-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
Лот № 1 Комплект парта одномісна зі стільцем для учнів початкових класів НУШ, комплект учнівський одномісний з регулюванням висоти 4-6 ростова група, Лот № 2 Комплект засобів навчання та обладнання (крім комп’ютерного) для учнів початкових класів НУШ
Завершена
5 488 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 12 440.00 UAH
мін. крок: 0.2% або 12 440.00 UAH
Період оскарження:
02.06.2021 16:05 - 29.06.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Оскарження умов тендерної документації
Номер:
41ce214d110c4f44a56bb554283876b4
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-02-002527-a.a5
Назва:
Оскарження умов тендерної документації
Скарга:
детально у вкладеному файлі
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга _UA-2021-06-02-002527-a_Лот 2.docx 25.06.2021 15:17
- Скарга_UA-2021-06-02-002527-a_Лот 2.PDF 25.06.2021 15:17
- рішення від 01.07.2021№14782.pdf 01.07.2021 23:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.06.2021 16:04
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
01.07.2021 23:57
Вимога
Залишено без розгляду
Незаконні та дискримінаційні вимоги Замовника
Номер:
006c8457d0704f1f8a6ed5dd43150ad5
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-02-002527-a.b4
Назва:
Незаконні та дискримінаційні вимоги Замовника
Вимога:
Шановний Замовнику!
У пункті 2 розділу 3 Тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції такої довідки: «На підтвердження наявності грошового покриття надається довідка з банку про залишок коштів на рахунку учасника».
Пунктом 20 Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639, визначено, що принципал має право в заяві про надання гарантії доручити банку-гаранту, зокрема, списати кошти в національній або іноземних валютах з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії.
Таким чином, залишок коштів на рахунку учасника жодним чином не підтверджує наявність грошового покриття для гарантії, оскільки кошти для покриття гарантії списуються банком-гарантом із рахунка принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії.
Окремо звертаємо увагу Замовника, що подана учасником банківська гарантія, яка оформлена відповідно до вимог чинного законодавства, є самостійним і достатнім документом для сплати тендерного забезпечення замовнику банком-гарантом у випадку настання гарантійного випадку. А тому інші довідки, які замовник вимагає надати разом із банківською гарантією, жодним чином не впливають на виконання банком-гарантом зобов’язань за гарантією.
Крім того, Законом України «Про публічні закупівлі» передбачено можливість встановлення замовником такого кваліфікаційного критерію, як фінансова спроможність. Такий критерій в тендерній документації передбачено. Отже, підтверджуючи свою фінансову спроможність, у спосіб визначений замовником в тендерній документації, учасники підтверджую можливість виконання зобов’язань за своєю тендерною пропозицією та договором про закупівлю.
При цьому, учасник не бажає надавати для публічного відкритого доступу інформацію про кошти, які містяться на його рахунку. Така інформація абсолютно не впливає на зміст тендерної пропозиції учасника.
З урахуванням викладеного, ВИМАГАЄМО виключити із тендерної документації незаконну вимогу про надання довідки з банку про залишок коштів на рахунку учасника.
У разі, якщо замовник залишить дану вимогу без задоволення, учасник буде вимушений звернутись до АМКУ за захистом своїх прав. При цьому, замовник жодним чином не зможе довести органу оскарження необхідність залишення в тендерній документації такої вимоги, та дії замовника в цій частині будуть визнані протиправними.
Статтею 164-14 КУпАП встановлено адміністративну відповідальність за порушення законодавства про закупівлі, зокрема, коли тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону. Відповідне звернення буде направлено учасником до Державної аудиторської служби України для притягнення посадових осіб замовника до відповідальності.
Крім того, учасником будуть вжиті заходи щодо стягнення із замовника в судовому порядку витрат на сплату збору за подання скарги до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.06.2021 18:14
Вирішення:
Відповідно до п. 10 ч. 1 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» (Закон) визначено поняття забезпечення тендерної пропозицїї - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія.
Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628 затверджені Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції. Терміни, зазначені в цих Вимогах і формі забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції (далі - форма), затвердженій цим наказом, вживаються у значеннях, визначених Цивільним кодексом України, Законом України «Про публічні закупівлі», постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (Постанова 639). Постановою 639 передбачено в тому числі забезпечена гарантія – покриття.
