ДК 021:2015 45310000-3 Електромонтажні роботи. Системи протипожежного захисту (послуги з розробки робочої документації та улаштування системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей)
ДК 021:2015 45310000-3 Електромонтажні роботи. Системи протипожежного захисту (послуги з розробки робочої документації та улаштування системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей) згідно документації.
1.Розробити робочу документацію на улаштування системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей на підставі вихідних даних. Вихідним даним для розробки робочої документації є: розроблена стадія «Проект», архітектурні плани в форматі dwg, завдання на проектування.
Робоча документація повинна містити структурні схеми, плани розміщення обладнання та прокладання комунікацій, схеми підключення, специфікацію. При виконанні робіт щодо предмету закупівлі Виконавець повинен передбачити в документації комплекс технічних засобів системи автоматичної пожежної сигналізації, що має модульну структуру побудови, розрахований на цілодобову роботу, надійно забезпечує контроль стану пожежних зон: «норма», «несправність», «пожежа», забезпечує раннє виявлення загорання в приміщеннях, видає сигнал на запуск системи оповіщування та іншого інженерного обладнання згідно вимог нормативних документів. Система має містити у складі систему передачі тривожних сповіщень на пульт пожежного спостерігання в м. Києві по GSM-каналу. Передбачене у документації обладнання повинне бути сертифіковане згідно вимог чинного законодавства.
Обладнання приміщень системою пожежної сигналізації та оповіщення та управління евакуюванням людей повинно виконуватися згідно вимог ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" та інших нормативно – правових актів, чинних в Україні.
Робоча документація повинна відповідати вимогам:
- ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво»;
- ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту";
- ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2009 "Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування";
- ДБН В.2.5-23:2010 "Проектування електрообладнання об'єктів цивільного призначення"
- НАПБ А.01.001-2014 «Правила пожежної безпеки в Україні»
- НПАОП 40.1-1.32-01 "Правила будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок";
- МЕ та ВПУ Наказ №476 від 21.07.2017 «Правила улаштування електроустановок»;
- ПУЕ - Правила улаштування електроустановок для України, та іншим нормативно-правовим актам.
- Робоча документація передається Замовнику Виконавцем у паперовому вигляді в 3-х екземплярах та електронний варіант у форматі pdf.
- Отримати експертну оцінку на робочу документацію на улаштування системи пожежної сигналізації, системи оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей.
2. Виконати монтажні та пусконалагоджувальні роботи улаштування системи пожежної сигналізації, системи оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей. Виконавець допускається на об’єкт Замовника за попередньо наданим листом зі списком працівників (при наявності посвідчень особи), узгодженим режимом роботи.
- Учасник у складі пропозиції надає наряд - допуск для виконання робіт на висоті, оскільки виконання монтажних робіт улаштування системи пожежної сигналізації, системи оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей буде виконуватись по місцю на висоті не менше 2.2м., від рівня підлоги.
- Результатом надання послуг є оформлення акту підтвердження відповідності систем протипожежного захисту на об’єкті Форма А.1 (ДСТУ 9047:2020 Системи протипожежного захисту. Настанова з підтримання експлуатаційної придатності). Оцінку відповідності СПЗ/ІСтаТО проводять інспектуваннням третьою стороною — органом інспектування, який відповідає типу «А» згідно ДСТУ EN ISO/IEC 17020. На етапі «власне експлуатування» оцінкувідповідності СПЗ/ІСтаТО також можуть проводити організації, що виконують підтримання експлуатаційної придатності (друга сторона), які відповідають типу «В» чи «С» згідно ДСТУ EN ISO/IEC 17020.
Завершена
2 017 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 20 170.00 UAH
Період оскарження:24.06.2021 14:24 - 22.07.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
На дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:267d004a1e4a4989ac76f6fa2d055996
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-06-24-003053-b.a1
Назва:На дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Органу оскарження –
Постійно діючій адміністративній Колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія)
(через електронну систему закупівель)
Замовнику –
Управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації (через електронну систему закупівель)
Суб’єкт оскарження – ТОВ "АГНІ ІНИНІРИНГ" 04074, м. Київ, вул. Новомостицька, 25
Код ЄДРПОУ 43622421
Номер закупівлі UA-2021-06-24-003053-b
СКАРГА
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та в порядку статті 18 Закону
ТОВ «АГНІ ІНЖИНІРИНГ» має намір взяти участь у процедурі закупівлі ДК 021:2015 45310000-3 Електромонтажні роботи. Системи протипожежного захисту ( послуги з розробки робочої документації та улаштування системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей) за оголошенням № UA-2021-06-24-003053-b (надалі – Процедура закупівлі), що здійснюється Замовником.
