-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
метан (24321111-1 – Метан)
Завершена
199 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 995.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 995.00 UAH
Період уточнення:
14.01.2021 13:35 - 20.01.2021 00:00
Відповідь надана
ВИЛУЧЕННЯ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Номер:
6c39eb69f47241ac879837c3af3f29ed
Дата опублікування:
19.01.2021 13:42
Опис:
Шановний Замовнику! Ми, учасник, який має намір прийняти участь у Вашій закупівлі, так як на законних підставах володіємо можливістю постачання метан (24321111-1 – Метан), що є предметом закупівлі. Детально проаналізувавши документацію, було встановлено наявність дискримінаційних вимог, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку. Технічними вимогами, щодо предмета закупівлі передбачено: газ що поставляється Учасником, повинен проходити попередню осушку через обладнання для здійснення осушки газу високого тиску, та учасник повинен надати підтверджуючі документи, що автомобільна газонаповнююча компресорна станція (АГНКС) з якої планується відпускати газ, обладнана установкою для здійснення осушки газу високого тиску. (Копія паспорта, формуляру, тощо на відповідне обладнання) ці документи містять методи осушки та можуть бути використані конкурентними компаніями. Оскільки способи осушки газу є невід’ємною частиною роботи АГНКС та є індивідуальним придбанням компанії. Виток інформації через надання технічної документації розкриває способи осушки газу і може спричинити економічні негативні наслідки для компанії. Так як згідно зі ст. 3 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ч. ч. 1, 3 ст. 5 Закону вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. З метою уникнення дискримінації учасників вимагаємо виключити вимогу з документації щодо проведення спрощеної закупівлі товару:
РОЗДІЛ II.II. ТЕХНІЧНІ ТА ЯКІСНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
3. Учасник надає підтверджуючі документи, що автомобільна газонаповнююча компресорна станція (АГНКС) з якої планується відпускати газ, обладнана установкою для здійснення осушки газу високого тиску. (Копія паспорта, формуляру, тощо на відповідне обладнання).
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Оскільки дані вимоги документації не мають безпосереднього відношення до предмета закупівлі, а також суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними. Виходячи з вищевикладеного, ПРОШУ: 1. Зобов’язати Замовника усунути порушення, шляхом внесення змін в тендерну документацію, а у випадку неможливості скасувати закупівлю та притягнути до відповідальності винних осіб. 2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки.
Відповідь:
Шановний учасник закупівлі, детально ознайомившись із вашим зверненням, з метою дотримання принципу добросовісної конкуренції повідомляємо, що замовником внесено зміни до умов закупівлі, які зможуть забезпечити безпеку комерційної інформації усіх зацікавлених учасників даної закупівлі в частині захисту інформації про наявні технології щодо здійснення осушки газу високого тиску, які можуть використовуватись в процесі здійснення комерційної діяльності потенційними постачальниками.
Дата відповіді:
19.01.2021 17:45
Відповідь надана
невідповідність коду ДК до предмета закупівлі
Номер:
07c1ca722654438e9c38595e221c5b24
Дата опублікування:
16.01.2021 11:22
Опис:
1. Ви проводите, насамперед, закупівлю «газового палива», що відповідає, за показником четвертої цифри, тобто за классом до ДК 021:2015 єдиного закупівельного словника, коду 09120000-6 «Газове паливо». У свою чергу, стиснений природний газ має відповідати ДСТУ ГОСТ 27577:2005 «Газ природний паливний компримований для двигунів внутрішнього згоряння. Технічні умови.», що на теперішній час чинний, та за яким відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі затвердженим наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082 визначається код предмета закупівлі, тобто назви згідно з ДСТУ.
2. «Метан» з категорії коду ДК 021:2015 24320000-3 «Основні органічні хімічні речовини» характеризується, як хімічна сполука, що використовується для виготовлення багатьох промислових товарів та згідно Податкового кодексу України є підакцизним товаром, під час реалізації якого необхідно сплатити акцизний податок. Використання вами коду ДК 021:2015 24320000-3 під час закупівлі стисненого природного газу, не дає змоги прийняти участь Учасникам, які дотримуються усіх вимог законодавства України.
