-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Закупівля товару: Комплект обладнання для оснащення кабінету дистанційного навчання (комп"ютерне обладнання)
Завершена
497 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 487.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 487.00 UAH
Період уточнення:
17.05.2021 14:34 - 23.05.2021 00:00
Відповідь надана
СЕС на ПЗ
Номер:
1fb5631a10bf4f6fb4aa6d064dc7d30f
Дата опублікування:
21.05.2021 15:40
Опис:
Шановний замовник. В вашій тендерній документації ви вимагаєте лист про надання висновку (схвалено/рекомендовано для використання в ЗНЗ) на запропоноване Спеціалізоване програмне забезпечення навчального призначення виданий відповідним органом Міністерства освіти України (ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти») . Звертаю вашу увагу, що накази МОН не містять вимог щодо подібного висновку, тож вказана вимога не підкріплена законодавством. Такими вимогами ви дискримінуєте більшість постачальників і надаєте перевагу одному єдиному постачальнику. Вимагаю прибрати вказану вимогу і привести свою документацію до вимог Закону України "Про публічні закупівлі"
Відповідь:
Доброго дня. Уважно розглянувши ваше звернення повідомляємо наступне.
Тендерна документація була складена у відповідності до вимог Закону. Так, технічні характеристики обладнання та засобів навчання (Додаток 2 до тендерної документації) визначалися відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 02.11.2017 № 1440 «Про затвердження Типового переліку комп’ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної освіти)» Частиною 1 ст. 54 Закону України «Про освіту», визначено, що педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники мають право на академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі.
Статтею 23 Закону визначено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог; у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасником. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та інше. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент». Крім того, варто зазначити, що Разом з тим, в тендерній документації на закупівлю міститься вираз «У разі якщо у тендерній документації міститься посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника- читати "або еквівалент".
Разом з тим, закупівля зазначеного обладнання ніяким чином не порушує принципи здійснення публічних закупівель, адже на підставі ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель, замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Тобто Замовник вправі визначати конкретний тип, модель, технологію виробництва обладнання, тощо, із обов’язковим зазначенням «або еквівалент» (дані вимоги Замовником виконано). На підставі даної статті було здійснено моніторинг ринку і було визначено, що потенційні учасники без проблем можуть отримати ті чи інші документи у виробників або офіційних дистриб’юторів на території України.
Тлумачення поняття дискримінація наведено у Господарському кодексі України. Європейський суд з прав людини також дає визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання», тобто, якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети».
В даному випадку Замовник переслідує «законну мету» придбання обладнання, яке буде безпечним у використанні учнями та вчителями, кращим в своїй ціновій категорії та несе відповідальність за безпечність, якість та відповідність педагогічним вимогам навчального обладнання та засобів навчання. Вимога щодо надання відповідних документів не є дискримінаційною, так як такі документи без проблем можна отримати в офіційних виробників або їх представників на території України.
На підставі вищенаведеного зміни до тендерної документації вноситися не будуть.
Дата відповіді:
24.05.2021 08:25