Відповідно до пункту 20 розділу 2 Постанови 639 Принципал має право в заяві про надання гарантії доручити банку-гаранту списати кошти в національній або іноземних валютах з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії.
Враховуючи те, що чинним законодавством передбачено банківську гарантію із покриттям, а саме в Постанові 639, на яку є посилання в Наказі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції», Замовником встановленні абсолютно законні вимоги щодо надання документального підтвердження покриття банківської гарантії учасниками. Замовник вважає таку вимогу абсолютно законною та рівною для всіх учасників. На підтвердження наявності грошового покриття надається довідка з банку про залишок коштів на рахунку учасника. Підкреслюємо, що наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, вимагається відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 16 Закону. Довідка з банку є абсолютно рівною вимогою для всіх потенційних учасників та такою що не обмежує їх коло.
Відповідно до ч. 2 статті 28 Закону не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Учасники керуються чинним законодавством при складанні своєї тендерної пропозиції. Зверніть увагу, будь ласка, на вищеперераховані норми Закону, та надайте інформацію в пропозиції керуючись Законом. Дякуємо за порозуміння.
Стосовно того, що Вами зазначено про адміністративну відповідальність. Статтею 254 КУПАП передбачено, що про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності. Статтею 255 КУПАП передбачено які органи мають паво складати протоколи за ст. 164-14 КУПАП. Тендерна документація не містить порушень законодавства та складена у відповідності до вимог статті 22 Закону та чинного законодавства, а отже відсутні підстави для складання протоколу за ст. 164-14 КУПАП.
Дякуємо за запитання та сподіваємось на порозуміння та участь у торгах для більш конкурентного середовища!
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
03.07.2021 16:10
Вимога
Залишено без розгляду
Вимоги до забезпечення пропозиції суперечать вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки,
Номер:
454f76c0f8d44b6fb283b3430337be2c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-02-002527-a.b3
Назва:
Вимоги до забезпечення пропозиції суперечать вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки,
Вимога:
Шановний Замовнику!
В тендерній документації встановлено вимогу: «Гарантія надається учасником Замовнику у вигляді електронного документу, оформленого та підписаного у відповідності до вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», чинних Уніфікованих правил для гарантій за вимогою, розроблених Міжнародною торговою палатою, таким чином, що має силу оригіналу, або за допомогою системи S.W.I.F.T. з використанням міжнародних стандартів».
Проте, пунктом 7 Вимог до забезпечення тендерної пропозиції, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки,
торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 року № 2628, визначено, що гарантія, яка надається в електронній формі, підписується шляхом накладання кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису(ів) уповноваженої(их) особи(іб) гаранта та його печатки відповідно. Аналогічні положення передбачені формою тендерного забезпечення, затвердженою вказаним вище наказом.
Наведені Вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями.
Таким чином, вимога щодо оформлення та підписання гарантії відповідно до вимог «чинних Уніфікованих правил для гарантій за вимогою, розроблених Міжнародною торговою палатою, таким чином, що має силу оригіналу, або за допомогою системи S.W.I.F.T. з використанням міжнародних стандартів» є такою, що суперечить вимогам Наказу Міністерства розвитку економіки,
торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 року №2628.
З урахуванням викладеного, вимагаємо виключити дану вимогу щодо оформлення та підписання гарантії для учасників-резидентів відповідно до вимог чинних Уніфікованих правил для гарантій за вимогою, розроблених Міжнародною торговою палатою, таким чином, що має силу оригіналу, або за допомогою системи S.W.I.F.T. з використанням міжнародних стандартів.
Додатково звертаємо увагу тендерного комітету замовника, що ст. 164-14 КУпАП встановлено адміністративну відповідальність за порушення законодавства про закупівлі, зокрема, коли тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.06.2021 18:13
Вирішення:
Відповідно до п. 2 розділу 3 Тендерної документації (далі по тексту ТД) Замовником вимагається надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції. Вид забезпечення тендерної пропозиції: гарантія банківської установи (далі- гарантія). У тексті наданої банківської гарантії в обов’язковому порядку повинні міститися умови, передбачені Вимогами до забезпечення тендерної пропозиції, затверджені наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628.
