• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

50230000-6 Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги (СОУ 42.1-37641918-105:2013. Послуги з експлуатаційного утримання мереж зовнішнього освітлення (відповідний код - 50232100-1 Послуги з технічного обслуговування систем вуличного освітлення), центрального управляючого пункту і автоматизованої системи управління дорожнім рухом та контролю за станом покриття (АСУРСП), світлофорних об’єктів (відповідний код – 50232200-2 Послуги з технічного обслуговування світлофорів), ліфтів надземних пішохідних переходів та систем дорожнього метеоспостереження (ДМС) на автомобільних дорогах державного значення загального користування у Київській області)

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська; Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: відповідно до Тендерної документації.

Завершена

490 197 724.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 450 988.62 UAH
Період уточнення: 12.02.2021 16:56 - 30.03.2021 00:00
Відповідь надана

ВИМОГА щодо усунення дискримінаційних умов в Тендерній документації

Номер: 4a02c910eaa440aa92504fcec7a1a1f7
Дата опублікування: 26.02.2021 15:32
Опис: Службою автомобільних доріг у Київській області в електронній системі закупівель було оприлюднено оголошення про проведення закупівлі за предметом: «50230000-6 Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги (СОУ 42.1-37641918-105:2013. Послуги з експлуатаційного утримання мереж зовнішнього освітлення (відповідний код - 50232100-1 Послуги з технічного обслуговування систем вуличного освітлення), центрального управляючого пункту і автоматизованої системи управління дорожнім рухом та контролю за станом покриття (АСУРСП), світлофорних об’єктів (відповідний код – 50232200-2 Послуги з технічного обслуговування світлофорів), ліфтів надземних пішохідних переходів та систем дорожнього метеоспостереження (ДМС) на автомобільних дорогах державного значення загального користування у Київській області)» ідентифікатор: UA-2021-02-12-002753-b. Відповідно до вимог частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципів здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», публічні закупівлі здійснюються на основі недискримінації учасників. Вважаємо, що тендерна документація по вказаній закупівлі містить дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушує права та законні інтереси Учасників, на підставі чого потребує внесення змін в частині видалення дискримінаційних умов з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель допущених Замовником у Тендерній документації. Згідно предмета закупівлі: 50230000-6 Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги (СОУ 42.1-37641918-105:2013. Послуги з експлуатаційного утримання мереж зовнішнього освітлення (відповідний код - 50232100-1 Послуги з технічного обслуговування систем вуличного освітлення), центрального управляючого пункту і автоматизованої системи управління дорожнім рухом та контролю за станом покриття (АСУРСП), світлофорних об’єктів (відповідний код – 50232200-2 Послуги з технічного обслуговування світлофорів), ліфтів надземних пішохідних переходів та систем дорожнього метеоспостереження (ДМС) на автомобільних дорогах державного значення загального користування у Київській області) закупівля проводиться для надання 5 послуг для автомобільної дороги державного значення загального користування у Київській області, а саме: - мережі зовнішнього освітлення, протяжністю 379,453 км та 116 пішохідних переходів станом на 01.01.2021 р; - автоматизована система управління дорожнім рухом автомобільна дорога М-03 Київ-Харків-Довжанський, км 18+000 - км 33+260 (АСУРСП); - ліфти надземних пішохідних переходів в кількості 32 ліфти; - світлофори на автомобільних дорогах в кількості 35 світлофорів; - системи дорожнього метеоспостереження в кількості 21 метеостанцій. Аналогічно і згідно технічного завдання вимагається надання послуг: -Утримання центрального управляючого пункту і автоматизованої системи управління дорожнім рухом та контролю за станом покриття (АСУРСП) на ділянці автомобільної дороги загального користування державного значення М-03 Київ-Харків-Довжанський, км 18+000 - км 33+260; -Утримання систем дорожнього метеоспостереження (ДМС); -Утримання та технічне обслуговування ліфтів моделі ЕFR-063/900 надземних пішохідних переходів; -Утримання мереж зовнішнього освітлення; -Утримання світлофорних об'єктів. У зв’язку із цим звертаємо увагу Замовника на те, що: Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, тобто не можна передбачати в тендерній документації вимоги, які ставлять учасників в нерівні умови в рамках одних і тих же торгів. Водночас згідно з частиною 3 статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Відповідно до статті 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. При цьому, непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. Згідно зі статтею 6 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», відповідно до Конституції України, загальновизнаних принципів і норм міжнародного права та міжнародних договорів України всі особи незалежно від їх певних ознак мають рівні права і свободи, а також рівні можливості для їх реалізації. Форми дискримінації з боку державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, юридичних осіб публічного та приватного права, а також фізичних осіб, визначені статтею 5 цього Закону, забороняються. Звертаємо увагу Замовника, що головною ознакою умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних - це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, Замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об`єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у закупівлі. Так, дискримінаційні умови ТД, які підлягають усуненню, полягають у наступному. В чинному законодавстві