-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Фармацевтична продукція (27 найменувань)
Завершена
512 969.64
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 564.85 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 564.85 UAH
Період уточнення:
30.04.2021 11:21 - 08.05.2021 00:00
Відповідь надана
Усунення порушень чинного законодавства
Номер:
b3709c2c82b141c4ad4ee1f68f5cf332
Дата опублікування:
07.05.2021 10:40
Опис:
Вимога, щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-04-30-002450-b
Замовник: Комунальне підприємство «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради
Предмет закупівлі: Лікарські засоби за кодом ДК 021:2015 — 33600000-6 Фармацевтична продукція (27 найменувань)
Шановний замовник, повідомляємо, що деякі положення ТД не відповідають нормам чинного законодавства, зокрема Закону України Про публічні закупівлі {Із змінами, внесеними згідно з Кодексом№ 396-IX від 19.12.2019, ВВР, 2020, № 7, № 8, № 9, ст.48 Законом № 808-IX від 17.07.2020}, а також Закону “про електронні довірчі послуги”. А саме :
Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції п.1: « Створити та підписати електронний документ за допомогою кваліфікованого електронного підпису можна за допомогою загальнодоступних програмних комплексів, наприклад: https://acskidd.gov.ua/sign.
Замовником не вимагається від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
Під час використання електронної системи закупівель тендерна пропозиція подається з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис (КЕП) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно п. 5.1. цієї документації....»
Звертаємо Вашу увагу , що відповідно до абзацу 2 п.1 Постанови КМУ «Про реалізацію експериментального проєкту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» від 03.03.2020 р. №193 зазначено наступне :
• з 7 листопада 2020 року по 31 грудня 2021 року включно, приватні суб'єкти господарювання мають право використовувати КЕП, що базується на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів
Наголошуємо, що згідно з вимогами абзацу 2 ч. 2 ст. 17 вищевказаної Постанови, з 7 листопада 2020 року, зберігати КЕП на захищених носіях зберігати КЕП на захищених носіях особистих ключів (токенах) зобов’язані наступні суб’єкти:
o представники органів державної влади;
o представники органів місцевого самоврядування;
o працівників державних установ, підприємств, організацій;
o нотаріуси;
o державні реєстратори та суб’єкти, що виконують їхні обов’язки згідно з уповноваженням держави.
.
Зазначаємо ,що викладені вище вимоги обмежують конкурентоспроможність потенційних учасників і в цілому впливають на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів, що порушує умови п. 4 ст. 5 Закону “Про Публічні Закупівлі”.
Вимога є дискримінаційною, тому що потенційні учасники:
1. Не всі потенційні Учасники, що є приватними суб'єктами господарювання вже мають кваліфіковані електронні підписи (КЕП) тому, користуються правом використання удосконаленого електронного підпису (УЕП). При цьому обидва види електронного підпису в рівній змозі дають можливість здійснити електронну ідентифікацію підписувала.
Тож вимагаючи підписати пропозицію саме КЕП Замовник таким чином зменшує коло Учасників, що впливає на добросовісну конкуренцію, що порушує п. 1 ст 5 Закону “Про Публічні Закупівлі”.
На підставі викладеного, з метою створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у фармацевтичній сфері та здешевлення предмету закупівлі, керуючись статтею 18 Закону “Про публічні закупівлі”, вимагаємо внесення змін до Тендрної Документації шляхом внесення змін щодо умови про накладення саме кваліфікованого електронного підпису (КЕП), адже це є прямим порушенням статті 5 Закону (Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників), частин 1 та 4 статті 5 Закону (Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників), частини 4 статті 22 (Документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників).
