• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу навчального корпусу № 1-А (в тому числі серверної) Бердянського державного педагогічного університету по вул. Шмідта, 4, м. Бердянськ, Запорізька обл.» (код за ДК 021:2015 45310000-3 – електромонтажні роботи; з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013)

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська мова Відповідно до частини 3 статті 12 Закону України "Про публічні закупівлі" під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

Завершена

622 620.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 113.10 UAH
Період уточнення: 18.05.2021 17:50 - 27.06.2021 00:00
Відповідь надана

Запитання

Номер: 749aeac13b2a4a19b53bbc65d750a091
Дата опублікування: 21.05.2021 16:09
Опис: Відповідно до п.1 Додатку № 4 до тендерної документації, Замовник вимагає від Учасника надати: «інформаційну довідку про наявність чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (в переліку видів робіт повинні бути зокрема: монтаж внутрішніх систем електропостачання і електроосвітлення; монтаж внутрішніх засобів автоматизації і контрольно-вимірювальних приладів зв’язку, сигналізації, радіо телебачення, інформаційних мереж; монтаж технологічного устаткування; виконання пусконалагоджувальних робіт електротехнічних пристроїв) . Якщо ліцензію видано в електронному вигляді Учасником в довідці зазначається посилання відповідний наказ Державної архітектурно-будівельної інспекції». Вимога Замовника є дискримінаційною і такою, що суперечить принципам проведення закупівель зазначених в пункті 1 частині 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: принципу добросовісної конкуренції серед учасників, в пункті 4 частині 4 статті 5 Закону, що передбачає недискримінацію учасників та рівне ставлення до них та в пункті 3 частині 1 статті 5 Закону, що передбачає відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та штучно звужує коло потенційних учасників закупівлі і не дає можливості взяти участь у закупівлі усім іншим потенційним учасникам. Відповідно до п.13 ч.1 ст.7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» № 222-VIII від 02.03.2015р. (далі – Закон № 222-VIII) ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України (Перелік послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затверджені постановою КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 про (далі – Перелік)). Беручи до уваги предмет закупівлі та керуючись пунктом другим Переліку послугами і роботами протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, є монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень. Відповідно до п.13 Переліку органів ліцензування, затвердженого постановою КМУ від 5 серпня 2015 р. № 609 (далі – Перелік органів ліцензування), органом ліцензування, який уповноважений видавати ліцензії щодо видів господарської діяльності пов’язані з наданням послуг і виконанням робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, є ДСНС (Державна служба з надзвичайних ситуацій). З 18 березня 2020 року ДАБІ (Державна архітектурно-будівельна інспекція) не є органом ліцензування. Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 № 219 «Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду»: – визнано такою, що втратила чинність, постанова Кабінету Міністрів України від 30 березня 2016 року № 256 «Деякі питання ліцензування будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками», якою затверджені Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками, та Перелік видів робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками, які підлягають ліцензуванню; – Державну архітектурно-будівельну інспекцію України виключено із Переліку органів ліцензування, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2015 № 609; – внесені зміни до Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.07.2014. № 294, згідно з якими ДАБІ є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду в частині надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів. Тобто у будь-якому випадку Замовник, керуючись нормами чинного законодавства України, не може: - прийняти до розгляду ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків належать до СС2, що видана ДАБІ України, тих суб’єктів господарювання, які до 18.03.2020р. отримали дані ліцензії, оскільки такі ліцензії не дозволяють надавати послуги та проводити роботи, пов’язані з предметом даної закупівлі. - дискваліфікувати тендерні пропозиції тих суб’єктів господарювання, які до 18.03.2020р. не отримали дані ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків належать до СС2, що видана ДАБІ України, оскільки такі ліцензії не дозволяють надавати послуги та проводити роботи, пов’язані з предметом даної закупівлі та у зв’язку з втратою чинності постанови Кабінету Міністрів України від 30 березня 2016 року № 256 «Деякі питання ліцензування будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками», якою затверджені Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками, та Перелік видів робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками, які підлягають ліцензуванню. На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України та умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника, а саме щодо: підтвердження наявності «Ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків належать до СС2, що видана ДАБІ України», у зв’язку зі змінами у чинному законодавстві України та невідповідності вимогам щодо предмету закупівлі. За таких умов взяти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити наявність: - «чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (в переліку видів робіт повинні бути зокрема: монтаж внутрішніх систем електропостачання і електроосвітлення; монтаж внутрішніх засобів автоматизації і контрольно-вимірювальних приладів зв’язку, сигналізації, радіо телебачення, інформаційних мереж; монтаж технологічного устаткування; виконання пусконалагоджувальних робіт електротехнічних пристроїв), що видана ДАБІ України». Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи вищенаведене вимагаємо видалити дану вимогу Замовника, а саме: «1. інформаційну довідку про наявність чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (в переліку видів робіт повинні бути зокрема: - монтаж внутрішніх систем електропостачання і електроосвітлення; - монтаж внутрішніх засобів автоматизації і контрольно-вимірювальних приладів зв’язку, сигналізації, радіо телебачення, інформаційних мереж; - монтаж технологічного устаткування; - виконання пусконалагоджувальних робіт електротехнічних пристроїв) . Якщо ліцензію видано в електронному вигляді Учасником в довідці зазначається посилання відповідний наказ Державної архітектурно-будівельної інспекції» як неправомірну.
Відповідь: Шановний учасник! Об’єкт будівництва «Капітальний ремонт пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу навчального корпусу № 1А (в тому числі серверної) Бердянського державного педагогічного університету по вул. Шмідта, 4, м. Бердянськ, Запорізька обл.», (ДК 021:2015 45310000-3 електромонтажні роботи; з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 ) відноситься до класу наслідків (відповідальності) до об’єктів з середніми (СС2) наслідками відповідно до розділу 10 «Визначення класу наслідків (відповідальності) об’єкта будівництва» Робочого проекта (шифр 0811-20/СПЗ). Робочим проектом (шифр 0811-20/СПЗ), що додається до тендерної документації, передбачено окремі види будівельних робіт відповідно до збірника на нове будівництво Е21 «Електроосвітлення будинків» та збірника ЕН6 «Бетонні та залізобетонні конструкції монолітні». Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 34 та частини 1 статті 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (зі змінами) від 17.02.2011 року № 3038-VI, право на виконання будівельних робіт на об’єкті будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками надається на підставі дозволу органу державного архітектурно-будівельного контролю. Згідно з пунктом 6 частини 3 статті 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (зі змінами), для отримання дозволу необхідно надати інформацію про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати. Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» (зі змінами) від 02.03.2015 року № 222-VIII, ліцензуванню підлягає господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками. Постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2016р. № 852 передбачає ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення». Відповідно до Закону по ліцензування ліцензії є безстроковими та вважаються дійсними до зміни законодавчого врегулювання суспільних відносин у сфері містобудівної діяльності в частині надання суб’єкту господарювання права на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними наслідками. У відповідності з постановою Кабінету Міністрів України № 238 від 10.03.2017 «Про внесення змін до Порядку ліцензування господарської діяльності, пов’язаної зі створенням об’єктів архітектури», яка набрала чинності від 14.04.2017 року, всі строкові ліцензії переоформлюються на безстрокові, за заявою ліцензіата, шляхом внесення відповідних даних до Реєстру виданих ліцензій, розміщеному на офіційному сайті ДАБІ України. У зв’язку з набранням чинності 18.03.2020 року постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 року № 218 «Про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» та № 219 «Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду» питання про зупинення, відновлення дії та анулювання ліцензій віднесено до повноважень Мінрегіону. Враховуючи викладене, повідомляємо, що умови тендерної документації Замовника не містять вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників процедури закупівлі робіт.
Дата відповіді: 25.05.2021 12:19