Гарантія надається учасником Замовнику у вигляді електронного документу, оформленого та підписаного у відповідності до вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», чинних Уніфікованих правил для гарантій за вимогою, розроблених Міжнародною торговою палатою, таким чином, що має силу оригіналу, або за допомогою системи S.W.I.F.T. з використанням міжнародних стандартів. У випадку, якщо текст гарантії чи її реквізити викладені іншою, крім української, мовою, Учасник додатково завантажує роздрукований текст гарантії з реквізитами (відповідне S.W.I.F.T. повідомлення) разом із нотаріально завіреним перекладом на українську мову.
Відкриті торги оприлюднено з обов’язковою публікацією оголошення англійською мовою. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурі закупівлі на рівних умовах. Зверніть будь ласка увагу на те, що роблячи синтаксичний розбір речення, стає зрозуміло, що Гарантія оформлюється та підписується у відповідності до вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг»; далі по тексту зазначена ще одна можливість учасників - у відповідності чинних Уніфікованих правил для гарантій за вимогою, розроблених Міжнародною торговою палатою, таким чином, що має силу оригіналу; далі по тексту ще можливість - за допомогою системи S.W.I.F.T. з використанням міжнародних стандартів. Будь ласка, оберіть любий зазначений у ТД можливий для Вас спосіб оформлення та підписання Гарантії. Замовник жодним чином не обмежує учасника у оформленні та підписанні Гарантії, що жодним чином не вплине на відповідність пропозиції учасника вимогам ТД та законодавству.
Дякуємо за запитання та сподіваємось на порозуміння та участь у торгах для більш конкурентного середовища!
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
03.07.2021 16:10
Вимога
Залишено без розгляду
Встановлення Замовником дискримінаційних вимог
Номер:
6388e31da483489e96e8c9730ecabec0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-02-002527-a.c2
Назва:
Встановлення Замовником дискримінаційних вимог
Вимога:
Встановлені Замовником вимоги тендерної документації порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі», принципи проведення торгів за державні кошти, штучно обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, не відповідають ст.-ст.: 5, ч. 4 ст. 22, ч. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
1. Відповідно до додатку № 4 «Технічні вимоги до лоту № 2 Комплект засобів навчання та обладнання (крім комп’ютерного) для учнів початкових класів НУШ» до тендерної документації, за найменуванням,- «комплект (набір) наочно-дидактичних матеріалів з англійської мови на магнітах» та «комплект (набір) наочно-дидактичних матеріалів з української мови на магнітах» Замовник вимагає надання учасником – копії листа МОН України «Рекомендовано», що викладено у наступній редакції:
І. Набір демонстраційний "Англійській алфавіт" для вчителя:
1)набір карток "ABC Alphabet": зображення букв англійського алфавіту друкованих, великих та малих, ілюстрації з доповненою реальністю та звуком -26 од., 200х290 мм, заокруглені кути, з магнітною стрічкою.
З можливістю використання за допомогою IT технологій (доповнена реальність + звук) для демонстрації дидактичних матеріалів в освітньому процесі за допомогою електронних цифрових технічних засобів, про що надати копію листа МОН України «Рекомендовано».
ІІ. Набір дидактичний "Український алфавіт" для вчителя
1) Набір карток "Жива абетка" зображення букв українського алфавіту друкованих великих та малих, ілюстрація з доповненою реальністю та звуком, кількість 33 од., розмір 200 на 290 мм, заокруглені кути з магнітною стрічкою.
З можливістю використання за допомогою IT технологій (доповнена реальність+ звук) для демонстрації дидактичних матеріалів в освітньому процесі за допомогою електронних цифрових технічних засобів, про що надати копію листа МОН України «Рекомендовано».
Однак, відповідно до п 2. Типового переліку (надалі – Типовий перелік), затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» від 29.04.2020 № 574, терміни вживаються у таких значеннях: Засоби навчання - матеріальні та інформаційні об’єкти, що використовуються для організації, забезпечення та реалізації освітнього процесу (дидактичні матеріали, електронні освітні ресурси тощо).
