-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб (Шкільні автобуси)
Завершена
23 400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 117 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 117 000.00 UAH
Період оскарження:
07.07.2021 08:55 - 05.08.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб
Номер:
54a385563f974ec39ca732e967939a12
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-07-000405-c.b4
Назва:
Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб
Вимога:
12.07.2021 Департаментом освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської облдержадміністрації (далі – Замовник) в системі електронних закупівель надано відповідь за результатами розгляду вимоги ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО".
Відповідно до вказаної відповіді Замовник просить конкретизувати, які додаткові вимоги у тендерній документації для шкільного автобуса не відповідають і не кореспондують із ДСТУ 7013:2009.
Враховуючи наведене, ПРАТ "ЗАКАРПАТТЯ-АВТО" повідомляє наступне:
Згідно з пунктом 13 частини першої статті 1 Закону України «Про стандартизацію», національний стандарт - стандарт, прийнятий національним органом стандартизації та доступний для широкого кола користувачів.
Єдиним нормативним документом, що діє на території України й поширюється на автобуси спеціалізовані, призначені для перевезення школярів, у тому числі з обмеженою здатністю пересування, та осіб, які супроводжують школярів, є національний стандарт України ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги».
Відповідно до п.1.1 ДСТУ 7013:2009, цей стандарт поширюється на автобуси спеціалізовані (далі автобуси) призначені для перевезення школярів, які сидять, у тому числі з обмеженою здатністю пересування, та осіб, які супроводжують школярів.
ДСТУ 7013:2009 встановлено виключний перелік вимог, яким має відповідати за технічними характеристиками шкільний автобус, які розроблені з метою забезпечення відповідності об’єкта стандартизації своєму призначенню; охорони життя та здоров’я; прав та інтересів споживачів; усунення технічних бар’єрів у торгівлі та запобігання їх виникненню; підтримки розвитку й міжнародної конкурентоспроможності продукції
В додатку №6 до Тендерної документації Замовника "Інформація про необхідні технічні, якісні характеристики предмета закупівлі" встановлені основні технічні характеристики предмету закупівлі (автобуса):
- Двигун-дизель (турбодизель);
- Моторесурс двигуна - не менше 500 тис. км.;
- Об’єм двигуна - не менше 5000 куб.см.;
- Відповідність екологічним нормам - не нижче EURO-5;
- Коробка передач – механічна;
- Гальмівна система – пневматична або гідравлічна;
- Максимальна швидкість не більше - 70 км/год.;
- Колір автобусу - жовтий.
Водночас, зазначені вимоги тендерної документації не відповідають положенням ДСТУ 7013:2009, так стандартом не встановлено вимоги щодо моторесурсу та об'єму двигуна.
Встановлення вимог до технічних параметрів "Об'єм двигуна" та "Моторесурс двигуна" шкільного автобуса, не передбачених ДСТУ 7013:2009, є дискримінаційною умовою для учасників торгів у тендерній документації, складеній під технічні параметри шкільних автобусів певного виробника, що значно обмежує коло потенційних учасників, які могли б взяти участь у процедурі закупівлі.
Статтею 5 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено принципи здійснення публічних закупівель, серед яких: ─ добросовісна конкуренція серед учасників; ─ недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Разом із тим наведені вище вимоги тендерної документації суперечать наведеним вище принципам здійснення публічних закупівель та призводили до створення нерівних умов конкуренції на ринку шкільних автобусів. Як наслідок, учасники публічних закупівель, що пропонуватимуть шкільні автобуси з технічними параметрами, які не передбачені ДСТУ 7013:2009, але які вимагаються у технічній специфікації, матимуть змогу отримати привілейоване становище відносно конкурентів.
Аналогічні висновки викладені у рекомендаціях АМКУ від 01.06.2021 №16-рк.
У зв’язку з чим, просимо усунути із тендерної документації додаткові вимоги до шкільного автобусу, які не передбачені ДСТУ 7013:2009, а саме:
- Моторесурс двигуна - не менше 500 тис. км.;
- Об’єм двигуна - не менше 5000 куб.см.;
У разі незадоволення цієї вимоги залишаємо за собою право на звернення зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
19.07.2021 15:33
Вирішення:
Шановний потенційний учаснику! Дякуємо за Ваше звернення. Після детального розгляду Вашої вимоги тендерним комітетом департаменту, повідомляємо наступне:
Частиною 1 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX зі змінами (далі – Закон) встановлено: «Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону».
Інформуємо, що тендерна документація складена Замовником відповідно до принципів здійснення публічних закупівель, що передбачені статтею 5 Закону, а також з врахуванням наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» № 680 від 13.04.2016 року.
Потенційний учасник вважає незаконною наступну вимогу в додатку №6 до Тендерної документації Замовника, а саме: "Інформація про необхідні технічні, якісні характеристики предмета закупівлі" встановлені основні технічні характеристики предмету закупівлі (автобуса):
- Двигун-дизель (турбодизель);
- Моторесурс двигуна - не менше 500 тис. км.;
- Об’єм двигуна - не менше 5000 куб.см.;
- Відповідність екологічним нормам - не нижче EURO-5;
- Коробка передач – механічна;
- Гальмівна система – пневматична або гідравлічна;
- Максимальна швидкість не більше - 70 км/год.;
- Колір автобусу - жовтий.».