Відповідь:
У відповідь на Ваше звернення, що було оприлюднене в електронній системі закупівель 07.05.2021 року, роз’яснення щодо тендерної документації по предмету закупівлі «Фармацевтична продукція (27 найменувань)» - код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – «33600000-6» виходячи з тексту запитання “Вимога, щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-04-30-002450-b Замовник: Комунальне підприємство «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради Предмет закупівлі: Лікарські засоби за кодом ДК 021:2015 — 33600000-6 Фармацевтична продукція (27 найменувань) Шановний замовник, повідомляємо, що деякі положення ТД не відповідають нормам чинного законодавства, зокрема Закону України Про публічні закупівлі {Із змінами, внесеними згідно з Кодексом№ 396-IX від 19.12.2019, ВВР, 2020, № 7, № 8, № 9, ст.48 Законом № 808-IX від 17.07.2020}, а також Закону “про електронні довірчі послуги”. А саме: Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції п.1: «Створити та підписати електронний документ за допомогою кваліфікованого електронного підпису можна за допомогою загальнодоступних програмних комплексів, наприклад: https://acskidd.gov.ua/sign. Замовником не вимагається від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Під час використання електронної системи закупівель тендерна пропозиція подається з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис (КЕП) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно п. 5.1. цієї документації....» Звертаємо Вашу увагу , що відповідно до абзацу 2 п.1 Постанови КМУ «Про реалізацію експериментального проєкту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» від 03.03.2020 р. №193 зазначено наступне : • з 7 листопада 2020 року по 31 грудня 2021 року включно, приватні суб'єкти господарювання мають право використовувати КЕП, що базується на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів Наголошуємо, що згідно з вимогами абзацу 2 ч. 2 ст. 17 вищевказаної Постанови, з 7 листопада 2020 року, зберігати КЕП на захищених носіях зберігати КЕП на захищених носіях особистих ключів (токенах) зобов’язані наступні суб’єкти: o представники органів державної влади; o представники органів місцевого самоврядування; o працівників державних установ, підприємств, організацій; o нотаріуси; o державні реєстратори та суб’єкти, що виконують їхні обов’язки згідно з уповноваженням держави. . Зазначаємо ,що викладені вище вимоги обмежують конкурентоспроможність потенційних учасників і в цілому впливають на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів, що порушує умови п. 4 ст. 5 Закону “Про Публічні Закупівлі”. Вимога є дискримінаційною, тому що потенційні учасники: 1. Не всі потенційні Учасники, що є приватними суб'єктами господарювання вже мають кваліфіковані електронні підписи (КЕП) тому, користуються правом використання удосконаленого електронного підпису (УЕП). При цьому обидва види електронного підпису в рівній змозі дають можливість здійснити електронну ідентифікацію підписувала. Тож вимагаючи підписати пропозицію саме КЕП Замовник таким чином зменшує коло Учасників, що впливає на добросовісну конкуренцію, що порушує п. 1 ст 5 Закону “Про Публічні Закупівлі”. На підставі викладеного, з метою створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у фармацевтичній сфері та здешевлення предмету закупівлі, керуючись статтею 18 Закону “Про публічні закупівлі”, вимагаємо внесення змін до Тендрної Документації шляхом внесення змін щодо умови про накладення саме кваліфікованого електронного підпису (КЕП), адже це є прямим порушенням статті 5 Закону (Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників), частин 1 та 4 статті 5 Закону (Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників), частини 4 статті 22 (Документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників).” повідомляємо, що відповідно до листа постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель https://amcu.gov.ua/storage/app/uploads/public/604/0a9/4dc/6040a94dce4b3594737504.pdf не виключає можливості до 31.12.2021 використовувати удосконалені електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів».
Відповідно до ч.3 ст.22 Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами) “Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації”.
В тендерній документації (Розділ III) по предмету закупівлі «Фармацевтична продукція (27 найменувань)» - код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – «33600000-6» вказано: “Замовником не вимагається від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
Під час використання електронної системи закупівель тендерна пропозиція подається з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис (КЕП) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно п. 5.1. цієї документації.”, а отже дана вимога не є дискримінаційною та не порушує умови п.4 ст.5 Закону України України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами).
Замовник може встановити вимогу в тендерній документації щодо підписання учасником процедури закупівлі кваліфікованим електронним підписом КЕП, оскільки у кожного Постачальника є можливість виготовлення КЕПу у відповідності до тендерної документації Замовника (https://infobox.prozorro.org/articles/obov-yazkovist-nakladannya-elektronnogo-pidpisu-na-propoziciyu-uchasnika-1): “Постачальник має використовувати той підпис, який передбачений тендерною документацією/умовами закупівлі Замовника. Тобто необхідно дивитись на те, як вимогу щодо накладання електронного підпису прописав замовник.
Наприклад, якщо вимога в тендерній документації зазначена так, як “підписати пропозицію КЕП/УЕП”, то учасник може підписати пропозицію як КЕП так і УЕП.
Якщо ж Замовник вимагає підписати пропозицію КЕП, то Учасник має підписати КЕП. Бо в такому разі підписання УЕП може бути підставою для відхилення.
Тож перед поданням пропозиції потрібно уважно прочитати вимоги документації Замовника щодо підписання пропозиції та перевірити свій підпис, щоб він також відповідав вимогам документації.”
Виходячи з вищевикладеного, тендерна пропозиція учасника має містити накладений кваліфікований електронний підпис (КЕП) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі по предмету закупівлі «Фармацевтична продукція (27 найменувань)» - код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – «33600000-6».
Дата відповіді:
11.05.2021 15:18