-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
33190000-8 - Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні. Надання соціальної допомоги у натуральному вираженні, а саме: надання соціальної послуги у вигляді придбання ортопедичних матраців
Завершена
144 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 724.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 724.50 UAH
Період оскарження:
29.06.2021 11:14 - 05.07.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Внесення змін до ТД
Номер:
1e0128e2a3d44683a1aafde4a5f5f77b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-29-001090-b.b1
Назва:
Внесення змін до ТД
Вимога:
Опис вимоги надан у файлі
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога.doc 01.07.2021 16:58
- Дополнение 8 ТР-1.docx 01.07.2021 16:58
Дата подачі:
01.07.2021 16:58
Вирішення:
Замовником було отримано повторну вимогу Учасника та уважно її проаналізовано. Зі змісту вимоги є очевидним, що Учасник дублює попереднє звернення та вимагає додаткових роз’яснень, незважаючи на попередню вичерпну відповідь Замовника. Враховуючи зазначене, та зважаючи на зміст неаргументованої вимоги Учасника, Замовник в межах ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» повторно роз’яснює свої вимоги, які знайшли своє відображення у оголошені закупівлі.
Учасником оприлюднено звернення з наступними вимогами: «Надати документ, розпорядження тощо, в якому прописано, що на підтвердження якості та придатності до використання предмету закупівлі як засобу для транспортування необхідно замовляти довідки в органу ДСПС та цивільного захисту або внести зміни до ТД, а саме прибрати з Вимог надання цих довідок.»
Згідно п.7 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі»: «7. У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі….Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.»
Як вбачається з зазначеної норми, Замовник зобов’язаний надати лише роз’яснення, а не виконувати самостійно вигадану вимогу Учасника, шляхом «надання документу, розпорядження тощо», а вносити зміни в оголошення Замовник відповідно зобов’язаний у випадку наявності порушень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Враховуючи зазначене, вважаємо доцільним роз’яснити Учаснику, що Замовник діє виключно в межах Закону, а відповідно підстави для внесення змін в оголошення відсутні.
Зважаючи на вимоги статті 1 Закону, тендерну документацію розробляє та затверджує саме Замовник, вона повинна містити перелік складових визначених частиною 2 статті 22 Закону, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв для учасників відповідно до ст. 16 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям згідно із законодавством. Аналогічні положення містить в собі стаття 14 Закону стосовно змісту оголошення.
Відповідно до ст.16 Закону: «Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.»
З огляду на викладене, перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність уставленим кваліфікаційним критеріям, замовник визначає самостійно, виходячі із специфіки предмету закупівлі та дотримання принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Відомо, що предметом закупівлі UA-2021-06-29-001090-b є матраци, які мають подвійне призначення - вони використовуються як медичний виріб (для медичних потреб) так і як засіб для транспортування (порятунку) нерухомих та маломобільних осіб (до моменту надання таким особам медичної допомоги). Замовником у тендерній документації зазначені технічні та якісні характеристики предмету закупівлі та вимоги до документального підтвердження відповідності таких критеріїв з урахуванням його двостороннього призначення, що не суперечить вимогам Закону, а саме:
1. Документи на підтвердження якості та придатності до використання предмету закупівлі як медичного виробу передбачені в Технічному регламенті щодо медичних виробів, затвердженому Постановою КМУ №753 від 02.10.2013 року. Такими документами є декларація про відповідність товару, Висновок СЕС та паспорт на товар.
2. Документами, що підтверджують якість та придатність до використання предмету закупівлі як засобу для транспортування (порятунку) нерухомих та малобільних людей до надання їм медичної допомоги, можуть бути документи, видані компетентними органами, які проводять відповідну діяльність з порятунку людей – органом ДСНС, органом цивільного захисту населення.
Але, Учасник своєрідно трактує процедуру закупівлі, особливо її мету та зазначає: «Хочемо звернути Вашу увагу на те, що згідно опублікованого Вами Оголошення від 29.06.2021р про закупівлю : Матрац ортопедичний, пінополіуретановий, не містить каркасу, з функцією транспортування людини (матрац-ноші), затвердженого рішенням уповноваженої особи Протоколом №6 від 29.06.2021р. на майданчику закупівель є Предмет закупівлі: ДК 21:2015 - 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні, кількість ортопедичних матраців (матрац-ноші). Подвійного призначення у Єдиному закупівельному словнику ДК 21:2021 не має. Закупівля за кодом 33190000-8 – це є медичний виріб. Тому, документи, які Замовник має право прописувати у Вимогах, повинні відповідати предмету закупівлі «Медичному виробу».»
