-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (код ДК 021:2015 - 42511100-2 Теплообмінники (Теплообмінник пластинчастий))
Через відсутність технічної можливості редагувати поле оголошення "Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції" мовою, якою повинні складатися тендерні пропозиції є українська мова, з урахуванням вимог пункту 7 розділу І тендерної документації.
Завершена
4 680 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 400.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 23 400.00 UAH
Період уточнення:
04.03.2021 15:52 - 25.03.2021 23:00
Відповідь надана
Питання
Номер:
144c9ab54a704819a2478b9009562728
Дата опублікування:
25.03.2021 14:02
Опис:
Підкажіть, замовник вимагає у учасника -Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Якщо учасник не є виробник а лише дилер потрібно надавати сертифікат учасника? чи вирбоника? Але ящко сертифікат учасника то цей сертифікат підвердить якість системи постачання але не продукції. Якщо виробника то як сертифікат виробника стосується учасника? тобто учасником може бути тільки виробник?
Уважно вивчивши всю тендерну документацію просимо вас видалити вимоги які звужують конкуренцію. Наприклад щодо надання довідки про заборгованність по кредиту (наявність боргу за кредитом ніяким чином не впливає на можливість постачання, адже умовами постачання для дилера може бути постоплата, тобто дилер поставить товар замовнику а після цього оплатить товар виробнику), надання сертифікату ISO 9001:2015, довідки про сервісни центри тощо. Ці вимоги лише звужуюють конкуренцію. Обовязок постачальника щодо постачання якісної продукції, сроки та штрафи прописані в договорі. Постачальник у разі порушень строків, умов якісті чи у гарантійному випадку несе відповідальність згідно договору. Замовник застрахований штрафами та іншими санкціями згідно умов договору.
Наявність штучних вимог, які не гарантують та не страхують замовника від неякісного товару (страхує лише умови підписаного договору) значно звужує конкуренцію та відлякує потенційних учасників, які можут значно дешевше поставити якісну продукцію. Тендерна документація зараз нагадує ассорті з старих дрібних та незаконих дискримінайних вимог. Якщо у замовника на меті закупівля якісного товару (за умовами підписаного договору) з найнижчою ціною - просимо видалити дискримінаційні вимоги. Якщо документація прописана під певного учасника - залиште все так як є. До АМКУ скаржитися не має сенсу.
Відповідь:
У відповідь на запитання до процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-04-010140-c) повідомляємо наступне.
За приписами ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIІI (у редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 № 114-ІХ) (надалі – Закон), закупівлі здійснюються, окрім іншого, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Вимоги тендерної документації не є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, оскільки не суперечать чинному законодавству України, а надають замовнику можливість обрати надійного Постачальника товару, що закуповується.
Враховуючи той факт, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 року № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога Замовника, щодо надання у складі тендерної пропозицій учасників Сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, виданого на виробника (або учасника, якщо він не є виробником) завірену підписом та печаткою (у разі наявності) уповноваженої особи Учасника, що підтверджує впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи управління якістю, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону. Наявність в учасників сертифікованої системи управління якості, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001, має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників щодо виробництва та/або поставки виключно якісного товару. Отримати необхідні сертифікати відповідності, які вимагає Замовник, може будь-який суб’єкт господарювання, незалежно від організаційно-правової форми власності за умови відповідності учасника стандартам. Наявність сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ЗАМОВНИКОМ ділових якостей учасника, його спроможності щодо якості робіт, постачання товару в налагодженій системі менеджменту на підприємстві, котра характеризує учасника як надійного партнера, спроможного виконувати умови договору. Практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ) з розгляду скарг у сфері публічних закупівель підтверджує наявність права Замовника вимагати відповідності Учасника вимогам ISO/ ДСТУ. АМКУ у своїх рішеннях вже підтверджувала те, що дані вимоги не є дискримінаційними.
Ураховуючи зазначене, та беручи до уваги всі згадані Вами вимоги до закупівлі за кодом ДК 021:2015 - 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (код ДК 021:2015 - 42511100-2 Теплообмінники (Теплообмінник пластинчастий)), ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-04-010140-c, відповідно до яких учасник повинен підтвердити відповідність тендерної пропозиції, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у ст.3 Закону, та з дотриманням законодавства в цілому.
