-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 09310000-5 «Електрична енергія» (конкретна назва закупівлі – Електрична енергія) code DK 021:2015 – 09310000-5 – Electricity
Торги не відбулися
106 267 692.34
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 531 338.46 UAH
мін. крок: 0.5% або 531 338.46 UAH
Період уточнення:
01.12.2020 12:14 - 28.12.2020 00:00
Відповідь надана
Встановлення в тендерній документації дискримінаційних та надмірних вимог
Номер:
ac53db7e74a74c71afe38fe4911a1dbd
Дата опублікування:
15.12.2020 13:32
Опис:
Шановний Замовнику!
Додатком 1 Тендерної документації передбачені вимоги до учасників які є дискримінаційними та суттєво звужують коло потенційних учасників, а саме:
На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати: не менше 2 (двох) договорів (копії) у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договорів, Актами прийому-передачі).
Інформація про ціни є конфіденційною інформацією суб’єкта господарювання, копії первинних документів бухгалтерського обліку, в тому числі акти прийму-передачі, можуть бути вилучені у підприємства лише за рішенням відповідних органів, прийнятим у межах їх повноважень, передбачених законом.
Запитувані Вашою установою вимоги про надання актів прийому-передачі є конфіденційною інформацією та не підлягають розголошуванню з огляду на характер такої інформації та є нічим іншим, як дискримінаційні заходи стосовно учасника тендеру.
Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Отже, встановлення в тендерній документації дискримінаційних та надмірних вимог, які не впливають на якість товару, не підтверджують кваліфікацію учасників, створюють умови для зловживання замовниками під час проведення процедури закупівель.
Просимо виключити дискримінаційні вимоги та внести відповідні зміни до тендерної документації.
Відповідь:
Стосовно Вашого прохання про виключення вимог, які на Вашу думку є дискримінаційними, роз’яснюємо наступне:
Відповідно до п.3 ч.2 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із кваліфікаційних критеріїв, який має право встановлювати Замовник, є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Керуючись вказаною нормою Закону у Тендерній документації Замовником встановлено, що на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати не менше 2 (двох) договорів (копії) у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договорів, Актами прийому-передачі).
З огляду на те, що підтверджуватися має саме факт виконання, а не укладення, аналогічних договорів, вважаємо правомірною вимогу про надання не менше 2 (двох) договорів, з усіма укладеними додатковими угодами, додатками, специфікаціями до договорів та актами прийому-передачі зазначених документів.
Відповідно до ч. 3 ст. 180 ГК України при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Таким чином, за відсутності невідображення ціни договору, фактично буде відсутнім факт його укладання.
Отже, вказані правові положення законодавства визначають, що ціна є обов’язковим елементом (істотною умовою) договору, а перевірити виконання аналогічних договорів можливо лише шляхом дослідження актів приймання-передачі за ним. За таких обставин зазначене у Вашій вимозі твердження про віднесення інформації до конфіденційної та, як наслідок, про дискримінаційність вимог тендерної документації не відповідає положенням законодавства про публічні закупівлі та договірного права. Таким чином, вимога про надання копій договорів та актів приймання передачі не містить в собі жодних дискримінаційних ознак, а є кваліфікаційним критерієм, встановленим ч.2 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Окремо наголошуємо, що тендерною документацією допускається надання інформації про частково виконаний договір, дія якого не закінчена. Під аналогічним договором мається на увазі договір, за яким учасник постачав електричну енергію, незалежно від того чи включались послуги з передачі та/або розподілу.
Якщо вищевказані документи можуть містити конфіденційну інформацію та/або інформацію з обмеженим доступом, учасник має право надати інформацію доступ до якої необмежений
Дата відповіді:
18.12.2020 09:23