-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Монтаж системи пожежної сигналізації і оповіщення про пожежу. Об'єкт: Ліцей №18 Львівської міської ради по вул. Кульчицької 18 в м. Львові (ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи)
Завершена
847 590.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 237.95 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 237.95 UAH
Період уточнення:
19.03.2021 13:26 - 25.03.2021 23:00
Відповідь надана
Дискримінація
Номер:
f03a8d4b55a840b684470803ac9b73bb
Дата опублікування:
24.03.2021 17:37
Опис:
Добрий день. Вимога:Протокол (протоколи) вимірювання опору розтікання на основних заземлювачах і заземленнях магістралей і устаткування, видані не раніше березня 2021 року.
У пункті 1.1. Ви зазначаєте про необхідність надати довідку у довільній формі, що містить інформацію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для надання послуг, які є предметом закупівлі. У складі тендерної пропозиції Учасник надає копію чинного протоколу про виміри опору ізоляції електроінструменту, що буде використовуватися при виконанні ремонтних робіт. Дана вимога є неправомірною. Згідно п. 1.20 Розділу IV Наказу МВСУ від 30.12.2014 № 1417 «Про затвердження Правил пожежної безпеки в Україні» (далі – Правила) містить положення про те, що замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання мають проводитись 1 раз на 2 роки, якщо інші терміни не обумовлені ПТЕ. Але, дане положення не адресоване конкретно до учасників (тобто, до суб’єктів господарювання, що здійснюють господарську діяльність у сфері протипожежного призначення). Це положення стосується Замовника (конкретно в даному випадку). Тобто, сам Замовник як утримувач і користувач будівель повинен дотримуватися Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Міністерством внутрішніх справ України №1417 від 30.12.2014 р. Ці Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд. Відповідно до пункту 1 Розділу ІІ «Організаційні заходи щодо забезпечення пожежної безпеки» Правил, Діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств та об’єктів. Відповідно до пункту 2 Розділу ІІ «Організаційні заходи щодо забезпечення пожежної безпеки» Правил, Керівник підприємства повинен визначити обов’язки посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки, призначити відповідальних за пожежну безпеку окремих будівель, споруд, приміщень, дільниць, технологічного та інженерного устаткування, а також за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту. Обов’язки щодо забезпечення пожежної безпеки, утримання та експлуатації засобів протипожежного захисту передбачаються у посадових інструкціях, обов’язках, положеннях про підрозділ. Тобто, в Замовника повинна бути назначена відповідальна посадова особа щодо забезпечення пожежної безпеки та контролю за утриманням й експлуатацією засобів протипожежного захисту, а також щодо забезпечення проведення заміру опору ізоляції і перевірки спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання 1 раз на 2 роки, якщо інші терміни не обумовлені ПТЕ. Якщо ж такої особи в Замовника немає, то звісно Замовник може скористатися послугами компанії, що спеціалізується на наданні послуг з проведення заміру опору ізоляції. Послуги по виміру опору ізоляції електроінструменту та наявність електротехнічної лабораторії передбачені для іншого виду послуг та мають свій код класифікатора для проведення процедур закупівель, а саме: 71630000-3 - Послуги з технічного огляду та випробовувань. Визначення коду класифікатора до закупівлі регулює Наказ МІністерства економічного розвитку і торгівлі України №454 від 17.03.2016 р. "Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі" (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за № 448/28578). Цей Порядок установлює спосіб визначення замовником предмета закупівлі відповідно до положень Закону України “Про публічні закупівлі”. Відповідно до вказаного Порядку визначення предмета закупівлі, Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Отже, Замовник повинен мати або ж відповідальну особу за дотримання правил пожежної безпеки та контролю проведення замірів опору ізоляції і т.