Дата відповіді:
29.03.2021 17:05
Відповідь надана
Довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (их)* договору (ів)
Номер:
3ec2caf4e4294103984a7fd0fe7fbad8
Дата опублікування:
25.03.2021 13:20
Опис:
Наше підприємство має виконаний договір щодо постачання теплообмінного обладнання. Згідно вимогам ми повинні надати Договір(и) відповідно до довідки з усіма додатковими угодами, що є його невід’ємними частинами; - Видаткова накладна на поставлений товар, підписана сторонами та завірений печатками, у разі наявності печаток; - Відгук(и) від замовника (ів) про належне виконання учасником договору(ів), зазначених у довідці (відгук надається на бланку замовника, що містить найменування замовника, із зазначенням дати та номеру договору, на який надано відгук, та інформації про належне виконання договору, у тому числі стосовно якості та строків, завірений підписом керівника замовника та печаткою (у разі наявності) не пізніше десятиденної давнини.
Але покупець (по виконаному договору) не дає згодну щодо оприледнення його інформації (коммерційна таємниця): 1)Назва організації (замовника), з якою було укладено договір 2) ПІБ, посада, контактної особи (замовника), телефон 3) Договір(и) відповідно до довідки з усіма додатковими угодами, що є його невід’ємними частинами; - Видаткова накладна на поставлений товар, підписана сторонами та завірений печатками, у разі наявності печаток; - Відгук(и) від замовника (ів) про належне виконання учасником договору(ів), зазначених у довідці (відгук надається на бланку замовника, що містить найменування замовника, із зазначенням дати та номеру договору, на який надано відгук, та інформації про належне виконання договору, у тому числі стосовно якості та строків, завірений підписом керівника замовника та печаткою (у разі наявності) не пізніше десятиденної давнини. Таким чином ми маємо виконаний договір але не маємо можливості надати інформацію, що вимагає документація згідно чинного законодавства. Просимо внести зміни у документацію та видалити вимоги що звужують конкуренцію
Відповідь:
У відповідь на запитання до процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-04-010140-c) повідомляємо наступне.
За приписами ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIІI (у редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 № 114-ІХ) (надалі – Закон), закупівлі здійснюються, окрім іншого, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
У Цивільному кодексі України поняття комерційної таємниці трактується як інформація, яка є секретною в тому розумінні, що вона в цілому чи в певній формі та сукупності її складових є невідомою та не є легкодоступною для осіб, які звичайно мають справу з видом інформації, до якого вона належить, у зв'язку з цим має комерційну цінність та була предметом адекватних існуючим обставинам заходів щодо збереження її секретності, вжитих особою, яка законно контролює цю інформацію (ст. 505 ЦКУ).
Вважаємо за необхідне повідомити Вам, що відповідно до п. 2 ч. 2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон України) тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст. 16 Закону та інформацію про спосіб підтвердження учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
З метою дотримання принципів здійснення закупівель, з урахуванням специфіки предмета закупівлі, на підтвердження кваліфікаційного критерію, визначеного п.3 ч.1 ст.16 Закону «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» замовником встановлена у пп.3.1. п.3 Таблиці 1 Додатку 2 Тендерної документації умова щодо обов’язковості надання Учасниками довідки про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (их)* договору (ів), за формою та для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (их)* договору (ів) до довідки мають бути додані: - Договір(и) відповідно до довідки з усіма додатковими угодами, що є його невід’ємними частинами; - Видаткова накладна на поставлений товар, підписана сторонами та завірена печатками, у разі наявності печаток; - Відгук(и) від замовника (ів) про належне виконання учасником договору(ів), зазначених у довідці (відгук надається на бланку замовника, що містить найменування замовника, із зазначенням дати та номеру договору, на який надано відгук, та інформації про належне виконання договору, у тому числі стосовно якості та строків, завірений підписом керівника замовника та печаткою (у разі наявності) не пізніше десятиденної давнини.
Саме, наявність вищезазначених документів є належним підтвердженням наявності у Учасника досвіду ВИКОНАННЯ аналогічного (их)* договору (ів).
Зазначені вимоги тендерної документації не є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, оскільки не суперечать чинному законодавству, а надають замовнику можливість обрати надійного Постачальника товару, який має підтверджений досвід виконання аналогічних договорів, умови яких виконано якісно і з дотриманням вимог чинного законодавства.
З урахуванням вищевикладеного, виключення замовником вимоги щодо наявності у Учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) не є можливим.