На спростування вищезазначеного зауважимо, що Замовник не має можливості зазначати одразу два класифікатора згідно з Єдиного закупівельного словника, але в своєму оголошенні Замовник відображає призначення предмету закупівлі та зазначив яким властивостям предмет закупівлі повинен відповідати, зокрема наголосив, що предмет закупівлі буде використовуватись як засіб порятунку в тому числі. Закуповуючи товар через процедури закупівлі Замовник ставить за мету придбати саме той товар, який максимально задовольнить державні потреби, саме тому Замовник для всіх учасників закупівлі висуває вимоги, щодо підтвердження відповідності кваліфікаційних критеріїв за якими можна встановити чи буде відповідати придбаний товар очікуваним результатам закупівлі та вимогам законодавства України чи не буде. Замовник вважає марним витрачанням державних коштів на придбання товару, що буде відповідати кваліфікаційним критеріям щодо медичних товарів, але не буде відповідати критеріям встановлених для засобів порятунку в надзвичайних ситуаціях. Відповідність товару на можливість використання товару за призначенням можливо встановити, шляхом перевірки придатності чи непридатності предмету закупівлі до виконання функцій транспортування (порятунку) нерухомих та маломобільних людей за результатами проведення випробувань, досліджень, практичного досвіду його використання органами рятувальної справи.
Відповідно до Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою КМУ №1052 від 16.12.2015 року, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС), а відповідно серед інших ї завдань, погоджує проекти нормативно-правових актів, будівельних норм, стандартів, правил, технічних умов і регламентів та інших нормативно-технічних документів з питань, що належать до компетенції ДСНС, які розробляються міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями; перевіряє відповідно до закону стан готовності до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб’єктів господарювання. Органи цивільного захисту є самостійними підрозділами ДСНС та виконують функції в межах її завдань, визначених законодавством України.
Зауважу, що вказана вимога заявлена по відношенню до всіх учасників і є такою, яку можливо виконати з урахуванням вищезазначених Положень про Державну службу України з надзвичайних ситуацій. Кожен учасник є вільним у своїх діях та має можливість аналізувати та трактувати чинні норми законодавства на свій розсуд, звернутись до територіального органу за отриманням запитуваної Замовником довідки чи ні, приймати участь у процедурі закупівлі чи ні, надавати всі запитувані документи чи ті які вважає доцільним, проте в будь-якому випадку Замовник буде приймати рішення щодо обрання переможця закупівлі з урахуванням положень Закону України «Про публічні закупівлі» та витрачати державні кошти лише на ті товари, які задовольнлять в конкретному випадку державні потреби в повному обсязі ,а не вибірково, як пропонує зробити Учасник.
Також зауважемо, що у діях Учасника не вбачається прагнення надати повний пакет документів згідно з оголошенням Замовника, адже Учасник замість зверненням до територіальних органів ДСНС з метою отримання запитуваної довідки, звертається до Департаменту організації заходів цивільного захисту та головного ДННС м. Києва за роз’ясненнями, щодо правомірності встановлення таких вимог на видачу довідок на предмет закупівлі «Матрац-ноші».
А щодо згадуваного Учасником звернення, вважаємо доцільним наголосити, що відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно Законом України «Про публічні закупівлі» і не можуть регулюватися іншими законами, а Департамент організації заходів цивільного захисту та головне ДННС м. Києва не має відповідних повноважень встановлювати замість Замовника перелік документації в оголошені на процедурі закупівлі.
Замовник, в свою чергу, діє виключно в межах Закону України «Про публічні закупівлі», адже всі дії Замовника узгоджуються з положеннями згадуваного Закону та зокрема відповідають принципам встановленими ст.5 Закону, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Отже, акцентуємо увагу, що всі учасники закупівлі є рівними в процесі державної закупівлі та по відношенню до кожного учасника висуваються однакові вимоги, а відповідно жоден з учасників не має права вимагати по відношенню до себе особливих вимог, таких як персональне надання документів або видалення вимоги щодо кваліфікаційного критерію, у випадку якщо такий Учасник не взмозі виконати вимоги Замовника, так як не відповідає заявленому кваліфікаційному критерію. Звертаючись до Замовника з вимогами такого змісту, Учасник спонукає Замовника вжити заходів, в результаті яких Замовник буде створювати персональні умови для певного Учасника, що є неприпустимим в розумінні чинного законодавства України та порушить принципи зазначені в ст. 5 Закону.
Враховуючи зазначене, є очевидним, що жодних порушень процедури закупівлі не вбачається, а відповідно відсутні підстави для внесення змін в оголошення.
Статус вимоги:
Задоволено