При цьому, Вами акцентується, що вказана вимога є дискримінаційною, оскільки ДСТУ 7013:2009 не містить даних щодо наступних технічних вимог до товару, а саме:
- Моторесурс двигуна - не менше 500 тис. км.;
- Об’єм двигуна - не менше 5000 куб.см.;
Звертаємо Вашу увагу, що встановлення вказаної вимоги відповідає вимогам статті 22 Закону, за якою Замовник при формуванні тендерної документації зобов’язаний зазначити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Статтею 23 Закону унормовано: «Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"»
Замовником визначено наступні характеристики:
- Моторесурс двигуна - не менше 500 тис. км.;
- Об’єм двигуна - не менше 5000 куб.см.;
з огляду на необхідність отримання Замовником потужного агрегату двигуна, що дозволить йому функціонувати впродовж тривалого строку експлуатації без ремонту. Більша потужність при перевезенні дітей в гірській місцевості – це важливий параметр у безпеці руху при подоланні підйомів/спусків, складного серпантину доріг та інше. Також в зимовий період, за умов снігопадів, потреба в потужному двигуні зростає. Поряд з цим, Замовник не вказав при визначенні спірних характеристик ні конкретні марку чи виробника або конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи торгову марку, патент, тип або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
Тобто з урахуванням вказаного вимоги, які зазначені Замовником цілком відповідають потребам Замовника та є можливими для виконання необмеженого кола учасників процедури закупівлі.
Варто зазначити, що з набранням чинності 26.06.2021 року змін до Закону, частиною 2 статті 18 Закону унормовано: «Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження/докази».
Скаржником не надано доказів та не доведено, що ним неможливо запропонувати товар автовиробника, технічні характеристики автобусу як предмету закупівлі, відповідатимуть вимогам Замовника.
Учасник також не надає доказів, що на ринку автовиробників відсутні мінімум два автобуси, які відповідають заявленим характеристикам Замовника.
Також учасником не надано доказів, що він намагався укласти Договір на поставку товару з будь-яким із товаровиробників, товар яких відповідає характеристикам Замовника і Скаржнику надано відмову в оформленні договірних відносин.
Не надаючи доказів неможливості виконання вказаних вимог за тендерною документацією, оскарження вказаної вимоги ґрунтується не на конкретних не можливостях Скаржника виконати умови закупівлі, а на припущеннях та небажанні прикласти зусилля для належної підготовки до тендеру.
Саме тому, вважаємо, що Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконання вимоги за тендерною документацією саме в тій редакції, яка сформована Замовником закупівлі.
Що стосується вимог про невідповідність екологічним нормам, кольору автобусу, тощо, встановленим показникам за тендерною документацією, повідомляємо, що вказане відповідає положенням ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги», тому рекомендуємо ознайомитись із Стандартом ретельніше.
Поняття «дискримінація» є суб’єктивним оціночним терміном, який потребує доведення зацікавленим суб’єктом господарювання, що підкріплюється належними доказами. Ваша Вимога не містить жодних доказів, що встановлення нами зазначених технічних характеристик, обмежує участь у закупівлі як різних товаровиробників так і їх дилерів.
Таким чином, нами встановлені законні та не дискримінаційні вимоги до потенційних учасників закупівлі, а отже, правових підстав для вилучення оскаржуваної вимоги зі змісту тендерної документації не має
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб
Номер:
fbd4b17a28fe4fa1958c6a93aa004de9
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-07-000405-c.b3
Назва:
Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб
Вимога:
Рекомендації Антимонопольного комітету України № 16-рк від 01.06.2021 ро...
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
08.07.2021 17:10
Вирішення:
Шановний потенційний учаснику! Дякуємо за Ваше звернення. Після детального розгляду Вашої вимоги тендерним комітетом департаменту, повідомляємо наступне:
Тендерну документацію Замовника розроблено відповідно до Закону України „Про публічні закупівлі” та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель (далі Закон).
Відповідно до п.3 ч.2 ст.22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості: «інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)».
Технічні вимоги до предмету закупівлі розроблені Замовником з урахуванням стандарту ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» (без урахування автобусів для перевезення школярів з обмеженою здатністю до пересування), специфіки регіону (перевезення школярів у тому числі в гірських місцевостях), аналізу ринку України з аналогічними товарами (шкільні автобуси) тощо.
Просимо Вас конкретизувати, які додаткові вимоги у тендерній документації для шкільного автобуса не відповідають і не кореспондують із ДСТУ 7013:2009.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб
Номер:
f4774d2613464c06b67f17b840295456
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-07-000405-c.b2
Назва:
Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб
Вимога:
Шановний Замовнику !
Ми є офіційним дилером та можемо запропонувати Вам автобуси шкільні, що відповідають ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги». Однак у тендерній документації щодо закупівлі, що Ви організовуєте, міститься вимоги щодо довжини, ширини, висоти, об’єму та моторесурсу двигуна, розміру колісної бази, тощо.
