-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
газ природний
Торги не відбулися
3 444 338.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 222.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 222.00 UAH
Період уточнення:
10.05.2017 14:17 - 15.05.2017 14:22
Відповідь надана
Транспортування магістральними мережами
Номер:
96be86b05d254f7f8668328cd5071bf5
Дата опублікування:
15.05.2017 09:43
Опис:
Доброго дня, шановні замовники.
Звертаємо Вашу увагу на наявність в ТД дискримінаціїної вимоги, включення транспортування магістральними мережами до ціни природного газу, як товару.
Відповідь:
Шановний учасник!
Розглянувши ваше звернення щодо роз»яснення тендерної документації по здійсненню (відкритих торгів) по закупівлі природного газу ( в порядку ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі») повідомляємо наступне:
Згідно роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 01.12.2015 №3302-05/40083-06 «Щодо закупівлі природного газу та послуг з розподілу природного газу», споживач здійснює закупівлю природного газу, як товару.
Згідно п.32 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» товари - продукція, об'єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов'язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Водночас, відповідно до п.5 р.2 Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Мiнiстерства економічного розвитку i торгiвлi України від 17.03.2016р. №454, якщо під час здійснення замовником закупівлі товарів передбачається також закупівля послуги (послуг), пов'язаної (пов'язаних) з поставкою товарів (зокрема послуги з транспортування, установки, монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання персоналу тощо), предметом закупівлі в такому разі є товари за умови, що вартість такої послуги (таких послуг) не перевищує вартості самих товарів.
Принагідно звертаємо увагу, що тендерна документація, щодо закупівлі природного газу, не містить вимогу, щодо включення у ціну на товар, який учасник пропонує надати за Договором, вартість послуг з розподілу природного газу, що не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників.
Оскільки чинним законодавством не передбачено типової форми договору постачання природного газу для споживачів (крім побутових), постачання природного газу, у тому числі, для бюджетних установ та організацій здійснюється на підставі договору, що укладається відповідно до вимог Цивільного та Господарського кодексів та за вільними цінами, що встановлюються між постачальником та споживачем.
Таким чином, ціна на газ встановлюється учасником у відповідності до ст.12 Закону України «Про ринок природного газу», а також з урахуванням п.32 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник включає до вартості ціни тендерної пропозиції послуги, пов’язані з постачанням газу, в тому числі витрати щодо транспортування природного газу магістральними трубопроводами, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, навантаження та розвантаження, страхування та усіх інших витрат, та не включає до вартості тендерної пропозиції вартість послуг з розподілу природного газу.
Звертаємо увагу, що Закон України «Про ринок природного газу» не має жодної заборони для постачальників природного газу займатися одночасно такими видами господарської діяльності як: постачання та транспортування природного газу. Окрім того, відповідно до ч.1 ст.2 Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №2496 від 30.09.2015р. «Про затвердження Правил постачання природного газу», підставою для постачання природного газу споживачу, в першу чергу, є наявність об’єкту, який підключений до газотранспортної системи та присвоєний споживачу Оператором газорозподільної системи персональний ЕІС-код, як суб’єкту ринку природного газу.
Також слід зазначити, що відповідно до ст.19 Закону України «Про ринок природного газу» «суб'єкти ринку природного газу є рівними у праві на отримання доступу до газотранспортних та газорозподільних систем, газосховищ, установки LNG та на приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем».
Відповідно до п.39 ст.1 Закону України «Про ринок природного газу» «суб'єкт ринку природного газу - оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи, оператор газосховища, оператор установки LNG, замовник, оптовий продавець, оптовий покупець, постачальник, споживач». З чого вбачається, що кожний постачальник має право укласти з оператором газотранспортної системи договір на транспортування природного газу магістральними трубопроводами для своїх споживачів до точок входу в газорозподільні системи.
Також, Кодексом газотранспортної системи, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30 вересня 2015 року № 2493, передбачена можливість суб'єктам ринку, які бажають транспортувати газ до прямих споживачів, укласти з оператором газотранспортної системи відповідний договір на транспортування природного газу.