Дата відповіді:
29.03.2021 17:04
Відповідь надана
DDP
Номер:
b59a4137d10641d8983eb95e5ce2c989
Дата опублікування:
25.03.2021 12:48
Опис:
Наша компанія має можливість постачання теплообмінників Alfa Laval M15 за ціною в двічі нижчої ніж очікувана вартість. Вкажіть будь ласка в тендерної документації на яких умовах учасник нерезидент має зробити поставку? Наголошую, учасник нерезидент НЕ МАЄ ПРАВА (тому і можливості) зробити поставку на усовах DDP згідно чинного законодавства. Зазначення умов поставки тільки DDP - це пряма дискримінаційна вимога яка УНЕМОЖЛИВУЄ участь постачальника нерезидента згідно податкового та митного законодавства.
Відповідь:
У відповідь на запитання до процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-04-010140-c) повідомляємо наступне.
За приписами ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIІI (у редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 № 114-ІХ) (надалі – Закон), закупівлі здійснюються, окрім іншого, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Окрім того, у п.5. розділу 1 тендерної документації Замовником зазначено, що Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Базисні умови поставки визначаються відповідно до МІЖНАРОДНИХ правил тлумачення комерційних термінів "Інкотермс", затверджених МІЖНАРОДНОЮ ТОРГІВЕЛЬНОЮ ПАЛАТОЮ.
Іще раз, звертаємо Вашу УВАГУ, на те, що вимоги щодо поставки товару згідно з правилами INCOTERMS в редакції 2010 року на умовах DDP, напряму залежать від суми виділених бюджетних асигнувань. Закупівля теплообмінників пластинчастих здійснюється за рахунок коштів бюджету міста Енергодар (відповідно до Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства, об’єктів благоустрою, дорожнього господарства міста Енергодара на 2019-2021 роки), затвердженої рішенням Енергодарської міської ради від 21.12.2018 №15 (зі змінами)). Так, в очікувану вартість предмету закупівлі входять усі витрати, пов’язані з поставкою товару, сплатою податків і зборів, витратами на страхування та іншими витратами.
ОТЖЕ, учасники при постачанні товару, що є предметом закупівлі, на умовах DDP ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року нестимуть всі витрати пов'язані із сплатою законодавчих платежів у вигляді податків і зборів у процесі виконання договору.
Замовник діє виключно відповідно до чинного законодавства України та дякує Вам за запитання, в надії на те, що надав зрозумілу для Вас, вичерпну та обґрунтовану відповідь.
Дата відповіді:
29.03.2021 17:06
Відповідь надана
Запитання щодо відповіді
Номер:
e5fa67a435e34ca78ed23cafde9df09d
Дата опублікування:
16.03.2021 13:13
Опис:
Згідно відповіді замовника щодо умов постачання згідно DDP для нерезидента - просимо вказати на яких умовах постачання (згідно Інкотермс) надавати пропозицію учаснику нерезиденту (адже учасник нерезидент не може постачати на умовах DDP згідно чинного законодавства)?
Просимо також вказати яку ціну вказувати в єлектроному полі аукціону з ПДВ чи без, адже учасник нерезидент не є платником ПДВ в Україні.
Відповідь:
У відповідь на запитання до процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-04-010140-c) повідомляємо наступне.
За приписами ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIІI (у редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 № 114-ІХ) (надалі – Закон), закупівлі здійснюються, окрім іншого, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Окрім того, у п.5. розділу 1 тендерної документації Замовником зазначено, що Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Щодо першого питання зазначаємо наступне.
Базисні умови поставки визначаються відповідно до МІЖНАРОДНИХ правил тлумачення комерційних термінів "Інкотермс", затверджених МІЖНАРОДНОЮ ТОРГІВЕЛЬНОЮ ПАЛАТОЮ. Посилання на Інкотермс-2010 в проєкті договору про закупівлю товару, чітко визначає відповідні обов'язки сторін щодо поставки товару, зокрема, визначає зобов’язання продавця провести митне очищення товару (сплатити мито, збори, виконати та оплатити всі митні процедури й формальності) та надати товар у розпорядження покупця.