При цьому, Замовником у тендерній документації встановлені вимоги, які порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону (зокрема, – недискримінація учасників), положення частини четвертої статті 22 Закону (тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників), а також права та законні інтереси суб'єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства.
ТОВ «АГНІ ІНЖИНІРИНГ» вважає, що дискримінаційними (по відношенню до суб'єкта оскарження) та такими, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство та перешкоджають суб'єкту оскарження взяти участь у Процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками, є наступні умови тендерної документації (надалі – Документація).
1.Відповідно до підпункту 3 пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» та пункту 2 Додатку 1 у тендерній документації міститься вимога: Учасники повинні надати: «3. Копія рішення Державної служби України з надзвичайних ситуацій про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності щодо предмету цієї закупівлі)»
Така умова є дискримінаційною для нас, як для учасника торгів, та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, адже участь у такій закупівлі можуть прийняти лише ті учасники, які мають «Копію рішення Державної служби України з надзвичайних ситуацій про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності щодо предмету цієї закупівлі»
Відповідно до норм чинного законодавства України, Учасник не повинен на отримувати ліцензії ( з усіма наявними додатками (у разі наявності)) та/або наказу та або рішення на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Відповідно до пункту 4 ст.22 Закону: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.»
Інформація, щодо наявності ліцензії у ТОВ «АГНІ ІНЖИНІРИНГ» з надання послуг та виконання робіт протипожежного призначення є ПУБЛІЧНОЮ ТА МІСТИТСЯ У ВІДКРИТИХ ЕДИНИХ РЕЄСТРА,
Отже, Замовник має змогу самостійно ознайомитись з Реєстром ліцензіатів, а саме перевірити чи дійсно ТОВ «АГНІ ІНЖИНІРИНГ» має ліцензію та ознайомитися з переліком робіт, які може виконувати ТОВ «АГНІ ІНЖИНІРИНГ» на провадження діяльності з надання послуг та виконання робіт протипожежного призначення на сайті Державної служби України з надзвичайних ситуацій
Ми не маємо паперової форми Ліцензії та копії рішення Державної служби України з надзвичайних ситуацій про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності щодо предмету цієї закупівлі та не зобовязані її мати, про те ми маємо ліцензію на надання послуг та виконання робіт протипожежного призначення, яке замовник може перевірити за посиланням: https://e-services.dsns.gov.ua/site/licensee-register
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, вилучивши вимогу про надання Учасниками: «Копія рішення Державної служби України з надзвичайних ситуацій про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності щодо предмету цієї закупівлі.» . так як, дана вимога замовника є дискримінаційною, та такою, що обмежує нашу можливість прийняти участь у даній закупівлі на рівні з іншими учасниками, адже участь у такій закупівлі можуть прийняти лише ті учасники, які мають вищезазначений документ.
2.Відповідно до підпункту 2.3. пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 3 Додатку 1 у тендерній документації міститься вимога: «Учасники повинні надати: «Копії витягів із протоколів засідання комісії перевірки знань фахівців: з охорони праці, пожежної безпеки (не менше двох працівників), перевірки знань правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, робіт з підвищеною небезпекою та відповідні посвідчення фахівців.»
Така умова є незаконною та дискримінаційною для нас, як для Учасника торгів, оскільки участь у процедурі закупівлі можуть прийняти лише ті Учасники, які мають Копії витягів із протоколів засідання комісії перевірки знань фахівців: з охорони праці, пожежної безпеки (не менше двох працівників), перевірки знань правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, робіт з підвищеною небезпекою та відповідні посвідчення фахівців.»
Згідно Постанови Кабінету міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 для виконання робіт/надання послуг відповідно до технічного завдання наявні наступні вичерпні кадрові вимоги:
Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.
При цьому відповідно до норм Постанови КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 не передбачено наявність навиків з охорони праці, перевірки знань правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, робіт з підвищеною небезпекою у працівників, а також не передбачене виконання таких робіт під час надання послуг/ виконання робіт протипожежного призначення. Окрім того відповідні роботи не передбачені технічним завданням.