Відповідно до ч 4. Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, засоби навчання та обладнання (крім деяких витратних матеріалів), що поставляються та використовуються в освітньому процесі в навчальних кабінетах і STEM-лабораторіях, повинні мати:
- гігієнічний сертифікат або висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи,
- технічний паспорт на виріб,
- декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів;
- бути укомплектованими інструкціями про використання та зберігання викладеними українською мовою, обов’язковими методичними матеріалами для різних видів робіт відповідно до освітніх та навчальних програм.
Отже, такі документи мають бути подані на момент постачання продукції.
Типовий перелік не містить вимоги обов’язкової наявності грифа МОН або свідоцтва МОН. Умова щодо наявності грифу Міністерства освіти або Свідоцтва про визнання відповідності педагогічним вимогам на товар, який є предметом закупівлі, не є обов’язковою.
Також зазначаємо що відповідно до вимог частини 11 статті 26 Закону, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/ пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Таким чином зазначена вимога не відповідає Закону України «Про публічні закупівлі».
З огляду на вказане, вимагаємо Замовника усунути з тендерної документації вказану дискримінаційну вимогу щодо надання копії листа МОН України з грифом «Рекомендовано».
2. Лот № 2 містить вимоги до:
1) набіру карток "ABC Alphabet": зображення букв англійського алфавіту друкованих, великих та малих, ілюстрації з доповненою реальністю та звуком -26 од., 200х290 мм, заокруглені кути, з магнітною стрічкою.
2) набіру карток "Жива абетка" зображення букв українського алфавіту друкованих великих та малих, ілюстрація з доповненою реальністю та звуком, кількість 33 од., розмір 200 х 290 мм, заокруглені кути з магнітною стрічкою.
3) набір карток “Англійський алфавіт”I: зображення букв англійського алфавіту друкованих з кольоровими позначенням голосних та приголосних, великих – 26 од., малих – 78 од., зображення розділових знаків – 8 од., 60мм х 80 мм, заокруглені кути, на магнітній основі;
4) набір карток “Англійський алфавіт” II: зразки каліграфічного написання букв англійського алфавіту, велики та малих – 26 од., 210 мм х 150мм, заокруглені кути, з магнітною стрічкою.
5) ) набір карток “Український алфавіт”:зображення букв українського алфавіту друкованих з кольоровим позначенням голосних та приголосних, великих-32 од., малих-99 од., зображення знаків письма – 8 од., 60мм х 80 мм, заокруглені кути, на магнітній основі;
6) набір карток із зображенням зразків каліграфічного письма букв українського алфавіту ( великих та малих) – 33 од., 150 мм х 210 мм, заокруглені кути, з магнітною стрічкою;
7) набір карток із зображенням зразків з’єднань букв (нижнього, середнього та верхнього), 3 од., 200мм. х 290мм, з магнітною стрічкою;
8) набір карток із зображенням графічного позначення мовних одиниць (звуки) – 20 од., розмір 35 мм. х 50 мм, на магнітній основі.
Даній вимозі, відповідають комплекти (набори) наочно-дидактичних матеріалів з англійської та української мови на магнітах тільки одного виробника ФАСТБІНД Україна. Це робить результати торгів запланованими і передбачуваними. Дана вимога суттєво обмежує конкуренцію і є дискримінаційною по відношенню до всіх інших учасників закупівлі, які можуть запропонувати свої комплекти (набори) наочно-дидактичних матеріалів з англійської та української мови на магнітах (це зробить коло учасників закупівлі більшим та конкурентним). Однак за наявності даної вимоги всі інші учасники не мають змоги прийняти участь у закупівлі по лоту №2.
З огляду на вказане, вимагаємо Замовника усунути з тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги щодо конкретного розміру наборів карток.
