• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи («Влаштування пожежної сигналізації СЗШ № 65 на вул. Роксоляни, 35» (капітальний ремонт))

Торги відмінено

1 468 044.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 340.22 UAH
Період уточнення: 01.04.2021 18:13 - 07.04.2021 00:00
Без відповіді

Відомості з ЄДРПОУ станом на 01.04.2021

Номер: 63bc1ccd18dc4e8886659b7510ee4102
Дата опублікування: 06.04.2021 17:12
Опис: Шановний замовнику. Надіславши до органу статистики запит за встановленою формою, наведеною в дод. 1 ПОЛОЖЕННЯ про порядок і умови користування даними Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України з зазначенням "станом на 01.04.2021 р. ми отримали відповідь з відомостями з ЄДРПОУ, проте станом на дату подання такого запиту. З пояснень працівників органу статистики, зазначаємо, що "ЗАПИТ про надання відомостей з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України 1. ДАНИХ ЩОДО КІЛЬКОСТІ СУБ'ЄКТІВ РЕЄСТРУ та 2. ДАНИХ ЩОДО ПЕРЕЛІКУ СУБ’ЄКТІВ РЕЄСТРУ, які можна сформувати на конкретну дату (в нашому випадку станом на 01.04.2021 р.), не стосується будь-якого конкретного підприємства, а зазначається лише кількість загалом зареєстрованих підприємств, відповідно до тих чи інших критеріїв» . Тому ВИМАГАЄМО усунути вимогу, щодо надання відомостей ЄДРПОУ станом на 01.04.2021 р., оскільки дана вимога документації є неможливою до виконання. В іншому випадку ми будемо змушені звернутися в Моніторинг та Дозорро.
Відповідь надана

дискримінаційна вимога

Номер: 0c0609f8a70f4ac89436ea7ff49a61b9
Дата опублікування: 05.04.2021 18:31
Опис: Вимога щодо огляду є дискримінаційною, та такою що порушує законодавство, керуючись статтями 28, 30 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», протоколом засідання Постійної комісії з питань техногенно екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій «Про попередження розповсюдження нової короновірусної інфекції (COVID-19) та введення обмежувальних заходів на території міста Києва» від 16.03.2020 №10, протоколом №16 Постійної комісії ТЕБ та НС «Про запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої короновірусом SARS-CoV-2, та введення додаткових обмежувальних заходів на території України» від 21.03.2020 року, а також частиною четвертою статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», не надаємо в складі тендерної пропозиції акти огляду об’єкту Замовника, у зв’язку з неможливістю проведення огляду об’єкту, відповідно до вищевикладених підстав, а саме COVID-19. Вимагаємо видалити дану вимогу, в іншому випадку будемо змушені звернутися в Моніторинг та Дозоро!!
Відповідь: Доброго дня, шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше запитання! Відповідно до ст. 30 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", Кабінет Міністрів України відповідно до закону встановлює карантинно-обмежувальні заходи на території виникнення і поширення інфекційних хвороб та уражень людей. У разі виникнення чи загрози виникнення або поширення особливо небезпечних і небезпечних інфекційних хвороб, масових неінфекційних захворювань (отруєнь), радіаційних уражень населення органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування за поданням відповідних головних державних санітарних лікарів у межах своїх повноважень можуть запроваджувати у встановленому законом порядку на відповідних територіях чи об'єктах особливі умови та режими праці, навчання, пересування і перевезення, спрямовані на запобігання та ліквідацію цих захворювань та уражень. Як слушно зазначалось, на виконання відповідних положень Закону, Постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236 "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2", Постійною комісією з питань техногенно екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (далі - Постійна комісія ТЕБ та НС) прийняті рішення від 16.03.2020 № 10 "Про попередження розповсюдження нової коронавірусної