• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт спортивної зали ЦКіД смт.Удачне Покровського району Донецької області, розташованого за адресою: площа 40 років Перемоги буд.20 смт.Удачне Покровського району Донецької області

Торги відмінено

1 499 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 14 990.00 UAH
Період уточнення: 01.04.2021 16:49 - 07.04.2021 12:00
Відповідь надана

Про усунення дискримінаційних вимог

Номер: 95507d3a8e4c429dba8c3e9d1cdc0e2c
Дата опублікування: 06.04.2021 14:25
Опис: Про усунення дискримінаційних вимог Шановний Замовнику! Просимо скасувати умови, не передбачені чинним законодавством, які обмежують конкуренцію, ставлять в нерівні умови постачальників та створюють дискримінаційні умови закупівлі. Вимоги, викладені в Додатку 1 до Тендерної документації, а саме: 1) п.11 Сертифікати відповідності Державної системи сертифікації УкрСЕПРО на всі будівельні матеріали, що будуть застосовуватися під час виконання робіт та зазначені у відомості обсягів робіт, чинні на дату подання пропозиції. У разі, якщо продукція не підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, надати оригінал відповіді уповноваженого органу виданий на ім’я учасника, згідно переліку будівельних матеріалів, що будуть використовуватися. Дата відповіді не повинна бути ранішею ніж тридцять днів до дати оприлюднення оголошення про проведення торгів на зазначену закупівлю; 2) п.12 Протокол випробувань з визначення класу стійкості до поширювання полум’я на провід «ШВВП 2х1,5 мм²», виданий незалежною акредитованою лабораторією на ім’я Учасника. Надати ліцензію, атестат чи дозвіл на право проводити такі дослідження, (документ повинен бути виданий на підставі Законів України та інших нормативно-правових актів). Дата проведення випробувань повинна бути не раніше ніж 18 (вісімнаддцять) місяців від дати оприлюднення оголошення. Надати договір з акредитованою лабораторією на лабораторні випробування будівельних матеріалів, виробів і конструкцій; 3) п.13 Протокол випробувань фарби стійкої до миття для стін та стель на стійкість до мокрого стирання, здатність до очищення згідно ДСТУ. Протокол випробувань повинен бути виданий незалежною акредитованою лабораторією на ім’я Учасника. Надати ліцензію, атестат чи дозвіл на право проводити такі дослідження, (документ повинен бути виданий на підставі Законів України та інших нормативно-правових актів). Дата проведення випробувань повинна бути не раніше ніж 18 (вісімнадцять) місяців від дати оприлюднення оголошення. Надати договір з акредитованою лабораторією на лабораторні випробування будівельних матеріалів, виробів і конструкцій; 4) п.14 Протокол випробувань вогнезахисної речовини для вогнезахисту дерев’яних конструкцій. Протокол випробувань повинен бути виданий незалежною акредитованою лабораторією на ім’я Учасника. Надати ліцензію, атестат чи дозвіл на право проводити такі дослідження, (документ повинен бути виданий на підставі Законів України та інших нормативно-правових актів). Дата проведення випробувань повинна бути не раніше ніж 18 (вісімнадцять) місяців від дати оприлюднення оголошення; 5) п.15 Сертифікат на систему управління якістю відповідно вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» значно обмежують коло потенційних учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, обмежують конкуренцію та ставлять у нерівні умови постачальників, створюють дискримінаційні умови закупівлі. ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання. Це випливає безпосередньо із змісту стандарту ISO 9001:2015 «Системи управління якістю», де чітко зазначено наступне: - Загальні положення: Запровадити систему управління якістю — стратегічне рішення організації (не зазначено, що це є обов’язок організації, отже таке впровадження не є обов’язковим і робиться на власний розсуд організації), яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. (А може і не допомогти, адже не зазначено чітко – ДОПОМОЖЕ, отже немає впевненості, є сумніви, відсутні гарантії, це лише можливість, а не гарантований результат). - СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ: Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація: a) повинна показати свою здатність постійно надавати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; b) зорієнтована на підвищення задоволеності замовника завдяки результативному застосовуванню системи, зокрема процесів поліпшування системи та забезпечування відповідності вимогам замовника й застосовним законодавчим і регламентувальним вимогам. Як визначив законодавець «Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю» і це означає, що стандарт стосується лише СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ і аж ніяк не стосується безпосередньо товару, не визначає його якість чи безпеку. Також, пункт а) говорить про «…постійно надавати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовника», тобто визначено постійне надання продукції, тривале в часі, як мінімум 2 і більше разів, але тендерна закупівля передбачає лише одноразове постачання, отже у замовника навіть в цьому випадку немає такої потреби. Жодної раціональної необхідності вимоги надати цей сертифікат не існує, так як товарообіг в Україні регламентований окремими законодавчими актами, законами та кодексами, де зазначені вимоги до якості, безпеки та документи, які це підтверджують, на сьогодні це санітарно-гігієнічний висновок. Також, важливим