• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Сульфат алюмінію (коагулянт)

Торги відмінено

2 601 156.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 005.78 UAH
Період уточнення: 30.12.2020 11:09 - 22.01.2021 00:00
Відповідь надана

Щодо дискримінаційних вимог

Номер: d85e2f200dcb41c7b4bc18561c2d65e5
Дата опублікування: 11.01.2021 13:18
Опис: Наше підприємство бажає взяти участь у процедурі закупівлі. Але, ознайомившись зі змістом тендерної документації, наявні деякі умови, що містять дискримінаційну направленість. Так, Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції документи на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів. Сама така вимога повністю відповідає закону аби вона не містила певних застережень, таких як: 1) аналогічні договори в період 2016-2019 років; 2) які підтверджують поставку сульфату алюмінію або алюмінію сірчанокислого на водоканали України з фактичною продуктивністю не менше 90 000 куб.м/добу. Вважаємо, що такі застереження носять в собі дискримінаційну складову оскільки: 1) Для Замовника не має різниці в тому, за який період 2016-2019, чи з 2016 по даний час Учасник має досвід виконання аналогічного договору, оскільки кваліфікуючим критерієм згідно вимог ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» є наявність самого досвіду без будь-яких застережень часовим проміжком. В той же час, звуження часового проміжку, протягом якого виконувалися аналогічні договору, впливає на конкуренцію, оскільки зменшує кількість ймовірних Учасників. 2) Стаття 16 Закону України «Про публічні закупівлі» виходить з того, що кваліфікаційним критерієм є досвід виконання аналогічних договорів. Законодавець, з метою створення умов для більшої конкуренції, більше не наводить будь-яких застережень, щодо досвіду виконання аналогічних договорів. Вважаємо, що вимога, щодо підтвердження поставки предмету закупівлі на водоканали України САМЕ з продуктивність не менше 90 000куб.м/добу суттєво обмежує конкуренцію. Замовником здійснюється закупівлі певного предмету закупівлі з певними фізико-хімічними показниками, а не обладнання, яке здатне забезпечити продуктивність не менше 90 000куб.м/добу. Досвід виконання аналогічного договору на поставку сульфату алюмінію або алюмінію сірчанокислого чи-то на водоканали з продуктивністю менше 90 000куб.м/добу, чи то на водоканали з продуктивністю не менше 90 000куб.м/добу ЖОДНИМ ЧИНОМ НЕ ВПЛИВАЮТЬ НА ЗДАТНІСТЬ УЧАСНИКА ЗДІЙСНИТИ ПОСТАЧАННЯ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ для потреб Замовника. Для Замовника важливе значення має сам факт виконання аналогічного договору, але без будь-яких застережень, що впливають на рівень конкуренції, і, як наслідок, на кінцеву ціну предмету закупівлі. У зв’язку з цим, просимо Вас усунути зазначені вище дискримінаційні вимоги, або надати відповідь: 1) чи не буде помилкою надання Учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, виконаного (або такого, що виконується) за 2020 рік; 2) чи буде являтися помилкою надання учасником аналогічного договору, який підтверджує поставку сульфату алюмінію або алюмінію сірчанокислого на водоканали України. Крім цього, згідно вимог тендерної документації Учасник повинен надати висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на алюміній сірчанокислий (сульфат алюмінію) разом з протоколом експертизи. Просимо Вас надати роз’яснення з приводу того, яку інформацію має на меті отримати Замовник з протоколу експертизи в той час, коли сам висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи складається ВИКЛЮЧНО на підставі такого протоколу експертизи. Офіційним документом, який носить правовий характер є висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, але ніяк не протокол експертизи, який є технічним документом.
Відповідь: Шановний учаснику! Діяльність КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА БРОВАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ «БРОРИТЕПЛОВОДОЕНЕРГІЯ», з централізованого водопостачання та водовідведення населенню міста забезпечує потреби життєдіяльності населення, виробничу діяльність підприємств та має стратегічне значення. Порушення режиму роботи Підприємства може призвести до непередбачуваних наслідків, і крім того, керівництво Підприємства несе кримінальну відповідальність за безперебійне та якісне постачання питної води. Тому при підготовці тендерної документації Підприємство намагалось врахувати всі ризики не поставки чи поставки не у повному обсязі предмету Закупівлі, а також забезпечити високу якість та безпеку води у системі водопостачання міста. Розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне. Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам. Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому згідно з положеннями ч. 2 ст. 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (договорів) З огляду на зазначені вище норми Закону, чинним в Україні законодавством замовнику закупівлі надано право самостійно визначати кваліфікаційні критерії для учасників, якщо це прямо не суперечить Закону, та спосіб підтвердження відповідності учасників установленим кваліфікаційним критеріям. При цьому Закон або будь-які інші нормативно-правові акти не містять переліку (тим більше виключного переліку) способів підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, в тому числі переліку документів, якими має підтверджуватись відповідність кваліфікаційним критеріям. Щодо виключення з тендерної документації вимог про наявність досвіду виконання аналогічних договорів поставки сульфату алюмінію або алюмінію сірчанокислого на водоканали України з фактичною продуктивністю не менше 90 000 м3/добу зазначаємо наступне. Закупівля сульфату алюмінію здійснюється Підприємством для належного виконання ним визначених статутними документами господарських функцій, зокрема, для надання юридичним та фізичним особам послуг з централізованого водопостачання та водовідведення. Для повноцінної роботи Підприємству потрібне постійне та надійне постачання коагулянту у досить великих обсягах. Зупинки та/або перебої в роботі Підприємства неприпустимі, а їх негативні наслідки навіть неможливо передбачити. Тому для підтвердження спроможності систематичного, безперервного постачання таких обсягів сульфату алюмінію та з метою мінімізації ризиків невиконання договору з боку постачальника Підприємство (замовник) встановлює в кваліфікаційному критерію щодо наявності досвіду виконання аналогічного договору таку складову цього критерію як досвід постачання коагулянту на водоканали України з фактичною продуктивністю не менше 90 000 м3/добу Дана складова цього критерію засвідчує можливість учасників поставляти предмет закупівлі у достатній кількості, що безпосередньо пов’язано з надійністю безперервністю виробничого процесу на Підприємстві та безпекою споживачів Замовника. Відсутність такого досвіду у будь-якого з учасників дає Замовнику обґрунтовані підстави вважати про існування ризиків неможливості здійснення поставок предмета закупівлі у достатніх обсягах, що може призвести до невідворотних негативних наслідків. Підприємство відповідно до ст.ст. 3, 42 Господарського кодексу України є суб’єктом господарської підприємницької діяльності, тобто здійснює самостійну, ініціативну, систематичну, на власний ризик господарську діяльність з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Враховуючи зазначене вище, ризики та відповідальність за будь-які негативні наслідки своєї господарської діяльності, в першу чергу, несе Підприємство. За таких обставин Підприємство має право, а враховуючи ступінь ризику від провадження господарської діяльності, Підприємство зобов’язане вживати всіх можливих заходів щодо мінімізації ризиків, які можуть призвести до негативних наслідків для населення міста, чисельність якого перевищує 100 000 жителів. Таким чином, умови тендерної документації, що визначають спосіб підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, визначені замовником з дотриманням вимог Закону, є обґрунтованими та не містять неоднозначного тлумачення або будь-яких дискримінаційних ознак. Щодо поставлених Вами запитань з приводу наявності або відсутності помилок у Вашій тендерній пропозиції з урахуванням зазначених у Вашій вимозі обставин, ще раз звертаємо Вашу увагу, що відповідно до підпункту 1 пункту 3 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону. Щодо необхідності надання учасниками протоколів експертних досліджень до висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на сульфат алюмінію, то замовник має право та вважає за необхідне ознайомитись саме з якісно-технічними показниками (результатами) експертного дослідження об’єкту санітарно-епідеміологічної експертизи, а не з викладеним висновком. Тим більше, що, як Ви зазначили у вимозі, - «висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи складається ВИКЛЮЧНО на підставі такого протоколу експертизи», а отже протокол є невід’ємною складовою частиною проведення Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, як це передбачено вимогами наказу МОЗ України від 09.10.2000 р. № 247. Крім того, у своїй вимозі Вами не зазначені причини неможливості надання протоколу експертизи, а також не обґрунтовано, яким чином дана умова Тендерної документації порушує вимоги Закону. З приводу надання аналогічного договору за 2016-2019 роки – до тендерної документації будуть внесені зміни на період 2017-2020 роки.
Дата відповіді: 13.01.2021 10:26