• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 34140000-0 Великовантажні мототранспортні засоби (Машина дорожня комбінована зі змінним обладнанням (з вакуумним підмітальним, піско – соле розкидальним обладнанням та поворотним відвалом)

Торги не відбулися

8 368 333.33 UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 251 050.00 UAH
Період оскарження: 11.06.2021 12:13 - 13.07.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Оскарження умов ТД

Номер: 0cebb04cff6c4cd2b173c30babd79d5c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-11-005941-b.c7
Назва: Оскарження умов ТД
Вимога:
Уважно вивчивши та проаналізувавши Вашу відповідь від 17.06.2021 року повідомляємо, що: 1. Згідно ЗУ «Про публічні Закупівлі» Ст 18 Орган оскарження та порядок оскарження процедур закупівлі передбачено те, що потенційний учасник має право звернутись до Антимонопольного комітету України, як до як органу оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює постійно діючу адміністративну колегію (колегії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Ст. 24. Надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї 1. Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Згідно технічних можливостей системи Закупівлель PROZORROУчасники мають право задавати питання/вимоги в установлені Законом терміни. Тобто, ми діємо тільки в рамках законодавства. А згідно Ваших відповідей , ми як потенційний Учасник, який бачить те, що Закупівля прописана під певного виробника, та не має можливості участі інших учасників, розцінюємо як тиск на потенційного Учасника. Інформуємо Вас про те, що дана відповідь буде використовуватися в суді як загроза. І паралельно ми проінформуємо контролюючі органи (МВС, КРУ, і Прокуратура) відкритим листом про цю процедуру. Паралельно ми просимо Вас звернутись до правоохоронних органів з метою надання оцінки Нашим діям в межах законодавства України. Вимагаємо: 1. Внести відповідні зміни в ТД в частині технічної частини, а саме п. 5.3. та 5.5. про які писалось вище. 2. Прибрати дискримінаційні вимоги до Учасників
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний потенційний Учасник, так згідно ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Ніхто не позбавляє Вашого права задавати питання/вимоги в установлені Законом терміни. Замовником уже неодноразово у відповідності до вимог ст. 24 Закону було надано Вам на ці ж питання роз’яснення та оприлюднено їх в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення. В черговий раз інформуємо Вас, що дані вимоги встановлені Замовником в Додатку 1 до тендерної документації не можна вважати такими, що призводять до обмеження участі в процедурі відкритих торгів, а тому не є дискримінаційними, оскільки наявні технічні параметри заявленого товару було опрацьовано не менш як з трьома моделями машин дорожніх комбінованих зі змінним обладнаням у відповідності до характеристик заводів виробників. З метою дотримання принципів публічних закупівель, передбачених ст. 4 та ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі» для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником відповідно до Порядку розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі по управлінню житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Олександрійської міської ради був проведений аналіз ринку і на базі отриманої інформації була визначена очікувана вартість предмету закупівлі та сформовані технічні вимоги, які зазначені у додатку № 1 до тендерної документації. З більш докладною інформацію щодо технічних характеристик зазначеної техніки Ви можете ознайомитися у відкритих джерелах в мережі Інтернет. Ви в свою чергу просите внести зміни, які не покращують а навпаки погіршують технічні параметри та якісні характеристики Предмету закупівлі. Вважаємо, що нами надано Вам повну та вичерпну відповідь на ці питання раніше. На підставі викладеного вважаємо, що заявлені Вами вимоги про внесення змін до Додатку 1 тендерної документації, не підлягають до задоволення, оскільки відхилення від умов тендерної документації або ж приведення її у відповідність до вимог кожного із учасників закупівлі зумовить знецінення предмету закупівлі шляхом придбання неякісного товару за дорожчою ціною.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога щодо технічних характеристик

Номер: 266c9dec12f64cc7b4df72b118484106
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-11-005941-b.c6
Назва: Вимога щодо технічних характеристик
Вимога:
Шановний Замовник, виходячи з Ваших відповідей та вимог ми бачимо, що Замовником вибрано обладнання з кількох виробників з гіршими технічними характеристиками. Наша техніка відповідає всеукраїнським і європейським стандартам та навіть перевищує стандарти норм EN 4413:2011, EN4414:2011. Своїми запитаннями ми пропонуємо розширити коло учасників, а ви не погоджуєтесь розширити коло учасників. Ми пропонуємо покращити характеристики, відповідно зекономити вартість експлуатації, а Ви хочете придбати товар з гіршими характеристиками. Просимо дотримуватись принципів публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі», на які Ви також посилаєтесь: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний потенційний Учасник, в черговий раз інформуємо Вас, що дані вимоги встановлені Замовником в Додатку 1 до тендерної документації не можна вважати такими, що призводять до обмеження участі в процедурі відкритих торгів, а тому не є дискримінаційними, оскільки наявні технічні параметри заявленого товару було опрацьовано не менш як з трьома моделями машин дорожніх комбінованих зі змінним обладнаням у відповідності до характеристик заводів виробників. З метою дотримання принципів публічних закупівель, передбачених ст. 4 та ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі» для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником відповідно до Порядку розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі по управлінню житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Олександрійської міської ради був проведений аналіз ринку і на базі отриманої інформації була визначена очікувана вартість предмету закупівлі та сформовані технічні вимоги, які зазначені у додатку № 1 до тендерної документації. З більш докладною інформацію щодо технічних характеристик зазначеної техніки Ви можете ознайомитися у відкритих джерелах в мережі Інтернет. Ви в свою чергу просите внести зміни, які не покращують а навпаки погіршують технічні параметри та якісні характеристики Предмету закупівлі. Вважаємо, що нами надано Вам повну та вичерпну відповідь на ці питання раніше. На підставі викладеного вважаємо, що заявлені Вами вимоги про внесення змін до Додатку 1 тендерної документації, не підлягають до задоволення, оскільки відхилення від умов тендерної документації або ж приведення її у відповідність до вимог кожного із учасників закупівлі зумовить знецінення предмету закупівлі шляхом придбання неякісного товару за дорожчою ціною.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Представництво та нерезидент

Номер: f5302461900d443199279751ed22f2c9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-11-005941-b.c5
Назва: Представництво та нерезидент
Вимога:
Щановний Замовник. У відповідь на Вашу відповідь хочемо проінформувати Вас, що: Згідно Податкового кодексу України (далі за текстом - ПКУ) пункт 14.1.122. нерезиденти - це: а) іноземні компанії, організації, утворені відповідно до законодавства інших держав, їх зареєстровані (акредитовані або легалізовані) відповідно до законодавства України філії, представництва та інші відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України; б) дипломатичні представництва, консульські установи та інші офіційні представництва інших держав і міжнародних організацій в Україні; в) фізичні особи, які не є резидентами України. Згідно Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» представництво іноземного суб'єкта господарської діяльності - установа або особа, яка представляє інтереси іноземного суб'єкта господарської діяльності в Україні і має на це належним чином оформлені відповідні повноваження. Тобто, представництво іноземного суб'єкта господарської діяльності це резидент України. Прохання не ототожнювати ці поняття в своїх відповідях, та внести відповідні зміни в ТД.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний потенційний Учасник, на Вашу вимогу, щодо представництва та нерезидента повідомляємо, що згідно Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI, а саме абзацу другого підпункту 14.1.193 пункту 14.1 статті 14 в редакції Закону № 466-IX від 16.01.2020 - діяльність на користь нерезидента в Україні призводить до утворення постійного представництва такого нерезидента. З метою оподаткування термін «постійне представництво» включає: а) будівельний майданчик, будівельний, складальний або монтажний об’єкт чи пов’язану з ними наглядову діяльність, якщо загальна тривалість робіт, пов’язана з таким майданчиком, об’єктом чи діяльністю (в рамках одного проекту або пов’язаних між собою проектів), що виконуються нерезидентом через співробітників або інший персонал, найнятий ним для таких цілей, перевищує 12 місяців; б) надання послуг нерезидентом (крім послуг з надання персоналу), у тому числі консультаційних, через співробітників, найнятих ним для таких цілей, якщо така діяльність провадиться (в рамках одного проекту або проекту, що пов’язаний з ним) в Україні протягом періоду або періодів, загальна тривалість яких становить більш як 183 дні у будь-якому дванадцятимісячному періоді; в) осіб, які на підставі договору, іншого правочину або фактично мають та звичайно реалізують повноваження вести переговори щодо суттєвих умов правочинів, внаслідок чого нерезидентом укладаються договори (контракти) без суттєвої зміни таких умов, та/або укладати договори (контракти) від імені нерезидента, у разі, якщо зазначена діяльність здійснюється особою в інтересах, за рахунок та/або на користь виключно одного нерезидента та/або пов’язаних із ним осіб - нерезидентів; г) осіб, які на підставі договору, іншого правочину або фактично мають і звичайно реалізують повноваження утримувати (зберігати) запаси (товари), що належать нерезиденту, із складу яких здійснюється поставка запасів (товарів) від імені нерезидента, крім резидентів - утримувачів складу тимчасового зберігання або митного складу. Виходячи з вищевказаних вимог Податкового кодексу України, та враховуючи гарантійний термін обслуговування товару, а саме – 18 місяців. Ваші сервісні центри на території України , які можуть здійснювати гарантійне та післягарантійне обслуговування, повинні бути постійними представниками Вас як нерезидента і зареєстрованими відповідно до Інструкції про порядок реєстрації представництв іноземних суб'єктів господарської діяльності в Україні, затвердженої наказом Наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України 18.01.96 N 30 (у редакції наказу Міністерства економіки України від 15.06.2007 N 179). В чергове інформуємо Вас, що відповідно до п.7. Порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери» Суб'єкти господарювання зобов'язані стати на облік відповідно у Головному сервісному центрі МВС і Держпродспоживслужбі та вести облік надходження, продажу та передачі транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери. Частиною 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено перелік відомостей, які зазначаються в тендерній документації. Згідно частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому. При цьому тендерна документація не містить жодних дискримінаційних умов, оскільки Замовником передбачено можливість подання тендерних пропозицій різними суб'єктами господарювання: юридичними особами-резидентами України, юридичними особами-нерезидентами України, суб’єктами підприємницької діяльності фізичними особами-підприємцями, об’єднаннями учасників. Враховуючи викладене, оскільки учасники-нерезиденти, які створюють представництва з місцезнаходженням на території України, можуть отримати та надати реєстраційне посвідчення або лист з Головного сервісного центру МВС України, Замовник не задовольняє вимоги Учасника щодо видалення з умов тендерної документації вимоги, щодо постановки Учасника на облік в Головному сервісному центрі МВС України, діяльність якого пов'язана з торгівлею транспортними засобами та їх складовими частинами, які можуть бути надані іноземними учасниками-нерезидентами. Тобто, при встановлені Замовником у Додатку 1 до ТД вимоги, щодо підтвердження відповідності пропозиції Учасника іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме: надання учасником у складі своєї пропозиції документів «на підтвердження про постановку Учасника на облік в Головний сервісний центр МВС України, діяльність якого пов'язана з торгівлею транспортними засобами та їх складовими частинами (реєстраційне посвідчення або лист з Головного сервісного центру МВС України)» ніяким чином не порушують принципів закупівлі, передбачених ст. 5 Закону, у тому числі таких як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Відкриття постійного представництва нерезидента - сервісна бригада

Номер: c90dd747fb2741e0bfecb9ebbbf3bf31
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-11-005941-b.c4
Назва: Відкриття постійного представництва нерезидента - сервісна бригада
Вимога:
Шановний Замовник. У відповідь на Вашу відповідь, а саме Ваше наголошення на тому, що «постачальник зобов’язаний забезпечити виїзд мобільної сервісної бригади для усунення дефектів, недоліків виявлених в Товарі або заміни Товару на якісний та ін. Тобто, при поданні своєї пропозиції Учасник процедури закупівлі нерезидент повинен розуміти, що для забезпечення сервісного обслуговування Товару йому необхідно мати представництво з місцезнаходженням на території України (сервісний центр» повідомляємо, що наша компанія має на території України декілька сервісних центрів, які можуть здійснювати гарантійне та післягарантійне обслуговування. Також хочемо звернути Вашу увагу, щодо НЕОБХІДНОСТІ відкриття представництва прямо вказує на дискримінаційні вимоги щодо нерезидентів. Так, згідно з Інструкцією про порядок реєстрації представництв іноземних суб'єктів господарської діяльності в Україні, затвердженої наказом Наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України 18.01.96 N 30 (у редакції наказу Міністерства економіки України від 15.06.2007 N 179) п. 2 «Іноземний суб'єкт господарської діяльності, що бажає відкрити представництво без наміру здійснення господарської діяльності на території України, подає до Міністерства економіки України (далі - Міністерство) такі документи:» Тобто, відкриття представництва не є обов’язком, а бажанням. А вимоги щодо надання документів, які може зробити тільки представництво є повною мірою дискримінаційними. Вимагаємо видалити таку складову з умов ТД, в іншому випадку ми будемо вимушені звернутись до суду.