• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

лот1-фільтри протигазові та протигази; лот 2-протигази ГП 7; лот 3 – протигази ПШ

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська, детальніше у тендерній документації.

Торги не відбулися

1 113 993.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 60.00 UAH
Період уточнення: 01.04.2021 16:43 - 07.04.2021 00:00
Відповідь надана

Щодо засобів індивідуального захисту сумнівного походження

Номер: f078492303aa41519d4f6773dcdb76a8
Дата опублікування: 05.04.2021 16:49
Опис: Повідомляємо Вас, що за період 2014-2020 рр. державними підприємствами, установами та організаціями було проведено безліч тендерів та електронних закупівель засобів індивідуального захисту органів дихання, а саме - протигазів ГП-7, ГП-9, ППМ-88, МАГ, УЗС БРИЗ, УЗС ИЗОД та інші. При цьому постачальники надавали Сертифікати відповідності, в якості підтвердження сертифікації даної продукції в Україні. Дані Сертифікати не містили посилання на відповідність зареєстрованих Технічних умов України, а лише посилання на ГОСТ 12.4.041-2006 або ДСТУ ГОСТ 12.4.041-2006. Виробником такої продукції в даних Сертифікатах фігурують деякі підприємства - резиденти України. В даний час технічні умови на цивільний протигаз ГП-7 – ТУ Г-10-1103-82 - належать Міністерству Оборони РФ, право на виробництво цивільних протигазів ГП-7 мають заводи АТ «Тамбовмаш», АТ «Сорбент» і АТ «ЕХМЗ ім. Н.Д. Зелінського» – підприємства Російської Федерації. Згідно інформації, яка розміщена на офіційному сайті одного із виробників (www.tambovmash.ru), протигази марки ГП-7 та його модифікації, у відповідності до військового стандарту РФ ГОСТ РВ №15.002-2000, є продуктом військового призначення та заборонений до вільної реалізації компаніями-посередниками без відповідного погодження із органами виконавчої влади Російської федерації (Директива №566/2/6598 Управління військ РХБЗ МО РФ), та більш того вимагає наявність спеціальної ліцензії Федеральної служби з технічного та експортного контролю РФ. Згідно українського законодавства для імпорту на митну територію України зазначених протигазів, необхідно отримати не тільки погодження органів виконавчої влади РФ (Міністерства оборони РФ), але й отримати дозвіл на ввезення від Державної служби експортного контролю України. Згідно позиції Державної служби експортного контролю України протигази типу ГП-7, ГП-9, ППМ-88, МАГ, УЗС БРИЗ, УЗС ИЗОД відносяться до товарів військового призначення, які в установленому порядку допущені до цивільного використання. Враховуючи вище наведену інформацію, можна зробити висновок що українські підприємства, які позиціонують себе виробниками протигазів типу ГП-7, ГП-9, ППМ-88, МАГ, або ж УЗС БРИЗ, УЗС ИЗОД, не володіючи зареєстрованими технічними умовами України, не можуть здійснювати повного циклу виробництва, а лише так звану вузлову зборку з комплектуючих походженням з Російської Федерації. Відповідно до частини першої статті 5 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 р. № 1644-VII, Указу Президента України від 14.05.2020 №184/2020 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 14 травня 2020 року «Про застосування, скасування і внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та Постанови Кабінету Міністрів України «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» від 30.12.2015 р. № 1147» закупівля товарів, робіт і послуг не буде здійснюватися у юридичних осіб – резидентів Російської Федерації державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких перебуває у власності Російської Федерації, а також в інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт і послуг походження з Російської Федерації, крім випадків, коли заміщення таких предметів закупівлі іншими неможливе, що підтверджено Міністерством економічного розвитку і торгівлі України. Підсумовуючи все вище сказане, просимо Вас не допустити закупівлю засобів індивідуального захисту сумнівного походження!!
Відповідь: З 1 січня 2018 року в Україні скасовується обов’язкова сертифікація продукції. Законодавство у сфері сертифікації втрачає чинність. Натомість вступає в дію ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Цей Закон визначає правові та організаційні засади розроблення, прийняття та застосування технічних регламентів і передбачених ними процедур оцінки відповідності, а також здійснення добровільної оцінки відповідності. Отже Сертифікація в нашій країні є необов'язковою, натомість передбачено проведення оцінки відповідності. Тому виробники все ж таки повинні визначити для себе стандарт, відповідно до якого він буде випускати свою продукцію. Це може бути ДСТУ (Державний стандарт України), ТУУ (технічні умови), які він може розробити самостійно, якщо ж його не влаштовує ДСТУ. Але Вимоги, заявлені в ТУУ, не повинні суперечити вимогам ДСТУ, оскільки національні та міждержавні стандарти встановлюють мінімальні значення. На відміну від державних стандартів (ДСТУ), технічні умови (ТУ) розробляє сам виробник, у випадку якщо на певний новий вид продукції взагалі не існує державних стандартів, або ж якщо йому потрібно розширити асортимент продукції, запровадити новітні розробки, вдосконалити технологічний процес, упаковку, приймати участь у тендерах тощо. Виходячи з наведеного вище, хочемо наголосити, що Ваше тлумачення, цитуємо: «Дані Сертифікати не містили посилання на відповідність зареєстрованих Технічних умов України, а