-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
природний газ
Торги відмінено
4 265 099.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.3% або 12 795.30 UAH
мін. крок: 0.3% або 12 795.30 UAH
Період уточнення:
25.04.2017 09:30 - 15.05.2017 09:35
Відповідь надана
Щодо дикримінації учасників
Номер:
7fe01aca5d544593a3c0033b5d4737ed
Дата опублікування:
26.04.2017 10:08
Опис:
Вами у проекті договору на постачання природного газу – додаток 5 до тендерної документації встановлено вимогу « __________, що здійснює діяльність на підставі ліцензії на постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом, переоформленої рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 01.09.2015р. №2247, далі – Постачальник .
Частина 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частина 28 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» постачання природного газу - господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і полягає в реалізації природного газу безпосередньо споживачам на підставі укладених з ними договорів.
З 26.03.2017 набрала чинності Постанова НКРЕКП «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності на ринку природного газу», якою були затверджені Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання природного газу.
Таким чином, вимога від учасника подавати ліцензію на постачання природного газу саме за регульованим тарифом є протиправною та обмежує права постачальників, які вже отримали ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання природного газу у відповідності до чинних ліцензійних умов.
Тому пропонуємо внести зміни до преамбули проекту договору на постачання природного газу.
Відповідь:
Згідно річного плану 19 січня 2017 року відділ освіти оголосив відкриті торги по придбанню природного газу для потреб шкіл міста та району на суму 4265099,40. На той час і по 31 березня 2017 року природний газ нам постачало товариство з обмеженою відповідальністю «Київоблгаз збут» .
На даний момент у відділі освіти існує заборгованість перед ТОВ «Київоблгаз збут» , яку ми не можемо погасити через те, що проведення процедури закупівлі , яка розпочалася 19 січня 2017 року ще не закінчилась.
Відділ освіти на момент оголошення закупівлі не мав підписаного договору на транспортування природного газу через те ми в тендерній документації до ціни за газ включити транспортування,
Дата відповіді:
26.04.2017 10:29
Відповідь надана
Щодо транспортування
Номер:
cebd4d25dea24c05ae6b26f6bc128c4f
Дата опублікування:
26.04.2017 10:00
Опис:
В п.1 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Вами вказано, що ціна на газ встановлюється учасником у відповідності до ст..12 Закону України від 09.04.2015 р. № 329- VIII «Про ринок природного газу» та повинна включати до вартості ціни тендерної пропозиції вартість послуг, пов’язаних з постачанням газу до точки входу в газорозподільну систему, до якої підключено об’єкти замовника, а саме витрати щодо транспортування природного газу магістральними трубопроводами у відповідності з тарифами, що встановлені згідно постанови НКРЕКП, та не включити до вартості тендерної пропозиції вартість послуг з розподілу природного газу.
Вважаємо, що включення до ціни газу послуг з транспортування не відповідає вимогам законодавства, з наступних підстав.
Так, пунктом 18 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, які закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі.
Відповідно, у пункті 17 згаданої вище статті Закону міститься визначення послуг, у пункті 22 – робіт, у пункті 32 – товарів.
Таким чином, у сфері державних закупівель законодавець дотримується загального підходу, що послуги, роботи, товари є окремими самостійними об’єктами цивільного обороту.
Аналогічної позиції законодавець дотримується у газовій сфері, зокрема у Законі України «Про ринок природного газу.
Так, у пункті 31 статті 1 даного Закону визначено, що природний газ, нафтовий (попутний) газ, газ (метан) вугільних родовищ та газ сланцевих товщ, газ колекторів щільних порід, газ центрально-басейнового типу (далі - природний газ) – суміш вуглеводнів та невуглеводневих компонентів, що перебуває у газоподібному стані за стандартних умов (тиск – 760 міліметрів ртутного стовпа і температура – 20 градусів за Цельсієм) і є товарною продукцією, тобто товаром.
Реалізація природного газу як товару безпосередньо споживачам здійснюється на підставі укладених з ними договорів постачальниками, що становить сутність господарської діяльності з постачання природного газу.
З метою імплементації Третього енергетичного пакету, Верховною Радою України в Законі України «Про ринок природного газу» відображена одна з основних вимог цього пакету: відокремлення постачання природного газу від його транспортування, що включає в собі розподіл та транспортування.
Так, відповідно до пункту 35 статті 1 даного Закону розподіл природного газу – господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газорозподільною системою з метою його фізичної доставки споживачам, але що не включає постачання природного газу, а відповідно до пункту 45: транспортування природного газу – господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газотранспортною системою з метою його доставки до іншої газотранспортної системи, газорозподільної системи, газосховища, установки LNG або доставки безпосередньо споживачам, але що не включає переміщення внутрішньопромисловими трубопроводами (приєднаними мережами) та постачання природного газу.
