 5 Закону).
Відхилення Тендерної пропозиції Скаржника є грубим порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» щодо рівного ставлення до учасників закупівлі, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Скаржник – ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» вважає, що рішення Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, оформлене протоколом засідання тендерного комітету Замовника від 19.10.2021 не відповідає вимогам Тендерної документації, винесено з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та є таким, що порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника та підлягає скасуванню.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
П Р О С И М О
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника - Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області скасувати своє рішення, оформлене протоколом засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій (ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-07-009432-c) від 19.10.2021 про відхилення тендерної пропозиції Державного підприємства «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» на підставі абз. 1 пп.3 п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Додатки:
1. Докази надіслання та вручення листа №3715 від 01.10.2021 засобами поштового зв’язку;
2. Докази вручення Замовнику листа № 3715 від 01.10.2021 з додатками;
3. Копія гарантії виконання від 29.09.2021 № G0921/0965;
4. Телефонограма;
5. Доповідна записка.
Директор Ярослав ЯРОСЛАВСЬКИЙ
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга щодо відхилення з додатками 23.10.2021 12:46
- рішення від 27.10.2021 № 24289.pdf 27.10.2021 17:44
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.11.2021 № 24998.pdf 05.11.2021 14:19
- рішення від 04.11.2021 № 24998.pdf 09.11.2021 09:34
- 25 лист-згода з проектом договору.pdf 01.11.2021 11:32
- Дод 3 до ТД Проєкт договору.doc 01.11.2021 11:33
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.doc 01.11.2021 11:33
- 31 підписаний ПРОЕКТ договору.pdf 01.11.2021 11:33
- Лист на АМКУ (пояснення на скаргу ДП Вінницький інститут).pdf 01.11.2021 11:33
- Лист на АМКУ (пояснення на скаргу ДП Вінницький інститут.doc 01.11.2021 11:33
- 119 ПРОТОКОЛ виконання рішення АМКУ.pdf 30.11.2021 14:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.10.2021 10:49
Дата розгляду скарги:
04.11.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.10.2021 17:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.11.2021 09:34
Дата виконання рішення Замовником:
30.11.2021 14:50
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Повідомляємо, що рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 24998-р/пк-пз від 04.11.2021р. виконане в повному обсязі, а саме:Скасувано рішення про відхилення тендерної пропозиції Державного підприємства «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» за процедурою закупівлі – «Виготовлення технічної документації з повторної нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (Код за показником четвертої цифри основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»: 71250000-5 «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги»)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-07-07-009432-c
Скарга
Виконана замовником
скарга на рішення Замовника від 29.07.2021 про відхилення тендерної пропозиції ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»
Номер:
4318485fe36544d7ad402caebc98fc56
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-07-009432-c.b2
Назва:
скарга на рішення Замовника від 29.07.2021 про відхилення тендерної пропозиції ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»
Скарга:
С К А Р Г А
на рішення Замовника від 29.07.2021 про відхилення тендерної пропозиції ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»
07.07.2021 Замовником – Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області (надалі Замовник) оголошено відкриті торги щодо закупівлі послуг з виготовлення технічної документації з повторної нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (ДК 021:2015:71250000-5 – Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги) (закупівля UA-2021-07-07-009432-c) на суму 2 185 248,00 гривень.
Участь в закупівлі взяли 4 учасники:
- Державне підприємство «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «Глобус Ко»;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «Подільський земельний центр»;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «Західземлепроект плюс»;
- Приватне підприємство «Експозем».
23.07.2021 відбувся аукціон по вказаній закупівлі, де Скаржником – ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» (надалі – Скаржник) надано найбільш економічно вигідну цінову пропозицію.
Рішенням Замовника від 29.07.2021 тендерну пропозицію Скаржника відхилено відповідно до п.2 ч. 1 ст. 31 Закону з наступних підстав:
- Учасником не надано документів на підтвердження п.п. 1.3 п.5 розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції, а саме: акта інвентаризації основних засобі щодо підтвердження наявності в Учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази щодо позицій 8,9,14,15 зазначених у довідці №3217 від 16.07.2021 та акта інвентаризації основних засобів щодо підтвердження в Учасника процедури закупівлі ліцензійного програмного забезпечення, необхідного для виконання договору про закупівлю щодо позицій 1,2,3,4 зазначених в довідці №3219 від 16.07.2021;
- Учасником не надано документа на підтвердження п.п.16 п. 1 розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції, а саме: довідки довільної форми, виданої Замовником закупівлі не раніше дати оголошення про те, що Учасник не має негативного довідку співпраці з Замовником. При цьому Замовник довідку за №24-22-0,10-3590/2-21 від 14.07.2021, яка видана ним же Учаснику вважає недійсною, оскільки вона видана за зверненням давного Учасника, де міститься посилання на закупівлю UA-2021-05-25-013185-b, а не закупівлю UA-2021-07-07-009432-c .