3. Навчиться читати статті Закони України повністю! У частині10 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини третьої статті 10 цього Закону.
Оскільки вами проводиться закупівля іншого палива «Газ пропан-бутан» з використанням коду ДК 09120000-6, з зазначенням суми 100000 грн. на рік, то використання у наступній закупівлі, коду ДК 09120000-6 та зазначення суми більше 100000 грн, не давало б вам право проведення спрощеної закупівлі.
З огляду на зазначене, наші припущення щодо порушення вами Закону України «Про публічні закупівлі» цілком випрадані та мають підстави.
Бажаємо успіху у проведенні закупівель!
Відповідь:
Шановний суб’єкт закупівлі, ознайомившись із Вашим зверненням, керуючись вимогою, що визначена другим абзацом частини 7 статті 14 ЗУ "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) повідомляємо наступне.
Згідно до вимог третього абзаца пункту 12 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (далі - Порядок №1082), визначено, що під час розміщення в електронній системі закупівель інформації про предмет закупівлі в окремих полях зазначається інформація щодо коду предмета закупівлі відповідно до класифікаторів або назва згідно з ДСТУ, державних або галузевих будівельних норм, які передбачені для визначення предмета закупівлі відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Уповноваженим органом, та їх назви.
Згідно до пункту 1 розділу I Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі (далі – Порядок визначення предмета) відповідно до Закону із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник", затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Особливостей визначення предмета закупівлі для метану, як окремого товару, вище визначеними порядками та, зокрема, Законом України "Про публічні закупівлі" не визначено.
Згідно до додатку А ДСТУ ГОСТ 27577:2005 "Газ природний паливний компримований для двигунів внутрішнього згоряння. Технічні умови." визначається показники відповідності, октанове число та хімічна формула по метану, що свідчить про те, що даним стандартом визначено товар із назвою "метан".
Як описувалось у попередній відповіді на подібне питання, замовником визначається предмета закупівлі у відповідності до Порядку №1082, тобто інформацію щодо назви товару за кожною номенклатурною позицією предмета закупівлі, коду товару, визначено згідно з Єдиним закупівельним словником, що найближче відповідає назві номенклатурній позиції предмета закупівлі.
Тому, враховуючи вище викладене та вимоги Порядку визначення предмета, Порядку №1082 та вимог, що визначені Законом, Замовником дотримано усіх вимог в частині визначення предмета закупівлі та оприлюднення інформації в електронній системі публічних закупівель.
Інформація, яка вами наводиться в частині застосування аргументу щодо групи товару, який є підакцизним, відповідно до положень Податкового кодексу, не регламентується умовами щодо особливостей визначення предмета закупівлі у відповідності до вимог Закону, а тому не може мати відношення до даного питання в контексті порушення Порядку визначення предмета закупівлі.
Таким чином, за методикою чи припущеннями, які вами наводиться у зверненні, можна стверджувати, що метан є інертним газом, який відповідає коду "24111200-7 - Інертні гази", що, в свою чергу, повинен визначатись замовником за показником четвертого знаку основного класифікатора – "24110000-8 - Промислові гази", так як метан використовується у промисловості, а міри та способи захисту працюючих від впливу газу, устаткованню та застосуванню в нафтодобувній промисловості та газових господарствах передбачені п.4.6 ДСТУ ГОСТ 27577:2005.
Але такий підхід не є коректним у відповідності до вимог Порядку №1082 та Порядку визначення предмета закупівлі.
Ваше твердження про те, що замовник повністю не враховує вимоги Закону в частині уникнення відповідної закупівлі, так як у частині 10 статті 3 Закону визначено те, що замовник має проводити процедуру відкритих торгів або спрощену закупівлю. При цьому Замовник повинен керуватись визначенням підстав застосування тієї чи іншої закупівлі із дотриманням умов, які виникають із планування таких закупівель на підставі затвердженого плану закупівель.
