• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 15330000-0 Оброблені овочі та фрукти (Повидло різне, кабачкова ікра, огірки кислі, сухофрукти, томатна паста, горох колотий, родзинки)

Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції - українська мова Місцезнаходження замовника -27200, Кіровоградська обл., місто Бобринець, вул. Незалежності, будинок 80. Категорія замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Потреба на 2021 рік

Завершена

121 540.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 607.70 UAH
Період уточнення: 25.11.2020 15:51 - 01.12.2020 12:00
Відповідь надана

щодо тд

Номер: fba6925b5bd54082ae60a5e87f7fc9fa
Дата опублікування: 29.11.2020 22:07
Опис: Шановний Замовнику! Тендерна документація може містити вимоги щодо наявності певних сертифікаційних документів в якості кваліфікаційного критерію. Однак відсутність таких документів у складів тендерної пропозиції з тих підстав, що отримання їх не є обов`язковим для певної продукції, не може мати наслідком відхилення її замовником. ненадання учасником у складі тендерної пропозиції копії сертифікату відповідності, отримання якого не є обов`язковим, є порушенням умов Тендерної документації». Шановний замовнику, вказана Вами вимога про ISO є незаконною, аргументуємо чому: по-перше, відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, можемо стверджувати, що у вас як у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого Ви лобіюєте враховуючи ,що зміни в тендерній документації були внесені після вимоги внесення змін до тендерної документації до інших процедурр закупівлі, які оголошувались раніше . І при чому робите це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушую один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, звісно, що будь-яке Товариство може отримати такий Сертифікат. Але ж розумієте, що учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності такого сертифікату в учасників і заздалегідь його отримати. Також, Ви ж розумієте, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників, тому вимога щодо наявності такого Сертифікату прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-третє, в нормі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікату не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат системи управління якістю не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Також Законом України №77 І «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» передбачено обов’язковість розроблення,введення в дію та застосування постійно діючих процедур,що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках. Відповідно до статті 20 Закону України №771 оператори ринку відповідають за виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів у межах діяльності, яку вони здійснюють. Враховуючи вищезазначене, оператори ринку зобов’язані розробляти, вводити в діють та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів. Слід зазначити , що згідно зі ст. 22 ЗУ №771 сертифікація постійно діючих процедур системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках , не є обов’язковою .Законодавством прописана лише вимога щодо запровадження НАССР на підприємстві, але немає вимоги щодо отримання сертифікату НАССР. На цьому наголошує Департамент безпечності харчових продуктів т а ветеринарної медицини. Ці настанови розроблені відпозідво до ст. 33 ЗаконуУкраїни №771 від 22.07.2014 р. «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» і Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України в ід 01.10.2012 р. № 590 «Про затвердження вимог щодо впровадження та застосування постійно діючих процедур заснованих на принципах НАССР .Обовязкова сертифікація законодавством не вимагається. Отже, враховуючи вищевикладене, вимагаємо привести дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є абсолютно абсурдною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі відповідно до Закону, а не до вимог учасників, інтереси яких ви відкрито лобіюєте!
Відповідь: Шановний Учасник! 1. В оголошенні спрощеної закупівлі Додаток №1 Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (специфікація та вимоги до предмета закупівлі ) вимагається «ДОКУМЕНТИ, що підтверджують впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві Виробника (Постачальника) процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАПРИКЛАД, сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів, який відповідає вимогам ДСТУ ІSO 22000:2007 (ISO 22000:2005) або сертифікат ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь – якої організації в харчовому ланцюзі).» Наголошуємо ОБОВ»ЯЗКУ надавати саме сертифікат ІSO наше оголошення про спрощену закупівлю НЕ ВИМАГАЄ. Прошу вимоги читати уважно. Відповідно до пункту 2 частини другої статті 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», оператори ринку зобов’язані розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів. Статтею 64 цього Закону передбачено відповідальність за невиконання обов'язку щодо впровадження на потужностях постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) та тягне за собою накладення штрафу: - для юридичних осіб - у розмірі від тридцяти до сімдесяти п'яти мінімальних заробітних плат; - для фізичних осіб - підприємців - у розмірі від трьох до п'ятнадцяти мінімальних заробітних плат та зупинення роботи потужності. Тому всі Учасники повинні належним чином підтвердити впровадження системи НАССР, оскільки продукти харчування закуповуються для навчальних закладів. 2. Звинувачення що у Замовника є заздалегідь визначений переможець є категорично БЕЗПІДСТАВНИМИ, наголошуємо, що згідно Згідно ст. 68 Конституції України, кожен зобов’язаний неухильно додержуватися Конституції та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Праву на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань кореспондує обов’язок не поширювати про особу недостовірну інформацію та таку, що принижує її гідність, честь чи ділову репутацію, тож просимо не поширювати недостовірну інформацію. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності. Конституцією України кожному гарантується СУДОВИЙ ЗАХИСТ права спростовувати недостовірну інформацію та права вимагати вилучення будь-якої інформації, а також право на відшкодування матеріальної і моральної шкоди, завданої збиранням, зберіганням, використанням та поширенням такої недостовірної інформації. 3. Ви посилаєтесь на ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Наголошую що дана стаття регламентує проведення відкритих торгів, наша закупівля СПРОЩЕНА та регламентується статтею 14 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно роз’яснення Лист МЕРТУ 3304-04/28729-06 від 05.05.2020 р щодо проведення спрощених закупівель: ● Оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – оголошення) не передбачає: розроблення та затвердження замовником тендерної документації, проте вимоги до предмета закупівлі, визначені• замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель; встановлення замовником кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону та підстав для відмови в участі у• закупівлі, встановлених статтею 17 Закону, але замовником можуть встановлюватись вимоги до учасників; встановлення замовником строку дії пропозицій учасників. ● Вимоги до предмета закупівлі МОЖУТЬ містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. ● В оголошенні може зазначатися інша інформація.
Дата відповіді: 30.11.2020 14:50
Відповідь надана

щодо сертифікації

Номер: cf8855f6c9ac472db54b1baac2c4354e
Дата опублікування: 25.11.2020 20:13
Опис: Статтею 23 пунктом 5 передбачено 5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Просимо Вас внести зміни щодо підтвердження сфери акредитації компетентного органу який видав вище зазначені документи
Відповідь: Відповідь: Згідно ч. 5-6 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник МОЖЕ вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги Замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Тобто обов’язку вимагати конкретні документи Замовник не має. В нашій ТД Додаток 3 передбачено: «Товар що поставляється в порядку та на умовах Договору, повинно відповідати технічним умовам документації, а також вимогам чинних нормативних правових актів та нормативних документів щодо показників якості та безпеки харчових продуктів тваринного походження, упаковки, маркування, транспортування, зберігання» що не є перешкодою для надання учасником документів, що підтверджують відповідність пропонованих товарів заявленим технічним характеристикам, при цьому посилання на таку можливість саме в тендерній документації Закон не вимагає.
Дата відповіді: 26.11.2020 16:51