З метою усунення, вище зазначених дискримінаційних умов, встановлених у тендерній документації та додатках до неї, вимагаємо привести тендерну документацію та додатки до неї у відповідність до законодавства шляхом унесення змін у встановлені терміни.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.06.2021 13:51
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Замовник при проведенні процедури закупівлі керується чинним законодавством у сфері публічних закупівель та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України. Закон «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами (далі-Закон) не регламентує, які саме документи, щодо безпеки та якості обладнання, та їх зміст повинен або може вимагати Замовник у тендерній документації.
Відповідно до частини третьої ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація, може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Окрім того, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, як зазначено в листі Мінекономрозвитку від 07.02.2017р. № 3302-06/3812-06.
Щодо вимоги “надання учасником – копії листа МОН України «Рекомендовано»”, повідомляємо, що на офіційному сайті МОН України https://gryf.imzo.gov.ua/ можна побачити велику кількість виданих Грифів на навчальні матеріали.
Тлумачення поняття дискримінація наведено у Господарському кодексі України. Європейський суд з прав людини також дає визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання», тобто, якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети».
В даному випадку Замовник переслідує законну мету придбання обладнання, яке буде безпечним у використанні учнями та вчителями, кращим в своїй ціновій категорії та несе відповідальність за безпечність, якість на відповідність вимогам державному стандарту, стратегії цифрової інформації шкільної освіти на обладнання та засоби навчання.
Що стосується “вимоги щодо конкретного розміру наборів карток”, звертаємо увагу що у Додатку 4 зазначено, що будь-які посилання в найменуванні та/або технічних характеристиках, на конкретну торговельну марку або тип тощо передбачає надання еквіваленту (технічні характеристики еквіваленту не повинні бути гіршими).
Так, учасники завжди мають можливість скористатись вказаними умовами ТД.
Отже, Замовник дотримується принципів здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону, та неухильно дотримується вимог чинного законодавства.
Сподіваємось на порозуміння та участь у торгах для більш конкурентного середовища!
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
03.07.2021 16:10
Вимога
Залишено без розгляду
вимога по лоту №1
Номер:
bb19cb95765343d994acea01649af464
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-02-002527-a.b1
Назва:
вимога по лоту №1
Вимога:
Доброго дня!
1. У додатку 3 до тендерної документації зазначено, що з метою підтвердження надійності, якості та відповідності товару Технічним вимогам цієї документації Учасник повинен:
1.2. Переможець до укладання договору про закупівлю надає зразки запропонованого товару, що є предметом закупівлі, Замовнику (зразки товару підлягають поверненню). У разі ненадання зразків товару, або невідповідності наданих зразків технічним вимогам Тендерної документації, Замовник відхиляє тендерну пропозицію такого Учасника на підставі п. 3 ч. 1 ст. 31 Закону у зв’язку із тим, що переможець відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю, з чим погоджується учасник у складі пропозиції у вигляді довідки, та визначає Переможця серед тих Учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Повторення вимоги:
2.6. Переможець до укладання договору про закупівлю надає зразки запропонованого товару, що є предметом закупівлі, Замовнику (зразки товару підлягають поверненню). У разі ненадання зразків товару, або невідповідності наданих зразків технічним вимогам Тендерної документації, Замовник відхиляє тендерну пропозицію такого Учасника на підставі п. 3 ч. 1 ст. 31 Закону у зв’язку із тим, що переможець відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю, з чим погоджується учасник у складі пропозиції у вигляді довідки, та визначає Переможця серед тих Учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Відповідно до ч. 1 ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція
подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система повинна забезпечити можливість подання пропозиції всім особам на рівних умовах.
Відповідно до ч.3 ст. 25 Закону тендерні пропозиції, отримані електронною системою
закупівель після закінчення строку їх подання, не приймаються та автоматично повертаються учасникам, які їх подали.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника може бути подана виключно в
електронному вигляду та виключно до кінцевого строку прийняття пропозицій.
