-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Створення інформаційно-просвітницького центру, шляхом реконструкції існуючої будівлі будинку культури у смт Олександрівка Донецької області» (код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні роботи)
Завершена
34 344 166.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 343 441.66 UAH
мін. крок: 1% або 343 441.66 UAH
Період оскарження:
28.05.2021 15:24 - 09.06.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінація учасника
Номер:
19beba6e91e84a749fb29348d180ab89
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-28-009426-b.c1
Назва:
Дискримінація учасника
Вимога:
Згідно закупівлі UA-2021-05-28-009426-b «Створення інформаційно-просвітницького центру, шляхом реконструкції існуючої будівлі будинку культури у смт Олександрівка Донецької області» (код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні роботи) Замовником у тендерній документації надані вимоги до Учасників закупівлі, які порушують прямі норми законодавства, а саме ст.5 Закону «Про публічні закупівлі»:
1. Відповідно до п.7 тендерної документації Замовник вимагає надання Учасником обов'язково 3 сертифікати «ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги ». Така сертифікація не обов'язкова в Україні, тому Учасник не зобов'язаний надавати такі сертифікати.
2. Відповідно до п.2 додатка 1 Учасник зобов'язаний надати не мешее 5 штатних працівників ІТП. Це дискримінаційні умови, тому що на невеликих підприємствах можуть займати кілька посад кілька людей, не обов'язково 5. Це дискримінаційна умова.
3. Згідно п.2 додатка 1 у Учасника: «Обов'язкова наявність сертифікованого інженера-консультанта (будівництво) категорії «провідний », що успішно пройшов сертифікацію за професією та має сертифікат понад 2 роки.» Це інженер технічного нагляду, наявність якого на підприємстві не обов'язково. Усі Замовники завжди надають незалежного інженера з тех. нагляду. Данна умова говорить про те, що Замовник та Учасник вже пов'язані особи, або мають якийсь інтерес, якщо Замовник хоче інженера з тех.нагляду від Учасника.
4. Згідно з п.4 додатка 1 «Учасник має підтвердити фінансову спроможність - дохід за Останній звітній период (согласно форми №2, код рядка 2000) * має буті НЕ менше 100% від очікуваної вартості Пропозиції». Це пряма дискримінаційна умова.
Зважаючи на вище вказане, ми дійшли висновку про необґрунтоване встановлення замовником специфічних параметрів предмета закупівлі.
Вважаємо невідповідним нормам законодавства, та такими, що порушують права та законні інтереси учасника, дії та рішення Замовника стосовно внесення таких вимог, всупереч вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», що призвело до порушення норм Законодавства, а саме вимог ст.5 Закону «Про публічні закупівлі»
«:1.Закупівлі здійснюются за такими принципами:
- Добросовістна конкуренція серед учасників;
- Максимальна екоомія та ефективність;
- Відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- Недискримінація Учасника;
- Об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій
- Запобігання корупційним діям та зловживання.»
Просимо внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол.pdf 07.06.2021 16:41
Дата подачі:
02.06.2021 16:39
Вирішення:
1. Відповідно до п.7 тендерної документації Замовник вимагає надання Учасником обов'язково 3 сертифікати «ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги». Така сертифікація не обов'язкова в Україні, тому Учасник не зобов'язаний надавати такі сертифікати.
Звертаємо Вашу увагу, що Замовник під час формування ТД та її умов, керувався ЗУ «Про публічні закупівлі» та нормами діючого законодавства України, враховуючи при цьому всі принципи проведення публічних закупівель, в тому числі принципом добросовісної конкуренції серед учасників та їх недискримінації. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно чинного законодавства України ДСТУ ISO9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» передбачається застосування в Україні даного стандарту. Таким чином, вимоги ТД щодо надання учасниками зазначених вище сертифікатів є обґрунтованою та такою, що не суперечить положенням ст.ст.3, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Звертаємо увагу, що оскільки отримати зазначені сертифікати може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до цих стандартів, тобто при дотриманні зазначених стандартів, Замовник не може вважати зазначену вище вимогу дискримінаційною.
2. Відповідно до п.2 додатка 1 Учасник зобов'язаний надати не менше 5 штатних працівників ІТП. Це дискримінаційні умови, тому що на невеликих підприємствах можуть займати кілька посад кілька людей, не обов'язково 5. Це дискримінаційна умова.