Іще раз, звертаємо Вашу УВАГУ, на те, що вимоги щодо поставки товару згідно з правилами INCOTERMS в редакції 2010 року на умовах DDP, напряму залежать від суми виділених бюджетних асигнувань. Закупівля теплообмінників пластинчастих здійснюється за рахунок коштів бюджету міста Енергодар (відповідно до Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства, об’єктів благоустрою, дорожнього господарства міста Енергодара на 2019-2021 роки), затвердженої рішенням Енергодарської міської ради від 21.12.2018 №15 (зі змінами)). Так, в очікувану вартість предмету закупівлі входять усі витрати, пов’язані з поставкою товару, сплатою податків і зборів, витратами на страхування та іншими витратами. Так, учасники при постачанні товару, що є предметом закупівлі, на умовах DDP ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року нестимуть всі витрати пов'язані із сплатою законодавчих платежів у вигляді податків і зборів у процесі виконання договору.
Щодо другого питання, повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 10 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити перелік критеріїв оцінки та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
Згідно з частиною першою статті 29 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону.
У разі, якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини 3 статті 10 Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно із Законом.
Критеріями оцінки є, зокрема - ціна.
Оцінка тендерних пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації та шляхом застосування електронного аукціону.
У разі якщо єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна, то замовник зазначає інформацію про включення/невключення до ціни податку на додану вартість (ПДВ).
На виконання вимог Закону, у пункті 1 розділу V «ОЦІНКА ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» тендерної документації, Замовником визначено, що єдиним критерієм оцінки по процедурі закупівлі за кодом ДК 021:2015 - 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (код ДК 021:2015 - 42511100-2 Теплообмінники (Теплообмінник пластинчастий)), ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-04-010140-c є ЦІНА (ПИТОМА ВАГА КРИТЕРІЮ – 100%). Також, у вищезазначеному розділі тендерної документації зазначено, що до оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених тендерною документацією, з урахуванням всіх умов виконання договору, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), ЯКЩО УЧАСНИК Є ПЛАТНИКОМ ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг.
Замовник діє виключно відповідно до чинного законодавства України та дякує Вам за запитання, в надії на те, що надав зрозумілу для Вас, вичерпну та обґрунтовану відповідь.
Дата відповіді:
19.03.2021 12:40
Відповідь надана
Ще одна дискримінацйна вимога щодо послуг (наявність сервісних центрів, наявність персоналу для сервісного або гарантійного ( та післягарантійного тощо) обслуговування)
Номер:
a721ce64cf3b4a43be0ee8ae4a5b1b5e
Дата опублікування:
11.03.2021 15:52
Опис:
Шановний замовник! Згідно пунктів проекту договору 3.2. Товар, що є предметом закупівлі обов’язково забезпечується гарантійним та післягарантійним обслуговуванням. 3.3. Постачальник повинен забезпечити здійснення гарантійного та сервісного обслуговування обладнання на протязі гарантійного терміну експлуатації. 3.4. Сервісні центри для гарантійного і післягарантійного обслуговування предмета закупівлі зазначені у Додатку 2 цього Договору. Сервісне обслуговування, післягарантійне обслуговування - це послуги! Постачальник не повинен робити послуги за договором поставки ТОВАРУ! Якщо замовнику треба обслуговування - він повинен зробити окрему процедуру по закупівлі ПОСЛУГИ.
Вимоги щодо обслуговування (наявність сервісних центрів, наявність персоналу для сервісного або гарантійного ( та післягарантійного тощо) обслуговування) - це штучне звуження конкуренції при чому яке порушує одразу кілька законів.
Відповідь:
У відповідь на запитання до процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-04-010140-c) повідомляємо наступне.
За приписами ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIІI (у редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 № 114-ІХ) (надалі – Закон), тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до п.34 ч.1 ст.1 Закону, товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Товари, в розумінні профільного Закону, можуть закуповуватися Замовниками із супутніми послугами, якщо вартість таких послуг не перевищує вартість самого товару. Таким чином, Замовником було визначено предмет закупівлі у відповідності до вимог Закону та у відповідності до порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого Наказом Мінекономрозвитку №708 від 15.04.2020 р із застосуванням показників четвертої цифри основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749.
Так, для Замовника є вкрай необхідним наявність у Учасника торгів спеціалістів відповідної кваліфікації, які мають відповідні знання та досвід для здійснення гарантійного обслуговування товару, що є предметом закупівлі. Дана вимога визначена Замовником, у зв’язку з тим, що Виробник (виконавець) зобов'язаний забезпечити технічне обслуговування та гарантійний ремонт продукції, а також її випуск і поставку для підприємств, що здійснюють технічне обслуговування та ремонт, у необхідному обсязі та асортименті запасних частин протягом усього строку її виробництва. Також повідомляємо, що сутність гарантійного терміну полягає в тому, що при виявленні у продукції протягом гарантійного строку відступів від умов договору про якість покупець на свій вибір може вимагати передбачених законом дій. Така позиція є правомірною, адже на виробника (продавця) покладаються не будь-які, а цілком конкретні обов'язки, передбачені законом.