інфекції (COVID-19) та введення обмежувальних заходів на території міста Києва)" та від 21.03.2020 № 16 "Про запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої короновірусом SARS-CoV-2, та введення додаткових обмежувальних заходів на території міста Києва". Разом з цим, адміністративно-територіальний устрій міста Києва визначено у ст. 2 Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ". Зокрема, частина друга цієї статті передбачає межі міста Києва встановлюються Верховною Радою України за поданням Київської міської ради, погодженим з відповідними радами, з урахуванням історичних, соціально-економічних та інших особливостей території відповідно до чинного законодавства. Разом з цим, згідно визначення наведеного у ст. 1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", територія територіальної громади - нерозривна територія, в межах якої територіальна громада здійснює свої повноваження щодо вирішення питань місцевого значення відповідно до Конституції і законів України, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування. Таким чином, беручи до уваги, що об'єкт розташований поза межами міста Києва, вищезазначені рішення Постійної комісії ТЕБ та НС не поширюються. Додатково, відповідно до п. 17 рішення Постійної комісії ТЕБ та НС від 21.03.2020 № 16, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 409 «Про затвердження Типового положення про регіональну та місцеву комісію з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій» та Положення про Постійну комісію з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 03 травня 2017 року №519, рішення Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), прийняті у межах її повноважень, є обов’язковими для виконання органами державної влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, розташованими на території м. Києва. Відповідно до п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236 "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2", визначено перелік протиепідемічних обмежувальних заходів, що запроваджуються на території України на період дії карантину. Зокрема, з урахуванням зазначеного переліку, замовником при проведенні обстеження, передбачається дотримання встановлених протиепідемічних обмежувальних заходів (в тому числі, перебування в громадських будинках і спорудах, громадському транспорті без вдягнутих засобів індивідуального захисту, зокрема респіраторів або захисних масок, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно; перебування на вулицях без документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство чи її спеціальний статус, без посвідчення про взяття на облік бездомної особи, довідки про звернення за захистом в Україні). Тож, проведення обстеження не суперечитиме встановленому пп. 4 п. 14 заходу (відвідування закладів освіти здобувачами освіти групами кількістю більше ніж 20 осіб, крім закладів дошкільної та загальної середньої освіти) чи пп. 2 п. 15 (відвідування закладів освіти здобувачами освіти) постанови КМУ відповідно. А також, дана закупівля не підпадає під дію ч. 4 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі»: «Під час проведення торгів із обмеженою участю замовником застосовуються всі кваліфікаційні критерії, встановлені частиною другою цієї статті.», оскільки торги з обмеженою участю – нова конкурентна процедура закупівель, що передбачає попередній кваліфікаційний відбір учасників і проходить у два етапи. Використовувати торги з обмеженою участю можна при закупівлі товарів і послуг від 133 тис. євро, або робіт від 5 млн. 150 тис. євро. Даною процедурою замовники та постачальники системи Prozorro зможуть користуватися з 19 жовтня 2020 року. Враховуючи вищевикладене, тендерна документація відповідає усім вимогам Закону України “Про публічні закупівлі”, і є такою, що не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації Учасників.
Дата відповіді: 06.04.2021 18:57
Відповідь надана

