• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Згідно ДК 021:2015 код 09110000-3 Тверде паливо (Вугілля кам'яне)

Кількість: 269.6 т.; Місце поставки: дошкільні навчальні заклади, загальноосвітні школи П'ятихатського району; Строк поставки: протягом 2017 року

Завершена

557 219.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 572.19 UAH
Період уточнення: 16.03.2017 13:54 - 30.04.2017 13:59
Відповідь надана

Питання про надання гарантійного листа від власника сертифікату

Номер: e8565dadf8e44d8a9972ef8444450b4a
Дата опублікування: 18.03.2017 10:10
Опис: В Додатку 3 до Документації від учасників вимагається надати: - гарантійний лист від власника сертифікату на ім'я замовника про можливість поставки товару зазначеного в цій документації, в обсягах та у відповідності до якісних характеристик товару зазначеного в даній документації; - лист-дозвіл на ім'я замовника на використання сертифікату у цих торгах. Таким чином, вимагаючи надання цього гарантійного листа та листа-дозволу від виробника вугілля, Замовник ставить в нерівне становище можливих Учасників торгів, порушуючи принцип добросовісної конкуренції, а також положення статті 20 Закону, де вказано, що пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Цією вимогою дискримінуються потенційні Учасники торгів (у тому числі наше підприємство), які не є виробниками вугілля, або ті, які не мають договірних відносин безпосередньо з виробниками вугілля, а можуть купувати вугілля у інших організацій-посередників, які нерідко пропонують кращі умови, ніж виробники. При чому таких організацій-посередників в ланцюгу постачання вугілля може бути декілька. Крім того є таки Учасники, у яких вже є в наявності весь обсяг даних марок вугілля, тому вони також не зможуть надати гарантійний лист від виробника. Також згідно пункту 3 частини 2 статті 22 Закону Замовник торгів при визначенні технічних та якісних характеристик товару повинен керуватися існуючими міжнародними або національними стандартами. В Документації зазначено, що предметом закупівлі є вугілля кам'яне. На сьогоднішній день на території України діє національний стандарт ДСТУ 7146-2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб" (далі - ДСТУ 7146:2010). Згідно пункту 7.10 цього Стандарту під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик - чотири роки. Тобто при постачанні вугілля виробник повинен надати лише копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля, ніяких додаткових гарантійних листів чинним законодавством України від нього не вимагається. Таким чином, якщо Учасник не є безпосередньо виробником вугілля, або якщо Учасник купує вугілля не у виробника, а у посередників (як, наприклад, наше підприємство), або якщо Учасник вже має в наявності це вугілля, то він не може виконати цю вимогу Документації. Крім того в Документації вже є вимога щодо надання гарантійного листа від постачальника товару (у якого учасник планує закуповувати товар) адресованого Замовнику процедури закупівлі, з зазначенням інформації про можливість поставки товару зазначеного в цій документації, в обсягах та у відповідності до якісних характеристик товару зазначеного в Документації. Наше підприємство може надати лише гарантійний лист свого постачальника, від виробника не може оскільки не має з ним договірних відносин. Тобто ця вимога значно обмежує кількість потенційних Учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками, а це є суттєвим порушенням законодавства про державні закупівлі. Тому просимо Вас внести зміни до тендерної документації, усунувши цю дискримінаційну вимогу. Також звертаємо Вашу увагу, що наше підприємство вже оскаржувало дану вимогу Документації в Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, яка в свою чергу визнала цю вимогу дискримінаційної і зобов'язала КУ "Бериславський районний центр по обслуговуванню закладів освіти" внести відповідні зміни в Документацію. Ви також маєте можливість ознайомитися з нашою скаргою та Рішенням Колегії з цього питання від 14.02.2017 року № 625 за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-01-13-001034-a/. Якщо Ви відмовитесь вносити відповідні зміни, то ми будемо вимушені подати скаргу до АМКУ і процедура закупівлі буде призупинена.
Відповідь: Уважно розглянувши історію проведення торгів через систему «PROZORRO» тендерний комітет дослідив, що у торгах по постачанню вугілля приймає участь певна кількість учасників, які використовують сертифікати одного виробника. З метою недопущення не порозумінь та спорів між Замвником та Учасниками, Замовник встановив ці вимоги за принципом: Один сертифікат – один учасник. Крім того на сьогоднішній день на території України діє державний стандарт ДСТУ 7146-2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб" (далі - ДСТУ 7146:2010). Згідно пункту 7.10 цього Стандарту під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик - чотири роки. Тобто під час підписання договору Замовнику необхідно представити оригінали сертифікатів на запропоновані марки вугілля. З метою недопущення непорозумінь між Замовником та Переможцем торгів а також з метою відстеження кінцевого виробника та законного походження вугілля та на виконання Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014 № 1702-VII запропонована ця вимога.
Дата відповіді: 20.03.2017 17:34
Відповідь надана