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний потенційний Учасник, на Вашу вимогу, щодо відкриття постійного представництва нерезидента - сервісної бригади повідомляємо, що згідно Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI, а саме абзацу другого підпункту 14.1.193 пункту 14.1 статті 14 в редакції Закону № 466-IX від 16.01.2020 - діяльність на користь нерезидента в Україні призводить до утворення постійного представництва такого нерезидента. З метою оподаткування термін «постійне представництво» включає: а) будівельний майданчик, будівельний, складальний або монтажний об’єкт чи пов’язану з ними наглядову діяльність, якщо загальна тривалість робіт, пов’язана з таким майданчиком, об’єктом чи діяльністю (в рамках одного проекту або пов’язаних між собою проектів), що виконуються нерезидентом через співробітників або інший персонал, найнятий ним для таких цілей, перевищує 12 місяців; б) надання послуг нерезидентом (крім послуг з надання персоналу), у тому числі консультаційних, через співробітників, найнятих ним для таких цілей, якщо така діяльність провадиться (в рамках одного проекту або проекту, що пов’язаний з ним) в Україні протягом періоду або періодів, загальна тривалість яких становить більш як 183 дні у будь-якому дванадцятимісячному періоді; в) осіб, які на підставі договору, іншого правочину або фактично мають та звичайно реалізують повноваження вести переговори щодо суттєвих умов правочинів, внаслідок чого нерезидентом укладаються договори (контракти) без суттєвої зміни таких умов, та/або укладати договори (контракти) від імені нерезидента, у разі, якщо зазначена діяльність здійснюється особою в інтересах, за рахунок та/або на користь виключно одного нерезидента та/або пов’язаних із ним осіб - нерезидентів; г) осіб, які на підставі договору, іншого правочину або фактично мають і звичайно реалізують повноваження утримувати (зберігати) запаси (товари), що належать нерезиденту, із складу яких здійснюється поставка запасів (товарів) від імені нерезидента, крім резидентів - утримувачів складу тимчасового зберігання або митного складу. Виходячи з вищевказаних вимог Податкового кодексу України, та враховуючи гарантійний термін обслуговування товару, а саме – 18 місяців. Ваші сервісні центри на території України , які можуть здійснювати гарантійне та післягарантійне обслуговування, повинні бути постійними представниками Вас як нерезидента і зареєстрованими відповідно до Інструкції про порядок реєстрації представництв іноземних суб'єктів господарської діяльності в Україні, затвердженої наказом Наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України 18.01.96 N 30 (у редакції наказу Міністерства економіки України від 15.06.2007 N 179). В чергове інформуємо Вас, що відповідно до п.7. Порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери» Суб'єкти господарювання зобов'язані стати на облік відповідно у Головному сервісному центрі МВС і Держпродспоживслужбі та вести облік надходження, продажу та передачі транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери. Частиною 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено перелік відомостей, які зазначаються в тендерній документації. Згідно частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому. При цьому тендерна документація не містить жодних дискримінаційних умов, оскільки Замовником передбачено можливість подання тендерних пропозицій різними суб'єктами господарювання: юридичними особами-резидентами України, юридичними особами-нерезидентами України, суб’єктами підприємницької діяльності фізичними особами-підприємцями, об’єднаннями учасників. Враховуючи викладене, оскільки учасники-нерезиденти, які створюють представництва з місцезнаходженням на території України, можуть отримати та надати реєстраційне посвідчення або лист з Головного сервісного центру МВС України, Замовник не задовольняє вимоги Учасника щодо видалення з умов тендерної документації вимоги, щодо постановки Учасника на облік в Головному сервісному центрі МВС України, діяльність якого пов'язана з торгівлею транспортними засобами та їх складовими частинами, які можуть бути надані іноземними учасниками-нерезидентами. Тобто, при встановлені Замовником у Додатку 1 до ТД вимоги, щодо підтвердження відповідності пропозиції Учасника іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме: надання учасником у складі своєї пропозиції документів «на підтвердження про постановку Учасника на облік в Головний сервісний центр МВС України, діяльність якого пов'язана з торгівлею транспортними засобами та їх складовими частинами (реєстраційне посвідчення або лист з Головного сервісного центру МВС України)» ніяким чином не порушують принципів закупівлі, передбачених ст. 5 Закону, у тому числі таких як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Валюта договору

Номер: 14ecec1513874aef9898cc9cd649cd42
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-11-005941-b.b3
Назва: Валюта договору
Вимога:
Шановний Замовник. Ми як дистрибутор Німецького виробника комунальної техніки для зимового, та літнього утримання доріг. Уважно проаналізувавши умови Тендерної документації, вважаємо, що умови мають дискримінаційний характер по відношенню до нерезидентів України. По тексту Тендерної документації сказано, що (пункт 3 розділу 6) Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом Так, дійсно у «внутрішньоукраїнських» договорах ціну встановлюють у грошовій одиниці України — гривні (ст. 189 ГКУ, ст. 524 ЦКУ). Тобто в національній валюті, що є на території України єдиним законним засобом платежу (ст. 192 ЦКУ, ст. 3 Декрету № 15-93). Стаття 189 (ГКУ). Ціна у господарських зобов'язаннях 1. Ціна в цьому Кодексі є вираженим у грошовій формі еквівалентом одиниці товару (продукції, робіт, послуг, матеріально-технічних ресурсів, майнових та немайнових прав), що підлягає продажу (реалізації), який повинен застосовуватися як тариф, розмір плати, ставки або збору, крім ставок і зборів, що використовуються в системі оподаткування. 2. Ціна є істотною умовою господарського договору. Ціна зазначається в договорі у гривнях. Ціни у зовнішньоекономічних договорах (контрактах) можуть визначатися в іноземній валюті за згодою сторін. 3. Суб’єкти господарювання використовують у своїй діяльності вільні та державні регульовані ціни. Стаття 524(ЦКУ). Валюта зобов'язання 1. Зобов'язання має бути виражене у грошовій одиниці України - гривні. 2. Сторони можуть визначити грошовий еквівалент зобов'язання в іноземній валюті. Стаття 192 (ЦКУ). Гроші (грошові кошти) 1. Законним платіжним засобом, обов'язковим до приймання за номінальною вартістю на всій території України, є грошова одиниця України - гривня. 2. Іноземна валюта може використовуватися в Україні у випадках і в порядку, встановлених законом. Стаття 3 (Декрету № 15-93). Статус валюти України 1. Валюта України є єдиним законним засобом платежу на території України, який приймається без обмежень для оплати будь-яких вимог та зобов'язань, якщо інше не передбачено цим Декретом, іншими актами валютного законодавства України. 2. Порядок ввезення, переказування і пересилання з-за кордону, а також вивезення, переказування і пересилання за кордон резидентами і нерезидентами валюти України визначається Національним банком України. Суми у валюті України, що були вивезені, переказані, переслані на законних підставах за кордон, можуть бути вільно ввезені, переслані, переказані назад в Україну. Проте водночас діючі норми ЦКУ не забороняють у договорі прив’язатися до іноземної валюти. Тобто разом із сумою в гривнях можна визначити грошовий еквівалент зобов’язання у валюті (частина 2, ст. 524 ЦКУ). Стаття 524(ЦКУ). Валюта зобов'язання 2. Сторони можуть визначити грошовий еквівалент зобов'язання в іноземній валюті. Згідно ч.1. ст 533 ЦКУ ззобов’язання все одно має виноватись в гривнях, але при цьому згідно ч.2 ст 533 ЦКУ суму, що підлягає сплаті в гривнях, визначають шляхом перерахунку валютного еквівалента за офіційним курсом НБУ на день платежу (або частини платежу — при оплаті частинами) якщо інше не встановлює закон або договір. Стаття 533. Валюта виконання грошового зобов'язання 1. Грошове зобов'язання має бути виконане у гривнях. 2. Якщо у зобов'язанні визначено грошовий еквівалент в іноземній валюті, сума, що підлягає сплаті у гривнях, визначається за офіційним курсом відповідної валюти на день платежу, якщо інший порядок її визначення не встановлений договором або законом чи іншим нормативно-правовим актом. 3. Використання іноземної валюти, а також платіжних документів в іноземній валюті при здійсненні розрахунків на території України за зобов'язаннями допускається у випадках, порядку та на умовах, встановлених законом. При цьому хочемо зауважити, що частиною 2 статті 533 не зобов’язується прив’язуватись до лише до офіційного курсу НБУ. У договорі сторони можуть указати свій порядок перерахунку валютного еквівалента. Наприклад, установити, що розрахунок здійснюється за курсом банку, в якому обслуговується продавець. Також можуть прив’язуватися до міжбанківського курсу інвалютиь (Див. постанови ВГСУ від 02.08.2017 р. у справі № 916/4529/15 і від 19.01.2017 р. у справі № 904/4782/16). Отже, положення чинного законодавства не містять заборони на вираження у договорі грошових зобов'язань в іноземній валюті, визначення грошового еквівалента зобов'язання в іноземній валюті, а також на здійснення перерахунку грошового зобов'язання у випадку зміни Національним банком України курсу національної валюти України по відношенню до іноземної валюти. Враховуючи вищевикладене, в відкритій закупівлі простежується дискримінація Учасника-нерезидента. Ст. 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в України» визначає, що: дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними; непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. Таким чином Учасник, як нерезидент України, чи іноземний Учасник відносяться до осіб, які відповідно до місця розташування (за межами митної території України), які зазнають обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами щодо рівноправної участі в процедурі публічної закупівлі внаслідок застосування з боку замовника необґрунтованих критеріїв оцінки та правил, що створює менш сприятливі умови та становище порівняно з іншими учасниками публічної закупівлі. Вимагаємо для розширення кола потенційних учасників внести зміни в проект договору (Додаток 5 ТД) в розділ 3 та викласти його в такій редакції: 