-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Сир твердий, сир кисломолочний
Сир твердий, сир кисломолочний
Завершена
304 120.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 520.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 520.60 UAH
Період уточнення:
15.01.2021 22:55 - 21.01.2021 00:00
Відповідь надана
Відьповідь на відхилення вимоги
Номер:
149d5414e4684e8cb677f23fa4fbb180
Дата опублікування:
18.01.2021 08:25
Опис:
Шановний Замовник!
Не можемо погодиться з Вашим трактуванням закону!
Тендерна документація розробляеться на підставі та у відповідності до ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922).
Законом дійсно передбачено:
Відповідно до п.4 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)у тендерній документації, у разі потреби зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам .Відповідно до ч. 5 ст.23 ЗУ «Про публічні закупівлі»,Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Виробник видав ДЕКЛАРАЦІЮ (якісне посвідчення, сертифікат випробувань) на предмет закупівлі!!! Саме цей документ підтверджує та засвідчує підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам.
Ви в своєї документації та наданій відповіді підміняєте поняття!
Сертифікат стандарт ДСТУ ISO 14001:2015 «Система екологічного управління» не підтверджує та не засвідчує підтвердження того, що саме пропоновані товар відповідає вимогам Замовника.
ДСТУ ISO 14001:2015 прийнято як національний стандарт України, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01 липня 2016 року, на підставі наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 р. № 2013. Національні стандарти систем управління якістю (ISO 9001) затверджено наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 22.06.2009 р. Разом із тим, відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 23 ЗУ «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Національний орган стандартизації забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті текстів національних стандартів та кодексів усталеної практики, обов'язковість застосування яких установлена нормативно-правовими актами, не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня офіційного опублікування таких актів з безоплатним доступом до зазначених національних стандартів та кодексів усталеної практики. Вказані положення кореспондуються із ч. 3 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», згідно із якою документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. З огляду на вказане вище слід враховувати, що положеннями ДСТУ ISO 14001:2015 та ДСТУ ISO 9001, а також положеннями нормативних актів, якими їм надано чинність, не передбачена обов’язковість застосування вказаних вище стандартів, а також не вимагається обов’язкова сертифікація суб’єктів на їх відповідність. Більше того, за даними офіційного веб-порталу Міжнародної організації по стандартизації (https://www.iso.org) сертифікація на відповідність стандарту ISO 9001 також не є обов’язковою. На підставі вказаного вище, керуючись ч. 1 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» прошу виключити з вимог Тендерної документації вимоги про надання учасниками у складі тендерної пропозиції копії чинного сертифікату відповідності системи управління якістю, що виданий міжнародним органом сертифікації, а також копії чинного сертифікату відповідності системі екологічного керування, що виданий міжнародним органом сертифікації. Також з цього приводу було надано роз’яснення «ПРОЗОРО ІНФОБОКС» https://infobox.prozorro.org/articles/sertifikaciya-iso-v-publichnih-zakupivlyah-shcho-ce-i-dlya-chogo «Мабуть, активних гравців ринку публічних закупівель неможливо нічим здивувати, адже доволі часто в тендерних документаціях ми зустрічаємо вимоги, які, м’яко кажучи, дивні. Однією з таких нестандартних вимог є сертифікат ISO. Що ж таке сертифікація ISO і чи законно її вимагати в публічних закупівлях? Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, однак в українських тендерних реаліях найчастіше використовуються ISO 9001, 14000, 18001. ISO 9001 - це процес оцінювання системи менеджменту в тій чи іншій компанії на відповідність вимогам стандарту. Для того, щоб отримати сертифікат відповідності ISO 9001, на підприємстві потрібно створити систему документації, яка регулює всі дії, що стосуються якості продукції. Простою мовою, цей сертифікат допомагає керівництву компанії правильно побудувати бізнес-процеси та приймати найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливатимуть на якість продукції. ISO 14000 - серія міжнародних і добровільних для застосування стандартів і настанов, які присвячені екологічному менеджменту. Стандарти серії ISO 14000 формулюють вимоги до екологічної політики організації і допомагають зрозуміти, як впливають на навколишнє середовище ті чи інші продукти і послуги. Що стосується України, то в нас діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар.» Ви як замовник повинні скасувати дискримінаційні вимоги та організовувати добросовісну конкуренцію серед учасників та врахувати основний принцип як максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Відповідь:
Шановний учасник! Уповноваженою особою Замовника розглянуто Вашу пропозицію про внесення змін до тендерної документації щодо дискримінаційних вимог, за результатами розгляду якої повідомляємо наступне: з метою уникнути дискримінації та недобросовісної конкуренції у відповідь на Ваше зауваження ,керуючись п.2 ст 24 ЗУ "Про публічні закупівлі" уповноважена особа вносить зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
19.01.2021 16:28
Відповідь надана
Щодо вимог
Номер:
494ec5f4988a471eabaf6ceac4824f53
Дата опублікування:
16.01.2021 09:12
Опис:
Доброго дня, Шановний Замовник!
Ви, як Замовник закупівлі встановили вимоги до Учасників, щодо надання ними
1. Сертифікат про відповідність системи управління якістю Учасника вимогам ДСТУ ISO 14001:2015.
2. Сертифікат про відповідність Учасника вимогам ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2018).
3. Сертифікат про відповідність Учасника вимогам ДСТУ ISO 14001:2015.