Статтею 675 Цивільного кодексу України встановлено, що товар, який продавець передає або зобов'язаний передати покупцеві, має відповідати вимогам щодо його якості в момент його передання покупцеві, якщо інший момент визначення відповідності товару цим вимогам не встановлено договором купівлі-продажу.
Коментована стаття регулює питання гарантії якості товару. Під гарантією якості товару слід розуміти ручання продавця про відсутність у товарі в момент його передачі або в інший момент встановлений у договорі, недоліків по якості товару, що знижують його вартість, або не дозволяють використовувати відповідно мети, передбаченої договором.
За загальним правилом, товар повинен відповідати вимогам по якості у момент його передачі від продавця до покупця.
Строк, протягом якого продавець гарантує якість товару іменується гарантійним строком (ч. 2 ст. 675 ЦКУ).
Пункт 5 ст. 1 Закону України "Про захист прав споживачів" визначає гарантійний строк як строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов'язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг.
Крім поняття гарантійного строку чинне законодавство визначає й інші часові періоди, протягом яких гарантується якість товару. Ними, зокрема, є строк придатності (п. 24 ст. 1 ЗУ "Про захист прав споживачів") та строк служби (п. 25 ст. 1 ЗУ "Про захист прав споживачів").
Гарантійні строки можуть встановлюватися законодавством або договором.
Договір закупівлі укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Відповідно до абзацу першого частини першої статті 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Включення Замовником певних умов у проєкт договору є, виходячи з абзацу першого частини першої статті 638 Цивільного кодексу України, тими умовами, щодо яких за заявою Замовника має бути досягнуто згоди.
Отже, якщо учасник подав тендерну пропозицію у якій погодився з проєктом договору і був визнаний переможцем процедури закупівлі, такий учасник повинен укласти договір про закупівлю, зміст якого не повинен суперечити включеному до тендерної документації проєкту договору про закупівлю
З огляду на зазначене, тендерна документація та додатки до неї, а також проєкт договору про закупівлю товару, що додається до тендерної документації не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
ВАЖЛИВО! Замовник має на меті мінімізувати поставку неякісного товару та здійснити закупівлю якісного товару.
Замовник діє виключно відповідно до чинного законодавства України та дякує Вам за запитання.
Дата відповіді:
16.03.2021 13:35
Відповідь надана
дискримінаційні вимоги
Номер:
89b0227face5418c8cedb12cf6c1b228
Дата опублікування:
11.03.2021 15:46
Опис:
Шановний замовник! Згідно п.2.1 додатку 2 ви вимагаєте обов’язкову наявність спеціалістів відповідної кваліфікації, які мають відповідні знання та досвід для здійснення гарантійного обслуговування. Предмет закупівлі - не роботи (послуги), а товар. Гарантийні зобовязання постачальник несе згідно умов договору поставки ТОВАРУ. Постачальник не повинен робити гарантійне ОБСЛУГОВУВАННЯ! Постачальник згідно п. 7.3.3 повинен : Замінити за свій рахунок Товар, щодо якого виявлені дефекти, які не пов’язані з неправильним зберіганням, та гарантійний термін якого ще не закінчився, у порядку та у строки, встановлені цим Договором.
Тому учасник несе гарантійні зобовязання за поставленним товаром згідно умов договору поставки ТОВАРУ. Замовник не може вимагати наявність спеціалістів для здійснення гарантійного ОБСЛУГОВУВАННЯ. Якщо замовнику потрібно обслуговування - то ви помиково вибрали Код закупівлі. Договір поставки товару це одне, а договір послуг - це інше. Замовник може вимагати нявність спеціалістів відповідної кваліфікації тільки для виконання договору поставки ТОВАРУ (предмету закупівлі) а не послуг!
Відповідь:
У відповідь на запитання до процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-04-010140-c) повідомляємо наступне.
За приписами ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIІI (у редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 № 114-ІХ) (надалі – Закон), тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до п.34 ч.1 ст.1 Закону, товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Товари, в розумінні профільного Закону, можуть закуповуватися Замовниками із супутніми послугами, якщо вартість таких послуг не перевищує вартість самого товару. Таким чином, Замовником було визначено предмет закупівлі у відповідності до вимог Закону та у відповідності до порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого Наказом Мінекономрозвитку №708 від 15.04.2020 р із застосуванням показників четвертої цифри основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749.