д, або може скористатися послугами іншої компанії, що спеціалізується на такому виді послуг, але для цього Замовнику потрібно проводити окрему процедуру закупівлі, яка має свій окремий код класифікатора, а не прописувати дану вимогу до учасників в Тендерну документації на закупівлю послуг щодо встановлення автоматичної пожежної сигналізації. Таким чином, Замовник може прописувати лише ті вимоги, що безпосередньо стосуються цього предмету закупівлі та вказаних видів послуг. Замовником же прописана вимога щодо наявності протоколу про вимір опору ізоляції електроінструменту, яка взагалі не стосується даного предмету закупівлі і ніяким чином не відноситься до вказаних послуг! Послуги по виміру опору ізоляції електроінструменту передбачені для іншого виду послуг та мають свій код класифікатора для проведення процедур закупівель, а саме: 71630000-3 - Послуги з технічного огляду та випробовувань. Таким чином, в одній процедурі закупівлі Замовник фактично об'єднав два різних коди класифікатора (два різних види послуг), зазначивши при цьому, звісно ж, лише один (що безпосередньо стосується потрібних йому послуг з встановлення пожежної сигналізації), але додав ще й інші послуги (які насправді не відносяться до послуг зі встановлення пожежної сигналізації, та ще й мають зовсім інший, свій код класифікатора і на дані послуги Замовники повинні проводити окрему процедуру закупівлі). Також, звертаємо увагу на те, що Замовником встановлена вимога щодо надання протоколу про вимір опору ізоляції електроінструменту, що буде використовуватися при виконанні РЕМОНТНИХ робіт. Знову ж таки, дана вимога ще раз свідчить про її невірне та неправомірне встановлення до учасників. Процедура закупівлі здійснюється на ПОСЛУГИ по встановленню автоматичної пожежної сигналізації, жодних ремонтних робіт, ніяких ремонтів, перевірок електричних мереж та все що з цим пов’язано учасники не будуть проводити та і не зобов’язані, бо процедура закупівлі проводиться на зовсім інший вид послуг. На підставі вищевикладеного, ВИМАГАЄМО виключити з тендерної документації вимогу щодо надання протоколу про виміри опору ізоляції електроінструменту, та внести відповідні зміни!
Відповідь:
Шановний учасник, додатково хотіли б внести ясність щодо тендерної вимоги. Ми просимо учасників надати копію чинного протоколу про виміри опору ізоляції електроінструменту, що буде використовуватися при виконанні ремонтних робіт. Дани вимога викликана одним бажанням замовника – щоб потенційний виконавець мав справний інструмент під час надання послуг та не завдав шкоди майну, здоров’ю чи життю осіб (в основному дітей), які перебуватимуть в закладі під час виконання монтажних робіт. На підставі вище викладеного, Ваша вимога не підлягає задоволенню
Дата відповіді:
25.03.2021 12:05
Відповідь надана
Дискримінація
Номер:
f0c34e5628064dd5954dc013b245d687
Дата опублікування:
24.03.2021 17:32
Опис:
Добрий день. Вимога:Протокол (протоколи) вимірювання опору розтікання на основних заземлювачах і заземленнях магістралей і устаткування, видані не раніше березня 2021 року. Даний протокол складаєтья відповідно до Про затвердження Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів (ДНАОП 0.00-1.21-98)Електроустановка — комплекс взаємопов’язаних машин, ліній, апаратів, допоміжного обладнання (рахуючи будівлі та приміщення, в яких вони встановлені), призначені для виробництва, трансформації, передачі, розподілення електричної енергії і перетворення її в інший вид енергії. Так вам потрібен Протокол (протоколи) вимірювання опору розтікання на основних заземлювачах і заземленнях магістралей і устаткування ваших магітралей та устаткування ваших електроустановок???????Для даних проводяться окремі закупівлі. Просимо видалити дану вимогу.
Відповідь:
Шановний учаснику!
Частиною 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та на виконання вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовником встановлено вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, у тому числі визначено умови тендерної документації та встановлено перелік документів для підтвердження учасником таких вимог.
Даний вид протоколів має безпосереднє відношення до устаткування, що використовуватиметься при наданні послуг, а відтак є обов’язковим до надання згідно вимог Тендерної документації.
Дата відповіді:
25.03.2021 15:30
Відповідь надана
Відгук
Номер:
98729515683a42139c8f856f2eb29caa
Дата опублікування:
24.03.2021 17:19
Опис:
Добрий день. Вимога:Для підтвердження своєї відповідності даному критерію, учасники у складі тендерних пропозицій надають копії аналогічного (аналогічних) договору (договорів) у усіма додатками, а також скан-копію листа-відгуку по даному договору (договорах) з зазначенням предмету договору, номеру, дати його укладення та відомостей щодо належного та якісного його виконання в передбачені договором строки. Даний відгук має бути виданим не раніше дня виходу оголошення про закупівлю. Чим відрізняєтьвя відгук виданий раніше дня виходу оголошення про закупівлю?????Замовник видає відгук Винконацю робіт після виконання робіт або наданя послуг для підтвердження якості та надання послуг або робіт в повному обсязі. Навіщо Замовнику ще раз надавати Відгук????Обгрунтуйте вашу вимогу!!! Просимо видалити дану вимогу.