Скаржник закупівлі- ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою», вважає вищевказані Замовником підстави для відхилення його тендерної пропозиції такими, що не відповідають ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», а рішення про відхилення тендерної пропозиції прийнято з порушенням ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та умов тендерної документації.
Своїми діями Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, принципи об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій та недискримінації учасників.
Дана позиція Скаржника ґрунтується на наступному:
І. Відповідно до п. 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних процедур» ТД Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність таким кваліфікаційним критеріям:
1. Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази.
2. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
3. Наявність в учасника процедури закупівлі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Згідно з п.8 розділу ІІІ ТД та п.1 розділу IV ТД якщо замовником під час розгляду ТП учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у ТП та/або подання яких вимагалось ТД, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду ТП, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в Системі.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону;
2) на підтвердження права підпису ТП та/або договору про закупівлю.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) ТД, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у ТП, крім випадків, пов'язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй ТП, виявлені замовником після розкриття ТП, шляхом завантаження через Систему уточнених або нових документів в Системі, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в Системі повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані ТП з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Аналогічні положення містяться в ч. 16 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Отже, Замовник у разі виявлення невідповідностей в інформації наданій Учасником зобов’язаний (а не має право) розмістити у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду ТП, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в Системі.
Замовником в порушення приписів ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та Тендерної документації не було розміщено в системі повідомлення про усунення виявлених невідповідностей в довідках Скаржника № 3217 та 3219 від 16.07.2021 та документів наданих в підтвердження інформації викладеної у вказаних довідках, а отже Замовником порушено право Скаржника на подання уточнених або нових документів в підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям передбаченим ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі».
ІІ. Відповідно до пп.16 п.1 розділу ІІІ Тендерної документації Учасник повинен у складі своєї тендерної пропозиції надати довідку довільної форми, видану Замовником закупівлі не раніше дати оголошення, про те що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником. Датою оголошення закупівлі є 07.07.2021.
Скаржником у складі ТП надано довідку за № 24-22-0.10-3590/2-21 від 14.07.2021, яка видана Замовником закупівлі про те, що Учасник (Скаржник) – ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» немає негативного досвіду роботи з Замовником – Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області. Тобто довідка датована датою після оголошення даної закупівлі.
При цьому, вказана довідка Замовника не містить посилання на ідентифікатор закупівлі і Замовник не вимагав в змісті довідки довільної форми реквізиту щодо ідентифікатора закупівлі.
Зазначення Замовником в протоколі засідання тендерного комітету від 29.07.2021 про визнання довідки № 24-22-0.10-3590/2-21 від 14.07.2021 не дійсною не відповідає чинному законодавству в сфері публічних закупівель, адже ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні будь-яким іншим нормативним документом Замовнику не надано права визнавати чи вважати будь-які документи видані самим Замовником чи Учасником поданих в межах певної публічної закупівлі недійсними.
Зазначення Замовником в описовій частині протоколу засідання тендерного комітету від 29.07.2021 про те, що в клопотанні Скаржника - ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою», яким останній просить надати довідку в довільній формі щодо відсутності негативного досвіду співпраці з ним з зазначенням іншого ідентифікатора закупівлі не має суттєвого значення, адже відповідно до вимог Тендерної документації Замовник не вимагав від учасників надати в складі своїх тендерних пропозицій клопотання про звернення до Замовника за довідкою про відсутність негативного досвіду співпраці.
Крім того, Скаржник звертає увагу, що відповідно до п.1 розділу ІІІ Тендерної документації (сторінка 9) тендерна пропозиція не буде відхилена у разі допущення Учасником формальних (несуттєвих) помилок.
Також Замовником зазначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Далі Замовником наведено опис та приклади формальних несуттєвих помилок.
Зокрема п.1 Прикладів формальних помилок до останніх віднесено інформацію/документ, який поданий учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та містить помилку (помилки) у частині зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - помилка в цифра.