Проект договору

Номер: 2dd8d23dd2ce461da24331faf4169e52
Дата опублікування: 05.04.2021 14:39
Опис: Просимо усунути з проекту договору інформацію про забезпечення виконання договору та інформацію щодо матеріалів, які демонтуються у пунктах 3.1.5., 6.2., 6.5, 11.3, оскільки забезпечення виконання договору та демонтажні роботи не передбачені оголошенням про проведення закупівлі.
Відповідь: Доброго дня, шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше запитання! Відповідно до п. 3.1.5. п. 3.1. проекту договору, Замовник бере на себе зобов'язання, зокрема у разі своєчасного та якісного виконання робіт згідно з умовами договору повернути Виконавцю забезпечення виконання договору у повній сумі протягом 10 робочих днів з дати підписання акта приймання виконаних підрядних робіт. Аналогічним чином, відповідно до п. 11.3. проекту договору, розірвання Договору може мати місце за згодою Сторін, або на підставах, передбачених чинним законодавством України та даним Договором. Розірвання договору оформлюється додатковим договором до цього Договору. При розірванні договору за згодою сторін, а також при розірванні договору за таких обставин: відсутність коштів для фінансування виконання робіт; виявлення недоцільності інвестування коштів у виконання робіт на об'єкті, у тому числі з обставин непереборної сили - забезпечення виконання договору повертається учаснику-переможцю (Виконавцю робіт). Відповідно до частини першої ст. 27 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Оголошення не містить відповідної вимоги до переможця процедури спрощеної закупівлі щодо внесення ним забезпечення виконання такого договору (учасника щодо забезпечення тендерної пропозиції). Відповідно до визначення, наведеного у ст. 1 Закону України "Про публічні закупівлі", забезпечення тендерної пропозицїї/пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія (п. 10 частина перша ст. 10 Закону). Поряд з цим, з урахуванням ст. 200 Господарського кодексу України, банківська гарантія є специфічним засобом забезпечення виконання господарських зобов'язань шляхом письмового підтвердження (гарантійного листа) банком, іншою кредитною установою, страховою організацією (банківська гарантія) про задоволення вимог управненої сторони у розмірі повної грошової суми, зазначеної у письмовому підтвердженні, якщо третя особа (зобов'язана сторона) не виконає вказане у ньому певне зобов'язання, або настануть інші умови, передбачені у відповідному підтвердженні. Загальний порядок, умови надання та отримання банками гарантій/контргарантій та їх виконання регулюється Положенням про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженим Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639. Відповідно до частини шостої ст. 14 Закону України "Про публічні закупівлі", замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до ст. 25 Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до ст. 27 Закону. Разом з цим, замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель. Таким чином, з урахування обов’язку, визначеного ст. 14 Закону України "Про публічні закупівлі", повідомляю про відсутність вимоги щодо надання забезпечення пропозиції (відповідно до ст. 25 Закону) чи забезпечення виконання договору про закупівлю (відповідно до ст. 27 Закону) згідно умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Відповідно до п. 6.2 проекту договору, ризик втрати або часткового псування матеріалів, устаткування, механізмів, іншого майна під час виконання робіт на об'єкті несе Виконавець. Виконавець несе відповідальність за збереження матеріалів, що демонтуються і є придатними для подальшого використання. Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.09.2005 № 668 (далі - Загальні умови) відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва (далі - будівництво). Відповідно до п. 2, Загальні умови є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві (далі - договір підряду) незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників). Згідно, п. 41 Загальних умов, у разі випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва, ризик якого несе замовник, він негайно повинен прийняти рішення щодо доцільності та умов продовження будівництва, компенсувати додаткові витрати підрядника, зумовлені усуненням наслідків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва. Разом з цим, у разі випадкового пошкодження об'єкта будівництва, ризик якого несе підрядник, він зобов'язаний негайно усунути пошкодження та повідомити про це замовника. Беручи до уваги вищенаведене, положення п. 6.2. проекту договору кореспондують вимогам Загальних умов.
Дата відповіді: 06.04.2021 14:32
Відповідь надана

Відомості з ЄДРПОУ

Номер: a082b8a8d2bf4f459c2a10456d83c608
Дата опублікування: 05.04.2021 13:56
Опис: В зв"язку з неможливістю виконання умови оголошення про проведення закупівлі з надання Відомостей з ЄДРПОУ (розширених), виданих НЕ ПІЗНІШЕ дати публікації оголошення про проведення закупівлі, просимо змінити період видачі зазначенх відомостей, або повністю усунути зазначену вимогу.
Відповідь: Доброго дня, шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше запитання! Відповідно до 10 Закону України «Про державну статистику», Єдиний державний реєстр підприємств і організацій України (ЄДРПОУ) - автоматизована система збирання, накопичення та опрацювання даних про всіх юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичних осіб, що знаходяться на території України, а також відокремлені підрозділи юридичних осіб України, що знаходяться за межами України. Разом з цим, у відповідності до п. 2 Положення про порядок і умови користування даними Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, затвердженого наказом Держкомстату України від 28.11.2005 № 386 (далі - Положення), відомості, що містяться в Реєстрі, є відкритими і загальнодоступними, крім випадків, передбачених законами. Разом з цим, згідно п. 3 Положення, користувачами Реєстру є юридичні особи (їх уповноважені представники при наявності належно оформленого підтвердження наданих їм повноважень) та фізичні особи, які подали запит про надання відомостей з Реєстру. Форму запиту про надання відомостей з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (далі - запит) наведено в додатку 1 до Положення. Категорії даних, за якими надаються відомості щодо суб’єктів Реєстру (юридичних осіб та відокремлених підрозділів юридичних осіб) користувачам (п. 4 Положення): ідентифікаційні - ідентифікаційний код та найменування суб’єкта; класифікаційні - види економічної діяльності, територіальна належність, організаційно-правова форма господарювання, інституційний сектор економіки, найменування органу, до сфери управління якого належить юридична особа, яка діє на основі державної власності, а також класифікаційні коди відповідно до державних класифікаторів, класифікацій, переліків кодів; довідкові - місцезнаходження, прізвище керівника (голови ліквідаційної комісії, керуючого санацією), телефон, факс, адреса електронної пошти (за наявності); реєстраційні - відомості про створення, припинення суб’єктів та вчинення інших реєстраційних дій щодо них. Визначення дати/періоду за який надаються відомості передбачається згідно затвердженої форми запиту про надання відомостей з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України. Таким чином, з огляду на відсутність законодавчих підстав, що зумовлюють неможливість виконання такої вимоги Оголошення, замовником вимагається надання учасниками у складі пропозицій відомостей з ЄДРПОУ (розширених) станом на дату, що передує дати оголошення закупівлі (01.04.2021).
Дата відповіді: 06.04.2021 11:40
Відповідь надана

