-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
"Послуги з розроблення містобудівної документації з внесення змін до генерального плану міста Біла Церква та плану зонування території міста Біла Церква" ДК 021:2015 – 71410000-5 Послуги у сфері містобудування
Завершена
13 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 67 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 67 500.00 UAH
Період оскарження:
11.06.2021 16:42 - 15.07.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Вимоги про усунення порушення (тендер № UA-2021-06-11-012729-b)
Номер:
2320ae68bca4401fa2f00bfba91b24c8
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-11-012729-b.c1
Назва:
Вимоги про усунення порушення (тендер № UA-2021-06-11-012729-b)
Вимога:
У Тендерній документації Замовник встановлює вимогу щодо наявності в Учасника, зокрема, таких працівників: доктора (кандидата) архітектури, що має досвід роботи у сфері дослідження та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини – не менше 1 особи; доктора (кандидата) історичних наук, що має досвід роботи у сфері дослідження та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини – не менше 1 особи.
Водночас послуги з розроблення містобудівної документації з внесення змін до генерального плану міста Біла Церква та плану зонування території міста Біла Церква" ДК 021:2015 – 71410000-5 Послуги у сфері містобудування (далі – «послуги з розроблення містобудівної документації») здійснюються на підставі Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Частиною 5 статті 14 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що склад, зміст, порядок розроблення містобудівної документації на регіональному рівні визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
На підставі вказаного положення Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом №290 від 16 листопада 2011 року затвердило Порядок розроблення містобудівної документації (далі – Порядок № 290).
У свою чергу, пунктом 4.5 Порядку № 290 передбачено, що Генеральний план населеного пункту, план зонування території та детальний план території розробляються суб’єктами господарювання, у складі яких є архітектор, що має кваліфікаційний сертифікат.
Крім того, у Законі України «Про охорону культурної спадщини» аналогічно відсутні будь-які вимоги, які б зобов’язували, суб’єкт господарювання, що розробляє містобудівну документацію, мати у своєму складі доктора (кандидата) архітектури та доктора (кандидата) історичних наук, що мають досвід роботи у сфері дослідження та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини.
Отже, вищезазначеними положеннями законодавства, на підставі яких надаватимуться послуги з розроблення містобудівної документації, встановлює єдину вимогу до персоналу суб’єкта господарювання, який їх надаватиме, а саме: наявність архітектора, що має кваліфікаційний сертифікат.
Таким чином, вимоги Замовника у тендерній документації щодо наявності в Учасника таких працівників як: доктора (кандидата) архітектури, що має досвід роботи у сфері дослідження та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини – не менше 1 особи та доктора (кандидата) історичних наук, що має досвід роботи у сфері дослідження та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини – не менше 1 особи, є дискримінаційними, оскільки незаконно звужують коло Учасників за Законом України «Про публічні закупівлі».
У свою чергу, відповідно до п.4 ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципом як недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
У зв’язку з вищезазначеним, та керуючись ч 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо Замовника усунути дискримінаційні положення Тендерної документації та виключити положення, за якими в штаті (за основним місцем роботи) Учасника повинні бути наявні такі працівники:
а) доктор (кандидат) архітектури, що має досвід роботи у сфері дослідження та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини – не менше 1 особи;
б) доктор (кандидат) історичних наук, що має досвід роботи у сфері дослідження та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини – не менше 1 особи.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога щодо усунення порушень тендерно документації.PDF 01.07.2021 13:34
- Протокол ТК №97 від 05.07.2021 р..PDF 05.07.2021 15:59
Дата подачі:
01.07.2021 13:34
Вирішення:
«Частиною 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) визначено, що замовник установлює один або декілька з кваліфікаційних критеріїв, зокрема щодо наявності у виконавця відповідних спеціалістів. Зі змісту Консультації Мінекономрозвитку на запит 229/2016 (https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?lang=uk-UA&id=b04d041b-6b67-4a5f-bcc9-c961df07f3ff), вбачається, що зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Відповідно до Технічного завдання до Тендерної документації, а також чинного законодавства, специфіка предмету закупівлі полягає у наступному.
Постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2001 р. № 878 «Про затвердження Списку історичних населених місць України», м. Біла Церква занесено до Списку історичних населених місць України. Таким чином, відповідно до статті 1 Закону України «Про охорону культурної спадщини», місто Біла Церква – це населене місце, яке зберегло повністю або частково історичний ареал. На території міста Біла Церква розташовано рухомі та нерухомі об’єкти культурної спадщини – більш ніж 45 пам’яток архітектури національного та місцевого значення та близько 40 пам’яток історії та монументального мистецтва, та об’єкти археології (серед яких Городище літописного міста Юр'єва - національного значення), наявні пам’ятки садово-паркового мистецтва.