Також необхідно звернути Вашу увагу, що згідно із ч. 1, ч. 2 ст. 16 Закону Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Частиною 3 статті 16 Закону передбачено, що визначені замовником згідно з статтею 16 Закону кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації.
Так, для Замовника є вкрай необхідним наявність у Учасника торгів спеціалістів відповідної кваліфікації, які мають відповідні знання та досвід для здійснення гарантійного обслуговування товару, що є предметом закупівлі. Дана вимога визначена Замовником, у зв’язку з тим, що Виробник (виконавець) зобов'язаний забезпечити технічне обслуговування та гарантійний ремонт продукції, а також її випуск і поставку для підприємств, що здійснюють технічне обслуговування та ремонт, у необхідному обсязі та асортименті запасних частин протягом усього строку її виробництва. Також повідомляємо, що сутність гарантійного терміну полягає в тому, що при виявленні у продукції протягом гарантійного строку відступів від умов договору про якість покупець на свій вибір може вимагати передбачених законом дій. Така позиція є правомірною, адже на виробника (продавця) покладаються не будь-які, а цілком конкретні обов'язки, передбачені законом.
Статтею 675 Цивільного кодексу України встановлено, що товар, який продавець передає або зобов'язаний передати покупцеві, має відповідати вимогам щодо його якості в момент його передання покупцеві, якщо інший момент визначення відповідності товару цим вимогам не встановлено договором купівлі-продажу.
Коментована стаття регулює питання гарантії якості товару. Під гарантією якості товару слід розуміти ручання продавця про відсутність у товарі в момент його передачі або в інший момент встановлений у договорі, недоліків по якості товару, що знижують його вартість, або не дозволяють використовувати відповідно мети, передбаченої договором.
За загальним правилом, товар повинен відповідати вимогам по якості у момент його передачі від продавця до покупця.
Строк, протягом якого продавець гарантує якість товару іменується гарантійним строком (ч. 2 ст. 675 ЦКУ).
Пункт 5 ст. 1 Закону України "Про захист прав споживачів" визначає гарантійний строк як строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов'язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг.
Крім поняття гарантійного строку чинне законодавство визначає й інші часові періоди, протягом яких гарантується якість товару. Ними, зокрема, є строк придатності (п. 24 ст. 1 ЗУ "Про захист прав споживачів") та строк служби (п. 25 ст. 1 ЗУ "Про захист прав споживачів").
Гарантійні строки можуть встановлюватися законодавством або договором.
Договір закупівлі укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Відповідно до абзацу першого частини першої статті 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Включення Замовником певних умов у проєкт договору є, виходячи з абзацу першого частини першої статті 638 Цивільного кодексу України, тими умовами, щодо яких за заявою Замовника має бути досягнуто згоди.
Отже, якщо учасник подав тендерну пропозицію у якій погодився з проєктом договору і був визнаний переможцем процедури закупівлі, такий учасник повинен укласти договір про закупівлю, зміст якого не повинен суперечити включеному до тендерної документації проєкту договору про закупівлю
З огляду на зазначене, тендерна документація та додатки до неї, а також проєкт договору про закупівлю товару, що додається до тендерної документації не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Замовник діє виключно відповідно до чинного законодавства України та дякує Вам за запитання.
Дата відповіді:
16.03.2021 13:31
Відповідь надана
Дискримінаційні умови
Номер:
ab58707e225b4fbea2cf7a4a2d3c0529
Дата опублікування:
10.03.2021 17:42
Опис:
Згідно п 4 ч 1 ст. 5 Закону «Про публічні закупілі», закупівля здійснюється за принципом недискримінації учасників та рівне ставлення до них. Також ч 2 ст. 5 наголошує, що Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на РІВНИХ умовах, про що також зазначено в п.5 Розділі 1 Тендерної документації.
Але в п. 6.2 Додатку до ТД «Проект договору» передбачено, що Поставка Товару здійснюється згідно з правилами INCOTERMS в редакції 2010 року на умовах DDP. Вказані умови постачання не дають можливості прийняти участь в закупівлі нерезидентам, що прямо суперечить п4 ч 1 ст 5 та ч2 ст 5, а також п.5 Розділу 1 ТД.
