-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
5. Конкретна назва предмета закупівлі. Природний газ Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. У разі надання Учасником будь - яких документів, складених іншою мовою, ніж українська мова, вони повинні бути перекладені на українську мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою
Торги не відбулися
980 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 900.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 900.00 UAH
Період уточнення:
26.11.2020 15:08 - 04.12.2020 00:00
Відповідь надана
Щодо усунення вимог
Номер:
2aa3a21611344689971d5c9c23fcd9d5
Дата опублікування:
30.11.2020 16:30
Опис:
Просимо усунути наступні порушення: наявність повністю виконаного аналогічного договору. Замовник у розділі 5 Тендерної Документації вказав наступні дискримінаційні вимоги, що порушують принципи здійснення публічних закупівель та унеможливлюють участь інших учасників, а саме наступні вимоги: “На підтвердження відповідності встановленому критерію учасник надає аналогічний за предметом закупівлі договір, за яким виконано зобов’язання, із долученням накладної (накладних) чи іншого документу про передачу-отримання товару за цим договором, та листа-відгуку від контрагента про належне виконання цього договору.» Встановивши вимогу щодо виконаного повністю аналогічного договору, Замовник таким чином штучно обмежує коло учасників закупівлі, адже підприємства, які новостворені і тільки почали приймати участь у публічних закупівлях не мають можливоті повністю виконати аналогічний договір , отже, НЕ ЗМОЖУТЬ ПРИЙНЯТИ УЧАСТЬ В ДАНІЙ ЗАКУПІВЛІ. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з їх участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не можу встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таку ж думку висловила постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні № 2155-р/пк-пз від 12.03.2018 року, висловивши свою позицію наступним чином: «…Встановлення зазначеної вимоги Документації обмежує коло потенційних учасників Процедури закупівлі лише тими, які мають досвід виконання аналогічного договору (що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників, зокрема, Скаржника)…, Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують принципи здійснення закупівель - недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи викладене, просимо (вимагаємо у) Замовника усунути наведені вище дискримінаційні умови шляхом внесення відповідних змін до Документації, а саме виключити з тендерної документації вимогу : “надає аналогічний за предметом закупівлі договір, за яким виконано зобов’язання” та встановити вимогу: “на відповідність учасника таким кваліфікаційним критеріям процедури закупівлі: 1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); На підтвердження відповідності встановленому критерію учасник надає копію аналогічного договору за предметом закупівлі договір, за яким виконано або за яким виконується зобов’язання, із долученням накладної (накладних) чи іншого документу про передачу-отримання товару за цим договором, та листа-відгуку від контрагента про належне виконання цього договору.”
Відповідь:
Тендерний комітет призначений для організації та проведення процедур закупівель.
У своїй діяльності тендерний комітет керується Законом України «Про публічні
закупівлі» (далі – Закон), Положенням про тендерний комітет та чинним законодавством
України. Тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості.
Одними із принципів здійснення закупівель, передбачених Законом, є максимальна
економія та ефективність, добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація
учасників та інше.
Тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна
містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема, один
або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16 та інформацію
про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям згідно із
законодавством.
Згідно з пунктом 5 розділу ІІІ Документації Замовником, визначено кваліфікаційні
критерії до учасників процедури закупівлі з числа тих, що встановлені частиною другою
статті 16 Закону, та визначено перелік документів, що підтверджують інформацію
учасників закупівлі про їх відповідність таким критеріям, зокрема:
«1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного
(аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
На підтвердження відповідності встановленому критерію учасник надає
аналогічний за предметом закупівлі договір, за яким виконано зобов’язання, із долученням
накладної (накладних) чи іншого документу про передачу-отримання товару за цим
договором, та листа-відгуку від контрагента про належне виконання цього договору».
Статтею 16 ч.2 Закону передбачена можливість встановлення Замовником такого
кваліфікаційного критерію як наявність документально підтвердженого досвіду виконання
аналогічного договору, тому коло потенційних учасників не обмежено
Стосовно зазначеного Рішення постійно діючої адміністративної колегії
Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у
сфері публічних закупівель (№ 2155-р/пк-пз від 12.03.2018 року), то в Рішенні вказано, що
«Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення
вимоги щодо обов’язковості надання документального підтвердження досвіду
виконання аналогічного договору саме з бюджетною установою». Тобто, в тому
випадку, який розглядав АМКУ, в тендерній документації були встановленні вимоги, які
обмежували коло потенційних учасників Процедури закупівлі лише тими, які мають
досвід виконання аналогічного договору з бюджетними установами (що є
дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників, зокрема, Скаржника,
який має досвід виконання договорів з установами, що не відносяться до бюджетної
сфери).
Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель,
установлених Законом, зокрема, не встановлено дискримінаційних критеріїв щодо
учасників (вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових
форм мають право брати участь у Процедурі закупівлі на рівних умовах), встановлені в
даній Процедурі закупівлі умови, повністю відповідають нормам законодавства. Тендерна
документація складена у відповідності до чинного законодавства і враховуючи надане
право Замовнику відповідно до Закону ст.16 ч.2 встановлювати один або декілька
кваліфікаційних критеріїв, було передбачено в тендерній документації з метою
безперебійного постачання природного газу для потреб Замовника.
Тому відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
01.12.2020 12:46