є те, що дана сертифікація, згідно законодавства України, є необов’язковою і добровільною, отже жодним законом не передбачено обов’язкову наявність даного сертифікату у юридичних чи фізичних осіб, а тому не може вимагатись замовником у якості обов’язкового. Варто зазначити про всебічно прийняту практику багатьма замовниками що до маніпуляції та підміни понять, визначених статтею 22, ч. 3, ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити». Маніпуляція полягає в тому, що замовник подає ВИМОГУ, як «інформацію», забуваючи про відповідність такої інформації, законодавству. Ст.22, ч.2, визначає безпосередньо відомості, які обов’язково повинна містити тендерна документація, а саме п.2 визначає кваліфікаційні критерії до учасників, які повинні міститись у тендерній документації та які замовник може висувати відповідно до ст.16 та ст.17 закону «Про публічні закупівлі». Цей перелік є вичерпним, а саме: - наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору; - наявність фінансової спроможності. Таким чином, замовник не має права виходити за межі дії ст.16, ст.17 та висувати якість додаткові власні кваліфікаційні критерії до учасника. Проте, замовники намагаються обійти вимоги ст.16, мотивуючи свої дії правом закріпленим в ст.22, ч.3. Однак такі дії є маніпуляцією та прямим порушенням закону, адже відповідно до ст.22, ч.3 «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити», є очевидним право замовника включити ІНФОРМАЦІЮ, а не вимогу чи вимоги. Те, що даним законом є чітке розмежування понять «інформація» та «вимога», випливає з п.4, ст.22, де зазначено, що «Тендерна документація не повинна містити ВИМОГ, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Відповідно до ст.1, закону «Про інформацію», інформація – це будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді. Отже, як випливає із самого визначення «Інформація», замовнику надано право внести будь-які відомості та/або дані відповідно до ЗАКОНОДАВСТВА. Так як перелік кваліфікаційних критеріїв чітко визначений ЗАКОНОДАВСТВОМ, тобто ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник не має повноважень видавати індивідуально-правові акти із вимогами, що виходять за рамки закону і таким чином замість подання інформації (відомості та/або дані) встановлювати ВИМОГИ. Аналогічна ситуація спостерігається і стосовно п.3, ст.22, де визначено, що тендерна документація повина містити ІНФОРМАЦІЮ (знову ж таки, інформацію, а не вимогу) про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Замовник має право вказати у технічній специфікації «…посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.». Проте, технічна специфікація стосується виключно ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ, а не учасника чи виробника товару. Таким чином, замовник не може встановлювати будь-яких додаткових кваліфікаційних критеріїв у вигляді «подання сертифікату ISO 9001:2015 «Системи управління якістю». Таким чином, при вивчені вимог даної тендерної документації у більшості потенційних учасників складається таке враження, що з боку замовника відбувається відверта маніпуляція, так як зазначені вимоги не мають жодного відношення до товару і не можуть підтвердити ні безпечність товару, ні його екологічність. ХОЧЕМО НАГОЛОСИТИ, що згідно ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ відповідність вищенаведеним умовам Замовника учасник може підтвердити будь-яким документом, що передбачений як ОБОВ’ЯЗКОВИЙ до такого предмету закупівлі чинним законодавством. На сьогоднішній день, чинним законодавством визначено, що ЄДИНИМ ОБОВЯЗКОВИМ ДОКУМЕНТОМ, який видається акредитованим органом і який повинні мати юридичні і фізичні особи та який засвідчує якість і безпечність товару, що є предметом закупівлі, являється ВИСНОВОК ДЕРЖАВНОЇ САНІТАРНО-ЕПІДЕМІОЛОГІЧНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ. Додатково інформуємо щодо наявності великої кількості рішень АМКУ щодо визнання даних вимог дискримінаційними та такими що порушують умови закупівлі. Протоколи випробувань про безпечність та відповідність товару наданого акредитованою лабораторією на ім’я учасника є встановлення вимоги, що експертний висновок /протокол випробувань мусить бути виданий на учасника закупівель (для не виробника продукції), за наявності експертизи/випробування проведеної на замовлення виробника, є дискримінацією щодо учасників та нерівне ставлення до них, оскільки повторне проведення експертизи та випробувань потребує додаткових коштів, та порушення принципу економічної конкуренції. Тим самим ставлячи під сумнів прозорість самої закупівлі. У зв'язку з вищевикладеним просимо внести зміни до тендерної документації, скасувати вищевикладені дискримінаційні умови та прибрати з тендерної документації вимоги, викладені Вами в п.11, п.12, п.13, п.14, п.15 і привести тендерну документацію у відповідність до вимог чинного законодавства України, і не ставити під сумність прозорість даної закупівлі, а також репутацію посадових осіб Замовника. У разі ігнорування зазначених зауважень, ми будемо вимушені звернутись до АМКУ зі скаргою на вимоги встановлені в тендерній документації. Крім того, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси, ми маємо право звернутись до компетентних органів. Дякуємо за співпрацю та розуміння!
Відповідь: Шановний учасник. Ваші вимоги прийнято до уваги та буде вжито необхідні заходи
Дата відповіді: 07.04.2021 11:42