Просимо усунути невідповідності та внести зміни до ТД.
Відповідь:
У відповідь на запитання до процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-04-010140-c) повідомляємо наступне.
За приписами ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIІI (у редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 № 114-ІХ) (надалі – Закон), закупівлі здійснюються, окрім іншого, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Окрім того, у п.5. розділу 1 тендерної документації Замовником зазначено, що Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
КП «ТВК», як Замовник, забезпечив вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої Законом, а також, відповідно до ч.4 ст.5 Закону, не встановлював жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Тендерна документація до процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015 - 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (код ДК 021:2015 - 42511100-2 Теплообмінники (Теплообмінник пластинчастий)) повністю відповідає вимогам Закону.
У відповідь на Ваше запитання, необхідно зазначити, що базисні умови поставки визначаються відповідно до Міжнародних правил тлумачення комерційних термінів "Інкотермс", затверджених Міжнародною торгівельною палатою. Інкотермс, офіційні правила Міжнародної торгової палати для тлумачення торговельних термінів, полегшують ведення міжнародної торгівлі. Посилання на Інкотермс-2010 в проєкті договору про закупівлю товару, чітко визначає відповідні обов'язки сторін щодо поставки товару і встановлюють момент переходу ризиків від однієї сторони до іншої, а також конкретний строк поставки товару (окремих партій товару), а також визначає зобов’язання продавця провести митне очищення товару (сплатити мито, збори, виконати та оплатити всі митні процедури й формальності) та надати товар у розпорядження покупця в нерозвантаженому вигляді в зазначеному місці призначення та в погоджену дату.
Зазначені Замовником вимоги щодо поставки товару згідно з правилами INCOTERMS в редакції 2010 року на умовах DDP, напряму залежать від суми виділених бюджетних асигнувань. Звертаємо Вашу увагу на те, що закупівля товару здійснюється за рахунок коштів бюджету міста Енергодар (відповідно до Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства, об’єктів благоустрою, дорожнього господарства міста Енергодара на 2019-2021 роки), затвердженої рішенням Енергодарської міської ради від 21.12.2018 №15 (зі змінами)). Так, в очікувану вартість предмету закупівлі входять усі витрати, пов’язані з поставкою товару, сплатою податків і зборів, витратами на страхування та іншими витратами.
З огляду на зазначене, тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також, ЗАУВАЖУЄМО, що Замовник діє виключно відповідно до чинного законодавства України та дякує Вам за запитання.
Дата відповіді:
15.03.2021 17:57
Відповідь надана
Вимоги до пропозицій учасників
Номер:
2e3b39fff7854dc5bc2090759b618c6c
Дата опублікування:
10.03.2021 11:40
Опис:
З огляду на рекомендації АМКУ щодо здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних та об'єднаних територіальних громад , хочемо зауважити, що вимоги, викладені у даній Тендерній документації , можуть призвести до відхилення пропозицій учасників, зокрема з наступних причин:
- Встановлення надмірних вимог щодо предмету закупівлі (обмеження по габаритам), які не впливають на якість товару, але ускладнюють участь у закупівлях та штучно обмежують коло потенційних учасників;
- Вимоги щодо надання фінансової звітності підприємства (підтвердження обсягу річного доходу) , які не стосуються безпосередньо предмета закупівлі.
Відповідь:
У відповідь на запитання до процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-04-010140-c) повідомляємо наступне.
За приписами ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIІI (у редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 № 114-ІХ) (надалі – Закон), закупівлі здійснюються, окрім іншого, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимоги до тендерної документації встановлені ст.22 Закону. Згідно з п.3 ч.2 ст.22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону.
Відповідно до ст.23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».
Тендерна документація до процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015 - 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (код ДК 021:2015 - 42511100-2 Теплообмінники (Теплообмінник пластинчастий)) повністю відповідає вказаним вимогам Закону.
Так, закупівля теплообмінників пластинчастих, передбачена в рамках існуючого проєкту, об’єкт за яким реалізований та введений в експлуатацію. Відповідно до існуючих проєктних рішень теплообмінники повинні забезпечувати безперебійну роботу всієї системи Центрального теплового пункту з максимальною продуктивністю при мінімальних витратах на енергоносії. При цьому, технічні параметри теплообмінників, у тому числі їх габаритні розміри, прийняті замовником як базові, відповідно до проєктних рішень, та не можуть бути змінені на інші показники.