Враховуючи вищевикладене, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», закупівля товару може включати зокрема послуги, пов'язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Будь-яких інших обмежень Закон України «Про публічні закупівлі» не містить, а відповідно Ваші посилання на наявність в ТД дискримінаціїної вимоги, включення транспортування магістральними мережами до ціни природного газу, як товару, є необґрунтованими та зміни вноситись не будуть.
Дата відповіді:
15.05.2017 13:21
Відповідь надана
Щодо врахування ціни на транспортування
Номер:
c6cff89a8956421782151a50d6fde87e
Дата опублікування:
13.05.2017 14:05
Опис:
Вважаємо, що включення до ціни газу послуг з транспортування не відповідає вимогам законодавства, з наступних підстав.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про ринок природного газу»:
постачання природного газу - господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і полягає в реалізації природного газу безпосередньо споживачам на підставі укладених з ними договорів.
транспортування природного газу - господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газотранспортною системою з метою його доставки до іншої газотранспортної системи, газорозподільної системи, газосховища, установки LNG або доставки безпосередньо споживачам, але що не включає переміщення внутрішньопромисловими трубопроводами (приєднаними мережами) та постачання природного газу;
оператор газотранспортної системи - це суб’єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із транспортування природного газу газотранспортною системою на користь третіх осіб (замовників).
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про ринок природного газу» оператор газотранспортної системи не може провадити діяльність з видобутку, розподілу або постачання природного газу. З викладеного вбачається, що постачання природного газу та його транспортування є різними видами економічної діяльності, які одночасно не може здійснювати одна й та сама особа. Відповідно до Правил постачання природного газу, затверджених Постановою НКРЕКП №2496 від 30.09.2015, підставою для постачання природного газу споживачу зокрема є:
• наявність у споживача, об’єкт якого підключений до газорозподільної системи, договору розподілу природного газу, укладеного в установленому порядку між споживачем та Оператором ГРМ, та присвоєння споживачу Оператором ГРМ персонального ЕІС-коду як суб’єкту ринку природного газу;
• наявність у споживача, об’єкт якого підключений до газотранспортної системи, договору транспортування природного газу, укладеного в установленому порядку між споживачем та Оператором ГТС, та присвоєння споживачу Оператором ГТС персонального ЕІС-коду як суб’єкту ринку природного газу;
• наявність у споживача укладеного з постачальником договору постачання природного газу та дотримання його умов.
Постачання природного газу здійснюється за умови наявності у споживача трьох відповідних угод: • Договір з Оператором ГРМ; • Договір з Оператором ГТС; • Договір з постачальником природного газу.
Договір транспортування – це договір, укладений між оператором газотранспортної системи та замовником послуг транспортування природного газу на основі типового договору транспортування природного газу, затвердженого Регулятором, згідно з яким оператор газотранспортної системи надає замовнику одну чи декілька складових послуг транспортування природного газу (замовлення розподілу потужності, замовлення транспортування природного газу, послуга балансування) на період та умовах, визначених у такому договорі, а замовник послуг транспортування оплачує оператору газотранспортної системи вартість отриманих послуг (послуги). Звертаємо увагу, що вказаний договір є двостороннім і укладається між Оператором ГТС та Замовником послуг транспортування, тобто Споживачем. Крім того, укладання такого договору для Споживача є обов’язковим. Відповідно до розділів VII та VIII Типового договору транспортування природного газу оплата за послуги Оператора ГТС здійснюється Замовником послуг транспортування, тобто Споживачем. При постачанні природного газу Споживач самостійно сплачує наступні платежі:
• лплата послуг Оператора ГТС за транспортування природного газу (по затвердженому тарифу);
• Оплата поставленого природного газу (за вільними цінами). Як вбачається з вищевикладеного, Закон України «Про ринок природного газу» та профільні нормативно-правові акти, не дозволяють постачальнику природного газу здійснювати діяльність по його транспортуванню, або оплаті за транспортування. Отже, вимоги тендерної документації щодо врахування в ціні природного газу вартість його транспортування магістральними трубопроводами не відповідає чинному законодавству. Враховуючи вище викладене, просимо внести зміни до тендерної документації, а саме: виключити обов’язок по включенню до вартості ціни тендерної пропозиції вартість послуг, пов’язаних з витратами щодо транспортування природного газу магістральними трубопроводами.