3.1. Сторони погодили, що ціна Договору з ПДВ (в національній валюті України) еквівалентна _________ доларам США/Євро за курсом Національного Банку України (надалі – НБУ), який станом на ________ (дату проведення аукціону) становив _______ грн. за 1,00 долар США. 31.1. Сторони погодили, що при визначенні курсу долара США до гривні, використовується курс НБУ встановлений на початок розрахункового дня. 3.1.2. Сторони домовилися, що відповідно до п.7 частини четвертої ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо на момент поставки Товару/Товарів відбудеться зміна курсу долара США, визначеного на дату проведення аукціону, до гривні більше ніж на 3%, в разі направлення Стороною відповідного письмового повідомлення, ціна Договору підлягає перерахунку. 3.1.3. Перерахунок ціни Договору здійснюється шляхом її (ціни Договору) уточнення на перераховану ціну одиниці/одиниць непоставленого Товару/Товарів. При цьому перерахунку підлягає лише частина ціни (суми) Договору за мінусом проведеної часткової передплати за Договором. За умови проведення часткової передплати, це враховується у нижченаведеній формулі. Про здійснення перерахунку ціни Договору Сторона-ініціатор направляє іншій Стороні письмове повідомлення. 3.1.4. Перерахунок ціни одиниці Товару здійснюється на момент поставки такої одиниці Товару за нижченаведеною формулою: S= Z х A1 гривень, де S – перерахована ціна Товару, грн.; Z – погоджена сторонами ціна Товару в еквіваленті доларів США, яка = (погоджена в Договорі ціна Товару, грн.) / (курс НБУ 1 долара США до гривні на дату проведення аукціону); A1 – курс НБУ 1 долара США до гривні на момент здійснення поставки Товару. - Моментом поставки Товару є дата вказана в актах прийому-передачі Товару. - При зміні ціни Договору її еквівалент в доларах США, визначений на дату проведення аукціону, - зміні не підлягає.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: На Вашу вимогу, щодо валюти договору повідомляємо. Згідно вимог Закону України «Про валюту і валютні операції» від 21 червня 2018 року № 2473-VIII відносини, що виникають у сфері здійснення валютних операцій, валютного регулювання і валютного нагляду, регулюються Конституцією України, цим Законом, іншими законами України, а також нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону. Статтею 5 даного Закону визначено, що гривня є єдиним законним платіжним засобом в Україні з урахуванням особливостей, встановлених частиною другою цієї статті, і приймається без обмежень на всій території України для проведення розрахунків. Усі розрахунки на території України проводяться виключно у гривні. Знову ж таки наголошуємо, що Замовник може регламентувати умови укладення договору на поставку виключно у національні валюті, яка йому буде перерахована розпорядником бюджетних коштів. Відповідно до статті 524 ЦК України зобов'язання має бути виражене у грошовій одиниці України - гривні. Згідно статті 198 ГКУ України платежі за грошовими зобов'язаннями, що виникають у господарських відносинах, здійснюються у безготівковій формі або готівкою через установи банків, якщо інше не встановлено законом. Грошові зобов'язання учасників господарських відносин повинні бути виражені і підлягають оплаті у гривнях. Грошові зобов'язання можуть бути виражені в іноземній валюті лише у випадках, якщо суб'єкти господарювання мають право проводити розрахунки між собою в іноземній валюті відповідно до законодавства. Виконання зобов'язань, виражених в іноземній валюті, здійснюється відповідно до закону. Тобто закон не встановлює альтернативи вибору суб’єкту господарювання відображати грошове зобов’язання в іноземній валюті. Відповідно до ч.2 ст.10 Закону України «Про ціни і ціноутворення» від 21.06.2012 р. № 5007-VI ціни на товари, які призначені для реалізації на внутрішньому ринку України, установлюються виключно у валюті України, якщо інше не передбачено міжнародними угодами, ратифікованими Україною, та постановами Кабінету Міністрів України. Замовник не наділений таким правом на виконання грошового зобов’язання відображеного у договорі, вираженого в іноземній валюті, тому дотримується вимог норм матеріального права при проведенні публічної закупівлі. Вимога про внесення змін до Договору не підлягає задоволенню, оскільки у Замовника відсутні повноваження на викладення умов Договору всупереч умовам фінансування, а також за відсутності чіткої норми закону, яка би зобов’язувала Замовника вчинити саме так. Відповідно до ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник самостійно та з дотриманням законодавства в цілому, визначає вимоги щодо валюти, у якій повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції. Оплата за договором, укладеним за результатами аукціону, буде здійснюватися за рахунок бюджетних коштів. Оскільки бюджетом міста Олександрія передбачено фінансування на придбання техніки виключно в національній валюті, Замовником було визначено, що «Валютою тендерної пропозиції є національна валюта України – гривня». Таким чином, перерахунок ціни тендерної пропозиції в валюту першої групи (долар