Ще раз наголошуємо! У зв’язку з тим, що Замовником не планується нове будівництво чи реконструкція діючого Центрального теплового пункту, існує необхідність у закупівлі товару із технічними, якісними, кількісними характеристиками, зазначених у Додатку 1 до тендерної документації.
Також, у відповідь на Ваше запитання зазначаємо, вимога щодо надання фінансової звітності підприємства (підтвердження обсягу річного доходу), відповідно до тендерної документації та додатків до неї на закупівлю за кодом ДК 021:2015 - 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (код ДК 021:2015 - 42511100-2 Теплообмінники (Теплообмінник пластинчастий)), відсутня.
Рекомендуємо для участі у закупівлі, більш ретельно ознайомитись із вимогами, визначеними Замовником у тендерній документації та додатків до неї, що оприлюднена на веб-сайті Уповноваженого органу, у строки, передбачені Законом.
З огляду на зазначене, тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також Замовник діє виключно відповідно до чинного законодавства Украйни та дякує Вам за запитання.
Дата відповіді:
15.03.2021 17:52
Відповідь надана
максимально допустимі втрати тиску по контурам, що гріє та нагріває
Номер:
4f92d0cbc37f47f0b9ae468684e33255
Дата опублікування:
09.03.2021 17:22
Опис:
Прохання уточнити максимально допустимі втрати тиску по контурам, що гріє та нагріває
Відповідь:
У відповідь на запитання до процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-04-010140-c) повідомляємо наступне.
Замовником буде внесено зміни до тендерної документації та додатків до неї у найкоротші терміни.
Дата відповіді:
12.03.2021 15:52
Відповідь надана
Габаритні розміри
Номер:
83d4c12567cd4e4d8db9765f0e276d77
Дата опублікування:
05.03.2021 09:52
Опис:
Прохання надати роз'яснення, навіщо Замовник вказав чіткі розміри та надав креслення теплообмінника Alfa Laval M15? Дані вимоги щодо суворого дотримання розмірів обмежує коло потенційних учасників, оскільки теплообмінники (і пластини до них) з такими габаритами постачає лише один виробник. Таке обмеження знищує можливість адекватної конкуренції, при цьому несуттєві відмінності в розмірах не будуть впливати на виконання теплообмінного режиму, оскільки Замовником додатково встановлені вимоги щодо мінімальної поверхні теплообміну. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та не обмежувати потенційних учасників в можливості постачання якісного теплообмінного обладнання, що має інші габаритні розміри.
Відповідь:
У відповідь на запитання до процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-04-010140-c) повідомляємо наступне.
За приписами ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIІI (у редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 № 114-ІХ) (надалі – Закон), закупівлі здійснюються, окрім іншого, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимоги до тендерної документації встановлені ст.22 Закону. Згідно з п.3 ч.2 ст.22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону.
Відповідно до ст.23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».
Тендерна документація до процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015 - 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (код ДК 021:2015 - 42511100-2 Теплообмінники (Теплообмінник пластинчастий)) відповідає вказаним вимогам Закону, а суб’єктивні доводи та міркування, викладені у запитанні до процедури закупівлі, цього не спростовують.
Запитання до процедури закупівлі містить зауваження до технічних характеристик предмета закупівлі, викладених Замовником у Додатку 1 до тендерної документації, та має на меті коригування цих характеристик на користь заявника, що в даному випадку є неприпустимим та не відповідатиме потребам замовника у предметі закупівлі.
Так, закупівля теплообмінників пластинчастих передбачена в рамках існуючого проекту, об’єкт за яким реалізований та введений в експлуатацію. Відповідно до існуючих проєктних рішень теплообмінники повинні забезпечувати безперебійну роботу всієї системи Центрального теплового пункту з максимальною продуктивністю при мінімальних витратах на енергоносії. При цьому, технічні параметри теплообмінників, у тому числі їх габаритні розміри, прийняті замовником як базові відповідно до проектних рішень, та не можуть бути змінені на інші показники. Тому внесення запропонованих у запитанні змін до тендерної документації не є можливим, оскільки Замовником не планується нове будівництво чи реконструкція діючого Центрального теплового пункту.
Таким чином, тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, внаслідок чого вимога про внесення змін до тендерної документації задоволенню не підлягає.
Також необхідно зазначити, що Замовник діє виключно відповідно до чинного законодавства Украйни та дякує Вам за запитання.
Дата відповіді:
10.03.2021 14:35