лише посилання на ГОСТ 12.4.041-2006 або ДСТУ ГОСТ 12.4.041-2006р.» суперечить законодавству України, оскільки Виробники добровільно обирають стандарт, якому повинна відповідати його продукція. Отже посилання виробників протигазів ГП 7 на ДСТУ ГОСТ 12.4.041-2006 не є протизаконним, а вимоги до продукції, що зазначені в національних та міждержавних стандартах навпаки науково-обґрунтовані та напрацьовані роками, і продукція згідно ДСТУ виготовляється, як правило, з відповідними усталеними технологіями. Також зазначаємо, що відповідно до чинного законодавства України у сфері стандартизації, технічного регулювання, у тому числі оцінки відповідності проводиться зокрема оцінка відповідності та підтвердження відповідності. Відповідно абзацу двадцять четвертого частини першої статті 1 ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»: оцінка відповідності - процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані. За результатами оцінки відповідності видається «документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності;». При цьому наголошуємо, що вимоги тендерної документації враховують вимоги ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» та містять перелік документів, які повинні надати Учасники, за новим Законодавством у сфері стандартизації, технічного регулювання, у тому числі оцінки відповідності, зокрема : 1.Сертифікат перевірки типу або сертифікат експертизи типу на відповідність вимогам технічного регламенту засобів індивідуального захисту; 2.Декларацію про відповідність засобу індивідуального захисту вимогам Технічного регламенту засобів індивідуального захисту. Також усі додатки до неї, за умови, що вони були передбачені при оформленні декларації; 3.Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Визначені документи є затвердженими формами документів та містять обов’язкові поля: зокрема Сертифікат експертизи типу - «назва виробника», «відповідність технічним регламентам» (тобто ДСТУ, ТУ). Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи містить поле «країна-виробник», «виготовлений відповідно стандарту». Саме з цих документів Замовнику буде чітко зрозуміло країна- виробник та відповідно якого стандарту України будуть запропоновані Учасниками протигази ГП 7. Тому лише після процедури розкриття тендерних пропозицій Замовник може побачити всю інформацію про запропоновану Учасниками продукцію. Також доводимо до вашого відома, що Замовником вивчено ринок України стосовно протигазів ГП7, і повідомляємо Вам, що на ринку України наявні виробники даного типу протигазу. В Україні протигази ГП 7 відносяться до типу – цивільні, та не заборонені для вільного продажу. Військові стандарти Російської Федерації у відношенні до протигазу ГП 7 тендерний комітет вивчати не зобов’язаний. Зазначені протигази плануються використовувати на структурних підрозділах підприємства, задіяних з речовинами підвищеної небезпеки (зокрема - склади хлору). Ваше твердження стосовно того, «що українські підприємства, які позиціонують себе виробниками протигазів типу ГП-7, ГП-9, ППМ-88, МАГ, або ж УЗС БРИЗ, УЗС ИЗОД, не володіючи зареєстрованими технічними умовами України, не можуть здійснювати повного циклу виробництва, а лише так звану вузлову зборку з комплектуючих походженням з Російської Федерації.» є таким, що суперечить чинному Законодавству України. Адже, виходячи з вищевикладеного не обов’язково мати власні ТУ, адже в Україні розроблено ДСТУ ГОСТ 12.4.041-2006р., якому мають право відповідати засоби індивідуального захисту. Стосовно повного циклу виробництва звертаємо Вашу увагу на п.1 ст. 40 Митного кодексу, яким визначено: «1.У разі якщо у виробництві товару беруть участь дві або більше країн, країною походження товару вважається країна, в якій були здійснені останні операції з переробки, достатні для того, щоб товар отримав основні характерні риси повністю виготовленого товару, що відповідають критеріям достатньої переробки згідно з положеннями цієї статті.». Також відповідно до п.2 ст. 36 Глави 6. Митного кодексу визначено: «2. Країною походження товару вважається країна, в якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених цим Кодексом.» Тобто на законодавчому рівні питання «так званої» вузлової зборки є врегульованим та не підлягає сумнівності. В тому числі документально на законодавчому рівні питання «Позиціонування себе як виробника» визначено, зокрема абзацом 7 частини 1 ст. 1 ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» « виробник - будь-яка фізична чи юридична особа (резидент чи нерезидент України), яка виготовляє продукцію або доручає її розроблення чи виготовлення та реалізує цю продукцію під своїм найменуванням або торговельною маркою (знаком для товарів і послуг). Положення цього Закону щодо виробників також застосовуються до монтажників ліфтів;» До того ж просимо Вас вивчити перелік товарів, заборонених до ввезення на митну територію України, що походять з Російської Федерації, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» від 30.12.2015 р. № 1147». Звертаємо вашу увагу на те, що протигази будь-якого типу та вузлові частини до них в даному переліку відсутні. Вважаємо вимоги тендерної документації такими, що не суперечать вимогам чинного законодавства України. При цьому наголошуємо, що тендерний комітет не зобов’язаний вивчати нормативи законодавства Російської Федерації, на які є посилання Вашої вимоги.
Дата відповіді: 07.04.2021 16:06