Відповідь:
Шановний учасник!
Розглянувши ваше звернення щодо роз»яснення тендерної документації по здійсненню (відкритих торгів) по закупівлі природного газу ( в порядку ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі») повідомляємо наступне:
Згідно роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 01.12.2015 №3302-05/40083-06 «Щодо закупівлі природного газу та послуг з розподілу природного газу», споживач здійснює закупівлю природного газу, як товару.
Згідно п.32 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» товари - продукція, об'єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов'язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Водночас, відповідно до п.5 р.2 Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Мiнiстерства економічного розвитку i торгiвлi України від 17.03.2016р. №454, якщо під час здійснення замовником закупівлі товарів передбачається також закупівля послуги (послуг), пов'язаної (пов'язаних) з поставкою товарів (зокрема послуги з транспортування, установки, монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання персоналу тощо), предметом закупівлі в такому разі є товари за умови, що вартість такої послуги (таких послуг) не перевищує вартості самих товарів.
Принагідно звертаємо увагу, що тендерна документація, щодо закупівлі природного газу, не містить вимогу, щодо включення у ціну на товар, який учасник пропонує надати за Договором, вартість послуг з розподілу природного газу, що не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників.
Оскільки чинним законодавством не передбачено типової форми договору постачання природного газу для споживачів (крім побутових), постачання природного газу, у тому числі, для бюджетних установ та організацій здійснюється на підставі договору, що укладається відповідно до вимог Цивільного та Господарського кодексів та за вільними цінами, що встановлюються між постачальником та споживачем.
Таким чином, ціна на газ встановлюється учасником у відповідності до ст.12 Закону України «Про ринок природного газу», а також з урахуванням п.32 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник включає до вартості ціни тендерної пропозиції послуги, пов’язані з постачанням газу, в тому числі витрати щодо транспортування природного газу магістральними трубопроводами, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, навантаження та розвантаження, страхування та усіх інших витрат, та не включає до вартості тендерної пропозиції вартість послуг з розподілу природного газу.
Звертаємо увагу, що Закон України «Про ринок природного газу» не має жодної заборони для постачальників природного газу займатися одночасно такими видами господарської діяльності як: постачання та транспортування природного газу. Окрім того, відповідно до ч.1 ст.2 Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №2496 від 30.09.2015р. «Про затвердження Правил постачання природного газу», підставою для постачання природного газу споживачу, в першу чергу, є наявність об’єкту, який підключений до газотранспортної системи та присвоєний споживачу Оператором газорозподільної системи персональний ЕІС-код, як суб’єкту ринку природного газу.
Також слід зазначити, що відповідно до ст.19 Закону України «Про ринок природного газу» «суб'єкти ринку природного газу є рівними у праві на отримання доступу до газотранспортних та газорозподільних систем, газосховищ, установки LNG та на приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем».
Відповідно до п.39 ст.1 Закону України «Про ринок природного газу» «суб'єкт ринку природного газу - оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи, оператор газосховища, оператор установки LNG, замовник, оптовий продавець, оптовий покупець, постачальник, споживач». З чого вбачається, що кожний постачальник має право укласти з оператором газотранспортної системи договір на транспортування природного газу магістральними трубопроводами для своїх споживачів до точок входу в газорозподільні системи.
Також, Кодексом газотранспортної системи, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30 вересня 2015 року № 2493, передбачена можливість суб'єктам ринку, які бажають транспортувати газ до прямих споживачів, укласти з оператором газотранспортної системи відповідний договір на транспортування природного газу.
Враховуючи вищевикладене, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», закупівля товару може включати зокрема послуги, пов'язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Будь-яких інших обмежень Закон України «Про публічні закупівлі» не містить, а відповідно Ваші посилання на порушення тендерної процедури є необґрунтованими та зміни вноситись не будуть.
Дата відповіді:
15.05.2017 13:21