Наявність фінансової спроможності

Номер: d2f1fb3c5bc24e998e6d26e94452d8eb
Дата опублікування: 05.04.2021 12:39
Опис: Шановний Замовнику. Просимо усунути вимогу наявності обсягу річного доходу (виручки) у розмірі, що дорівнює чи перевищує 90% від очікуваної вартості предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини), оскільки дана вимога обмежує коло учасників, спроможних взяти участь у даному тендері та є дискримінаційною щодо учасників в яких обсяг річного доходу є меншим, ніж 90% від очікуваної вартості предмету закупівлі, тим самим порушує вимоги п 5 ст. 14 Закону України "Про публічні закупівлі" "Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників".
Відповідь: Доброго дня, шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше запитання! Відповідно до умов, п. 3.6 Оголошення, оплата буде здійснюватися після підписання акту виконаних робіт протягом 30 календарних днів за умови наявності бюджетних асигнувань. Аванс умовами Оголошення не передбачений, а також вимагається лист щодо підтвердження можливості виконання робіт без отримання авансового платежу та відтермінування оплати за виконані роботи до кінця поточного року (2021р). Згідно із ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник має право вимагати від Учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності Замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Враховуючи вищевикладене, тендерна документація відповідає усім вимогам Закону України “Про публічні закупівлі”, і є такою, що не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації Учасників.
Дата відповіді: 06.04.2021 11:09
Відповідь надана

Щодо помилок в тендерній документації

Номер: 933d5cd710594542926edaa415da12dc
Дата опублікування: 02.04.2021 18:19
Опис: В додатку 2. Тендерної документації Ви вказуєте, що усі назви торговельних виробників, марок чи моделей, які зазначені у Технічному завданні, мають розумітися та сприйматися Учасником як назва виробників, торговельної марки чи моделі або їх еквівалент з еквівалентними або кращими технічними, експлуатаційними та якісними характеристиками. Та, поряд з тим, в п.6.1. Тендерної документації Ви вимагаєте лист від товаровиробника, або офіційного представника товаровиробника устаткування із зазначенням замовника та ідентифікатором закупівлі (вказуєте обладнання виробництва ТІРАС). Просимо внести зміни в документацію.
Відповідь: Доброго дня, шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше запитання! Відповідно до частини четвертої ст. 14 Закону України "Про публічні закупівлі", вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель. Також, згідно абзацу другого частини четвертої цієї статті, у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Аналогічне за змістом застереження міститься у додатку 2 до Оголошення ("Технічні, якісні та кількісні характеристики"). Разом з цим, згідно визначень наведених у частині першій ст. 1 Закону України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності", документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності; оцінка відповідності - процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані. Відповідно до ст. 14 Закону у п. 6.2. Оголошення передбачено кореспондуючу технічному завданню вимогу щодо підтвердження можливості поставки обладнання від офіційного товаровиробника (представника товаровиробника) – шляхом надання відповідного листа останнього. Разом з цим, з урахуванням ст. 14 Закону, дана вимога не позбавляє учасників можливості подання пропозицій за закупівлею, що передбачатиме застосування обладнання іншого виробника - еквівалента. Так, учасником необхідно буде надати підтвердження відповідності зазначеного у пропозиції обладнання (еквівалента) відповідності заданим вимогам (ДСТУ EN 54:2003 "Системи пожежної сигналізації") - чинними сертифікати відповідності тощо. Аналогічно, з урахуванням переліку визначеного у п. 6.2., пропозиція учасника, що передбачатиме застосування еквівалента, також повинна супроводжуватись гарантійним листом відповідного виробника товаровиробника (офіційного представника товаровиробника), зокрема, щодо можливості поставки зазначеного обладнання/устаткування.
Дата відповіді: 05.04.2021 16:43
Відповідь надана

