• test alt
  • Рекомендація тижня. Spending - єдиний вебпортал використання публічних коштів!

    • 22.10.2024

    Як ми знаємо, законодавство про публічні закупівлі має чітко визначені порядок та строки для здійснення тієї чи іншої дії, в тому числі під час проведення закупівлі та протягом дії договору.

    Відповідно якщо на закупівлю завітає орган контролю з моніторингом, замовнику потрібно оперативно та повно надати відповідь на запит ДАСУ.

    Ділимось корисною практичною порадою, яка додасть вам професійніших навичок та зекономить ваш основний ресурс – час.

    Нагадаємо, що відповідно до п. 23 Особливостей Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону України “Про публічні закупівлі”.

    Отож, перелік закупівель щодо яких ДАСУ має повноваження здійснювати моніторинг Особливостями значно розширений. Звертаємо увагу, що під моніторинг підпадають також і прямі договори, оприлюднені в електронній системі закупівель.

    Обов’язкове оприлюднення звіту про виконання договору про закупівлю Особливостями передбачено тільки для процедури відкритих торгів.

    Як ми уже розповідали раніше про звітування, законом надано замовнику право самостійно визначити після настання якої події, передбаченої п. 12 ч. 1 ст. 10 Закону, він публікуватиме звіт про виконання договору, незалежно від того, яка з них настала раніше.

    Разом з тим, відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.

    Отож, на час проведення моніторингу інформація про виконання договору в електронній системі закупівель цілком правомірно з боку замовника може бути не оприлюднена.

    У таких випадках, рекомендуємо під час надання пояснень органу контролю, заперечень до висновку або у разі потреби обґрунтування позовних вимог щодо скасування висновку моніторингу використовувати, зокрема інформацію та/або посилання на Єдиний вебпортал використання публічних коштів, який належить Міністерству фінансів України.

    Spending — це офіційний державний вебпортал з відкритими даними про використання розпорядниками та одержувачами публічних коштів державного та місцевих бюджетів. Вебпортал входить до складу платформи відкритих даних у сфері публічних фінансів Є-data.

    Вебпортал надає доступ громадськості до інформації про використання публічних коштів розпорядниками та одержувачами коштів державного і місцевих бюджетів, суб'єктами господарювання державної і комунальної форм власності, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

    Отже, дані отримані з цього ресурсу є офіційними, а доступ до нього - публічним, тобто скористатись ним можуть усі, в тому числі посадові особи органу контролю.

    Крім того, сервіс також може бути корисним для замовників, у разі якщо є потреба додатково перевірити надану учасником інформацію про стан виконання аналогічних договорів на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію.

    Адже на вебпорталі в табличному та графічному вигляді доступні:

    інформація про бюджетні зобов’язання;

    інформація про платіжні трансакції на єдиному казначейському рахунку;

    інформація про договори та стан їх виконання;

    звітність, зокрема про обсяг платежів за договорами у розрізі товарів, робіт і послуг тощо;

    Усі дані на вебпорталі подані у машиночитному форматі та можуть бути вивантажені через публічне АРІ.

    Зберігайте, користуйтесь та будьте обізнані!

    Успішних закупівель!