порядок визначення предмета закупівлі затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708 встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. Так, відповідно до п. 3, 5 Порядку: Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Замовник МОЖЕ визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. п. 39 ч. 1 ст.1 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначає, що частина предмета закупівлі (лот) - визначена замовником ЧАСТИНА товарів, робіт чи ПОСЛУГ, на яку в межах єдиної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Отже, за нормами діючого законодавства на момент проведення процедури передбачено, що Замовник має право (може) визначити окремі частини предмета закупівлі. Тобто, законодавство залишає за Замовником торгів право здійснити поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його потреб. Так, можливість поділити предмет закупівлі на частини свідчить про наявність дискреційних повноважень у Замовнкика. Зокрема поняття дискреційних повноважень наведене у Рекомендаціях Комітету Міністрів Ради Європи № R (80)2, відповідно до яких під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає НАЙКРАЩИМ за даних обставин. Отже, дискреційні повноваження – це можливість діяти за власним розсудом, в межах закону, можливість застосувати норми закону та вчинити конкретні дії (або дію) серед інших, кожні з яких окремо є відносно правильними (законними). Враховуючи наявність права вибору у Замовника: чи здійснювати поділ предмета закупівлі чи ні, повинні враховуватися також і інтереси потенційних Учасників процедури закупівлі, і принципи публічних закупівель, зокрема максимальної економії, яка може бути досягнута під час конкуренції більшої кількості Учасників по лотах. Враховуючи очікувану вартість закупівлі, обсяг послуг вважаємо, що дії Замовника в частині не розподілу предмета закупівлі на лоти є дискримінаційними оскільки участь у процедурі закупівлі може прийняти лише той учасник, який має можливість підтвердити можливість та виконати весь перелік послуг. Вважаємо, що в даній закупівлі задля усунення дискримінаційних умов необхідним є поділ предмета закупівлі мінімум на 2 лоти: 1) щодо виконання послуг з освітлення, інших суміжних послуг, які з ним пов’язані; 2) щодо утримання та технічного обслуговування ліфтів моделі EFR-063/900 наземних пішохідних переходів (32 штуки). Більше того, внаслідок невикористання Замовником можливості здійснити поділ предмета закупівлі на частини (лоти), потенційним Учасниками є неможливим підтвердження досвіду виконання аналогічного договору як цього вимагає Замовник. п. 5.1 ч. 5 Розділу ІІІ. Інструкції з підготовки тендерної пропозиції ТД передбачає, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); п. 5.2.1 ч. 5 Розділу ІІІ. Інструкції з підготовки тендерної пропозиції ТД деталізує, що для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у порядку згідно п. 1.3 ч.1 Розділу ІІІ цієї документації всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме: 5.2.1. Довідка про виконання аналогічного договору (Додаток № 2 до цієї тендерної документації). Довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (договорів), що діяли в період 2018 – 2020 років (Додаток № 2 до цієї тендерної документації). Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт/надання послуг на автомобільних дорогах загального користування державного значення одним договором або сумарно в обсязі не менше 3 % від очікуваної вартості закупівлі, з дотриманням зазначеного у абз. 8-11 п.п.5.2.1 співвідношення (%) питомої ваги вартості експлуатаційного утримання окремо виділених комплексів технічних засобів та інженерного обладнання. Аналогічними договорами будуть вважатись договори на надання послуг з: - експлуатаційного утримання, або ремонту, або влаштування мереж зовнішнього освітлення на автомобільних дорогах та/або будівництва, реконструкції, капітального ремонту, поточного середнього ремонту, експлуатаційного утримання автомобільних доріг, у складі реалізації яких виділені окремі комплекси робіт з експлуатаційного утримання, або ремонту, або влаштування мереж зовнішнього освітлення на автомобільних дорогах державного значення загального користування в обсязі виконання не менше 2,0% від суми очікуваної вартості, за вказаний період (2018-2020 рік). - з експлуатаційного утримання або ремонту або технічного обслуговування або влаштування світлофорних об’єктів та/або будівництва, реконструкції, капітального ремонту, поточного середнього ремонту, експлуатаційного утримання автомобільних доріг, у складі реалізації яких виділені окремі комплекси робіт з експлуатаційного утримання або ремонту або технічного обслуговування світлофорних об’єктів, в обсязі виконання не менше 0,3 % від суми очікуваної вартості, за вказаний період (2018-2020 рік). - експлуатаційного утримання або технічного обслуговування ліфтів надземних пішохідних переходів на автомобільних дорогах, у складі реалізації яких виділені окремі комплекси робіт з експлуатаційного утримання або технічного обслуговування ліфтів надземних пішохідних переходів на автомобільних дорогах державного значення загального користування, в обсязі виконання не менше 0,1 % від суми очікуваної вартості, за вказаний період (2018-2020 рік). - з експлуатаційного утримання, або ремонту, або технічного обслуговування систем дорожнього метеоспостереження (ДМС) або автоматизованої системи управління дорожнім рухом на автомобільних дорогах та/або будівництва, реконструкції, капітального ремонту, поточного середнього ремонту, експлуатаційного утримання автомобільних доріг, у складі реалізації яких виділені окремі комплекси робіт з експлуатаційного утримання, або ремонту, або технічного обслуговування систем дорожнього метеоспостереження (ДМС) або автоматизованої системи управління дорожнім рухом на автомобільних дорогах, в