Щодо підтвердження гарантійним листом від товаровиробника

Номер: e5b4ce0fdb7b45c9b17e452fb9e550f4
Дата опублікування: 02.04.2021 17:49
Опис: Просимо Вас прокоментувати вимогу вказану в п. 6.1 ТД щодо документально підтвердження гарантійним листом від товаровиробника, або офіційного представника товаровиробника устаткування із зазначенням замовника та ідентифікатором закупівлі. У випадку наявності цього обладнання на складі Учасника (закупка відбувалась для складування та оперативного використання), яким документом потрібно підтверджувати спроможність встановлення обладнання вказаного в ТД? Також, просимо вказати чому тільки частину обладнання треба підтверджувати відповідним листом, а іншу частину - ні???
Відповідь: У разі фактичної наявності зазначеного обладнання, просимо надати відповідний лист-роз’яснення із наданням підтвердних документів в тому числі: 1) документу згідно якого здійснювалось поставка товару. Оскільки, з урахуванням частини третьої ст. 265 Господарського кодексу України, учасник та виробник (постачальник) є суб’єктами господарювання, таким документом вбачається договір поставки); 2) первинних документів (видаткової накладної, товаро-транспортної накладної, акту приймання-передачі товару тощо). З даного приводу зазначу, що необхідність у наданні первинних документів зумовлюється також, положеннями п. 4.6. проекту договору на закупівлю, згідно яких, при підписанні акту приймання виконаних будівельних робіт Виконавцем в обов’язковому порядку надається Замовнику документи, які підтверджують вартість матеріалів, використаних в процесі виконання робіт. Принагідно зазначимо, що з урахуванням п. 6.1. Оголошення, з метою забезпечення виконання положень частини п’ятої ст. 269 Господарського кодексу України, також, учаснику необхідно надати гарантійний лист постачальника (виробника або представника виробника) про підтвердження здійсненої поставки із зазначенням достатніх відомостей, що дозволятимуть ідентифікувати останню (номер та дата договору поставки тощо) із чинними сертифікати відповідності, щодо відповідного обладнання. Також, як зазначено у запитанні, вимога п. 6.2. Оголошення поширюється лише на частину номенклатури товару визначної технічним завдання. Вищезазначене положення зумовлюється забезпечення замовником в тому числі добросовісної конкуренція серед учасників (п. 1 частини першої ст. 5 Закону) та недискримінація учасників та рівне ставлення до них (п. 4 частини першої ст. 5 Закону). Так, з метою недопущення встановлення дискримінаційних вимог до учасників (частина четверта ст. 5 Закону), а також, беручи до уваги зміст предмету закупівлі дотримання пропорційності встановлених вимог (п. 2 частина перша ст. 5 Закону), вимога п. 6.2. Оголошення поширюється лише щодо обладнання, оцінка відповідності якого здійснюється відповідно до ДСТУ EN 54:2003 "Системи пожежної сигналізації". Водночас, це не позбавляє учасника права надання документів зазначених документів щодо іншого обладнання, визначеного у додатку 2 до Оголошення.
Дата відповіді: 05.04.2021 16:40
Відповідь надана