Відповідь:
Доброго дня, Шановний учасник!
Підрядник гарантує якість закінчених робіт, обладнання та устаткування, досягнення показників, визначених у Проектній документації, та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку, при умові забезпечення та експлуатації вказаних робіт, обладнання та устаткування згідно з інструкцій заводів-виробників (технічних паспортів) та дотримання правил експлуатації і технічного обслуговування Системи спеціалізованою організацією.
Разом з тим, Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» ( надалі Закон) та указує у тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям.
Разом з тим згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону). Ураховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Дата відповіді:
25.03.2021 07:41
Відповідь надана
Щодо вимог
Номер:
6234339db23244349470cad8c1638fb2
Дата опублікування:
23.03.2021 15:57
Опис:
Просимо вилучити вимогу щодо наявності - кваліфікаційного сертифікату та свідоцтва інженера-проектувальника, який залучатиметься до виконання робіт (надання послуг) (Додаток 6 Тендерної документації), так як, інженер - проектувальник - це інженер який залучається до проектування, а технічним завданням Замовника та предметом закупівлі не передбачено виконання таких робіт.
Відповідь:
Шановний учаснику!
Згідно вимог Тендерної документації нами вимагаються наступні документи з огляду на наступне:
Специфіка надання послуг передбачає вірне влаштування усіх систем, що не можливо без залучення спеціаліста, а саме інженера-проектувальника. Для підтвердження можливості якісного та кваліфікованого виконання робіт (надання послуг) ми вбачаємо необхідність у наданні кваліфікаційного сертифікату та свідоцтва інженера-проектувальника, оскільки саме ці документи, згідно вимог законодавства, в повній мірі можуть підтвердити кваліфікацію вищезгаданого інженера.
Дата відповіді:
25.03.2021 09:29
Відповідь надана
Щодо дискримінаційних вимог
Номер:
d75c317fc8494f8c8f3716aefe992608
Дата опублікування:
23.03.2021 15:49
Опис:
Ознайомившись з тендерною документацією виявлено умови які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принципи недискримінації серед учасників, а саме:
Розділ V п. 2. пп.5 Акт обстеження об’єкту, підписаний уповноваженими представниками сторін.
Встановлена вимога не відповідає нормам Закону і в свою чергу порушує принципи здійснення закупівлі, недискримінації учасників та необ'єктивної і неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників в подальшому. Дану вимогу можна характеризувати, як попередні перемовини учасників із Замовником, що не є стадією процедури відкритих торгів.
Вимога щодо надання акту огляду об'єкта з підписом Замовника є дискримінаційною та додана з метою дискримінації небажаних учасників. Оскільки Замовник має можливість підписати відповідні листи лише обраними безпосередньо ним учасникам, та встановити, таким чином додаткові бар'єри для участі у процедурі закупівлі. Тобто Замовник таким чином здійснює упереджений відбір учасників.
Тому вважаємо що дана вимога є дискримінаційною, так як керівник Замовника, може з незалежних від учасника причин не затвердити акт огляду об'єкту, а також не узгодити з Учасником дату та час виїзду на об'єкт, що в подальшому може стати з незалежних від Учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, що в подальшому стане причиною відхилення тендерної пропозиції.
Даною вимогою Замовник фактично позбавляє права участі в закупівлі Учасників, які знаходяться на великій відстані від об'єкту.
На сьогодні в Україні запроваджено карантинні обмеження на загальнонаціональному рівні.
Об'єкт Замовника, який необхідно оглянути – це приміщення в яких постійно перебувають діти, відвідування даних об'єктів може принести шкоду здоров'ю дітей.
Також дана вимога є незаконною та дискримінаційною з тих причин, що Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримати акт з підписом керівника замовника та керівника учасника, який подає у складі пропозиції.
Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об'єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає не конфіденційною. Хоча відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не повинен знати перелік Учасників, які подають свої пропозиції, до моменту їх розкриття.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за та такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов'язкового обстеження об'єкту з підписанням у Замовника акту огляду, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
1. Рішення від 13.12.2019 №18550
2. Рішення від 13.05.2020 №9264
3. Рішення від 29.05.2020 №10669
У зв'язку з чим просимо вилучити вищезазначену дискримінаційну вимогу.