Відповідно до ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники самостійно встановлюють кваліфікаційні критерії до учасників та спосіб їх підтвердження. Враховуючи великий об’єм та наведені у тендерній документації строки виконання робіт, задля забезпечення максимально можливої якості робіт під час виконання договору по даній закупівлі, Замовник вважає за необхідне залучити до виконання робіт Підрядника, що має інженерно-технічних працівників, які необхідні для виконання робіт. Задля усунення будь-якої дискримінації, та не створення штучних обмежень для участі в тендері, на етапі підготовки тендерної документації, Замовником було передбачено можливість залучення при виконані робіт як власних працівників так і працівників субпідрядних організацій. Таким чином, тендерна документація не містить жодних дискримінаційних вимог.
3. Згідно п.2 додатка 1 у Учасника: «Обов'язкова наявність сертифікованого інженера-консультанта (будівництво) категорії «провідний », що успішно пройшов сертифікацію за професією та має сертифікат понад 2 роки.» Це інженер технічного нагляду, наявність якого на підприємстві не обов'язково. Усі Замовники завжди надають незалежного інженера з тех. нагляду. Данна умова говорить про те, що Замовник та Учасник вже пов'язані особи, або мають якийсь інтерес, якщо Замовник хоче інженера з тех.нагляду від Учасника.
Відповідно до ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники самостійно встановлюють кваліфікаційні критерії до учасників та спосіб їх підтвердження.
Необхідність наявності у складі Учасника певних фахівців визначається замовником самостійно виходячи з власних потреб, пов’язаних з умовами реалізації проекту будівництва.
Згідно з положеннями Закону України від 17.10.2019 № 199-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» інженер-консультант - фахівець із кваліфікаційним рівнем, підтвердженим органом із сертифікації персоналу, акредитованим у відповідній сфері згідно із законом, та/або суб’єкт господарювання, що має у своєму складі таких фахівців, який здійснює управління проектом, забезпечує організаційне і консультаційне супроводження комплексу робіт, пов’язаних із створенням об’єкта архітектури, приймає від імені замовника відповідні рішення та виконує інші функції, визначені договором.
На відміну від інженерів технічного нагляду сертифікація інженерів-консультантів здійснюється на добровільних засадах в порядку, встановленому положеннями Закону України від 17.05.2001 р. № 2407-III «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», органами з оцінки відповідності акредитованими на відповідність вимогам ISO/IEC 17024, ДСТУ EN ISO/IEC 17024 в Національному агентстві з акредитації України.
Кваліфікаційні вимоги до інженерів-консультантів, перелік їх завдань і обов’язків, встановлені зміною № 11 до розділу 1 «Керівники, професіонали, фахівці» Випуску 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи» Довідника кваліфікаційних характеристик професій фахівців, внесеної наказом від 29.12.2017 р. № 350 Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.
Якщо перелік обов’язків інженера-технічного нагляду законодавчо обумовлений, і не може виходити за межі, встановлені Порядком здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903, інженер-консультант – фахівець на договірних засадах виконує функції, визначені замовником.
З огляду на зазначене, ототожнення інженера технічного нагляду з інженером-консультантом (будівництво) є некоректним.
Таким чином, вимога щодо наявності у складі Учасника фахівця - сертифікованого інженера-консультанта (будівництво) категорії «провідний», сформована Замовником з метою забезпечення наявності у складі Учасника персоналу високого рівня кваліфікації та виходячи з переліку функцій, виконання яких є необхідним для успішної реалізації проекту будівництва і не суперечить чинному законодавству.
4. Згідно з п.4 додатка 1 «Учасник має підтвердити фінансову спроможність - дохід за Останній звітній период (согласно форми №2, код рядка 2000) * має буті НЕ менше 100% від очікуваної вартості Пропозиції». Це пряма дискримінаційна умова.
Відповідно до ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники самостійно встановлюють кваліфікаційні критерії до учасників та спосіб їх підтвердження. Одним із кваліфікаційних критеріїв є «4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.». Відповідно до частини 3 статті 16 Закону «У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).». Оскільки очікувана вартість пропозиції не може бути більшою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, то вимога тендерної документації відповідає статті 16 Закону України «про публічні закупівлі» та не є дискримінаційною.
Статус вимоги:
Відхилено