Ми як Учасник маємо працівників, які відповідають нормам Постанови КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852, проте не мають і не зобов’язані проходити навчання (перевірку знань) з: охорони праці, перевірки знань правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, робіт з підвищеною небезпекою
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши дискримінаційну умову «: охорони праці, перевірки знань правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, робіт з підвищеною небезпекою».
3.Відповідно до пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації у тендерній документації міститься вимога: «Учасники повинні надати: Копії Сертифікатів відповідності на обладнання, що буде монтуватись, пропонується Учасником відповідно до типу систем визначених в ДБН В.2.5.56-2014.»
Така умова є незаконною та дискримінаційною для нас, як для Учасника торгів, оскільки участь у процедурі закупівлі можуть прийняти лише ті Учасники, які мають: «Копії Сертифікатів відповідності на обладнання, що буде монтуватись, пропонується Учасником відповідно до типу систем визначених в ДБН В.2.5.56-2014»
Повідомляємо, що з 01 січня 2018 року скасовується обов'язкова сертифікація продукції, що виконувалась відповідно до Декрету (та власне втрачає чинність сам Декрет). Це означає, що з указаної дати вся продукція, яка наразі сертифікується та входить до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженому Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 1 лютого 2005 року No 28, не підлягатиме обов'язковій сертифікації. Тобто, в Україні відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 29 грудня 2017 р. No 500 «Про скасування національних нормативних документів» з 01 січня 2018 року скасовані стандарти державної системи сертифікації.
У зв'язку з вищевказаними змінами з 01.01.2018 року органи сертифікації не тільки не сертифікують продукцію , а й не видають жодних довідок про те, чи підлягає товар сертифікації, оскільки сертифікація відсутня повністю - жоден товар не підлягає обов'язковій сертифікації.
Виходячи з вищенаведеного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до вимоги, та викласти її у наступній редакції: «Копії Сертифікатів відповідності ( ті, які не втратили чинність, або на обладнання, яке підлягає обов’язковій сертифікації) на обладнання, що буде монтуватись, пропонується Учасником відповідно до типу систем визначених в ДБН В.2.5.56-2014»
4. У тендерній документації (технічній специфікації) Замовником встановлено чіткий перелік обладнання та матеріалів з посиланням на завод - виробника, які повинні бути змонтовані.
Така умова є незаконною та дискримінаційною для нас, як для Учасника торгів, оскільки участь у процедурі закупівлі можуть прийняти лише ті Учасники, які мають які пропонують для виконання робіт лише те обладнання та матеріали, які вимагає Замовник що порушує принципи здійснення публічних закупівель а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Відповідно до п. 4 ст 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовником в тендерній документації не було зазначено та надано можливості запропонувати еквівалентне обладнання, що порушує принципи здійснення закупівлі та ЗУ «Про публічні закупівлі»
Виходячи з вищенаведеного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, доповнивши її виразом : «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".»
5. Відповідно до розділу 2 тендерної документації, у тендерній документації міститься вимога: «В складі тендерної пропозиції має міститися лист від банку-гаранта щодо платоспроможність та не знаходження в стадії ліквідації.»
Така умова є незаконною та дискримінаційною для нас, як для Учасника торгів, оскільки участь у процедурі закупівлі можуть прийняти лише ті Учасники, які мають: «лист від банку-гаранта щодо платоспроможність та не знаходження в стадії ліквідації»
Відповідно до пункту 4 ст.22 Закону: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.»
Інформація, платоспроможності банку та /або знаходженні банку в стані ліквідації є ПУБЛІЧНОЮ ТА МІСТИТСЯ У ВІДКРИТИХ ЕДИНИХ РЕЄСТРА,
Отже, Замовник має змогу самостійно ознайомитись з інформацією, платоспроможності банку та /або знаходженні банку в стані ліквідації на сайті Національного банку України за посиланням: https://bank.gov.ua
Ми не маємо «лист від банку-гаранта щодо платоспроможність та не знаходження в стадії ліквідації»» та не зобов’язані його мати.
Виходячи з вищенаведеного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, вилучивши вимогу про надання: «лист від банку-гаранта щодо платоспроможність та не знаходження в стадії ліквідації».
Виходячи з вищенаведеного, керуючись нормами, зокрема, статті 18 Закону
Скаржник просить:
1. прийняти скаргу до розгляду;
2. зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації,
усунувши наведені вище неправомірні, такі, що не відповідають нормам Закону, дискримінаційні та антиконкурентні умови, та привести тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства.
Директор ТОВ «АГНІ ІНЖИНІРИНГ» О.А. Кузьмінський