• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

автобуси спеціалізовані для перевезення школярів

ДК 021:2015, код 34120000-4 - Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб (автобуси спеціалізовані для перевезення школярів), 2 од.

Завершена

3 400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 000.00 UAH
Період уточнення: 17.03.2017 17:43 - 24.03.2017 16:48
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: 2d9c55ea488a48aeb1729e598409558f
Дата опублікування: 24.03.2017 11:18
Опис: Просимо тендерний комітет внести зміни до Додатку 3 до тендерної документації. Зазначені Замовником технічні вимоги до предмету закупівлі є дискримінаційним по відношенню до українських виробників шкільних автобусів, окрім виробника автобусів "МРІЯ", а саме: 1) П'ятиступенева МКПП обмежує виробників у яких в автобусах є 6 ступенева МКПП, 2) Гальмівна система пневматична, просимо додати "або" гідравлічна. Також у ДСТУ 7013-2009 є посилання на правила ЄЕК ООН № 13-09, а не на 13-11, як у Додатку 3 Документації. Також правила ЄЕК ООН 36-03, на які є посилання в ДСТУ 7013-2009 передбачають наявність службових та аварійних дверей в автобусі, із певними технічними характеристиками аварійних дверей. Просимо передбачити посилання на вказані правила ЄЕК ООН № 36-03 у Технічних характеристиках Додаток 3.
Відповідь: Щодо надання відповіді за анонімним запитом Керуючись положеннями частини 1 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року (далі – Закон), щодо порядку надання роз’яснень до процедури закупівлі відкриті торги повідомляємо: «Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону». Оскільки ні Законом, ні наказом Мінекономрозвитку України «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» № 490 від 22.03.2016 року не передбачено документальну форму оприлюднення такого роз’яснення інформуємо, що відповідь від імені Замовника закупівлі надається у електронній формі заповнення відповідного рядка на електронному майданчику в системі електронних закупівель «Prozorro». Пунктом 12.1. додатку 3 до тендерної документації встановлено основні технічні вимоги по експлуатаційній технологічності, в т.ч. тип коробки передач – 5-ти ступенева механічна коробка передач та тип гальмівної системи - пневматична, двоконтурна, привід з поділом на контури по осях та інші характеристики. На Ваше звернення – «Просимо тендерний комітет внести зміни до Додатку 3 до тендерної документації. Зазначені Замовником технічні вимоги до предмету закупівлі є дискримінаційним по відношенню до українських виробників шкільних автобусів, окрім виробника автобусів "МРІЯ", а саме: 1) П'ятиступенева МКПП обмежує виробників у яких в автобусах є 6 ступенева МКПП, 2) Гальмівна система пневматична, просимо додати "або" гідравлічна. Також у ДСТУ 7013-2009 є посилання на правила ЄЕК ООН № 13-09, а не на 13-11, як у Додатку 3 Документації. Також правила ЄЕК ООН 36-03, на які є посилання в ДСТУ 7013-2009 передбачають наявність службових та аварійних дверей в автобусі, із певними технічними характеристиками аварійних дверей. Просимо передбачити посилання на вказані правила ЄЕК ООН № 36-03 у Технічних характеристиках Додаток 3.» повідомляємо про наступне: Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Разом з тим, пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація повинна містити «інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".» Щодо типу коробки передач 5 ст. МКПП: 5 ст. МКПП знаходиться в таких марках та моделях автобусів для перевезення школярів як «ЕТАЛОН» модель А08110 ш; Богдан А-069.04; АС-Р-4234 «Мрія» та деяких інших автобусів іноземного виробництва. Більш того, пунктом 13 додатку 3 до тендерної документації передбачено – «Якщо запропонований учасником закупівлі товар за технічними параметрами відрізняється від тих, що вимагаються замовником в інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики шкільного автобусу, учасник в складі тендерної пропозиції обов’язково подає порівняльну таблицю параметрів запропонованого ним товару та параметрів, що визначені в інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики шкільних автобусів з відомостями щодо відповідності вимогам замовника. Запропоновані учасником характеристики мають бути не гірші, ніж вказані в зазначеній вище інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. * Усі посилання на конкретну торгівельну марку чи форму, патент, розміри деталей, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника — читати як вираз «або еквівалент.». Тобто, учасники закупівлі мають можливість запропонувати і 6 ст. МКПП, що є більш кращим від зазначеного Замовником у тендерній документації. Відтак, поняття дискримінації відсутнє в цій частині. Щодо вимоги додати до поняття гальмівної системи пневматична "або" гідравлічна. Пневматичну гальмівну систему мають зокрема такі моделі автобусів спеціалізованих для перевезення пасажирів як «Богдан» А22412, АС-Р-4234 «Мрія», «Еталон» А08110ш. Відтак, в цій частині відсутні дискримінаційні вимоги стосовно формування вимог під одну модель транспорту. З метою якомога скорішого проведення процедури закупівлі без перенесення кінцевої дати подання тендерних пропозицій, а отже, і строків на запланований аукціон закупівлі та терміну щодо укладання договору про закупівлю, внесення змін до тендерної документації з метою додавання поняття до гальмівної системи "або" гідравлічна є необґрунтованим та недоцільним. Щодо додаткового включення до вимог тендерної документації посилання на правила якості та безпеки товару, що не передбачені ДСТУ 7013: 2009. Автобуси спеціалізовані для перевезення та встановлення окремих технічних вимог до аварійних дверей. Основоположним документом, що засвідчує відповідність технічних, якісних та кількісних характеристик при закупівлі спеціалізованих автобусів для перевезення школярів є ДСТУ 7013: 2009. Автобуси спеціалізовані для перевезення (далі – Державний Стандарт). Замовник закупівлі зобов’язаний дотримуватись вимог, що передбачені даним Державним Стандартом. Решта технічних нормативів, зокрема правил, які Вами рекомендується включити до вимог за тендерною документацією, а також, вимог, щодо «певних» технічних особливостей функціонування аварійних дверей не може бути враховане тендерним комітетом, оскільки звузить коло потенційних учасників. Посилання на правила ЄЕК ООН, що зазначені за тендерною документацією носять більш рекомендаційний характер та можуть бути замінені учасником на альтернативну форму визначення того чи іншого типу конструкції або деталей технічного засобу. Учасники закупівлі як і Замовник, зобов’язані керуватись вимогами згідно Державного Стандарту. Підсумовуючи все зазначене вище, Ваші зауваження про встановлення «нібито» дискримінаційних вимог за тендерною документацією є безпідставною та необґрунтованою. Вами не доведено, в чому саме порушуються Ваші права на конкуренту участь у закупівлі. Отже, тендерний комітет не має підстав вносити зміни до вимог за тендерною документацією, оскільки, такі зміни можуть зірвати процес забезпечення навчально-виховних закладів необхідними автобусами спеціалізованими для перевезення школярів.
Дата відповіді: 28.03.2017 11:34