Таким чином, Замовник в порушення зазначеного визначив помилку Скаржника в цифрах ідентифікатора закупівлі, як помилку яка є підставою для відхилення тендерної пропозиції останнього, а також є підставою для визнання власної довідки недійсною, що взагалі не відповідає чинному законодавству в сфері публічних закупівель.
Принципами здійснення публічних закупівель є недискримінація та рівне ставлення до них Замовником (п.4 ч.1 ст. 5 Закону).
Відхилення Тендерної пропозиції Скаржника може свідчити про наявність у діях Замовника ознаки упередженого підходу до оцінки учасників Закупівлі, нерівного ставлення до учасників та надання переваги окремим учасникам закупівлі, що у свою чергу є грубим порушенням принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
У діях Замовника містяться ознаки упередженого підходу до оцінки учасників закупівлі, адже Скаржник є реальним претендентом на визнання його пропозиції як найкращої та, відповідно, укладення договору із Замовником.
Такі дії Замовника є грубим порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» щодо рівного ставлення до учасників закупівлі, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Скаржник – ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» вважає, що рішення Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, оформлене протоколом засідання тендерного комітету Замовника від 29.07.2021 не відповідає вимогам Тендерної документації, винесено з порушенням ст. ст. 29,31 Закону України «Про публічні закупівлі» та є таким, що порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника та підлягає скасуванню.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
П Р О С И М О
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника - Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області скасувати своє рішення, оформлене протоколом засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій (ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-07-009432-c) від 29.07.2021 про відхилення тендерної пропозиції Державного підприємства «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» на підставі п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та розглянути тендерну пропозицію Державного підприємства «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» у відповідності до вимог Закон України «Про публічні закупівлі».
Додатки:
1. Клопотання № 3204 від 14.07.2021;
2. Лист Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області № 24-22-0.10-3590/2-21 від 14.07.2021;
3. Довідка про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази №3217 від 16.07.2021;
4. Копії документів на підтвердження матеріально-технічної бази (одним файлом);
5. Копії документів на транспортні засоби;
6. Копія договору оренди сканера А0;
7. Договір оренди плотера А0;
8. Свідоцтва про повірку законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки;
9. Довідка про наявність в Учасника ліцензійного програмного забезпечення необхідного для виконання договору про закупівлю
10. Ліцензія на право використання програмного забезпечення;
11. Акти інвентаризації основних засобів станом на 28.10.2020.
Директор Ярослав ЯРОСЛАВСЬКИЙ
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга до АМКУ 05.08.2021 14:03
- додатки до скарги 05.08.2021 14:03
- додатки до скарги 05.08.2021 14:03
- додатки до скарги 05.08.2021 14:03
- додатки до скарги 05.08.2021 14:03
- додатки до скарги 05.08.2021 14:04
- додатки до скарги 05.08.2021 14:04
- додатки до скарги 05.08.2021 14:04
- додатки до скарги 05.08.2021 14:04
- додатки до скарги 05.08.2021 14:04
- додатки до скарги 05.08.2021 14:04
- додатки до скарги 05.08.2021 14:04
- заперечення на пояснення Замовника 16.08.2021 09:10
- заперечення на пояснення Замовника 16.08.2021 09:11
- рішення від 10.08.2021№18231.pdf 10.08.2021 18:34
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.08.2021 №19061.pdf 20.08.2021 14:09
- рішення від 19.08.2021№19061.pdf 26.08.2021 13:49
- Лист на АМКУ (пояснення на скаргу ДП Вінницький інститут.doc 12.08.2021 16:31
- Лист на АМКУ (пояснення на скаргу ДП Вінницький інститут).pdf 12.08.2021 16:31
- 100 ПРОТОКОЛ виконання рішення АМКУ.doc.pdf 17.09.2021 14:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.08.2021 11:18
Дата розгляду скарги:
19.08.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.08.2021 18:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.08.2021 13:49
Дата виконання рішення Замовником:
17.09.2021 14:58
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Повідомляємо, що рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 19061-р/пк-пз від 19.08.2021р. виконане в повному обсязі, а саме:Скасувано рішення про відхилення тендерної пропозиції Державного підприємства «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» за процедурою закупівлі – «Виготовлення технічної документації з повторної нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (Код за показником четвертої цифри основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»: 71250000-5 «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги»)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-07-07-009432-c
Вимога
Є відповідь
щодо надання нормативно-правового обґрунтування відхилення тендерної пропозиції та скасування Замовником рішення від 29.07.2021 про відхилення тендерної пропозиції ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»
Номер:
86d8bce69af34a9896bb1de0a2a97b9c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-07-009432-c.b1
Назва:
щодо надання нормативно-правового обґрунтування відхилення тендерної пропозиції та скасування Замовником рішення від 29.07.2021 про відхилення тендерної пропозиції ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»
Вимога:
ВИМОГА
щодо надання нормативно-правового обґрунтування відхилення тендерної пропозиції та скасування Замовником рішення від 29.07.2021 про відхилення тендерної пропозиції ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»
07.07.2021 Замовником – Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області (надалі Замоник) оголошено відкриті торги щодо закупівлі послуг з виготовлення технічної документації з повторної нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (ДК 021:2015:71250000-5 – Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги) (закупівля UA-2021-07-07-009432-c) на суму 2 185 248,00 гривень.