Станом на 18 лютого 2021 року замовником не заплановано закупівлю пропану на потребу 2021 року, про що, начебто, вами стверджується у вашому зверненні. Натомість повідомляємо, що товар за предметом "пропан" не є ідентичним за своїми технічними характеристиками відносно метану. Визначення предмета закупівлі за кожним предметом закупівлі відбувається у відповідності до вимог Закону та Порядку №1082, Порядку визначення предмета закупівлі.
З огляду на вище викладене, рекомендуємо в подальшому при аналізі дій замовника керуватись вимогами законодавства, в сфері публічних закупівель та передумов здійснення закупівель, в тому числі об’єктивно, не спростовуючи окремі вимоги Закону, використовувати аргументи, які не базуються на припущеннях або суб’єктивному досвіді.
Рекомендуємо особисто вам ознайомитись із роз’ясненнями уповноваженого органу з приводу питання щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель.
Дякуємо за побажання у проведенні закупівлі.
Дата відповіді:
18.01.2021 16:22
Відповідь надана
невідповідність коду ДК до предмета закупівлі
Номер:
d60d296d21424c2ebcb163e48250c7e3
Дата опублікування:
14.01.2021 14:54
Опис:
Доброго дня!
Згідно Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі затвердженим наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082 код предмета закупівлі, визначається відповідно до класифікаторів або назви згідно з ДСТУ, державних або галузевих будівельних норм, які передбачені для визначення предмета закупівлі відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі затвердженим наказом Мінекономіки від 15.04.2020 №708 та їх назви. Предмет закупівлі товарів і послуг згідно з Порядком має визначатися за показником четвертої цифри, тобто за классом. Клас вказують перші чотири цифри (XXXX0000-Y).
Ознайомившись з документацією та проектом договору, хочемо зазначити, що використання у процедурі закупівлі коду ДК 021:2015 24320000-3 «Основні органічні хімічні речовини» є недоцільним та не відповідає предмету закупівлі.
Відповідно до вимог тендерної документації предмет закупівлі має відповідати ДСТУ ГОСТ 27577:2005 «Газ природний паливний компримований для двигунів внутрішнього згоряння. Технічні умови.», що на теперішній час чинний та згідно якого предметом закупівлі є – природний газ (код ДК021:2015 09123000-7) та за показником четвертої цифри, тобто за классом до ДК 021:2015 єдиного закупівельного словника, відповідає коду 09120000-6 «Газове паливо».
Напевно той факт, що основну частину природного газу складає «метан», спонукає замовника до вибору коду ДК021:2015 24320000-3 «Основні органічні хімічні речовини». Проте таке визначення коду ДК 021:2015 під час закупівлі «стисненого природного газу для заправки автотранспорту» хибне та не відповідає предмету закупівлі. «Метан» з категорії коду ДК 021:2015 24320000-3 «Основні органічні хімічні речовини» характеризується, як хімічна сполука, що використовується для виготовлення багатьох промислових товарів, таких як друкарська фарба, наповнювач каучуку, застосовується для екстрагування жирів із зерен олійних рослин та т.п. «Метан» служить також вихідною речовиною для одержання ацетилену, метилового спирту і багатьох інших хімічних продуктів та згідно Податкового кодексу України є підакцизним товаром, а у випадку товару «стиснений природний газ для заправки автотранспорту», що відповідає коду ДК 021:2015 09120000-6 «Газове паливо», акцизний податок не сплачується.
