-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
15550000-8 Молочні продукти різні (Сметана, кефір)
15550000-8 Молочні продукти різні (Сметана, кефір)
Торги не відбулися
282 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 412.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 412.50 UAH
Період уточнення:
03.02.2021 13:54 - 09.02.2021 00:00
Відповідь надана
Питання до документації
Номер:
932521084c3c4d288d375305d29a2598
Дата опублікування:
05.02.2021 19:15
Опис:
Доброго дня, Шановний Замовник!
Ви, як Замовник закупівлі встановили вимоги до Учасників, щодо надання Акту, складений за результатами аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (складений уповноваженим державним органом ), що підтверджує дотримання Учасником таких процедур.
Згідно з Законом № 771 установлено вимоги до впровадження систем управління безпечністю харчової продукції за принципами системи НАССР. Такий обов’язок покладено безпосередньо на операторів ринку (ст. 20, 21 Закону № 771).
Та далі встановлюєте вимоги про надання Учасником наступних документів:
- сертифікат про відповідність системи управління якістю Учасника вимогам ДСТУ ISO 9001:2015.
- сертифікат про відповідність Учасника вимогам ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2018).
- сертифікат про відповідність Учасника вимогам ДСТУ ISO 14001:2015.
Якщо, уповноважений на це державний орган, вже встановив в своєму АКТі дотримання учасником постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, відповідно до законодавства України, для чого порушуючи законодавство вимагати сертифікати які не передбачені Законом. Отримання сертифікатів на управління якістю та системи екологічного управління не передбачені для операторів ринку харчових продуктів.
Учасник в зв’язку з тим, що більшість замовників почали вимагати аналогічні Сертифікати, ми звернулися до Головного Управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області за роз’ясненнями відповідності цих вимог, діючому законодавству України, та отримали відповідь в якій зокрема зазначено наступне:
Сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, не є обов’язковою (п.7 ст.21) ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Уповноважена особа Замовника чи тендерний комітет діють на підставі та в рамках Закону «Про публічні закупівлі» та не можуть вимагати документи, які не передбачає законодавство України, тим паче перебирати на себе функції контролюючих державних органів.
Просимо внести зміни в тендерну документацію та прибрати з неї документи які обмежують конкуренцію та не є обов’язковими. Зокрема, дискримінаційними можуть бути визнані умови, які обмежують конкуренцію та можуть поставити в нерівні умови різних постачальників. Такі вимоги відносяться до прикладів дискримінаційних вимог, що були визнані такими Колегією АМК України.
Відповідь:
Шановний учасник! На Вашу пропозицію про внесення змін до тендерної документації щодо дискримінаційних вимог повідомляю наступне:
Відповідно до п.4 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон) у тендерній документації, у разі потреби зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Відповідно до ч. 5 ст.23 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що запропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 р. № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» та міжнародний стандарт ДСТУ ISO 14001:2015 «Система екологічного управління» були прийняті також у якості Національного стандарту України. Отже вимога Замовника, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників вищезазначених сертифікатів є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника міжнародним та національним стандартам якості та екологічної безпеки. Акт, складений за результатами аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, підтверджує лише виконання постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, тоді як Сертифікат ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2018) засвідчує, що система управління безпечністю харчових продуктів відповідає міжнародним та національним стандартам, встановленим Законом України «Про стандартизацію».
На підставі вищезазначеного, Замовник повідомляє, що зміни до тендерної документації внесені не будуть.
Дата відповіді:
10.02.2021 07:52