Питання про надання технічних умов на запропоновану марку вугілля

Номер: ae1a1413ab72497c9652ebb34d244de6
Дата опублікування: 18.03.2017 10:09
Опис: В Додатку 3 до Документації від учасників вимагається надати технічні умови на запропоновану марку вугілля, завірені власником та оригінал письмового дозволу від власника на використання ТУ. Вимагаючи надання копій технічних умов виробника, Замовник ставить в нерівне становище можливих Учасників торгів, порушуючи принцип добросовісної конкуренції, а також положення статті 20 Закону, де вказано, що пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Цією вимогою дискримінуються потенційні Учасники торгів (у тому числі наше підприємство), які не є виробниками вугілля або ті, які не співпрацюють безпосередньо з виробниками вугілля, а можуть купувати вугілля у інших організацій-посередників, які нерідко пропонують кращі умови, ніж виробники. Технічні умови (далі – ТУ) на виробництво і переробку вугілля є тільки у виробника і є його власністю. Статтею 25 Закону України "Про стандартизацію" передбачено, що право власності на національні стандарти, кодекси усталеної практики та розроблені національним органом стандартизації каталоги належить державі. Згідно статті 16 цього Закону право власності на стандарти, кодекси усталеної практики і технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, і видані ними каталоги належать відповідним підприємствам, установам та організаціям. Забороняється повністю чи частково відтворювати, тиражувати і розповсюджувати як офіційні видання будь-які стандарти, кодекси усталеної практики, класифікатори або їх частини без дозволу їх власника чи уповноваженої ним особи, крім випадків, передбачених цим Законом. Відповідно до пункту 3.10 ДСТУ 1.3:2004 "Правила побудови, викладання, оформлення, погодження, прийняття та позначення технічних умов" право власності на ТУ належить тим суб'єктам господарювання, на кошти яких їх створено або яким це право передано порядком, установленим законодавством. За згодою власника ТУ дозволено використовувати іншим суб'єктам господарювання. Таким чином, вимога щодо надання копій технічних умов виробника товару, який вимагається до постачання, позбавляє участі у торгах потенційних Учасників торгів (у тому числі наше підприємство), які не співпрацюють безпосередньо з виробниками і не мають можливості взяти копії ТУ у виробника. Тобто ця вимога значно обмежує кількість потенційних Учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками, а це є суттєвим порушенням законодавства про державні закупівлі. Тому просимо Вас внести зміни до тендерної документації, усунувши цю дискримінаційну вимогу. Також звертаємо Вашу увагу, що наше підприємство вже оскаржувало дану вимогу Документації в Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, яка в свою чергу визнавала цю вимогу дискримінаційної і зобов'язала Замовників торгів внести відповідні зміни до Документації. Ви також маєте можливість ознайомитися з Рішеннями Колегії з цього питання за посиланням: http://www.amc.gov.ua/amku/control/main/uk/publish/article/127736, http://www.amc.gov.ua/amku/control/main/uk/publish/article/112817, http://www.amc.gov.ua/amku/control/main/uk/publish/article/113510, http://www.amc.gov.ua/amku/control/main/uk/publish/article/94465. Якщо Ви відмовитесь вносити відповідні зміни, то ми будемо вимушені подати скаргу до АМКУ і процедура закупівлі буде призупинена.
Відповідь: Тендерний комітет відділу освіти при розробці тендерної документації для відкритих торгів на закупівлю вугілля для потреб відділу освіти керувався виключно принципом не дискримінації учасників. Тендерна Документація була розроблена на підставі вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (із змінами). Згідно з підпунктом 3, пункту 2 говориться що тендерна документація повинна нести інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Замовник встановив вимогу про надання копії технічних умов на вугілля. При встановлені даної вимоги Замовник керувався принципами добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та запобіганням корупційним діям і зловживанням, адже на даний час Замовник діє в інтересах держави та не зацікавлений у закупівлі товару невідомого походження. Вугільна продукція, яка виробляється в Україні повинна відповідати стандартам, які діють на цей час. Якщо учасником торгів являється посередник, дилер, дистрибьютер або взагалі громадянин України тощо, він все рівно придбає вугілля у виробника, або у іншого посередника який в свою чергу придбає вугілля у виробника. З метою відстеження кінцевого виробника та законного походження вугілля а також на виконання Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014 № 1702-VII запропонована ця вимога.
Дата відповіді: 20.03.2017 17:33