обсязі виконання не менше 0,6 % від суми очікуваної вартості, за вказаний період (2018-2020 рік). З огляду на те, що Замовником об’єднано різні види послуг в один предмет закупівлі без поділу на лоти, підтвердити досвід виконання аналогічного договору по всім видам послуг, які виконуються згідно технічного завдання зможуть одиниці підприємств, що свідчить про персоніфіковане ставлення до вибору переможця даної процедури закупівлі. Згідно абз.2 ч.1 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі»: Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Тобто навіть у випадку залучення субпідрядника на ті види робіт, які підприємство виконати самостійно не спроможне, підтвердити відповідність вимозі про наявність аналогічного досвіду виконання кожного виду робіт – УЧАСНИК також НЕ ЗМОЖЕ, адже згідно із Законом досвід субпідрядника не може бути підтвердженням відповідності Учасника такому кваліфікаційному критерію як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), а саме в частині експлуатаційного утримання або технічного обслуговування ліфтів надземних пішохідних переходів на автомобільних дорогах, у складі реалізації яких виділені окремі комплекси робіт з експлуатаційного утримання або технічного обслуговування ліфтів надземних пішохідних переходів на автомобільних дорогах державного значення загального користування, в обсязі виконання не менше 0,1 % від суми очікуваної вартості, за вказаний період (2018-2020 рік). Таким чином, Замовником штучно, не враховуючи в повній мірі вимоги Закону щодо недискримінації учасників звузив коло потенційних Учасників процедури закупівлі шляхом викладення Документації таким чином, що її може задовольнити учасник, який надає послугу у повному об'ємі. Наполягаємо на тому, що формування Замовником предмета закупівлі у наведений вище спосіб порушує права та законні інтереси Учасників пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та позбавляє можливості подати тендерні пропозицію через наявні умови Документації. Враховуючи вищевикладене та вимоги законодавства про неможливість дискримінації - ПРОСИМО: Усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації у закупівлі за предметом: «50230000-6 Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги (СОУ 42.1-37641918-105:2013. Послуги з експлуатаційного утримання мереж зовнішнього освітлення (відповідний код - 50232100-1 Послуги з технічного обслуговування систем вуличного освітлення), центрального управляючого пункту і автоматизованої системи управління дорожнім рухом та контролю за станом покриття (АСУРСП), світлофорних об’єктів (відповідний код – 50232200-2 Послуги з технічного обслуговування світлофорів), ліфтів надземних пішохідних переходів та систем дорожнього метеоспостереження (ДМС) на автомобільних дорогах державного значення загального користування у Київській області)» ідентифікатор: UA-2021-02-12-002753-b, а саме поділити предмет закупівлі на частини, залежно від послуг, які є предметом закупівлі. Звертаємо увагу Замовника, що подання даного звернення відбулося завчасно, метою якого не є маніпулювання процедурою проведення закупівлі, проте, у випадку неналежного реагування у строк, встановлений в Законі, або не приведенні Тендерної документації у відповідності до вимог законодавства (в частині неусунення дискримінаційних вимог) потенційний Учасник змушений буде відстоювати свої законні інтереси в Антимонопольному комітеті України.
Відповідь: У відповідь на Вимогу від 26.02.2021р. (15:32) Служба автомобільних доріг у Київській області (далі – Служба або Замовник) звертає увагу на те, що мережі зовнішнього освітлення, центральний управляючий пункт і автоматизована система управління дорожнім рухом та контролю за станом покриття (АСУРСП), світлофорні об’єкти, ліфти надземних пішохідних переходів та системи дорожнього метеоспостереження (ДМС) на автомобільних дорогах загального користування державного значення у Київськкій області - це комплексна, неподільна система забезпечення безпечних та комфортних умов руху транспортних засобів та пішоходів, яка має об’єднане управління і контроль за регламентною експлуатацією та оперативним реагуванням на нестандартні і аварійні ситуації, а також функціонування цієї системи забезпечується регіонально об’єднаними мережами подачі, розподілу та обліку електроенергії. Відокремлення будь-якої складової частини вказаної комплексної системи для окремого експлуатаційного утримання, окремо визначеним Виконавцем послуг (за лотом), технічно і технологічно неможливо та неминуче призведе до порушення стабільного функціонування і, як наслідок, буде нести пряму загрозу безпеці дорожнього руху. Враховуючи вищенаведене Замовник правомірно визначив предмет закупівлі за оголошенням UA-2021-02-12-002753-b, згідно з Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та порядку затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 р. № 708, для досягнення основної мети діяльності Служби - забезпечення розвитку та функціонування автомобільних доріг загального користування державного значення в інтересах держави і користувачів автомобільних доріг. В той же час, зважаючи на окремі положення Вимоги від 26.02.2021 р. (15:32) та з метою розширення кола потенційних учасників вказаної закупівлі послуг, враховуючи не домінуючу питому вагу співвідношення очікуваної вартості послуг з експлуатаційного утримання та технічного обслуговування ліфтів надземних пішохідних переходів (2% від очікуваної вартості закупівлі), Замовником будуть внесені зміни у п. 5.2 ч. 5 Розділу ІІІ ТД з виключенням абз. 10 п.п. 5.2.1 ч. 5 Розділу ІІІ ТД щодо необхідності надання Учасниками документального підтвердження досвіду виконання робіт/послуг з експлуатаційного утримання або технічного обслуговування ліфтів надземних пішохідних переходів.
Дата відповіді: 03.03.2021 09:55
Відповідь надана

