• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 2

Поточний ремонт дороги по вул.Пушкіна, вул.Шевченка,вул. Приозерна, вул.Першотравнева, вул.Садова, вул.Корестень, вул.Набережна, вул.Стовпова в с. Красна Слобідка Обухівського району Київської області

Торги не відбулися

2 315 397.33 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 576.99 UAH
Період уточнення: 16.04.2021 14:17 - 09.06.2021 00:00
Відповідь надана

Звернення за роз’ясненнями

Номер: 9dc79785daf44c6cbe1cd9ba3cbc1be5
Дата опублікування: 21.04.2021 15:04
Опис: Відповідно до пункту 7 Розділу ІІІ тендерної документації на підтвердження контролю якості матеріалів учасник у складі пропозиції надає: копію договору на надання послуг випробувальної лабораторії, яка відповідає вимогам ДСТУ ІSO 10012:2005 та компетентна проводити вимірювання наступних об’єктів: бітуми нафтові дорожні, щебінь і гравій щільні природні, суміші асфальтобетонні, асфальтобетон дорожній (на підтвердження у складі пропозиції надати копію діючого свідоцтва про відповідність системи вимірювання ДСТУ ІSO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань). На підтвердження відповідності лабораторії вищезазначеним вимогам, у складі пропозиції надати копію діючого сертифікату відповідності, виданого уповноваженим органом оцінки відповідності будівельних матеріалів виробів будівель і споруд з усіма додатками. Стосовно вказаних умов тендерної документації звертаємо увагу на наступне. До набуття чинності Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», підтвердження незалежної та технічної компетентності вимірювальної лабораторії проводилося через процедуру атестації за результатами якої оформлювалося свідоцтво про атестацію на проведення вимірювань разом з галуззю атестації. Після набуття чинності вказаного Закону (01.01.2016), атестація лабораторій на проведення вимірювань, як вид метрологічного контролю, була вилучена з положень зазначеного Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність.» Стаття 7 вказаного Закону, передбачає регламентацію на законодавчому рівні повноважень центральних органів виконавчої влади, інших державних органів уповноважувати на проведення певних вимірювань, не пов'язаних з оцінкою відповідності продукції, процесів та послуг, у сфері законодавчо регульованої метрології. Відповідно до частини другої статті 4 того ж Закону», метрологічна система України включає: національну метрологічну службу; нормативно-правову базу, у тому числі законодавчі акти, технічні регламенти та інші нормативно-правові акти, що регулюють відносини у сфері метрології та метрологічної діяльності; систему добровільної акредитації калібрувальних лабораторій, а також систему акредитації випробувальних лабораторій, органів з оцінки відповідності у випадках, визначених цим та іншими законами України. Перевірка компетентності лабораторії на державному рівні проводиться Національним агентством з акредитації України на відповідність вимогам міжнародного стандарту ДСТУ ISO/IEC 17025:2006. Лабораторії можуть підтверджувати свою технічну компетентність шляхом акредитації в Національному агентстві з акредитації України (НААУ) згідно з ДСТУ ISO/IEC 17025. Ця процедура є обов’язковою лише для випробувальних лабораторій, які проводять випробування з метою оцінки відповідності продукції технічним регламентам. Органи що проводили атестацією лабораторій згідно відміненого Порядку продовжують займатися перевіркою компетентності лабораторій на добровільних засадах. У зв’язку з тим, що на сьогоднішні день єдиний законодавчо визначений порядок сертифікації лабораторій відсутній, лабораторії отримують різні документи, що підтверджують їх спроможність здійснювати вимірювання (свідоцтво про технічну компетентність, сертифікат визнання вимірювальних можливостей, атестат про акредитацію, рішення про визнання вимірювальних можливостей, свідоцтво про відповідність системи керування вимірюваннями вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, сертифікат реєстрації відповідності стандарту управління ДСТУ ISO 10012:2005) Отже, перевірку лабораторій здійснюють різні органи та за результатами таких перевірок видають різні документи, умови тендерної документації в цій частині є неточними та дискримінаційними, так як містять вимогу про надання двох різних документів, які фактично є тотожними за змістом. Перевірка компетентності лабораторій на відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 є добровільною та необов’язковою, оскільки на даний час законодавчі підстави для обов’язкового проведення такої перевірки відсутні. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються з дотриманням принципів, одним із яких є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації є дискримінаційним та незаконним, оскільки участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які за власним волевиявленням уклали договір лише з тією лабораторією, яка атестована на відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, а не з іншою лабораторією. Звертаємо увагу, що атестація на відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 10012:2005 не є обов'язковою відповідно до вимог чинного законодавства України, тобто Замовник звужує коло можливих учасників, які співпрацюють з лабораторіями, що не атестовані по зазначеному стандарту та усуває від участі в торгах тих учасників, які співпрацюють з лабораторіями, акредитованими відповідно до вимог інших стандартів (наприклад ISO 17025 або ДСТУ ISO 17025). Підтвердженням дискримінаційності вимог Замовника щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 10012:2005 та інших є практика рішень постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель – наприклад, рішення від 01.03.2018 №1863-р/пк-пз, рішення від 27.05.2019 № 6703-р/пк-пз р, рішення від 17.12.2019 № 18793-р/пк-пз, від 16.12.2020 №23276-р/пк-пз. Такі вимоги Замовника стосовно атестації чи акредитації незалежної лабораторії у відповідності до конкретного стандарту звужують коло потенційних учасників, чим порушуються принципи публічних закупівель, а також свідчать про упереджене ставлення Замовника до небажаних учасників процедури закупівлі та надання переваги в цих торгах окремому учаснику. Крім того, у статті доктора технічних наук Академії метрології України Большакова В.Д. «Гносеологічні аспекти технічного регулювання забезпечення якості продукції» зазначено, що надається висновок про те, що «Якщо порівняти вимоги ДСТУ ISO 9001, ДСТУ ISO/IEC 17025 і ДСТУ ISO 10012 до систем управління задля забезпечення якості продукції, то можна помітити, що вони за суттю дуже схожі», тому надання переваги тому учаснику, який співпрацює тільки з лабораторією, яка атестована на відповідність в системі ISO 10012:2005 є дискримінацією. Підсумовуючи викладене, у зв’язку із відсутністю обов’язку отримувати неодмінно сертифікат відповідності вимогам стандарту ДСТУ ISO 10012:2005 просимо виключити з умов тендерної документації обов’язкову наявність свідоцтва про відповідність системи вимірювання ДСТУ ІSO 10012:2005.
Відповідь: Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. З метою контролю якості матеріалів, які використовуються підрядником, умовами тендерної документації передбачено залучення учасником лабораторії. При цьому, лабораторія повинна мати відповідний рівень кваліфікації та обладнання, які забезпечать належний контроль за якістю матеріалів. Наказом №187 від 25.07.2005 Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0187609-05#Text), відповідно до Закону України "Про стандартизацію" від 17 травня 2001 р. N 2408-III ( 2408-14 ) затверджено національний стандарт України ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи управління вимірюваннями. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального оснащення (ISO 10012:2003, IDT)» з наданням чинності з 1 січня 2007 р. Цей стандарт установлює загальні вимоги і містить настанови щодо керування процесами вимірювання та метрологічного підтверджування придатності вимірювального обладнання, яке використовують для підтримання і демонстрування відповідності метрологічним вимогам. Впровадження цього стандарту підтверджує, що вимірювальне обладнання і процеси вимірювання дають вірні результати та забезпечують якісний контроль якості матеріалів. Одним із доказів надання необхідного рівня якості послуг, є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик матеріалів, які використовуються під час їх надання, загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки якості. Тому, Замовник вимагає від Учасників підтвердити наявність (залучення) випробувальної лабораторії, яка відповідає вимогам ДСТУ ІSO 10012:2005 та компетентна проводити вимірювання наступних об’єктів: бітуми нафтові дорожні, щебінь і гравій щільні природні, суміші асфальтобетонні, асфальтобетон дорожній (на підтвердження у складі пропозиції надати копію діючого свідоцтва про відповідність системи вимірювання ДСТУ ІSO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань). Дана вимога розповсюджується на всіх учасників і не є дискримінаційною.
Дата відповіді: 23.04.2021 14:28