Використання коду ДК021:2015 24320000-3 «Основні органічні хімічні речовини» під час проведення закупівлі «стисненого природного газу для заправки автотранспорту», пряме порушення Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
- Частини 10 статті 3. Сфера застосування Закону, відповідно до якого, Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема положень частини третьої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі», особливо у тих випадках коли Замовник, за кодом ДК021:2015 9120000-6 «Газове паливо», для своїх потреб, протягом року, також здійснюєте закупівлю, наприклад, «газового палива», яке відповідає ДСТУ 4047-2001 «Гази вуглеводневі скраплені паливні для комунально-побутового споживання. Технічні умови» та/або «природного газу» для промислових або побутово-комунальних потреб, відповідно до ГОСТ 5542-87 «Гази горючі природні для промислового і комунально-побутового призначення. Технічні умови», іншого подібного палива, що в сумі з закупівлею «стисненого природного газу для заправки автотранспорта», за тим же кодом ДК021:2015, може перевищити вартісні межі вибору типу закупівлі;
- Статті 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, оскільки використання коду ДК021:2015 24320000-3 «Основні органічні хімічні речовини» під час проведення закупівлі «стисненого природного газу для заправки автотранспорта», сприяючи участі недобросовісних учасників, яким не важливо, який товар зазначено предметом договору, не дає змоги прийняти участь, та, у подальшому, укласти договір на поставку товару, тих учасників, які дотримуються норм чинного законодавства, усіх нормативних документів, продукція, яких має відповідність до затверджених ДСТУ, ГОСТ та реалізується на АГНКС саме за кодом ДК 09120000-6 «Газове паливо».
Просимо замовника внести відповідні зміни щодо предмета закупівлі у оголошенні та провести закупівлю з дотриманням Порядку визначення предмета закупівлі, Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі та Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідь:
Шановний учасник закупівлі, ознайомившись із Вашим зверненням, керуючись вимогою, що визначена другим абзацом частини 7 статті 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) повідомляємо наступне.
Затвердивши річний план на закупівлю метану з метою подальшого здійснення спрощеної закупівлі уповноважений представник замовника керувався Законом, наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708, яким затверджено "Порядок визначення предмета закупівлі" (далі Порядок) та Наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі (далі – Порядок № 1082).
Предмета закупівлі товарів і послуг визначається згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Єдиний закупівельний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складається з дев’яти цифр. Код складається с восьми цифр.
Предмет даної закупівлі, який згідно до пункту 34 частини першої статті 1 Закону є товаром, має визначатись за показником четвертої цифри, тобто класом. Клас вказуються перші чотири цифри (ХХХХ00912000-Y).
Виходячи зі змісту пункту 14 порядку №1082 замовником під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товару в оголошення, в окремих електронних полях необхідно зазначати інформацію, що визначена пунктом 12 та абзацами другим - четвертим пункту 13 Порядку №1082, та інформацію щодо назви товару за кожною номенклатурною позицією предмета закупівлі, коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найближче відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Код товару згідно з Єдиним закупівельним словником, що найближче відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі за визначеним предметом закупівлі є 24321111-1 – Метан, що відноситься до класу "2432" за кодом ЄЗС "24320000-3" - Основні органічні хімічні речовини.
Так як до кодів за класом "0912" у Єдиному закупівельному словнику не передбачено коду товару, що найближче відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі "метан", у замовника не було підстав визначати предмета закупівлі за четвертим знаком, який наголошується у вашому зверненні найбільш доцільним.
При цьому ваші припущення щодо застосування методики вибору замовником коду ЄЗС має непрозорі методи або такі, що можуть дискримінувати права окремих суб’єктів господарювання не є об’єктивними та не є обґрунтованими.
Проводячи дану закупівлю замовник керується виключено вимогами чинного законодавства в сфері публічних закупівель, рекомендаціями уповноваженого органу з питань публічних закупівель та набутою практикою уповноваженої особи, якою проводиться дана закупівля.
Частиною 10 статі 3 Закону визначено наступне - Забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом.
Замовником проводиться закупівля на засадах конкурсного вибору постачальника, шляхом проведення спрощеної закупівлі із використанням електронної системи публічних закупівель.
У зв’язку з чим, ваше твердження про те, що замовником допускається пряме порушення Закону, а саме частини 10 статі 3 Закону, є суб’єктивним та звинувачення - безпідставним.
У зв’язку з вище викладеним, у разі вашої зацікавленості в участі у даній закупівлі, наголошуємо вам у необхідності подання вами найбільш економічно вигідної пропозиції через електронну систему.
Дата відповіді:
15.01.2021 18:24