Документи по п.п.1.8.9. та п.6.2

Номер: 2720c081a8104de2b1803ba0a582d2c8
Дата опублікування: 18.02.2021 08:48
Опис: Відповідно п. 8, п.п. 1.8.9.до ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ на закупівлю послуг: 50230000-6 Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги (СОУ 42.1-37641918-105:2013. Послуги з експлуатаційного утримання мереж зовнішнього освітлення (відповідний код - 50232100-1 Послуги з технічного обслуговування систем вуличного освітлення), центрального управляючого пункту і автоматизованої системи управління дорожнім рухом та контролю за станом покриття (АСУРСП), світлофорних об’єктів (відповідний код – 50232200-2 Послуги з технічного обслуговування світлофорів), ліфтів надземних пішохідних переходів та систем дорожнього метеоспостереження (ДМС) на автомобільних дорогах державного значення загального користування у Київській області), затвердженої протоколом тендерного комітету № 5В-2-21 від « 12 » лютого 2021 року (далі - Тендерна документація) «1.8. Документи, які необхідно надати Учасникові: 1.8.9. Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (Додатку № 8 Технічне завдання) надаються документи відповідно до п. 6.2. ч. 6 Розділу ІІІ цієї документації.» Згідно п. 6.2.: «6.2. У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»». Відповідно до вищезазначеного просимо надати роз’яснення, які саме документи необхідно надати Учасникові відповідно до п. п. 1.8.9. та 6.2. Тендерної документації
Відповідь: Оскільки пункт 1.8.9 тендерної документації для цієї закупівлі послуг не вимагає (не потребує) надання будь-яких додаткових документів, він буде виключений Замовником при внесенні змін в тендерну документацію. Пункт 6.2 тендерної документації внесено Замовником тільки для забезпечення відповідності умов тендерної документації вимогам частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата відповіді: 19.02.2021 10:53