-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Охоронні послуги (Лот №1 - Послуги з фізичної охорони: Лот №2- Послуги з охорони с застосуванням охоронної та тривожної сигналізації )
Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою
Завершена
271 280.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 130.00 UAH
мін. крок: 0% або 130.00 UAH
Період уточнення:
03.12.2020 17:57 - 09.12.2020 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
c6659b76d8e0481fb0927824afb39fa6
Дата опублікування:
07.12.2020 17:42
Опис:
Відповідно до ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації»; та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до п.3 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про охоронну діяльність» суб’єкт охоронної діяльності має право використовувати в охоронній діяльності службових собак. Відповідно до п.5 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про охоронну діяльність» Персонал охорони під час виконання функціональних обов’язків має право застосовувати заходи фізичного впливу, спеціальні засоби та використовувати службових собак відповідно до цього Закону; Відповідно до п.5 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про охоронну діяльність» персонал охорони під час і в місцях виконання заходів охорони має право використовувати службових собак, які пройшли у встановленому порядку відповідний курс дресирування, визнані придатними для службового використання та мають ветеринарний паспорт, винятково для виявлення: 1) проникнень (спроб проникнень) на об’єкти, що охороняються; 2) осіб, які незаконно перебувають на об’єктах, що охороняються. Таким чином, бачимо, що згідно з Законом України «Про охоронну діяльність» використання службових собак в охоронній діяльності є правом відповідного суб’єкта господарювання, а не ОБОВ’ЯЗКОМ. Тим паче, Замовник, встановлюючи дану вимогу жодним чином не довів саме необхідність залучення службової собаки на 1 (один) пост (об’єкт) охорони. Зважаючи на вищевикладене, ця вимога має бути виключена з Документації. І додаткове питання, а навіщо взагалі необхідний собака, якщо пост денний? Велика прилегла територія відсутня.
Відповідь:
Шановний ймовірний Учасник, Замовником ретельно розглянуте Ваше запитання, за результатами чого інформуємо Вас про наступне.
По-перше, слід підкреслити, що при розробленні та складанні тендерної документації Замовником виконані усі вимоги, що передбачені Законом України «Про публічні закупівлі».
Замовник наголошує, що зазначений вище Закон не обмежує Замовника щодо формування вимог до предмету закупівлі, оскільки він не містить обмежень прав Замовника щодо вибору технічних та кваліфікаційних вимог. У пункті 2 частини другої статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16 та вимоги, що встановлені статтею 17 цього Закону, та також інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Таким чином, до прав Замовника належить встановлення технічних вимог та способу їх підтвердження (відповідність).
Так, відповідь на Ваші питання міститься в Додатку 4 до тендерної документації, де визначена необхідність та підстави залучення службових собак.
Додатково, слід сповістити, що при розробці тендерної документації до вказаної закупівлі, Замовником було ретельно вивчено діюче законодавство України, що безпосередньо регулює охоронну діяльність.
Так, у відповідності до частини першої статті 6 Закону України «Про охоронну діяльність» - основного закону, що регулює охоронну діяльність, охорона майна та фізичних осіб забезпечується персоналом охорони шляхом, в тому числі, але не виключно з використанням службових собак.
Отже, з урахуванням зазначеного, Замовник при складенні технічних та кваліфікаційних вимог за тендерною документацією не допустив порушення статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Окремо слід наголосити, що Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в свій постанові від 28 жовтня 2020 року за справою №640/4170/19 (адміністративне провадження №К/9901/35583/19) вказав, що з аналізу норм законодавства, що регулюють спірні правовідносини, та, зокрема, зі змісту положень статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» висновується, що цей Закон обмежує умови щодо визначення у тендерній документації конкретної торговельної марки, фірми, патенту, конструкції або типу предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, проте не забороняє визначати в тендерній документації необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Верховний Суд наголошує, що замовник має право вибору конкретної специфікації предмета закупівлі та не обмежений у можливості встановлювати вимоги, які спрямовані на забезпечення задоволення його потреб у продукції з відповідними технічними, якісними та кількісними характеристиками. Так можливість залучення службового собаки прямо передбачена діючим законодавством України, а отже Замовник не порушив вимоги.
Окремо вказуємо на те, що ані тендерна документація, ані додатки до неї не місять інформацію, що собака планується залучатись на 1 (один) пост. Яким саме чином і коли залучається службова собака вказано в Додатку 4 до тендерної документації. Також, вважаємо за доцільне відзначити, що ствердження у Вашему зверненні щодо того, що пост денний помилково. Відповідно дислокації, що викладеної у «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі «Лот №1- Послуги з фізичної охорони», Додаток 4 Тендерної документації - Години охорони «від-до» в дні» зазначено -19:00-07:00, тобто пост не денний.
Дякуємо за звернення!
Дата відповіді:
10.12.2020 14:24