Звертаємо Вашу увагу, що дана вимога є дискримінаційною. Згідно з рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету
України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №8941-р/пк-пз від 19.12.2017 року ; № 7710-р/пк-пз від 31.07.2018 та № 6711-р/пк-пз від 06.07.2018, № 7467 -р/пк-пз від 17.04.2020 року та №22428-р/пк-пз від 03.12.2020 року зразки продукції не є складовою тендерної пропозиції, а тому їх відсутність чи невідповідність умовам Документації не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
2. У тендерній документації Ви вимогаєти надати Сертифікат та Протокол на матеріали, які не використовуються в при виробництві меблів , технічний опис яких наведен у додатку 3, а саме:
1.10. Скановану копію чи оригінал діючого Сертифікату STANDARD 100 від OEKO-TEX® виданого на ім’я виробника шкірзамінника (тканини).
1.11. Скановану копію чи оригінал діючого протоколу/звіту випробувань еластичного пінополіуретану підвищеної напруги стиснення, що підтверджує напругу на стиснення (CV40) від 15 +-0,5 КПа та щільність не менше 28 кг/м3, видані уповноваженим органом, який має відповідну на те акредитацію. Назва виробника об’єкта випробувань та назва самого об’єкта випробування зазначені в протоколі/звіті випробувань (виданого уповноваженим органом з відповідною на те акредитацією) повинна співпадати з назвою виробника об’єкта експертизи та назва самого об’єкта експертизи зазначеного у висновку ДСЕЕ).
2.3. Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції протокол випробування на пластикову сегментовану кромку (крайку), товщиною 5 мм. на захист покриттів.
На підставі вищевикладеного, просимо Замовника внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до чинного законодавства, а саме виключити вимогу надання учасником зразків товару.
Пов'язані документи:
Учасник
- 00 Образец НЕ обязателен стр 6-7( Решение АМКУ №1).pdf 03.06.2021 08:45
- 00 Образец НЕ обязателен стр 4-6( Решение АМКУ №2)рішення від 03.12.2020 № 22428.pdf 03.06.2021 08:45
Дата подачі:
03.06.2021 08:45
Вирішення:
Шановний Учаснику!
1. Стосовно надання зразків запропонованого товару повідомляємо наступне:
Статтею 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» (Закон) визначено поняття тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (ТД). Учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у ТД, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
П. 1 ст 26 Закону - тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в ТД, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у ТД.
Кінцевий строк подання документів тендерної пропозиції – 03.07.2021.
У п. 1 2 та 2.6 Додатку 3 зазначено, що Переможець до укладання договору про закупівлю надає зразки запропонованого товару, що є предметом закупівлі, Замовнику (зразки товару підлягають поверненню). У разі ненадання зразків товару, або невідповідності наданих зразків технічним вимогам Тендерної документації, Замовник відхиляє тендерну пропозицію такого Учасника на підставі п. 3 ч. 1 ст. 31 Закону у зв’язку із тим, що переможець відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю, з чим погоджується учасник у складі пропозиції у вигляді довідки, та визначає Переможця серед тих Учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Закон розмежує поняття учасник та переможець!
Виходячи із вказаних вимог Закону, документи, які надає переможець – не є документами тендерної пропозиції, а отже вимоги щодо завантаження таких документів в електронну систему не застосовуються.
Вимоги до переможця згідно із Законом, а саме документальне підтвердження відсутності підстав ст. 17 Закону передбачено Додатком 7.
При цьому для Замовника прописано в Законі таку підставу для відхилення тендерної пропозиції – переможець відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 Закону тощо. Тобто Закон передбачає надання документів переможцем, при цьому обов’язковість завантаження в електронну систему обов’язкове лише для документів, які надає учасник у складі тендерної пропозиції!!!
Спосіб надання таких документів переможцем та документальне підтвердження зазначених підстав Замовник визначає самостійно.
Аналогічна позиція міститься в рішенні Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.04.2021 справа № 640/23948/19, в якому суд постановив - Апеляційну скаргу Антимонопольного комітету України залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 грудня 2020 року - без змін. Як раз ця справа стосується розгляду того рішення АМКУ, яке ви зазначили у своєму зверненні. Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду 19.05.2021 перевіривши касаційну скаргу Антимонопольного комітету України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 грудня 2020 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 05 квітня 2021 року у справі №640/23948/19 за позовом Державного підприємства «Міжнародний аеропорт «БОРИСПІЛЬ» до Антимонопольного комітету України, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОТИК» про визнання протиправним та скасування рішення відповідача від 11 листопада 2019 року №16394-р/пк-пз ухвалив Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Антимонопольного комітету України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 грудня 2020 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 05 квітня 2021 року у справі №640/23948/19. Так судом визнано протиправним та скасовано рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 11 листопада 2019 року №16394-р/пк-пз. Оголошення по який визнано рішення АМКУ протиправним UA-2019-09-26-001605-b. Ситуація абсолютно аналогічна.
