Номер:
c1f2d823a0eb4fa59b64311d2a7b17b4
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
29.04.2021 22:36
Опис:
Шановний Замовнику! Підпунктом 4 пункту 2 Додатку №5 до Тендерної документації, вимагається наявність хоча б у одного з працівників або залучених Учасником на договірних засадах фахівців, які відповідно до Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" мають право на заняття адвокатською діяльністю та які будуть залучатись до надання послуг Замовнику, наукового ступеня не нижче кандидата юридичних наук, про що Учасник повинен надати завірену копію відповідного підтверджуючого документу. Однак, наше підприємство не має відповідного спеціаліста, який би мав науковий ступінь не нижче кандидата юридичних наук, а тому вважаємо, що така вимога є дискримінаційною, оскільки, позбавляє можливості, нам, як потенційному учаснику, взяти участь у цій закупівлі, та є такою, що обмежує конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до ч.4 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі", тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Крім того, для надання послуг, що передбачені Додатком №3 до Тендрної документації, не є обов’язковим наявність в учасника фахівця, що має науковий ступінь не нижче кандидата юридичних наук. Враховуючи зазначене, просимо виключити дискримінаційну вимогу з умов тендерної документації, в частині наявності хоча б у одного з працівників або залучених Учасником на договірних засадах фахівців, які відповідно до Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" мають право на заняття адвокатською діяльністю та які будуть залучатись до надання послуг Замовнику, наукового ступеня не нижче кандидата юридичних наук.
Відповідь:
Повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
За результатами розгляду звернення інформуємл, що тендерна документація розроблена у відповідності до вимог статті 22 цього Закону з урахуванням частини другої статті 16 Закону - наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Підпунктом 4 пункту 2 Додатку №5 до Тендерної документації встановлено, що хоча б один з працівників або залучених Учасником на договірних засадах фахівців, які відповідно до Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" мають право на заняття адвокатською діяльністю та які будуть залучатись до надання послуг Замовнику, повинен мати науковий ступінь не нижче кандидата юридичних наук, про що Учасник повинен надати завірену ним копію відповідного підтверджуючого документу.
Пунктом 5 Розділу 3 тендерної документації, замовником зазначено, що «Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.»
Звертаємо Вашу увагу на те, що у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом /переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає пояснювальну записку, з обґрунтуванням та причинами неподання документів та інформації або аналог документу (при наявності) з відповідним поясненням подання аналогу документу або пояснювальну записку з обґрунтуванням та причинами неподання документів та інформації, у т.ч. аналогів документу/інформації.
Керуючись принципами здійснення закупівель, зокрема, принципом максимальної економії, ефективності та пропорційності, Замовником визначено кваліфікаційні критерії до учасників. Звертаємо увагу, що такі критерії не є дискримінаційними, штучно не обмежують коло потенційних учасників, а встановлені для здійснення якісного відбору надавача послуг. Замовником будуть розглянуті пропозиції усіх учасників, які відповідають кваліфікаційним критеріям, на основі єдиного критерію оцінки – ціни. Відтак твердження учасника про дискримінаційність вказаної вище вимоги є необґрунтованим. Учасник у своєму зверненні не доводить та не підтверджує неможливість виконання наведеної вище умови тендерної документації. З огляду на викладене вище відсутні будь які дискримінаційні дії, які унеможливлюють прийняття участі у закупівлі та відсутня необхідність внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
06.05.2021 10:09