Участь в закупівлі взяли 4 учасники:
- Державне підприємство «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «Глобус Ко»;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «Подільський земельний центр»;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «Західземлепроект плюс»;
- Приватне підприємство «Експозем».
23.07.2021 відбувся аукціон по вказаній закупівлі, де Учасником – ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» (надалі – Учасник) надано найбільш економічно вигідну цінову пропозицію.
Рішенням Замовника від 29.07.2021 тендерну пропозицію Учасника відхилено відповідно до п.2 ч. 1 ст. 31 Закону з наступних підстав:
- Учасником не надано документів на підтвердження п.п. 1.3 п.5 розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції, а саме: акта інвентаризації основних засобі щодо підтвердження наявності в Учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази щодо позицій 8,9,14,15 зазначених у довідці №3217 від 16.07.2021 та акта інвентаризації основних засобів щодо підтвердження в Учасника процедури закупівлі ліцензійного програмного забезпечення, необхідного для виконання договору про закупівлю щодо позицій 1,2,3,4 зазначених в довідці №3219 від 16.07.2021;
- Учасником не надано документа на підтвердження п.п.16 п. 1 розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції, а саме: довідки довільної форми, виданої Замовником закупівлі не раніше дати оголошення про те, що Учасник не має негативного довідку співпраці з Замовником. При цьому Замовник довідку за №24-22-0,10-3590/2-21 від 14.07.2021, яка видана ним же Учаснику вважає недійсною, оскільки вона видана за зверненням давного Учасника, де міститься посилання на закупівлю UA-2021-05-25-013185-b, а не закупівлю UA-2021-07-07-009432-c .
Учасник закупівлі- ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою», вважає вищевказані Замовником підстави для відхилення його тендерної пропозиції такими, що не відповідають ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», а рішення про відхилення тендерної пропозиції прийнято з порушенням ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та умов тендерної документації.
Дана позиція Учасника ґрунтується на наступному:
І. Відповідно до п. 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних процедур» ТД Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність таким кваліфікаційним критеріям:
1. Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази.
2. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
3. Наявність в учасника процедури закупівлі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Згідно з п.8 розділу ІІІ ТД та п.1 розділу IV ТД якщо замовником під час розгляду ТП учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у ТП та/або подання яких вимагалось ТД, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду ТП, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в Системі.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону;
2) на підтвердження права підпису ТП та/або договору про закупівлю.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) ТД, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у ТП, крім випадків, пов'язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй ТП, виявлені замовником після розкриття ТП, шляхом завантаження через Систему уточнених або нових документів в Системі, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в Системі повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані ТП з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Аналогічні положення містяться в ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, Замовник у разі виявлення невідповідностей в інформації наданій Учасником зобов’язаний (а не має право) розмістити у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду ТП, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в Системі.
Замовником в порушення приписів ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та Тендерної документації не було розміщено в системі повідомлення про усунення виявлених невідповідностей в довідках Учасника № 3217 та 3219 від 16.07.2021 та документів наданих в підтвердження інформації викладеної у вказаних довідках, а отже Замовником порушено право Учасника на подання уточнених або нових документів в підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям передбаченим ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі».
ІІ. Відповідно до пп.16 п.1 розділу ІІІ Тендерної документації Учасник повинен у складі своєї тендерної пропозиції надати довідку довільної форми, видану Замовником закупівлі не раніше дати оголошення, про те що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником. Датою оголошення закупівлі є 07.07.2021.
Учасником у складі закупівлі надано довідку за № 24-22-0,10-3590/2-21 від 14.07.2021, яка видана Замовником закупівлі про те, що Учасник – ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» немає негативного досвіду роботи з Замовником – Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області. Тобто довідка датована датою після оголошення даної закупівлі.