Всі ці додаткові вимоги у тендерній документації для шкільного автобуса не відповідають і не кореспондують із ДСТУ 7013:2009.
Звертаємо увагу, що АМКУ вже дослідив дану ситуації і надав відповідні роз’яснення, що єдиним нормативним документом, який регулює параметри автобусів, призначених для перевезення школярів є національний стандарт України ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» (https://amcu.gov.ua/news/1).
Також Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вже підтверджує порушення у тендерній документації та зобов’язує їх усувати.
Зокрема, рішення № 12392-р/пк-пз від 02.06.2021 (UA-2021-04-06-001364-c) та рішення No13016-р/пк-пз від 09.06.2021 (UA-2021-04-16-001016-b).
У зв’язку з чим, просимо усунути із тендерної документації додаткові вимоги до шкільного автобусу, які не передбачені ДСТУ 7013:2009.
Просимо Вас усунути дані порушення шляхом внесення змін в тендерну документацію та викласти вказані вище пункти технічних вимог без дискримінаційних положень. У разі незадоволення цієї вимоги залишаємо за собою право на звернення зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
UA-2021-07-07-000405-c
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.07.2021 16:43
Вирішення:
Шановний потенційний учаснику! Дякуємо за Ваше звернення. Після детального розгляду Вашої вимоги тендерним комітетом департаменту, повідомляємо наступне:
Тендерну документацію Замовника розроблено відповідно до Закону України „Про публічні закупівлі” та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель (далі Закон).
Відповідно до п.3 ч.2 ст.22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості: «інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)».
Технічні вимоги до предмету закупівлі розроблені Замовником з урахуванням стандарту ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» (без урахування автобусів для перевезення школярів з обмеженою здатністю до пересування), специфіки регіону (перевезення школярів у тому числі в гірських місцевостях), аналізу ринку України з аналогічними товарами (шкільні автобуси) тощо.
Просимо Вас конкретизувати, які додаткові вимоги у тендерній документації для шкільного автобуса не відповідають і не кореспондують із ДСТУ 7013:2009.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
строк поставки
Номер:
810b2ca958bc4d5da42fe354cc4cead8
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-07-000405-c.c1
Назва:
строк поставки
Вимога:
Аукціон призначений на 14.09.2021. До 24го - період оскарження. 10 днів - за Законом про підписання договору. Це вже 4.10.2021. Який розумник написав поставку, та ще й нових автобусів, - до 01.10.2021? Ми розуміємо, що так треба. Але хто винен, що ви засиділися? Це дуже м'яко кажучи. Змініть термін до 30.12.2021 та будемо говорити. В іншому випадку - це блеф.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.07.2021 23:24
Вирішення:
«Шановний потенційний учаснику! Дякуємо за Ваше звернення. Після детального розгляду Вашої вимоги (щодо строку поставки товару: шкільних автобусів –до 01.10.2021) тендерним комітетом департаменту, повідомляємо наступне:
Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Відповідно до ч.3 ст.20 Закону строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше, ніж 15 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель. У разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 Закону, строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше, ніж 30 днів з дня його оприлюднення. Замовником в тендерній документації (ч.1 розділ IV) зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 09.08.2021 (09:00), тобто 33 дні з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів (07.07.2021) . Відповідно до частини третьої статті 10 Закону, дана норма Замовником дотримана.
Відповідно до ч.12 ст.29 Закону «Якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів. За результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій». Отже, дата та час проведення електронного аукціону визначається електронною ситемою умовно (орієнтовно, враховуючи максимальний строк розгляду тендерних пропозицій). Остаточна дата та час проведення електронного аукціону буде встановлено системою автоматично в залежності від розгляду Замовником тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації. Таким чином, дата аукціону встановлена електронною системою 14.09.2021 є умовною і не є остаточною.
Придбання нових шкільних автобусів здійснюється для заміни старих автобусів, які вже використали свій ресурс, застаріли технічно. Дані автобуси закуповуються з метою перевезення дітей (в т.ч. гірській місцевості) в осінньо/весняний період для забезпечення безперебійного навчального процесу школярів. Таким чином, членами тендерного комітету департаменту планується оперативно розглянути тендерні пропозиції учасників (в межах чинного законодавства). За результатами розгляду в електронній системі буде оприлюднено протокол розгляду тендерних пропозицій, після чого в електронній системі вже остаточно буде визначена дата і час проведення електронного аукціону.
Враховуючи вище зазначене, з дотриманням всіх строків та норм Закону, Замовником планується підписати договір з переможцем у вересні 2021.
Також членами тендерного комітету в електронній системі Прозоро було проаналізовано аналогічні закупівлі шкільних автобусів, оголошені в липні 2021 року (UA-2021-07-06-010660-c, UA-2021-07-02-000913-c, UA-2021-06-30-003960-b) строк поставки в яких визначено: до 30.09.2021, до 31.08.2021, до 01.10.2021.
Вважаємо, що Ваша вимога продовжити термін поставки товару не є достатньо аргументована».
Статус вимоги:
Відхилено