Відповідь:
Доброго дня, Шановний учасник!
Під час складання тендерної документації Замовником було враховано те, що законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття “дискримінації” та її форм, однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими Держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню “дискримінація”, - «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня.
Виходячи з наведеного, можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.
Частиною 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та на виконання вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовником встановлено вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, у тому числі визначено умови тендерної документації та встановлено перелік документів для підтвердження учасником таких вимог.
Отже, Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству.
Відповідно до вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852, роботи з монтажу систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень мають виконуватися відповідно до проектної документації.
Проектна (кошторисна) документація повинна бути складена Учасником з урахуванням вимог тендерної документації та чинного законодавства. Невідповідність кошторисної документації учасника призведе до відхилення його пропозиції, та встановлено перелік документів, які обов’язково повинен подати Учасник процедури закупівлі як частину своєї тендерної пропозиції для підтвердження прийнятності та відповідності послуг, що є предметом закупівлі:
• Документи тендерної пропозиції учасника повинні бути складені у відповідності до вимог ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 та обов’язково доповнюватися таким комплектом документів:
- Договірна ціна;
- Зведений кошторисний розрахунок вартості з пояснювальною запискою
- Локальний(і) кошторис(и);
- Підсумкову відомість ресурсів;
-Розрахунок загальновиробничих витрат.
Якщо тендерна пропозиція учасника містить неповний перелік, неповні обсяги робіт та матеріальні ресурси (у т. ч. поставки замовника: вода, електроенергія), то така тендерна пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам тендерної документації та відхиляється замовником.
А тому, для вірного складання Учасником ціни тендерної пропозиції та не складання Учасниками дефектного акту як наслідок належного оформлення проектної кошторисної документації, та уникнення неузгодженостей в такій проектні документації, у т. ч. щодо запропонованих учасником невідповідних еквівалентів устаткування (обладнання) та/або матеріалів, задля зазначення повного обсягу робіт та матеріальних ресурсів, Учаснику доцільно оглянути об’єкти Замовника та обсяги робіт / послуг по процедурі закупівлі “ДК 021:2015 – 45310000-3. Електромонтажні роботи (послуги монтажу системи пожежної сигналізації з системою керування евакуюванням та системою оповіщення)”.
Вимоги тендерної документації про надання Учасниками Акту обстеження об'єкта, підписаний уповноваженими представниками сторін згідно п. 5, ч.2. Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» відповідно до умов тендерної документації, встановлюються для всіх Учасників і є однаковими та ставлять їх у рівні умови, а документ, який вимагаються, може бути наданий будь-яким підприємством / компанією / організацією, що має намір прийняти участь у процедурі закупівлі, - відповідно кількість таких компаній учасників - необмежено.
Окрім цього практика розгляду подібних зауважень/скарг органом оскарження (АМКУ) є наступною - Замовник на власний розсуд зазначає перелік та обсяг (кількість), формат, зміст та т. п. стосовно документів, які повинен надати Учасник. Причому, слід зауважити, що аналогічні роз'яснення надає Департамент регулювання публічних закупівель Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (детальніше слід дивитись за посиланням -http://me.gov.ua/InfoRez/Details?id=b04d041b-6b67-4a5f-bcc9-c961df07f3ff&lang=uk-UA) де зазначає, що “...у разі якщо замовником в тендерній документації встановлюється вимога щодо наявності документально підтвердженої інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям, то учасникам процедури закупівлі необхідно надавати тендерні пропозиції відповідно до вимог тендерної документації” а також, слід прийняти до уваги аналогічні роз'яснення, що містяться у листі Мінекономрозвитку України № 3302-06_3812-06 від 07.02.2017.
По-друге, усі умови тендерної документації процедури закупівлі визначено Замовником з чітким дотриманням вимог Закону та Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680 , а в частині встановлення кваліфікаційних критеріїв та вимог у тендерній документації з дотриманням методичних рекомендацій Міністерства економічного розвитку і торгівлі України за вих. №3302-06/3812-06 від 07.02.2017 16:03:06 “Щодо розробки тендерної документації” (з урахуванням Закону України “Про публічні закупівлі” зі змінами у редакції Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі” та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель” від 19.09.2019 N 114-IX).
Враховуючи вищевикладене, тендерна документація відповідає усім вимогам Закону України “Про публічні закупівлі”, і є такою, що не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації Учасників.
Дата відповіді:
24.03.2021 11:14