Надані вами рішення АМКУ стосуються відхилення пропозиції учасника на стадії розгляду тендерної пропозиції. Замовник абсолютно погоджується з рішенням АМКУ до неухильно дотримується Закону та практики АМКУ, що до аукціону не потрібно підтверджувати у пропозиції відповідність тендерної пропозиції наданням зразків товару!
Жодним чином ТД не вимагається у складі тендерної пропозиції підтверджувати надання зразків. Лише переможець до укладання договору про закупівлю надає зразки запропонованого товару! Лише для того, щоб Замовник переконався фактично у змозі переможцем виконати договори, які має бути укладено. Зразки товару підлягають поверненню!
Вимога, щодо надання зразків товару для підтвердження заявлених характеристик учасників, зумовлена тим, що задля уникнення труднощів після укладення договору та під час поставки, таких як товар не відповідає заявленим характеристикам учасника під час подання пропозиції, в такому випадку Замовник не приймає товар і як наслідок маємо затримки в поставках чи навіть розірвання укладеного договору. В такому випадку Замовник вимушений обирати між прийняттям товару, що не відповідає технічним вимогам замовника чи лишитись без товару і розпочинати Закупівлю повторно.
Так зразки продукції не є складовою тендерної пропозиції, наявні безліч недобросовісних постачальників, які погоджуються з усіма вимогами в технічній документації, окрім того зазвичай просто копіюються характеристики і стверджують, що товар повністю відповідає вимогам Замовника. Якщо ж товар відрізняється, то Замовник про це дізнається при отриманні товару після заключення договору.
А отже Зразки це гарантія для Замовника отримати саме ту продукцію, характеристики якої відповідають вимогам замовника
2. Стосовно надання сертифікатів та протоколів на матеріали, які використовуються при виробництві меблів повідомляємо:
Законом України «Про публічні закупівлі» передбачено, що у тендерній документації може зазначатися інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі вимогам, що встановив замовник. А отже вимоги надання сертифікату, протоколу випробувань (лабораторні дослідження) не є дискримінацією.
Замовник вимагає надати в складі тендерної пропозиції сертифікати і протоколи для підтвердження відповідності вимогам предмету закупівлі. «Комплект парта одномісна зі стільцем», а саме стілець, його сидіння має оснащуватись м`якою накладкою-подушкою (Поверхня накладки-подушки для сидіння має бути виготовлена з високоякісної водовідштовхуючої меблевої тканини. Наповнення має бути з еластичного пінополіуретану підвищеної напруги стиснення. Нижня поверхня накладки-подушки має бути виготовлена з шкірзамінника). Отже м`яка накладка-подушка є складовою предмета закупівлі, а отже Сертифікат STANDARD 100 від OEKO-TEX® на шкірзамінник (тканину),протокол/звіт випробувань еластичного пінополіуретану підвищеної напруги стиснення підтверджують відповідність предмета закупівлі
Теж саме стосується і протоколу випробування на пластикову сегментовану кромку (крайку), товщиною 5 мм, оскільки вона є елементом предмету закупівлі.
У Додатку 3 зазначено, що Замовник не вчиняє та зобов’язується не вчиняти будь-яких дій, що обмежують конкуренцію, не здійснює дискримінацію учасників та не обмежує їх у поданні в пропозиції еквівалентних товарів, якщо такі товари є аналогічні по своїм технічним та якісним характеристикам і можуть бути використані Замовником у своїй діяльності. Товар гірший по якісних показниках не є еквівалентом.
У Додатку 4 зазначено, що будь-які посилання в найменуванні та/або технічних характеристиках, на конкретну торговельну марку або тип тощо передбачає надання еквіваленту (технічні характеристики еквіваленту не повинні бути гіршими).