Крім того, що встановлена пряма заборона одночасно займатися одночасно такими видами господарської діяльності як постачання та транспортування і розподіл, сутністю діяльності з транспортування і розподілу є те, що це є послуги.
Виходячи з положень пункту 1 статті 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Тобто, послуга має споживатися замовником в процесі вчинення певної дії чи здійснення певної діяльності виконавцем, в даному випадку транспортування і розподіл. Проте, споживаючи природний газ у обсязі, споживач отримував товар – природний газ, а не послугу.
Також, на відміну від ринку постачання природного газу, який є суміжним ринком, транспортування і розподіл природного газу знаходяться у стані природної монополії, і ці послуги можуть надаватися виключно окремими суб’єктами: Оператором ГТС (ПАТ «УКРТРАНСГАЗ») і відповідним Оператором ГРМ.
Відповідно до Закону України «Про ринок природного газу» Національною
комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, прийнята низка постанов, що регулюють відносини на ринку природного газу.
Зокрема, Постановою від 30.09.2015 року № 2496 затверджені Правила постачання природного газу в яких зазначено, що підставою для постачання природного газу споживачу є:
- наявність у споживача, об’єкт якого підключений до газорозподільної системи, договору розподілу природного газу, укладеного в установленому порядку між споживачем та Оператором ГРМ, та присвоєння споживачу Оператором ГРМ персонального ЕІС-коду як суб’єкту ринку природного газу;
- наявність у споживача, об’єкт якого підключений до газотранспортної системи, договору транспортування природного газу, укладеного в установленому порядку між споживачем та Оператором ГТС, та присвоєння споживачу Оператором ГТС персонального ЕІС-коду як суб’єкту ринку природного газу.
Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2498 затверджений Типовий договір розподілу природного газу, який передбачає укладення договору розподілу виключно споживачем.
Одночасно відповідно до Методики визначення та розрахунку тарифу на послуги розподілу природного газу, затвердженої Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 25.02.2016 року № 236 тариф включає в собі витрати Оператора ГРМ з оплати потужності точки виходу до газотранспортної системи.
Відповідно до Кодексу газотранспортної системи, затвердженого Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 24933, потужність фізичної точки виходу з газотранспортної системи, до якої підключена газорозподільна система, надається виключно оператору газорозподільної системи на період не менше одного року.
З огляду на те, що Ваше підприємство підключене до газорозподільної системи, договір на розподілу природного газу має укладатися виключно Вами.
З огляду на те, що у складі тарифу на розподіл природного газу включається тариф транспортування, який оплачується Оператором ГРМ на користь Оператор ГТС, відповідний договір транспортування укладає такий Оператор ГРМ.
Постачальники природного газу оплату послуг транспортування та розподілу природного газу не здійснюють, оскільки не мають договірних відносин в цій частині з Оператором ГТС/ГРМ.
Відповідно до Кодексу газотранспортної системи, затвердженого Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 24933 постачальники можуть укласти договір транспортування природного газу з Оператором ГТС виключно в частині послуг балансування, які оплачуються у разі не врегулювання виниклих за результатами фактичного постачання природного газу
небалансів природного газу.
Також, звертаю Вашу увагу на те, що відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг, природний газ віднесений до продукції, а транспортування – до послуг.
Отже, НКРЕКП у порушення статті 19 Закону України «Про ринок природного газу», якою передбачена рівність суб’єктів ринку природного газу у праві на отримання доступу до газотранспортної системи та газорозподільних систем, у Кодексі ГТС, Кодексі ГРС, Типовому договорі транспортування природного газу та Типовому договорі розподілу природного газу позбавила постачальника можливості укласти договір на розподіл природного газу, визначивши, що договори розподілу укладають лише споживачі. Договори транспортування природного газу укладаються споживачами, об’єкти яких підключені до газотранспортної системи. Постачальник на сьогодні укладає договір транспортування природного газу лише в частині балансування.
Відповідно, жоден постачальник не може включити до ціни газу плату за транспортування/розподіл природного газу, оскільки за чинним законодавством вони оплачуються споживачем у відповідності до укладеного договору транспортування/розподілу.
Просимо внести зміни згідно чинного законодавства.
Відповідь:
Згідно річного плану 19 січня 2017 року відділ освіти оголосив відкриті торги по придбанню природного газу для потреб шкіл міста та району на суму 4265099,40. На той час і по 31 березня 2017 року природний газ нам постачало товариство з обмеженою відповідальністю «Київоблгаз збут» .
На даний момент у відділі освіти існує заборгованість перед ТОВ «Київоблгаз збут» , яку ми не можемо погасити через те, що проведення процедури закупівлі , яка розпочалася 19 січня 2017 року ще не закінчилась.
Відділ освіти на момент оголошення закупівлі не мав підписаного договору на транспортування природного газу через те ми в тендерній документації до ціни за газ включити транспортування,
Дата відповіді:
26.04.2017 10:29