Згідно з Законом № 771 установлено вимоги до впровадження систем управління безпечністю харчової продукції за принципами системи НАССР. Такий обов’язок покладено безпосередньо на операторів ринку (ст. 20, 21 Закону № 771). Згідно з цим Законом сертифікація на території України є добровільною та не обов’язковою.
Встановлення вимог уповноваженою особою чи тендерним комітетом, які обмежують конкуренцію та надають перевагу будь якому учаснику є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі». Тендерна документація розробляеться на підставі та у відповідності до ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922).
Якщо, уповноважений на це державний орган, вже встановив в своєму АКТі дотримання учасником постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, відповідно до законодавства України, для чого порушуючи законодавство вимагати сертифікати які не передбачені Законом. Отримання сертифікатів на управління якістю та системи екологічного управління не передбачені для операторів ринку харчових продуктів.
Також вимога Замовника про те, що Продукція харчової промисловості повинна постачатися спеціалізованим транспортом постачальника (не менше трьох одиниць) (з холодильним обладнанням) є такою що обмежує конкуренцію та є дискримінаційною.
Просимо внести зміни в тендерну документацію та прибрати з неї документи які обмежують конкуренцію та не є обов’язковими. Зокрема, дискримінаційними можуть бути визнані умови, які обмежують конкуренцію та можуть поставити в нерівні умови різних постачальників. Такі вимоги відносяться до прикладів дискримінаційних вимог, що були визнані такими Колегією АМК України.
Звертаємо увагу на те, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Також звертаємо увагу на Листи Мінекономіки, як Уповноважений орган у сфері публічних закупівель, листи Антимонопольного комітету України щодо рекомендацій про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, відповідно до Закону України “Про Антимонопольний комітет України”.
В них крім усього іншого зазначено про те, що – надлишкові вимоги до порядку оформлення документів та підписання тендерної пропозиці,– вимоги щодо надання гарантійних листів, довідок та інших документів, які мають містити інформацію та твердження, що не створюють додаткової цінності тендерній пропозиції; – встановлення в тендерній документації дискримінаційних та надмірних вимог, які не впливають на якість товару; – вимоги щодо надання документів, які не стосуються безпосередньо предмета закупівлі (вимога щодо надання фінансової звітності підприємства учасника за два останніх звітних періоди, сертифікації, тощо); – не підтверджують кваліфікацію учасників, створюють умови для зловживання замовниками під час проведення процедури закупівлі.
З повагою!
Відповідь:
Шановний учасник! Уповноваженою особою Замовника розглянуто Вашу пропозицію про внесення змін до тендерної документації щодо дискримінаційних вимог, за результатами розгляду якої повідомляємо наступне:
Відповідно до п.4 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)у тендерній документації, у разі потреби зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам .Відповідно до ч. 5 ст.23 ЗУ «Про публічні закупівлі»,Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 р. № 221 міжнародний стандарт ДСТУ ISO 14001:2015 «Система екологічного управління» був прийнятий також у якості Національного стандарту України, тому вимога Замовника, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників вищезазначеного сертифікату є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам екологічної безпеки.
Акт, складений за результатами аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (складений уповноваженим державним органом не раніше ніж за 3 місяці до дня подання тендерної пропозиції), підтверджує лише виконання постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, тоді як Сертифікат ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2018) засвідчує, що система управління безпечністю харчових продуктів відповідає міжнародним та національним стандартам, встановленим Законом України «Про стандартизацію».
Замовник є установою, яка запезпечує придбання продуктів для закладів дошкільної та повної загальної освіти. Вимоги щодо норм харчування дітей дошкільного та шкільного віку встановлені Постановою Кабінету міністрів України № 1591 від 22.11.2004р.»Про затвердження норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» та є обов*язковими для виконання підприємствами, установами та організаціями, які здійснюють харчування дітей, не залежно від форми власності та управління.
Відповідно до п.29.1.;29.4. Наказу Міністерства транспорту України від 14.10.1997 року «Про затвердження Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні», до швидкопсувних вантажів належать продукти харчування та інші вантажі, перевезення яких потрібно здійснювати у відповідному середовищі та при відповідному температурному режимі. Швидкопсувні вантажі перевозяться спеціалізованим рухомим складом (авторефрижераторами), з додержанням відповідного температурного режиму. Отже, встановлені Замовником вимоги щодо наявності спеціалізованого транспорту для перевезення предмету закупівлі « Сирні продукти» є правомірними та такими, що повністю відповідають вимогам чинного законодавства.
Наявність у можливого постачальника авторефрижераторів в кількості не менше трьох лише гарантує можливість щоденної поставки товару, що також є вимогою тендерної документації. Можливі технічні проблеми з автотранспортом та наявність у Учасника інших замовників при наявності одного або двох автотранспортних засобів на може гарантувати стабільну поставку молочної продукції. Учасник може залучати до постачання товару не лише власний, а й орендований ТЗ, тому вимога щодо наявності АТЗ в кількості не менше трьох не є дискримінаційною, а лише направлена на дотримання Замовником вимог щодо повноцінного та своечасного. з дотриманням санітарних норм, харчування дітей дошкільного та шкільного віку.
На підставі вищезазначеного, в звязку із відсутністю будь-якої дискримінації в умовах тендерної документації,Замовник повідомляє, що зміни до тендерної документації внесено не буде.
Дата відповіді:
17.01.2021 21:50