• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Реконструкція будівлі дитячого садка під цех по первинній обробці та переробці молока по вул. Шевченка , 42Б, в с. Васильки Лохвицької територіальної громади Миргородського району Полтавської області

Завершена

12 438 688.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 62 193.44 UAH
Період оскарження: 23.06.2021 15:08 - 05.07.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо внесення змін до тендерної документації

Номер: fae5ad29b3b541038beeef3244f103ae
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-23-010440-c.b1
Назва: Щодо внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Вимагаємо привести текст тендерної документації у відповідність до чинного законодавства шляхом виключення вимоги, згідно якої "система управління якістю Учасника стосовно виконання будівельних робіт відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (сертифікат має бути чинним; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку Національним агентством з акредитації України та сфера акредитації якого містить будівництво". Звертаємо увагу замовника, що акредитація не є обов'язковою відповідно до наступного. Лист Мінекономрозвитку від 12.01.2018 р. № 3433-06/1382-07: «У зв'язку із втратою чинності з 01.01.2018 Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.93 N 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію" (далі - Декрет) повідомляємо. …З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації»… Основний принцип проведення акредитації - добровільність (акредитація не є обов'язковою). 1. Стаття 5 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»: «Діяльність з акредитації базується на таких основних принципах: забезпечення рівності прав, законних інтересів усіх заінтересованих сторін… добровільності акредитації» 2. Національне агентство з акредитації України (НААУ) в «Основних принципах діяльності НААУ» також чітко вказує на добровільність акредитації (офіційний сайт НААУ). Неприпустимість штучного обмеження потенційного кола учасників закупівель. Лист Мінекономіки № 3433-09/17860-09 вiд 23.03.2021 підписом заступника міністра І. Новікової: «Мінекономіки розглянуло Ваше звернення щодо сертифікації систем управління якістю акредитованим органом із сертифікації та повідомляє. Виходячи з норм Закону України “Про публічні закупівлі” (далі — Закон про закупівлі), вимоги в тендерній документації встановлюються замовником самостійно згідно із законодавством, з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону про закупівлі, відповідно до якої замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, та з дотриманням принципів, закріплених у частині першій статті 5 Закону про закупівлі, не призводячи своїми діями до штучного a6o умисного обмеження потенційного кола учасників. Разом з цим зазначаємо, що відповідно до статті 5 Закону України “Про акредитацію органів з оцінки відповідності”, який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність…». Ви, як замовник широкого спектру закупівель, маєте можливість вчасно внести зміни до даної документації, чим підтвердити свою репутацію як справедливого та неупередженого органу. В іншому випадку ми, як потенційний учасник закупівлі, будемо змушені звернутись до Антимонопольного комітету з оскарженням умов тендерної документації, що не відповідають чинному законодавству України.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Згідно вимог Тендерної документації Учасники повинні надати копію сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, який підтверджує, що система управління якістю Учасника стосовно виконання будівельних робіт, відповідає вимогам ДСТУISO9001:2015. Наявність в учасників сертифікованої системи управління якості, яка відповідає вимогам ДСТУISO9001, підтверджує впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи управління якістю, є правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону, та є додатковою гарантією спроможності учасників щодо якісного виконання будівельних робіт. Впровадження системи управління якістю відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015 є загальнодоступною послугою, будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління якістю, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати даний сертифікат. Вимога надання сертифікатів не порушує принцип недискримінації учасників, не є антиконкурентною та обумовлена специфічним характером предмета закупівлі. Постачання якісного товару, якісне виконання робіт та послуг залежить від рівня кваліфікації персоналу учасника, точного планування його робіт, чіткого дотримання запланованих дій та технологій, постійного контролю та аналізу своїх дій, що може забезпечити лише виконавець з високим рівнем організації власної діяльності, про що свідчить практика впровадження аналогічних систем. Наявність в учасників процедури закупівлі сертифікатів має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією якості послуг, що надаються, злагодженості дій під час впровадження, а тому надійнішого використання коштів за призначенням. Впровадження системи управління якістю наразі є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління якістю, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат. Відсутність обов’язкової сертифікації не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат в добровільному порядку. Практика Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг у сфері публічних закупівель підтверджує наявність права Замовника вимагати відповідності Учасника вимогам ДСТУ/ ISO/ ДСТУ ISO/ISЕ. АМКУ у своїх рішенням вже підтверджувала те, що дані вимоги не є дискримінаційними (Рішенням постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-11-25-003122-b ; Рішенням постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-01-10-001583-c). Ця вимога Замовника цілком відповідає чинному законодавству України. Ураховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у ст.3 Закону, та з дотриманням законодавства в цілому.
Статус вимоги: Відхилено