США, Євро) не може бути здійснено для вказаної процедури. Учасник має самостійно визначити та запропонувати ціну своєї тендерної пропозиції з урахуванням комерційних ризиків. Крім того, вибір і визначення валюти тендерної пропозиції та договору є правом замовника, а не обов'язком. З огляду на специфіку предмету закупівлі, умовами тендерної документації передбачена можливість участі у процедурі закупівлі Учасників резидентів та нерезидентів всіх форм власності та організаційно-правових форм на рівних умовах, тому будь який Учасник має можливість запропонувати аналогічний товар («еквівалент») та взяти участь у процедурі закупівлі без обмежень. Переможець процедури закупівлі буде визначений за результатами проведеного аукціону. Враховуючи викладене, вимога Учасника щодо перерахунку ціни пропозиції в валюту першої групи (долар США/Євро) не може бути задоволена.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Вимога щодо сплати податків та зборів нерезидентами

Номер: bf315434e0394d0cb312b1d692c20078
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-11-005941-b.b2
Назва: Вимога щодо сплати податків та зборів нерезидентами
Вимога:
Шановний Замовник. Ми як дистрибутор Німецького виробника комунальної техніки для зимового, та літнього утримання доріг. Уважно проаналізувавши умови Тендерної документації, вважаємо, що умови мають дискримінаційний характер по відношенню до нерезидентів України. Згідно п. 6. Розділу 3 Ціна тендерної пропозиції вказується з ПДВ та з урахуванням сплати всіх необхідних податків та зборів. Повідомляжмо, що нерезидент не може бути платником податків та зборів на території України. Вимагаємо звернути увагу на те, що Згідно митного кодексу України стаття 4 Визначення основних термінів і понять. Пункт 33 нерезиденти: підпункт а) юридичні особи, утворені відповідно до законодавства інших держав, які здійснюють свою діяльність за межами України, а також їх відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України, які не здійснюють господарську діяльність відповідно до законодавства України; підпункт б) розташовані на території України дипломатичні представництва, консульські установи, інші офіційні представництва іноземних держав та міжнародних організацій, які мають дипломатичні привілеї та імунітет; підпункт в) фізичні особи: іноземці та особи без громадянства, громадяни України, які мають постійне місце проживання за межами України, у тому числі ті, які тимчасово перебувають на території України; Згідно Податкового кодексу України (далі за текстом - ПКУ) пункт 14.1.122. нерезиденти - це: а) іноземні компанії, організації, утворені відповідно до законодавства інших держав, їх зареєстровані (акредитовані або легалізовані) відповідно до законодавства України філії, представництва та інші відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України; б) дипломатичні представництва, консульські установи та інші офіційні представництва інших держав і міжнародних організацій в Україні; в) фізичні особи, які не є резидентами України. Згідно Податкового кодексу України (ст..180.1, ст..181.2). Та відповідно до ст.. 183 ПКУ нерезидент не може бути зареєстрований на території України як платник ПДВ, не може провадити електронне адміністрування ПДВ, відповідно до ст.201 ПКУ, так як заява про реєстрацію подається до контролюючого органу за місцезнаходженням Згідно роз’яснення Державної фіскальної служби України - Особливості оподаткування податком на додану вартість господарської діяльності нерезидентів (http://blind.sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/pdv/print-62106.html) Підпунктом 14.1.122 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) визначено, що нерезиденти це: а) іноземні компанії, організації, утворені відповідно до законодавства інших держав, їх зареєстровані (акредитовані або легалізовані) відповідно до законодавства України філії, представництва та інші відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України; б) дипломатичні представництва, консульські установи та інші офіційні представництва інших держав і міжнародних організацій в Україні; в) фізичні особи, які не є резидентами України. На території України нерезиденти можуть здійснювати господарську діяльність через свої постійні представництва. Постійне представництво - це постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема, склад або приміщення, що використовується для доставки товарів (пп. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 Кодексу). Представництво, відкрите нерезидентом на території України, має повноваження діяти від імені виключно такого нерезидента, що тягне за собою виникнення у цього нерезидента цивільних прав та обов'язків (укладати договори (контракти) від імені цього нерезидента). Підпунктом 14.1.139 пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що представництво нерезидента, що не має статусу юридичної особи, може бути особою для цілей розділу V Кодексу. Отже, представництво нерезидента, що не має статусу юридичної особи, може бути зареєстровано платником податку на додану вартість, а у разі дотримання умови, передбаченої пунктом 181.1 статті 181 Кодексу, підлягає обов’язковій реєстрації платником. У випадку реєстрації представництва нерезидента платником податку на додану вартість, на нього поширюються норми Кодексу, передбачені для платників податку на додану вартість. У разі якщо нерезидент здійснює господарську діяльність на території України не відкриваючи постійного представництва, податковий облік операцій проведених з таким нерезидентом має ряд особливостей. По-перше, операцією з постачання товарів таких нерезидентів може бути лише ввезення товарів на митну територію України, покупцем таких товарів (резидентом), у якого виникає податкове зобов’язання при поданні митної декларації для митного оформлення таких товарів. При цьому попередня оплата вартості товарів, що імпортуються не змінює сум податку, які відносяться до податкового кредиту платника податку. По-друге, у разі постачання послуг такими нерезидентами, якщо місце постачання послуг розташоване на митній території України, особою, відповідальною за нарахування та сплату податку до бюджету, є отримувач послуг (п. 180.2 статті 180 Кодексу). Необхідно зазначити, що не підпадають під об’єкт оподаткування податком на додану вартість операції з надання послуг нерезидентом за умови, що місце постачання таких послуг відповідно до пунктів 186.2, 186.3 статті 186 Кодексу розташоване за межами митної території України та такі операції підтвердженні відповідними первинними документами (угода, акт виконаних робіт тощо). Згідно роз’яснення Державної фіскальної служби України «Операцією з постачання товарів таких нерезидентів може бути лише ввезення товарів на митну територію України, покупцем таких товарів (резидентом), у якого виникає податкове зобов’язання при поданні митної декларації для митного оформлення таких товарів. При цьому попередня оплата вартості товарів, що імпортуються не змінює сум податку, які відносяться до податкового кредиту платника податку».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: На Вашу вимогу, щодо сплати податків та зборів нерезидентами повідомляємо. В Додатку №2 до тендерної документації – Цінова пропозиція, інформація про ціну пропозиції зазначається Учасником (з ПДВ або без урахування ПДВ) та має примітку*, яка пояснює, що якщо учасник не є платником ПДВ, то він зазначає ціну з позначкою «без ПДВ». До п. 6 розділу 3 Замовником буде внесено зміни, шляхом викладення тендерної документації в новій редакції.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

Вимога щодо валюти

Номер: 2611da9b0e9e4677a11a3ab14892edab
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-11-005941-b.b1
Назва: Вимога щодо валюти
Вимога:
Шановний Замовник. Ми як дистрибутор Німецького виробника комунальної техніки для зимового, та літнього утримання доріг. Уважно проаналізувавши умови Тендерної документації, вважаємо, що умови мають дискримінаційний характер по відношенню до нерезидентів України. Згідно п. 6. Розділу 1 «Валютою тендерної пропозиції є національна валюта України - гривня.». Вимагаємо, надати можливість участі учасників нерезидентів шляхом надання розяснення щодо перерахунку ціни тендерної пропозиції в валюту першої групи (долар США, Євро). Так як іноземні учасники проводять всі розрахунки в іноземній валюті, а коливання курсу гривні по відношенню до валюти передбачити неможливо, то вважаємо, що в ТД має бути чітке пояснення щодо прив'язки до валюти.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: На Вашу вимогу, щодо валюти повідомляємо. Відповідно до ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник самостійно та з дотриманням законодавства в цілому, визначає вимоги щодо валюти, у якій повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції. Оплата за договором, укладеним за результатами аукціону, буде здійснюватися за рахунок бюджетних коштів. Оскільки бюджетом міста Олександрія передбачено фінансування на придбання техніки виключно в національній валюті, Замовником було визначено, що «Валютою тендерної пропозиції є національна валюта України – гривня». Таким чином, перерахунок ціни тендерної пропозиції в валюту першої групи (долар США, Євро) не може бути здійснено для вказаної процедури. Учасник має самостійно визначити та запропонувати ціну своєї тендерної пропозиції з урахуванням комерційних ризиків. Крім того, вибір і визначення валюти тендерної пропозиції та договору є правом замовника, а не обов'язком. З огляду на специфіку предмету закупівлі, умовами тендерної документації передбачена можливість участі у процедурі закупівлі Учасників резидентів та нерезидентів всіх форм власності та організаційно-правових форм на рівних умовах, тому будь який Учасник має можливість запропонувати аналогічний товар («еквівалент») та взяти участь у процедурі закупівлі без обмежень. Переможець процедури закупівлі буде визначений за результатами проведеного аукціону. Враховуючи викладене, вимога Учасника щодо перерахунку ціни пропозиції в валюту першої групи (долар США/Євро) не може бути задоволена.
Статус вимоги: Відхилено