Так, учасники завжди мають можливість скористатись вказаними умовами ТД.
Отже, Замовник дотримується принципів здіймнення публічних закупівель, передбачених статтеє 5 Закону, та неухильно дотримується вимог чинного законодавства.
Дякуємо за запитання та сподіваємось на порозуміння та участь у торгах для більш конкурентного середовища!
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
03.07.2021 16:10
Скарга
Відхилено
Щодо неправомірних дій Замовника
Номер:
85bf60624ed44e7ba49252405efad8df
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-02-002527-a.a6
Назва:
Щодо неправомірних дій Замовника
Скарга:
Скарга та додатки у вкладенні
Пов'язані документи:
Учасник
- 1.Тендерна документація парти та дидактика.doc 15.07.2021 14:29
- 10.Довідка про відсутність боргу.pdf 15.07.2021 14:29
- 11.Довідка банк про не ліківдацію.pdf 15.07.2021 14:29
- 12.Довідка банк про наявність коштів для покриття.pdf 15.07.2021 14:29
- 13.Гриф МОН на інноваційне обладнання.pdf 15.07.2021 14:29
- 14.Гриф МОН на інноваційне обладнання.pdf 15.07.2021 14:29
- 15.Гриф МОН на інноваційне обладнання.pdf 15.07.2021 14:30
- 16.Лист виробника (авторизація) на обладнання з технологіями.pdf 15.07.2021 14:30
- 17.Гриф МОН.pdf 15.07.2021 14:30
- 18.Довідка_з_банку_про_відсутність_заборгованості.PDF 15.07.2021 14:30
- 19.Аналогічний_договір_відгук_Шевченківська_РДА.pdf 15.07.2021 14:30
- 2.Протокол розгляду UA-2021-06-02-002527-a-qualifications.pdf 15.07.2021 14:30
- 20.ДСЕЕ на засоби навчання і обладнання.pdf 15.07.2021 14:30
- 21.ДСЕЕ на обладнання з технологіями.pdf 15.07.2021 14:30
- 22.ДСЕЕ на обладнання з технологіями.pdf 15.07.2021 14:30
- 3.Фiнансова звiтнiсть за 2020.pdf 15.07.2021 14:30
- 4.Статут товариства.pdf 15.07.2021 14:30
- 5.Рiшення загальних зборiв.pdf 15.07.2021 14:30
- 6.Паспорт директора.pdf 15.07.2021 14:30
- 7.Аналогічний договір.pdf 15.07.2021 14:30
- 8.Аналогічний договір.pdf 15.07.2021 14:30
- 9.Документи пропозиції.pdf 15.07.2021 14:30
- Скарга_UA_2021_06_02_002527_a.PDF 15.07.2021 14:30
- Скарга_UA_2021_06_02_002527_a.rtf 15.07.2021 14:30
- Пояснення (заперечення)_UA_2021_06_02_002527_a.pdf 26.07.2021 16:35
- Пояснення (заперечення)_UA-2021-06-02-002527-a.rtf 26.07.2021 16:35
- рішення від 19.07.2021 № 16354.pdf 20.07.2021 10:36
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.07.2021 № 17114.pdf 28.07.2021 15:19
- рішення від 27.07.2021 № 17114.pdf 30.07.2021 10:44
- Пояснення на скаргу 22.07.2021 20:21
- Пояснення на скаргу 22.07.2021 20:21
- Додаток 1 22.07.2021 20:22
- Додаток 2 22.07.2021 20:22
- Додаток 3 22.07.2021 20:22
- Додаток 4 22.07.2021 20:22
- Додаток 5 ДСЕЕ_на_засоби_навчання_і_обладнання 22.07.2021 20:22
- Додаткові пояснення на скаргу 23.07.2021 13:24
- Додаткові пояснення на скаргу 23.07.2021 13:25
- Додаток 1 Рішення Антимонопольного комітету від 13.03.2020 року 23.07.2021 13:25
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.07.2021 17:38
Дата розгляду скарги:
27.07.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.07.2021 10:36
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
30.07.2021 10:45
Задовільнена:
Так