Щодо дискримінаційних вимог

Номер: 0bec2b9ac60049a0a29a6c09875b417d
Дата опублікування: 02.04.2021 17:45
Опис: знайомившись з тендерною документацією виявлено умови які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принципи недискримінації серед учасників, а саме: п. 6.1. Акт обстеження об’єкту, підписаний уповноваженими представниками сторін та із залученням відповідального виконавця окремих видів робіт (надання послуг) пов’язаних із створенням архітектури – інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації). Встановлена вимога не відповідає нормам Закону і в свою чергу порушує принципи здійснення закупівлі, недискримінації учасників та необ'єктивної і неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників в подальшому. Дану вимогу можна характеризувати, як попередні перемовини учасників із Замовником, що не є стадією процедури відкритих торгів. Вимога щодо надання акту огляду об'єкта з підписом Замовника є дискримінаційною та додана з метою дискримінації небажаних учасників. Оскільки Замовник має можливість підписати відповідні листи лише обраними безпосередньо ним учасникам, та встановити, таким чином додаткові бар'єри для участі у процедурі закупівлі. Тобто Замовник таким чином здійснює упереджений відбір учасників. Тому вважаємо що дана вимога є дискримінаційною, так як керівник Замовника, може з незалежних від учасника причин не затвердити акт огляду об'єкту, а також не узгодити з Учасником дату та час виїзду на об'єкт, що в подальшому може стати з незалежних від Учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, що в подальшому стане причиною відхилення тендерної пропозиції. Даною вимогою Замовник фактично позбавляє права участі в закупівлі Учасників, які знаходяться на великій відстані від об'єкту. На сьогодні в Україні запроваджено карантинні обмеження на загальнонаціональному рівні. Об'єкт Замовника, який необхідно оглянути – це приміщення в яких постійно перебувають діти, відвідування даних об'єктів може принести шкоду здоров'ю дітей. Також дана вимога є незаконною та дискримінаційною з тих причин, що Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримати акт з підписом керівника замовника та керівника учасника, який подає у складі пропозиції. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об'єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає не конфіденційною. Хоча відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не повинен знати перелік Учасників, які подають свої пропозиції, до моменту їх розкриття. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за та такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов'язкового обстеження об'єкту з підписанням у Замовника акту огляду, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550 2. Рішення від 13.05.2020 №9264 3. Рішення від 29.05.2020 №10669 У зв'язку з чим просимо вилучити вищезазначену дискримінаційну вимогу.
Відповідь: Доброго дня, шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше запитання. Частиною 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та на виконання вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовником встановлено вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, у тому числі визначено умови тендерної документації та встановлено перелік документів для підтвердження учасником таких вимог. Вимоги тендерної документації про надання Учасниками Акту обстеження об'єкта, який вимагається з метою здійснення перевірки відповідності фактичних обсягів робіт, встановлених у додатку 2 до Оголошення, підписаний уповноваженими представниками сторін та відповідального виконавця, згідно п. 6.1 Оголошення відповідно до умов тендерної документації, встановлюються для всіх Учасників і є однаковими та ставлять їх у рівні умови, а документ, може бути наданий будь-яким підприємством / компанією / організацією, що має намір прийняти участь у процедурі закупівлі, - відповідно кількість таких компаній учасників - необмежено. Окрім цього практика розгляду подібних зауважень/скарг органом оскарження (АМКУ) є наступною - Замовник на власний розсуд зазначає перелік та обсяг (кількість), формат, зміст та т. п. стосовно документів, які повинен надати Учасник. Причому, слід зауважити, що аналогічні роз'яснення надає Департамент регулювання публічних закупівель Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (детальніше слід дивитись за посиланням -http://me.gov.ua/InfoRez/Details?id=b04d041b-6b67-4a5f-bcc9-c961df07f3ff&lang=uk-UA) де зазначає, що “...у разі якщо замовником в тендерній документації встановлюється вимога щодо наявності документально підтвердженої інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям, то учасникам процедури закупівлі необхідно надавати тендерні пропозиції відповідно до вимог тендерної документації” а також, слід прийняти до уваги аналогічні роз'яснення, що містяться у листі Мінекономрозвитку України № 3302-06_3812-06 від 07.02.2017. По-друге, усі умови тендерної документації процедури закупівлі визначено Замовником з чітким дотриманням вимог Закону та Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680 , а в частині встановлення кваліфікаційних критеріїв та вимог у тендерній документації з дотриманням методичних рекомендацій Міністерства економічного розвитку і торгівлі України за вих. №3302-06/3812-06 від 07.02.2017 16:03:06 “Щодо розробки тендерної документації” (з урахуванням Закону України “Про публічні закупівлі” зі змінами у редакції Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі” та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель” від 19.09.2019 N 114-IX). Відповідно до п. 3 Постанови Кабінет Міністрів України від 09.12.2020 № 1236 "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-23", забороняється, зокрема: 1) перебування в громадських будинках і спорудах, громадському транспорті без вдягнутих засобів індивідуального захисту, зокрема респіраторів або захисних масок, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно. Таким чином, обстеження об’єкта передбачається з дотриманням вимог Постанови Кабінет Міністрів України від 09.12.2020 № 1236. Враховуючи вищевикладене, тендерна документація відповідає усім вимогам Закону України “Про публічні закупівлі”, і є такою, що не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації Учасників.
Дата відповіді: 05.04.2021 16:39