При розробці науково-проектної документації з визначення меж та режимів використання зон охорони пам’яток та історичних ареалів м. Біла Церква, необхідно проводити дослідження кожної з вищезазначених пам’яток, що означає, відповідно до статті 1 Закону України «Про охорону культурної спадщини», здійснення саме науково-пошукової, науково-практичної діяльності, спрямованої на одержання нової інформації про об'єкти культурної спадщини, історичні населені місця, традиційний характер середовища, який є типовим для певних культур або періодів розвитку.
Історико-архітектурний опорний план – це науково-проектна документація, яка розробляється у складі генеральних планів історичних населених місць .
Відповідно до п. 2.11 ДБН 2.2-3:2012 «Склад та зміст історико-архітектурного опорного плану», науково-проектна документація - це затверджені текстові та графічні матеріали, в яких містяться результати проведення наукових досліджень і якими визначаються наявність, розташування, характеристики об’єктів культурної спадщини, пов’язаних з ними територій, а також проектні рішення з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.
В формі завдання на розроблення історико-архітектурного опорного плану (додаток А до ДБН 2.2-3:2012) передбачено наявність наукового керівника розробки, що буде здійснювати наукове керівництво над роботою, надавати консультації щодо змісту і методології наукових досліджень. Науковим керівником може бути особа з вченим ступенем, а саме доктор або кандидат наук.
Зважаючи на вищевикладене, наявність працівників-науковців – зазначений критерій є підтвердженням для замовника, що потенційний виконавець має достатньо кваліфікованих для надання послуг професіональних спеціалістів, що дозволить йому якісно та відповідно до законодавства про охорону культурної спадщини та ДБН, в повному обсязі та в строк виконати всі зобов’язання за договором про закупівлю. Зазначаємо, що відсутність працівників-науковців може призвести до ускладнень, труднощів у виконанні науково-пошукової, науково-практичної діяльності за договором, а отже, через порушення умов договору, може призвести до розірвання договору.
Вважаємо за необхідне звернути вашу увагу на Рішення АМКУ №4474-р/пк-пз від 07.07.2017 та на Постанову Київського апеляційного адміністративного суду по справі 826/9149/17 від 05.06.2018, якими підтверджується позиція щодо правомірності встановлення в Тендерній документації вимог щодо наявності працівників відповідної кваліфікації.
Зокрема, зазначено, що «проведення торгів полягає в конкурентному відборі учасників, з метою визначення переможця, який попередньо документально підтверджує можливість реального надання ним послуг, виходячи з наявності у нього необхідної кваліфікації, в тому числі, в частині наявності у нього працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід саме на момент подання тендерної пропозиції. …відповідно, умови тендерної документації щодо фактичної наявності усіх працівників відповідають вимогам Закону».
Є незрозумілим те, що потенційний виконавець прагне до виконання великого обсягу наукових досліджень, науково-пошукової, науково-практичної діяльності без наявності в штаті відповідних спеціалістів-науковців. Вважаємо, що Учасник, який хоче підтвердити можливість реального надання ним послуг, виходячи з наявності у нього необхідної кваліфікації, в тому числі, в частині наявності у нього працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, має можливість або надати документи щодо наявних в нього працівників, або залучити працівників перед закінченням строку подачі тендерних пропозицій. Ч.3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Вказане підтверджується також судовою практикою щодо аналогічних спорів, зокрема в Постанові Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.11.2019 по справі 640/1042/19 зазначено наступне: «позивачем встановлено необхідність подання йому учасником довідки про наявність працівників ... їх кількість, досвід роботи, підписану уповноваженою посадовою особою, яка має підтвердити спроможність учасника здійснити виконання необхідних послуг шляхом наявності в учасника відповідної кількості працівників, передбачених в штатному розписі підприємства. З огляду на викладене, вимога позивача про надання учасником процедури закупівлі довідки на підтвердження наявності у нього відповідних працівників, передбачених штатним розписом підприємства, є правомірною та не обмежує конкуренції учасників у процедурі закупівлі, не є дискримінаційної стосовно них.».
Беручи до уваги все вищезазначене, велику кількість об’єктів культурної спадщини на території міста Біла Церква, строки розробки даної роботи, необхідність одночасного проведення науково-пошукової та науково-практичної діяльності на всій території міста площею 7500 га, вважаємо, що вимоги, щодо наявності в Учасника, зокрема, таких працівників: доктора (кандидата) архітектури, що має досвід роботи у сфері дослідження та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини – не менше 1 особи; доктора (кандидата) історичних наук, що має досвід роботи у сфері дослідження та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини – не менше 1 особи, є цілком обґрунтованими та жодним чином не дискримінують потенційних учасників закупівлі.»
(Протокол ТК № 97 від 05.07.2021 р.)
Статус вимоги:
Відхилено