При цьому, вказана довідка Замовника не містить посилання на ідентифікатор закупівлі.
Зазначення Замовником в протоколі засідання тендерного комітету від 29.07.2021 про визнання довідки № 24-22-0,10-3590/2-21 від 14.07.2021 не дійсною не відповідає чинному законодавству в сфері публічних закупівель, адже ні Законом України «Про публічні закупівлі» , ні будь-яким іншим нормативним документом Замовнику не надано права визнавати чи вважати будь-які документи видані самим Замовником чи Учасником поданих в межах певної публічної закупівлі недійсними.
Зазначення Замовником в описовій частині протоколу засідання тендерного комітету від 29.07.2021 про те, що в клопотанні Учасника - ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою», яким останній просить надати довідку в довільній формі щодо відсутності негативного досвіду співпраці з ним з зазначенням іншого ідентифікатора закупівлі не має суттєвого значення, адже відповідно до вимог Тендерної документації Замовник не вимагав від учасників надати в складі своїх тендерних пропозицій клопотання про звернення до Замовника за довідкою про відсутність негативного досвіду співпраці.
Крім того, Учасник звертає увагу Замовника, що відповідно до п.1 розділу ІІІ Тендерної документації (сторінка 9) тендерна пропозиція не буде відхилена у разі допущення Учасником формальних (несуттєвих) помилок.
Також Замовником зазначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Далі Замовником наведено опис та приклади формальних несуттєвих помилок.
Зокрема п.1 Прикладів формальних помилок до останніх віднесено інформацію/документ, який поданий учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та містить помилку (помилки) у частині зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - помилка в цифра.
Таким чином, Замовник в порушення зазначеного визначив помилку Учасника в цифрах ідентифікатора закупівлі, як помилку яка є підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника, а також є підставою для визнання власної довідки недійсною, що взагалі не відповідає чинного законодавству в сфері публічних закупівель.
Принципами здійснення публічних закупівель є недискримінація та рівне ставлення до них Замовником (п.4 ч.1 ст. 5 Закону).
Учасник – ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» вважає, що рішення Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, оформлене протоколом засідання тендерного комітету Замовника від 29.07.2021 винесено з порушенням ст.ст. 29,31 Закону України «Про публічні закупівлі» та є таким, що порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника та підлягає скасуванню Замовником.
На підставі вищевикладеного та ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», ВИМАГАЄМО від Замовника – Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області:
- надати нормативно-правове обґрунтування невиконання ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» та не надіслання Учаснику – Державне підприємство «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» повідомлення про усунення невідповідностей виявлених в тендерній пропозиції та позбавлення можливості надання уточнених або нових документів на підтвердження відповідності кваліфікаційним вимогам визначеним відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі»;
- надати нормативно-правове обґрунтування визнання довідки за №24-22-0,10-3590/2-21 від 14.07.2021, яка видана самим Замовником недійсною, а також обґрунтування неврахування довідки №24-22-0,10-3590/2-21 від 14.07.2021 такою, що подана на виконання вимог п.п.16 п.1 розділу ІІІ Тендерної документації з урахуванням тендерної документації в частині формальних помилок;
- скасувати рішення, оформлене протоколом засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій (ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-07-009432-c) від 29.07.2021 про відхилення тендерної пропозиції Державного підприємства «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» на підставі п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Директор Ярослав ЯРОСЛАВСЬКИЙ
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога до Замовника 30.07.2021 14:20
- 86. Протокол відповіді на вимогу.pdf 03.08.2021 16:31
Дата подачі:
30.07.2021 14:20
Вирішення:
Перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій визначений статтею 31 Закону.
У разі, якщо під час розгляду виявлено лише невідповідності, визначені частиною шістнадцятою статті 29 Закону, замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. У разі, якщо тендерна пропозиція учасника, крім невідповідностей в інформації та/або документах, визначених частиною шістнадцятою статті 29 Закону не відповідає іншим вимогам тендерної документації, така пропозиція підлягає відхиленню згідно з відповідними підставами, визначеними у статті 31 Закону із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель без застосування механізму 24 годин.
Зважаючи на наведене, у Замовника відсутні підстави для скасування рішення, оформленого протоколом засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій (ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-07-009432-c) від 29.07.2021 про відхилення тендерної пропозиції Державного підприємства «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» на підставі п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено